![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: zal Groen! vooruitgaan? | |||
ik dacht van wel |
![]() ![]() ![]() |
30 | 44,12% |
ik dacht van niet |
![]() ![]() ![]() |
15 | 22,06% |
ik denk nooit aan of over Groen! |
![]() ![]() ![]() |
23 | 33,82% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige Agalever die goed werk heeft geleverd als minister was Jef Tavernier. Een prima mens, een goede minister. Als alle bovenstaande wat meer "Taverniers" waren geweest, dan waren de groenen er niet zo brutaal uitgebonjoerd. Laatst gewijzigd door Antoon : 8 juni 2010 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 8 juni 2010 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom noemt u dat knoeiers? Er werd heel wat gerealiseerd.
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet voor niets dat we ze Madam Non noemen... sommige mensen worden net heel koppig als ze doorhebben dat je ze wilt overtuigen. |
|
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik niet: de franstaligen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat we hier nodig hebben is een Alexander de Kleine om de Belgische knoop door te hakken. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2010 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister-President
|
![]() Groen! noch Ecolo verschillen veel van mening met de andere Vlaamse resp. Franstalige partijen wat betreft het communautaire. Groen wil BHV splitsen, Ecolo niet; Groen! wil vasthouden aan de gewestgrenzen, Ecolo wil Brussel uitbreiden in geval van een splitsing van BHV.
Het verschil met de andere partijen is, dat beiden willen onderhandelen, en er geen 'eisen' zijn, Beiden wijzen een eenzijdig verhaal af, en willen zoeken naar een oplossing die voor beide taalgroepen aanvaardbaar is.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- verbod op chocoladecigaretten - zenne vol vergif geloosd. - reglementering van flippo's - reclamecampagne voor brandstofzuipende voertuitgen door mie vogels - wapenleveringen aan prille democratieen goedgekeurd voor FN (magda moest toen wel naar het WC) - onthouding bij stemming BHV Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 juni 2010 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Groen! is één zetel vooruitgegaan.
Proficiat. Maar als je, beste Voorzitter (en andere voorzitters van linkse partijen), deze keer weer de boot mist van de te verhogen Vlaamse Autonomie, dan word je bootje door de linkse separatisten , nu menigvuldig nog altijd trouw aanwezig in jouw (jullie) progressieve partij(en) , totaal en compleet in de steek gelaten. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2010 om 09:54. |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Dream on.
|
![]() |
![]() |
#136 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Groen is waarschijnlijk de partij die het meest te winnen heeft bij een splitsing van BHV... Als de Franstaligen in H-V niet meer op hun gelijktalige politici kunnen stemmen, gaan ze niet op N-VA of VB stemmen hé... Waarschijnlijk kiezen voor Groen, wegens hun grote tolerantie...
#137 |
Minister-President
|
![]() We hadden in een kieskring Vlaams-Brabant ook 2 zetels gehaald zonder Franstalige stemmen, en wellicht kwam er wel iemand van het UF op.
Soit, al zijn we geen verliezer, ik ben het niet echt met Van Besien eens dat we ook een echte winnaar zijn. Met het aantal zetels dat we halen, hebben we geen initiatiefrecht om een regering te vormen, zelfs niet om een plaatsje in de regering op te eisen. We zullen dus wel zien hoe N-VA en Bart De Wever de knoop uiteindelijk zullen proberen door te hakken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan het ook omdraaien. Ik ben tegen Vlaamse autonomie, maar wel voor Europa (en zelfs verder dan Europa). Ook al ben ik voor een punt van hun programma, ik ben tegen zowat alle rest van hun programma, dus zal ik er niet snel op stemmen. Moet N-VA dan ook minder autonomie eisen om mij (bij elke verkiezing een stem die je kan winnen of verliezen) binnen te halen? |
|
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch spijtig dat Groen twee kleppers kwijt is. Het gejuich bij Groen is dan ook een beetje overbodig.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister-President
|
![]() Wees gerust, veel gejuichd is er niet.
![]() |