Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 juni 2010, 06:18   #121
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht

sluit niet tegen uw geweten
om de macht een slecht verbond
die uit elke tuil kan eten
is de echte hond

die naast elke knie kan knielen
heeft een slavenaard
slechts een volk van hoge zielen
is der vrijheid gaven waard

Vlaanderen heeft veel te winnen, maar kan ook veel verliezen.

Daarom: HOUZEE de wachters!
Misselijk-makende eigen-volk rijmseltjes en "HOUZEE de wachters!"

Meen je dat nu écht? Of ben je een satirisch toneelstuk voor het parochiehuis aan het instuderen? We leven in 2010, niet in 1933, hoe spijtig je dat ook vindt.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline  
Oud 10 juni 2010, 06:21   #122
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
conclusie: VB vindt zijn centen belangrijker dan zijn programma.
dat hebben ze volgens mij altijd al gevonden. smerig en vunzig genoeg zijn zodat niemand met u WIL samenwerken en nadien op hun gat zitten en elke maand minimum 5000 eurootjes binnenrijven, gedurende tientallen jaren.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 10 juni 2010 om 06:24.
roodhaar is offline  
Oud 10 juni 2010, 06:26   #123
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
dat hebben ze volgens mij altijd al gevonden. smerig en vunzig genoeg zijn zodat niemand met u WIL samenwerken en nadien op hun gat zitten en elke maand minimum 5000 eurootjes binnenrijven, gedurende tientallen jaren.
5.000 euro? Bruto? Netto? Filip en Gerolf en Bruno? Dus samen goed voor 15.000 euro? Bron? Loonbriefje! Belastingaangifte!

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 10 juni 2010, 06:31   #124
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
5.000 euro? Bruto? Netto? Filip en Gerolf en Bruno? Dus samen goed voor 15.000 euro? Bron? Loonbriefje! Belastingaangifte!

moet je geeneens iets bij zeggen....
.
roodhaar is offline  
Oud 10 juni 2010, 06:39   #125
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht

moet je geeneens iets bij zeggen....
Hanee? Jij kan zo veel vertellen? Zat je erbij als ze hun poen telden?

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 10 juni 2010, 06:41   #126
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vendetta Bekijk bericht
Vrienden

Geloof het of niet maar we zijn met deze verkiezingen op een kruispunt gekomen, een historisch kruispunt. We kunnen als we willen dit land volledig blokkeren en een zeer grote stap dichter zetten naar Vlaamse onafhankelijkheid. We kunnen dit slechts op één manier doen, door een stem op N-VA.

Trouwe Belangers, uw partij van vele jaren de rug toekeren moet niet makkelijk zijn, maar besef dat Vlaanderen een kans krijgt die het sinds de loopgraven van 14-18 niet meer gekregen heeft. Ik vraag u om éénmaal niet op het Belang te stemmen maar op N-VA. De media is bang dat N-VA 25% zou halen, laat ze in hun broek schijten door er 30-35% van te maken.

Trouwe LDD'er, uw partij verkeert in crisis en haalt waarschijnlijk de kiesdrempel niet. Dit vind ik jammer want JMD verdient het door het vele werk dat hij verricht heeft. Doch, laten we eerlijk zijn, een stem voor LDD is een stem voor de versnippering van het Vlaamse front. Mochten ze de ondemocratische kiesdrempel niet halen, dan verliest u uw stem, dan verzwakt u het Vlaamse front.

Over vijf dagen is het zover V-Day, later zullen jullie kunnen zeggen, ik was erbij en ik heb het mee mogelijk kunnen maken - stem op N-VA...

Vendetta
Gisteren nog een TV-debat gezien op VTM...

Alleen het Vlaams Belang houdt nog voet bij stuk. Over een grondwettelijk recht (Alle Belgen zijn gelijk voor de wet) en een uitspraak van het grondwettelijk hof (De Vlamingen worden gediscrimineerd in BHV) hoeft niet onderhandeld te worden.

Al de rest, ook de NVA bij monde van Sigfried Bracke, gaan onderhandelen (lees: betalen) voor de splitsing van BHV.

Hoe is het toch mogelijk?

Jan Vlaming geeft toe en buigt diep voor de franstalige minderheid in dit land. Ook de NVA. En dat had ik van hen niet verwacht.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 juni 2010 om 06:44.
Paulus is offline  
Oud 10 juni 2010, 06:49   #127
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Meen je dat nu écht? Of ben je een satirisch toneelstuk voor het parochiehuis aan het instuderen? We leven in 2010, niet in 1933, hoe spijtig je dat ook vindt.
jij kan nogal een zaag spannen meiske
born2bewild is offline  
Oud 10 juni 2010, 06:54   #128
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Gisteren nog een TV-debat gezien op VTM...

Alleen het Vlaams Belang houdt nog voet bij stuk. Over een grondwettelijk recht (Alle Belgen zijn gelijk voor de wet) en een uitspraak van het grondwettelijk hof (De Vlamingen worden gediscrimineerd in BHV) hoeft niet onderhandeld te worden.

Al de rest, ook de NVA bij monde van Sigfried Bracke, gaan onderhandelen (lees: betalen) voor de splitsing van BHV.

Hoe is het toch mogelijk?

Jan Vlaming geeft toe en buigt diep voor de franstalige minderheid in dit land. Ook de NVA. En dat had ik van hen niet verwacht.

Paulus.
Zou het misschien eventueel niet mogelijk kunnen zijn dat Bartje zo slim en link is dat hij van binnenuit de boel (lees: België) wil opblazen? Want al roept Filipke nog zo hard, hij zal nooit aan den bak komen, tenzij door een revolutie, maar dan komt hij eerder in den bak terecht. Hoe dan ook, Vlaamsche Strijders, skild en vrind, al wat walsch is valsch is! Haal jullie goedendag en harnas maar al van de zolder! Jan Breydel is back in town, HOUZEE!

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 10 juni 2010, 06:57   #129
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
jij kan nogal een zaag spannen meiske
Als jij die vooroorlogse heimat-rijmsels en opgeblazen Vlaamse flauwe kul interessant vindt, is dat jou zaak. En alweer zo'n typische reactie: ik "span een zaag" = geweldige verdediging van uw wansmaak.

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 10 juni 2010, 06:58   #130
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
ik "span een zaag" = geweldige verdediging van uw wansmaak.
even interessant als uw geemmer

Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 juni 2010 om 07:19.
born2bewild is offline  
Oud 10 juni 2010, 07:06   #131
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou het misschien eventueel niet mogelijk kunnen zijn dat Bartje zo slim en link is dat hij van binnenuit de boel (lees: België) wil opblazen? Want al roept Filipke nog zo hard, hij zal nooit aan den bak komen, tenzij door een revolutie, maar dan komt hij eerder in den bak terecht. Hoe dan ook, Vlaamsche Strijders, skild en vrind, al wat walsch is valsch is! Haal jullie goedendag en harnas maar al van de zolder! Jan Breydel is back in town, HOUZEE!
Uw Jan Breydel is bereid te betalen aan Wallonië opdat de Vlamingen niet langer gediscrimineerd zouden worden....

Gisteren gehoord bij monde van Sigfried Bracke. Hij vindt dat BHV in het onderhandelingspakket moet zitten voor een staatshervorming...

En dat is woordbreuk.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 10 juni 2010, 07:09   #132
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Uw Jan Breydel is bereid te betalen aan Wallonië opdat de Vlamingen niet langer gediscrimineerd zouden worden....

Gisteren gehoord bij monde van Sigfried Bracke. Hij vindt dat BHV in het onderhandelingspakket moet zitten voor een staatshervorming...

En dat is woordbreuk.

Paulus.
In principe heb je gelijk. Maar leg mij dan eens uit hoe je het WEL moet aanpakken?

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 10 juni 2010, 07:45   #133
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zoals gerolf annemans het verwoorde: Men heeft deze hele campagne gereduceerd tot de vraag 'stemmen we nva of niet?'... Maar er zijn veel te veel andere problemen.

http://www.youtube.com/watch?v=iJTPI...layer_embedded
5 min 50

Maar ik heb nog meer goede redenen om niet op deze, misschien nochtans nobele, oproep in te gaan.

1: Zelfrespect: Ik ben een vb-er en ga dus absoluut niet, NOOIT, stemmen op een partij waarvan de stichter voorzitter probeerde mijn MENING TE VERBIEDEN.

2: Nationalisme is voor mij MEER dan alleen CONFEDERALISME. Ik wil NIET, NOOIT, mijn stem geven aan een partij die het EUUSSR beleid inzake MEER immigratie steunt. Ja, ook daarvoor heb ik net dat ietsje TE VEEL zelfrespect. Ik wil NIET MEDEPLICHTIG zijn aan de ondergang van mijn cultuur, mijn eigenheid, mijn volk.

3: Realisme: Mijn onderschrif is al zeer duidelijk EN wie al de interviews van Dewever leest die weet het wel: HET VB is DE stok achter de deur als de NVA uit de bocht zal gaan. De olijfboomcoalitie met of zonder NVA zal nog meer onwerkbaarheid zijn, met dien verstaande dat ze met de NVA ook wil zeggen dat het VL-nationalisme geen oplossing kan bieden TERWIJL de oplossing in de sterren geschreven staat: Vlaamse onafhankelijkheid.

4: Internationalisme: In tijden van een institutionele cirisis zonder voorgaande MOET je als Vlaams nationalist je VOLK promoten ten overstaan van de hele wereld. NIET de nep-oplossing verlengen. Het uitleggen voor de verzamelde wereldpers alsof België een toekomst heeft in confederalisme is reclame-gewijs buitengewoon onkies.

5: Eerlijkheid! Al wie voor de ogen van de kiezers de conclusie durft trekken die Karel Dillen 30 jaar geleden trok kan NOOIT met een Belgisch antwoord op de proppen komen. NOOIT! Al wie vandaag tegen de kiezer zegt dat België niet meer werkt vanuit Vlaams nationalistisch oogpunt trekt de juist conclusie. Al wie vanuit datzelfde oogpunt met een België-bis op de proppen durft komen die verraad ofwel zijn ideaal of LIEGT tegen de kiezers.

Er zijn nog wel honderden redenen WAAROM ik NOOIT op de nva zal stemmen ook al doen ze het ELECTORAAL nog zo goed als ze willen en zijn haar militanten vandaag de dag zot van glorie. Het is onmiskenbaar zo dat je de Belgische grendels niet, NOOIT, zult breken door ze te versterken. DAT, en DAT, alleen is de les van de VU en de reden WAAROM een VB voorzitter ons een kaartje met nieuwjaarswensen stuurde met een gedicht van Rene De Clerq:

sluit niet tegen uw geweten
om de macht een slecht verbond
die uit elke tuil kan eten
is de echte hond

die naast elke knie kan knielen
heeft een slavenaard
slechts een volk van hoge zielen
is der vrijheid gaven waard

Vlaanderen heeft veel te winnen, maar kan ook veel verliezen.

Daarom: HOUZEE de wachters!
Mijn gedacht...en meer moet dat niet zijn....
Oud 10 juni 2010, 08:15   #134
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Hear Hear !!

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 10 juni 2010, 08:17   #135
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het beetje walgelijk aan het worden ...
We zijn hier het beeld op de VN partijen aan het besmeuren.
En het is jammer dat migratieproblematiek toch weer naar voren wordt geworpen boven de communautaire kwestie, aangezien de eerlijken weten dat migratie communautair is... Daarmee verloochenen jullie zelf het ontstaan van het VB.

vendetta's oproep lijkt mij eerlijk en er zit wel iets in.
En ik ben er van overtuigd dat de dubbele stem door velen gehanteerd zal worden. Zelfs ik heb getwijfeld.

Maar het is genoeg geweest. Ik vertrouw de Vlaams-nationale kiezers. Die stemmen altijd goed.

Laat het nu vooral de taak van NVA'ers zijn om alsnog vooral CD&V'ers en VLD'ers te overtuigen. Dat is de roeping van de partij.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 10 juni 2010 om 08:18.
Steben is offline  
Oud 10 juni 2010, 08:32   #136
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat jij het niet snapt kan ik heel goed begrijpen. Het ergste aan heel de historie is niet dat je het nu niet begrijpt, maar dat je het nooit zult begrijpen.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 10 juni 2010 om 08:37.
dominatrix is offline  
Oud 10 juni 2010, 08:32   #137
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
U ontkent de catastrofe inzake de massaimmigratie?
Ik ontken dat de immigratie een probleem zou zijn dat opgelost kan worden binnen de Belgische context, omdat -zoals in zoveel gevallen- Vlamingen en Franstaligen daar anders over denken. Hiermee doe ik geen uitspraak over de ernst van dit.
Oud 10 juni 2010, 08:35   #138
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik vind het beetje walgelijk aan het worden ...
We zijn hier het beeld op de VN partijen aan het besmeuren.
En het is jammer dat migratieproblematiek toch weer naar voren wordt geworpen boven de communautaire kwestie, aangezien de eerlijken weten dat migratie communautair is... Daarmee verloochenen jullie zelf het ontstaan van het VB.

vendetta's oproep lijkt mij eerlijk en er zit wel iets in.
En ik ben er van overtuigd dat de dubbele stem door velen gehanteerd zal worden. Zelfs ik heb getwijfeld.

Maar het is genoeg geweest. Ik vertrouw de Vlaams-nationale kiezers. Die stemmen altijd goed.

Laat het nu vooral de taak van NVA'ers zijn om alsnog vooral CD&V'ers en VLD'ers te overtuigen. Dat is de roeping van de partij.
Je geeft mij dus over de hele lijn gelijk.
Oud 10 juni 2010, 08:37   #139
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je geeft mij dus over de hele lijn gelijk.
Neen...
Ik spreek naast u.
Uw laatste post was VB propaganda, geen beschouwing.µ

Taak van VB is behouden, taak van NVA is verruimen.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 10 juni 2010 om 08:38.
Steben is offline  
Oud 10 juni 2010, 08:40   #140
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat jij het niet snapt kan ik heel goed begrijpen. Het ergste aan heel de historie is niet dat je het nu niet begrijpt, maar dat je het nooit zult begrijpen.
En ik ben er fier op dat ik dit niet WIL begrijpen.

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be