Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2010, 10:12   #121
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanlou Bekijk bericht
Behalve de meest belangrijke ...
Ik ben er trouwens in geboren ! De gemeente waar het ontworpen is, ergens in de 19e eeuw.

WITLOOF ...of kennen jullie dat niet ?

Schande
lol

dat is den tijd van t jaar niet hé kwiet

of ken jij dat niet ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 10:14   #122
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoe zit dat nu met druiven ?

moet je nu op de tros zelf ook snoeien om de druiven groter te laten worden ?
zeker datte, noemt me dat niet "krenten"? De mijn, in de serre, hebben alweer meeldauw miljaardedjuu....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 10:15   #123
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
lol

dat is den tijd van t jaar niet hé kwiet

of ken jij dat niet ?
sstt, Anna, witloof kweekt men vandaag het jaar rond hoor....op hydrocultuur.
Oud 30 juni 2010, 10:18   #124
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
sstt, Anna, witloof kweekt men vandaag het jaar rond hoor....op hydrocultuur.
ok, wie van de hobbyisten hier kweekt er al eens iets op hydrocultuur ?

eigenlijk .... k herinner mij ineens dat mijn pa zo ooit eens een plantenbak op water vulde met bitterpeeën in de garage nb
Oud 4 juli 2010, 10:10   #125
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vandaag nog een emmertje kersen trekken en frambozen........ en broccoli oogsten, des beter dan E-coli
Oud 5 juli 2010, 09:24   #126
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

De afgelopen week geoogst: broccoli (klein dit jaar), witte wortelen, frambozen, bosaardbeien, courgetten (komen stilaan op kruissnelheid - elke dag wel 1), eikenbladsla, krulsla, pijpajuinen, eerste boontjes

Binnenkort tomaatjes
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 09:27   #127
Anna List
Banneling

Standaard

pijpajuin
Oud 5 juli 2010, 13:54   #128
Anna List
Banneling

Standaard

eindelijk een beetje regen

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 juli 2010 om 13:54.
Oud 5 juli 2010, 19:44   #129
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

De laatste keer erwtjes geoogst. Plantjes uitgetrokken en aan de kippen gegeven. De peultjes afgetrokken natuurlijk.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 12:22   #130
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor kippen, geiten en een moestuin hoop ik dat er een 0 ontbreekt...of 't zal etagecultuur moeten worden...
ni overdrijven eh lantjes.
200 vierkante meter is nog altijd een stukske van 10 op 20.
Daar hebben we ruimte genoeg om een gedeelte kippen- en geitenren van de maken (pakweg 150 vierkante meter) temeer omdat we maar 3 kippen en 2 dwerggeitjes gaan nemen. In die ren komt ook de composthoop en een drie a viertal laagstam fruitboompjes. In de overige 50 meter leggen we een moestuintje aan. Dat is een reep van 5 meter breed en 10 meter lang. Ik weet best, dat is niet gigantisch, maar ik moet ook niet hoger mikken dan dat ik kan pissen eh? Wij werken allebei, hebben 2 bengels en daarnaast ook nog zat dingen te doen naast een moestuin onderhouden.
Die 200 meter is voor ons een ideaal formaat. Kleiner wordt moeilijk om al die dingen te doen, groter vergt teveel onderhoud.
En kost te veel aan omheining. Shit seg, ik heb mijn bankkaart al enkele keren mogen trekken de laatste dagen.
Oud 6 juli 2010, 12:31   #131
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
zeker datte, noemt me dat niet "krenten"? De mijn, in de serre, hebben alweer meeldauw miljaardedjuu....
hoe doe je dat ?

mijne hebben bultjes op het blad, en idd iets meelachtigs onder het blad, wat doe ik daaraan ?
Oud 6 juli 2010, 12:37   #132
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Dat krenten doe ik niet. Daar is amper aan te beginnen. Ik heb 1 stok staan maar daar hangen toch minstens een honderd trossen aan. En dan is-ie al gesnoeid. Hooguit 2 trossen per tak nu en gesnoeid op 2 bladeren voorbij de laatste tros. Kleinere takken worden op 1 tros gesnoeid. En nu worden om de paar dagen alle verlengingen en zijtakken volledig weggesnoeid. Enkel de druiven tellen nu nog.
Men zegt altijd dat je de druiven zo weinig mogelijk mag aanraken dus ik zou ook niet weten hoe ik in die wirwar van takken en druiven moet gaan wroeten om wat kleine en slechte druifjes uit een tros plukken.
Oud 6 juli 2010, 12:40   #133
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bakpoeder helpt naar het schijnt
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 12:43   #134
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe doe je dat ?

mijne hebben bultjes op het blad, en idd iets meelachtigs onder het blad, wat doe ik daaraan ?
Dat heb ik ook op enkele bladeren. Elk jaar al gehad. Nooit iets aan gedaan eigenlijk. Er gebeurt ook niet veel meer dan het verschijnen van die bultjes. De bladeren blijven groen, ze blijven hangen...
Bladeren die bv. tegen mijn zinken dakgoot hangen vertonen ook zulke bulten. Daar is het waarschijnlijk een teken van verbranding want zo'n zinken dakgoot pal op het zuiden wordt echt wel gloeiend heet.

Mijn plataan hier voor't huis had in begin van't seizoen iets soortgelijks. Bulten op bladeren en witte prul onderaan. Opkrullende en afvallende bladeren. Ook niks aan gedaan. De aangetaste bladeren zijn ondertussen afgevallen en verder is er momenteel niks meer van te merken. Geen idee wat het was.

En tenslotte, mijn appelboom zit redelijk vol bladluis. Ook net als ieder jaar. Ook eigenlijk nooit iets aan gedaan. Boom lijkt er weinig last van te hebben.
Oud 6 juli 2010, 12:47   #135
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat heb ik ook op enkele bladeren. Elk jaar al gehad. Nooit iets aan gedaan eigenlijk. Er gebeurt ook niet veel meer dan het verschijnen van die bultjes. De bladeren blijven groen, ze blijven hangen...
Bladeren die bv. tegen mijn zinken dakgoot hangen vertonen ook zulke bulten. Daar is het waarschijnlijk een teken van verbranding want zo'n zinken dakgoot pal op het zuiden wordt echt wel gloeiend heet.

Mijn plataan hier voor't huis had in begin van't seizoen iets soortgelijks. Bulten op bladeren en witte prul onderaan. Opkrullende en afvallende bladeren. Ook niks aan gedaan. De aangetaste bladeren zijn ondertussen afgevallen en verder is er momenteel niks meer van te merken. Geen idee wat het was.

En tenslotte, mijn appelboom zit redelijk vol bladluis. Ook net als ieder jaar. Ook eigenlijk nooit iets aan gedaan. Boom lijkt er weinig last van te hebben.
mijn appelboom had ik altijd vol witte pluizen hangen ... een paar jaar bewerkt met 'polysect' ... zonder veel resultaat

al een paar jaar niet meer behandeld, en kijk, dit jaar ... niks witte pluis meer
Oud 6 juli 2010, 16:26   #136
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ni overdrijven eh lantjes.
200 vierkante meter is nog altijd een stukske van 10 op 20.
Daar hebben we ruimte genoeg om een gedeelte kippen- en geitenren van de maken (pakweg 150 vierkante meter) temeer omdat we maar 3 kippen en 2 dwerggeitjes gaan nemen. In die ren komt ook de composthoop en een drie a viertal laagstam fruitboompjes. In de overige 50 meter leggen we een moestuintje aan. Dat is een reep van 5 meter breed en 10 meter lang. Ik weet best, dat is niet gigantisch, maar ik moet ook niet hoger mikken dan dat ik kan pissen eh? Wij werken allebei, hebben 2 bengels en daarnaast ook nog zat dingen te doen naast een moestuin onderhouden.
Die 200 meter is voor ons een ideaal formaat. Kleiner wordt moeilijk om al die dingen te doen, groter vergt teveel onderhoud.
En kost te veel aan omheining. Shit seg, ik heb mijn bankkaart al enkele keren mogen trekken de laatste dagen.
Je zal snel de grassprietjes kunnen tellen...(mijn 7 schapen en +/- 30 kippen lopen op 6000 m², aan gras geen gebrek maar in de winter is het nog gelijk met de grond zelle...)
Oud 7 juli 2010, 08:50   #137
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zal snel de grassprietjes kunnen tellen...(mijn 7 schapen en +/- 30 kippen lopen op 6000 m², aan gras geen gebrek maar in de winter is het nog gelijk met de grond zelle...)
Kweetet
Ik vrees er een beetje voor.
Zouden ze het ook compleet kapotdabben als ik het gras eerst goed laat wortelen?
Oud 7 juli 2010, 08:53   #138
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Kweetet
Ik vrees er een beetje voor.
Zouden ze het ook compleet kapotdabben als ik het gras eerst goed laat wortelen?

ja, compleet, op 1 dag tijd
Oud 7 juli 2010, 08:54   #139
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Geiten en laagstamfruitbomen ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2010, 08:57   #140
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn appelboom had ik altijd vol witte pluizen hangen ... een paar jaar bewerkt met 'polysect' ... zonder veel resultaat

al een paar jaar niet meer behandeld, en kijk, dit jaar ... niks witte pluis meer
Ik pas die tactiek regelmatig toe.
't Is goedkoop, makkelijk toepasbaar, milieuvriendelijk en het mag in de volle zon.
Gewoon niks doen.
Helpt bijna altijd.

Bottel water in giftig uitziende flesjes en verkoop het als universeel middel tegen alle mogelijke aandoeningen in de tuin.
Je klanten (talloos zullen ze zijn) doen niks verkeerd (ze sproeien alleen wat water over hun teelt) en keren tevreden terug want enige tijd later is alle ongemak verdwenen. Zoals het ook verdwenen zou zijn als ze niks gesproeid hadden. Maar dat hoeven ze natuurlijk niet te weten. Niks zeggen eh?
Stinkend rijk word je op die manier.

Al zeg ik het zelf: geniaal idee.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be