Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 1 juni 2010, 13:45   #121
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zie het niet gebeuren.

Binnen een maand ofzo weten we wie gelijk heeft.
Toch spannend hé.
Henri1 is offline  
Oud 1 juni 2010, 13:50   #122
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Toch spannend hé.
Ja.

Ik kijk er naar uit eerlijk gezegd.

De verkiezingen van de grote teleurstelling.

Er zijn mensen die van een koude kermis gaan thuiskomen. Mensen die gaan leren dat het bestaan van Belgie in gevaar brengen niet getolereerd wordt.
Oud 1 juni 2010, 14:26   #123
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.

Ik kijk er naar uit eerlijk gezegd.

De verkiezingen van de grote teleurstelling.

Er zijn mensen die van een koude kermis gaan thuiskomen. Mensen die gaan leren dat het bestaan van Belgie in gevaar brengen niet getolereerd wordt.
en het daardoor NOG MEER in gevaar brengen. Zij die ALLES willen zouden wel eens met NIKS kunnen thuiskomen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 1 juni 2010, 14:29   #124
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Die kan ook herschikt worden, maar daar gaat het niet over.

Waar het over gaat is of Meneer De Wever meent als hij zegt dat hij tot dialoog in staat is. Daar gaat het over.
Wel ja, bereid tot dialoog. Wel geen ongehoorde toegevingen. Gedaan met inpalmen van Vlaams grondgebied. Tot in Londerzeel gaat MR reeds. Gedaan ermee.
winnezele is offline  
Oud 1 juni 2010, 14:33   #125
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
en het daardoor NOG MEER in gevaar brengen. Zij die ALLES willen zouden wel eens met NIKS kunnen thuiskomen.
²

Zij die alles willen komen zelfs bijna altijd met niets thuis.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 1 juni 2010, 16:04   #126
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik heb Millquet al een paar keer tegengekomen.
Over haar is het vlaamse "beeld" net zo verkeerd als dat van Michel Daerden.
Welk beeld? Dat van de onbekwame zatlap?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 1 juni 2010, 16:28   #127
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Maingain wordt blijkbaar een beetje zenuwachtig voor de komende onderhandelingen Go MARIANNE !!
HOUZEE ! is offline  
Oud 1 juni 2010, 17:02   #128
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Leterme is wel de laatste die zoiets moet zeggen. Het is duidelijk dat voor de CD&V de campagne draait om de vraag wie er premier wordt. Laat hen maar vechten voor dat postje, des te meer kunnen andere partijen hun programma doordrukken.
De Vlaams nationalistische vijver is nu eenmaal beperkt, dus lijkt het mij normaal dat VB en NVA vechten voor dezelfde vissen.
speurneus is offline  
Oud 1 juni 2010, 17:10   #129
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De Vlaams nationalistische vijver is nu eenmaal beperkt, dus lijkt het mij normaal dat VB en NVA vechten voor dezelfde vissen.
Verkiezingen 2009:

VB: 15,3 %
N-VA: 13,1%
LDD: 7,6%

Totaal: 36%

Laatste peiling voor 2010:

N-VA: 26,0%
VB: 10,3%
LDD: 5,4%

Totaal: 41,7%

Zelfs als we LDD niet meetellen halen N-VA en VB samen volgens deze peiling bijna 8% meer dan vorig jaar.

Dezelfde vissen, zei je?
Zwartengeel is offline  
Oud 1 juni 2010, 17:10   #130
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor de MR zal de keuze simpel zijn.

Met Maingain ---> Exit.

Zonder Maingain ---> Mogelijke Regeringsdeelname.

Is dat te simpel, misschien ?
Ja, want zonder Maingain haalt MR in Brussel geen zetel meer. Tevens zal FDF zijn dreiging om op te komen in Wallonie zeker waar maken en dat kan MR missen als kiespijn.
speurneus is offline  
Oud 1 juni 2010, 17:16   #131
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ja, want zonder Maingain haalt MR in Brussel geen zetel meer. Tevens zal FDF zijn dreiging om op te komen in Wallonie zeker waar maken en dat kan MR missen als kiespijn.
Ik betwijfel of FDF echt van de grond komt in Wallonië.
Oud 1 juni 2010, 17:24   #132
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik betwijfel of FDF echt van de grond komt in Wallonië.
Indien het zou gebeuren, zal het toch in de eerste plaats ten koste van de MR moeten gaan. Want de doorsnee Waal heeft wellicht maar weinig boodschap aan een rechtse, liberale partij die zich altijd geprofileerd heeft als de spreekbuis van kapitaalkrachtige Franstalige Brusselaars. Tenzij misschien in een scenario waarin de communautaire verhoudingen nog verder radicaliseren en de andere Franstalige partijen op communautair vlak ineens hun beloftes zouden breken. Maar dat lijkt mij momenteel nog niet echt zover.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 1 juni 2010 om 17:26.
Zwartengeel is offline  
Oud 1 juni 2010, 17:28   #133
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Indien het zou gebeuren, zal het toch in de eerste plaats ten koste van de MR moeten gaan. Want de doorsnee Waal heeft wellicht maar weinig boodschap aan een rechtse, liberale partij. Tenzij misschien in een scenario waarin de communautaire verhoudingen nog verder radicaliseren en de andere Franstalige partijen op communautair vlak ineens hun beloftes zouden breken. Maar dat lijkt mij momenteel nog niet echt zover.
Het lijkt me helemaal niet zo moeilijk om in Wallonië een afschrikwekkend beeld van de Vlaamse boeman te verspreiden en daaruit electorale winst te puren. Gezien bijv. de ontvangst van "bye bye belgium" lijkt he me zelfs heel gemakkelijk.
Onlangs is toch een Naamse député van Ecolo overgestapt naar FDF omdat hij niet kon verdragen dat Groen met een extreme flamingant als Geert Lambert scheep ging ?
Oud 1 juni 2010, 17:31   #134
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Het toont nog wel iets meer aan. Tenslotte is Maingain ondervoorzitter van de MR.
Ik vind dat licht uitgedrukt. Als Maingain blaft dan geeft Reynders pootjes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 1 juni 2010, 17:35   #135
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het lijkt me helemaal niet zo moeilijk om in Wallonië een afschrikwekkend beeld van de Vlaamse boeman te verspreiden en daaruit electorale winst te puren. Gezien bijv. de ontvangst van "bye bye belgium" lijkt he me zelfs heel gemakkelijk.
Een beeld van Vlaanderen als de boeman ophangen is geen enkel probleem, maar de Walen hebben volgens mij teveel schrik voor de splitsing van België om voluit hun steun te geven aan de provocateurs van het FDF. Ze zijn meer type-Milquet: vingers in de oren steken, luidkeels 'l'union fait la force' roepen en halsstarrig verdere (con)federalisering weigeren. Maingain daarentegen wil eigenlijk zo vlug mogelijk af van de Vlamingen, maar hangt het federalisme aan omdat hij nog zoveel mogelijk buit wil binnenhalen in een Belgische context.
Oud 1 juni 2010, 17:36   #136
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Zonder het FDF is de MR immers onthoofd in Brussel en de Vlaamse rand. Dan moet Reynders zijn meerdere erkennen in Elio Di Rupo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 1 juni 2010, 23:21   #137
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Indien het zou gebeuren, zal het toch in de eerste plaats ten koste van de MR moeten gaan. Want de doorsnee Waal heeft wellicht maar weinig boodschap aan een rechtse, liberale partij die zich altijd geprofileerd heeft als de spreekbuis van kapitaalkrachtige Franstalige Brusselaars. Tenzij misschien in een scenario waarin de communautaire verhoudingen nog verder radicaliseren en de andere Franstalige partijen op communautair vlak ineens hun beloftes zouden breken. Maar dat lijkt mij momenteel nog niet echt zover.
Volgens Didier Reynders is het FDF niet eens een liberale partij.

Vergeet ook niet dat MR = mouvement reformateur, zich wel als liberaal schetst, om met de VLD te kunnen verbroederen, maar dat hun agenda er wel enigszins anders uitziet.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 2 juni 2010, 08:00   #138
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Maingain wordt blijkbaar een beetje zenuwachtig voor de komende onderhandelingen Go MARIANNE !!
Die lacht maingain echt weg hoor met haar "we gaan het nog eens proberen op precies dezelfde manier als in 2007" Hij heeft de cd&v bespeeld dat het niet mooi meer is de laatste jaren en het enige wat die ooit gezegd hebben was dat ze vonden toch niet slecht bezig te zijn.

Nee ik denk echt dat maingain hoopt dat de cd&v het goed doet, kan hij direct zijn eisen aanpassen van 6 gemeenten bij brussel naar 9 (ah ja he inflatie ed he)
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 2 juni 2010, 08:01   #139
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Volgens Didier Reynders is het FDF niet eens een liberale partij.

Vergeet ook niet dat MR = mouvement reformateur, zich wel als liberaal schetst, om met de VLD te kunnen verbroederen, maar dat hun agenda er wel enigszins anders uitziet.
De rest van de MR is redelijk centrum rechts hoor maar het FDF is eerder centrum links zoals cdh.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 2 juni 2010, 08:01   #140
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zonder het FDF is de MR immers onthoofd in Brussel en de Vlaamse rand. Dan moet Reynders zijn meerdere erkennen in Elio Di Rupo.
en belangrijker: in de Michel-clan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be