Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: zal Groen! vooruitgaan?
ik dacht van wel 30 44,12%
ik dacht van niet 15 22,06%
ik denk nooit aan of over Groen! 23 33,82%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 8 juni 2010, 14:31   #121
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De ecologisten hebben bij mijn weten niemand schade berokkend.
Ten eerste is dat niet juist. Knoeiers als Aelvoet en Boutmans konden we als de pest missen in een regering. Laat staan de Geysels die met zijn onzin iedereen kwam vertellen wat mocht en niet mocht, kon en niet kon. Wat een loser. Om maar te zwijgen over Durant en Deleuze bij de Walen.

De enige Agalever die goed werk heeft geleverd als minister was Jef Tavernier. Een prima mens, een goede minister. Als alle bovenstaande wat meer "Taverniers" waren geweest, dan waren de groenen er niet zo brutaal uitgebonjoerd.

Laatst gewijzigd door Antoon : 8 juni 2010 om 14:32.
Antoon is offline  
Oud 8 juni 2010, 15:12   #122
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ten eerste is dat niet juist. Knoeiers als Aelvoet en Boutmans konden we als de pest missen in een regering. Laat staan de Geysels die met zijn onzin iedereen kwam vertellen wat mocht en niet mocht, kon en niet kon. Wat een loser. Om maar te zwijgen over Durant en Deleuze bij de Walen.

De enige Agalever die goed werk heeft geleverd als minister was Jef Tavernier. Een prima mens, een goede minister. Als alle bovenstaande wat meer "Taverniers" waren geweest, dan waren de groenen er niet zo brutaal uitgebonjoerd.
Jamaar, u zegt niet wat specifiek er zoal aan schade berokkend werd.
  • Is het sorteren van afval niet de grote verdienste van de ecologisten geweest?
  • Hoeveel natuurgebieden zijn er bijgekomen oiv de ecologisten?
(om er maar twee te noemen)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 8 juni 2010 om 15:12.
Nr.10 is offline  
Oud 8 juni 2010, 15:42   #123
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

• Isabelle Durant werd minister van mobiliteit
  • Magda Aelvoet werd minister van volksgezondheid
  • Eddy Boutmans werd staatssecretaris van ontwikkelingssamenwerking
  • Olivier Deleuze werd staatssecretaris van energie
Jef Tavernier verving Magda Aelvoet omdat die principiëel tegen wapenleveringen aan Nepal was.

Waarom noemt u dat knoeiers?
Er werd heel wat gerealiseerd.
Oud 8 juni 2010, 15:50   #124
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je dat een verschil noemt ben je wel heel hard aan het zoeken.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 juni 2010, 16:28   #125
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Als Groen! mee aan de onderhandelingstafel wil....laat ze dan aub niet Van Besien sturen. Wie gisteren het kopstukkendebat heeft gezien zal wel snappen wat ik bedoel.
Ik kreeg zowaar medelijden met die man. Niet enkel FDW deed hem dichtklappen, zelfs bij een simpele vraag van Linda Dewin begon die man te stamelen , te brabbelen en verslikte hij zich meermaals in zijn woorden.
Als zo iemand zal moeten onderhandelen met Madam Non en haar overtuigen van hun voorstel, dan zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes.
Of misschien net wel ?
Het is niet voor niets dat we ze Madam Non noemen... sommige mensen worden net heel koppig als ze doorhebben dat je ze wilt overtuigen.
praha is offline  
Oud 8 juni 2010, 16:43   #126
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U rederneert alsof het frans nog altijd de lingua franca is in Europa.
Ik niet: de franstaligen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 9 juni 2010, 09:43   #127
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Wie niet kan knoeien kan beter niet meedoen met het dagelijkse bestuur in België.

Wat we hier nodig hebben is een Alexander de Kleine om de Belgische knoop door te hakken.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2010 om 09:43.
eno2 is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:02   #128
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Natuurlijk, net zoals Groen! Vlaamse standpunten inneemt op communautair vlak. Het is de groenen vooral te doen om de manier waarop, en de prioriteit die ze er aan geven.
Wat betekent dat?
eno2 is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:32   #129
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Groen! noch Ecolo verschillen veel van mening met de andere Vlaamse resp. Franstalige partijen wat betreft het communautaire. Groen wil BHV splitsen, Ecolo niet; Groen! wil vasthouden aan de gewestgrenzen, Ecolo wil Brussel uitbreiden in geval van een splitsing van BHV.
Het verschil met de andere partijen is, dat beiden willen onderhandelen, en er geen 'eisen' zijn, Beiden wijzen een eenzijdig verhaal af, en willen zoeken naar een oplossing die voor beide taalgroepen aanvaardbaar is.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline  
Oud 10 juni 2010, 18:34   #130
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groen! noch Ecolo verschillen veel van mening met de andere Vlaamse resp. Franstalige partijen wat betreft het communautaire. Groen wil BHV splitsen, Ecolo niet; Groen! wil vasthouden aan de gewestgrenzen, Ecolo wil Brussel uitbreiden in geval van een splitsing van BHV.
Het verschil met de andere partijen is, dat beiden willen onderhandelen, en er geen 'eisen' zijn, Beiden wijzen een eenzijdig verhaal af, en willen zoeken naar een oplossing die voor beide taalgroepen aanvaardbaar is.
De ecologisten (van beide taalgroepen) zijn voor een federale kieskring.
Oud 11 juni 2010, 10:27   #131
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat voor beiden het communautaire secundair is.
eno2 is offline  
Oud 11 juni 2010, 12:32   #132
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
  • Isabelle Durant werd minister van mobiliteit
  • Magda Aelvoet werd minister van volksgezondheid
  • Eddy Boutmans werd staatssecretaris van ontwikkelingssamenwerking
  • Olivier Deleuze werd staatssecretaris van energie
Jef Tavernier verving Magda Aelvoet omdat die principiëel tegen wapenleveringen aan Nepal was.

Waarom noemt u dat knoeiers?
Er werd heel wat gerealiseerd.
verwezenlijkingen:

- verbod op chocoladecigaretten
- zenne vol vergif geloosd.
- reglementering van flippo's
- reclamecampagne voor brandstofzuipende voertuitgen door mie vogels
- wapenleveringen aan prille democratieen goedgekeurd voor FN (magda moest toen wel naar het WC)
- onthouding bij stemming BHV

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 juni 2010 om 12:34.
born2bewild is offline  
Oud 14 juni 2010, 09:53   #133
eno2
Banneling

Standaard

Groen! is één zetel vooruitgegaan.
Proficiat.

Maar als je, beste Voorzitter (en andere voorzitters van linkse partijen), deze keer weer de boot mist van de te verhogen Vlaamse Autonomie, dan word je bootje door de linkse separatisten , nu menigvuldig nog altijd trouw aanwezig in jouw (jullie) progressieve partij(en) , totaal en compleet in de steek gelaten.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2010 om 09:54.
eno2 is offline  
Oud 14 juni 2010, 11:05   #134
EddyBal

Standaard

Citaat:

Geysels kon gisteren zijn haat ook niet onder stoelen of banken steken
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 14 juni 2010, 11:08   #135
EddyBal

Standaard

Citaat:
Tja met die massawinst van die partijen MOETEN die natuurlijk aan bod komen. Misschien zelfs de eerste minister leveren?

Dream on.
EddyBal is offline  
Oud 14 juni 2010, 11:37   #136
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Groen is waarschijnlijk de partij die het meest te winnen heeft bij een splitsing van BHV... Als de Franstaligen in H-V niet meer op hun gelijktalige politici kunnen stemmen, gaan ze niet op N-VA of VB stemmen hé... Waarschijnlijk kiezen voor Groen, wegens hun grote tolerantie...
Oud 14 juni 2010, 14:57   #137
groentje
Minister-President

Standaard

We hadden in een kieskring Vlaams-Brabant ook 2 zetels gehaald zonder Franstalige stemmen, en wellicht kwam er wel iemand van het UF op.
Soit, al zijn we geen verliezer, ik ben het niet echt met Van Besien eens dat we ook een echte winnaar zijn. Met het aantal zetels dat we halen, hebben we geen initiatiefrecht om een regering te vormen, zelfs niet om een plaatsje in de regering op te eisen. We zullen dus wel zien hoe N-VA en Bart De Wever de knoop uiteindelijk zullen proberen door te hakken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline  
Oud 14 juni 2010, 19:30   #138
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Maar als je, beste Voorzitter (en andere voorzitters van linkse partijen), deze keer weer de boot mist van de te verhogen Vlaamse Autonomie, dan word je bootje door de linkse separatisten , nu menigvuldig nog altijd trouw aanwezig in jouw (jullie) progressieve partij(en) , totaal en compleet in de steek gelaten.
Fout.

Je kan het ook omdraaien. Ik ben tegen Vlaamse autonomie, maar wel voor Europa (en zelfs verder dan Europa). Ook al ben ik voor een punt van hun programma, ik ben tegen zowat alle rest van hun programma, dus zal ik er niet snel op stemmen. Moet N-VA dan ook minder autonomie eisen om mij (bij elke verkiezing een stem die je kan winnen of verliezen) binnen te halen?
Robinus V is offline  
Oud 14 juni 2010, 19:31   #139
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Toch spijtig dat Groen twee kleppers kwijt is. Het gejuich bij Groen is dan ook een beetje overbodig.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 14 juni 2010, 19:35   #140
groentje
Minister-President

Standaard

Wees gerust, veel gejuichd is er niet.
Jeroen Boone
groentje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be