![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
eigenlijk .... k herinner mij ineens dat mijn pa zo ooit eens een plantenbak op water vulde met bitterpeeën in de garage nb ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vandaag nog een emmertje kersen trekken en frambozen........ en broccoli oogsten, des beter dan E-coli
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De afgelopen week geoogst: broccoli (klein dit jaar), witte wortelen, frambozen, bosaardbeien, courgetten (komen stilaan op kruissnelheid - elke dag wel 1), eikenbladsla, krulsla, pijpajuinen, eerste boontjes
Binnenkort tomaatjes ![]() ![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() eindelijk een beetje regen
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 5 juli 2010 om 13:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste keer erwtjes geoogst. Plantjes uitgetrokken en aan de kippen gegeven. De peultjes afgetrokken natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
200 vierkante meter is nog altijd een stukske van 10 op 20. Daar hebben we ruimte genoeg om een gedeelte kippen- en geitenren van de maken (pakweg 150 vierkante meter) temeer omdat we maar 3 kippen en 2 dwerggeitjes gaan nemen. In die ren komt ook de composthoop en een drie a viertal laagstam fruitboompjes. In de overige 50 meter leggen we een moestuintje aan. Dat is een reep van 5 meter breed en 10 meter lang. Ik weet best, dat is niet gigantisch, maar ik moet ook niet hoger mikken dan dat ik kan pissen eh? Wij werken allebei, hebben 2 bengels en daarnaast ook nog zat dingen te doen naast een moestuin onderhouden. Die 200 meter is voor ons een ideaal formaat. Kleiner wordt moeilijk om al die dingen te doen, groter vergt teveel onderhoud. En kost te veel aan omheining. Shit seg, ik heb mijn bankkaart al enkele keren mogen trekken de laatste dagen.
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat krenten doe ik niet. Daar is amper aan te beginnen. Ik heb 1 stok staan maar daar hangen toch minstens een honderd trossen aan. En dan is-ie al gesnoeid. Hooguit 2 trossen per tak nu en gesnoeid op 2 bladeren voorbij de laatste tros. Kleinere takken worden op 1 tros gesnoeid. En nu worden om de paar dagen alle verlengingen en zijtakken volledig weggesnoeid. Enkel de druiven tellen nu nog.
Men zegt altijd dat je de druiven zo weinig mogelijk mag aanraken dus ik zou ook niet weten hoe ik in die wirwar van takken en druiven moet gaan wroeten om wat kleine en slechte druifjes uit een tros plukken.
![]() |
#133 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() bakpoeder helpt naar het schijnt
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bladeren die bv. tegen mijn zinken dakgoot hangen vertonen ook zulke bulten. Daar is het waarschijnlijk een teken van verbranding want zo'n zinken dakgoot pal op het zuiden wordt echt wel gloeiend heet. Mijn plataan hier voor't huis had in begin van't seizoen iets soortgelijks. Bulten op bladeren en witte prul onderaan. Opkrullende en afvallende bladeren. Ook niks aan gedaan. De aangetaste bladeren zijn ondertussen afgevallen en verder is er momenteel niks meer van te merken. Geen idee wat het was. En tenslotte, mijn appelboom zit redelijk vol bladluis. Ook net als ieder jaar. Ook eigenlijk nooit iets aan gedaan. Boom lijkt er weinig last van te hebben.
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
al een paar jaar niet meer behandeld, en kijk, dit jaar ... niks witte pluis meer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees er een beetje voor. Zouden ze het ook compleet kapotdabben als ik het gras eerst goed laat wortelen?
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Geiten en laagstamfruitbomen ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is goedkoop, makkelijk toepasbaar, milieuvriendelijk en het mag in de volle zon. Gewoon niks doen. Helpt bijna altijd. Bottel water in giftig uitziende flesjes en verkoop het als universeel middel tegen alle mogelijke aandoeningen in de tuin. Je klanten (talloos zullen ze zijn) doen niks verkeerd (ze sproeien alleen wat water over hun teelt) en keren tevreden terug want enige tijd later is alle ongemak verdwenen. Zoals het ook verdwenen zou zijn als ze niks gesproeid hadden. Maar dat hoeven ze natuurlijk niet te weten. Niks zeggen eh? Stinkend rijk word je op die manier. Al zeg ik het zelf: geniaal idee.
![]() |