Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 juni 2010, 05:20   #121
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Men heeft enorm veel geconverseerd, op alle mogelijke manieren... Torfs is nog in de waan dat die praatbarakmethode zal werken. Als hij straks één keer echt gaat onderhandelen met Milquet, zal hij zijn mening wel herzien. Alle andere CD&V'ers verheerlijken "the noble art of conversation" niet en zien onderhandelen met de Franstaligen eerder als een noodzakelijk kwaad.
Logisch, VL heeft geen enkele troef.
Ze kunnen enkel dreigen met onafhankelijkheid; maar durven/kunnen niet want dan is VL Brussel kwijt.
Dus: de VL eisen iets, maar hebben niets te bieden aan de FR en hebben geen enkel dreigement dat werkt.
azert is offline  
Oud 11 juni 2010, 05:32   #122
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ze kunnen enkel dreigen met onafhankelijkheid; maar durven/kunnen niet want dan is VL Brussel kwijt.
Dus: de VL eisen iets, maar hebben niets te bieden aan de FR en hebben geen enkel dreigement dat werkt.
Weer last van wensdromen jongeheer?

We dreigen nog niet genoeg met de Vlaamse onafhankelijkheid. Dat net dit het enige is om mensen zoals U tot inkeer te brengen zegt derhalve veel meer over U dan over ons.
Oud 11 juni 2010, 05:48   #123
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
donderdagavond 10 juni VRT
Zijn BXL al kwijt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 11 juni 2010, 06:00   #124
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden we Brussel kwijt zijn? Ik zou eerder zeggen dat het in Vlaanderen ligt en dat ze daar hun bek moeten houden en gewoon aanvaarden. Ik zie het probleem 'Brussel' niet.
Inno is offline  
Oud 11 juni 2010, 07:14   #125
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Ik vond Rikske arrogant en dégoutant. Hij hangt vierkantig mijn strot uit met zijn pretentieus gezwets over zijn "noble art of conversation". Naïef en hautain is deze prof, dat hij zijn "noble art" in zijn Kerkelijke Reet steekt!

Bartje stond er uiteraard torenhoog boven maar zou beter ophouden met te smeken dat "al die anderen" de mensen schrik aanjagen over zijn partij. That's all in the game, trek je dat toch niet aan.

Wat ik Bart wel verwijt is dat hij steeds maar rond de pot blijft draaien over de splitsing van België en een Onafhankelijk Vlaanderen. Hij schuift het de lange baan op om de Walen niet te veel te shokeren. Fout Bart! Het is het één of het ander, tussenin bestaat niet, en als het pas binnen 40 jaar of zo gebeurt, wat is dan het verschil tussen jou en de andere "Vlaamse" partijen, het VB uitgezonderd?

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline  
Oud 11 juni 2010, 07:29   #126
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Waarom zouden we Brussel kwijt zijn? Ik zou eerder zeggen dat het in Vlaanderen ligt en dat ze daar hun bek moeten houden en gewoon aanvaarden. Ik zie het probleem 'Brussel' niet.
De VL partijen halen in deze grote stad amper 50.000 stemmen.
azert is offline  
Oud 11 juni 2010, 07:30   #127
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Hier is Torfs ook aan het woord;
in het begin is het wel wat zever:

http://www.rtbf.be/video/v_elections...&category=info
azert is offline  
Oud 11 juni 2010, 07:53   #128
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In concreto. Dewever schuift de problemen voor zich uit tot in het oneindige daar waar zijn programma er net uit bestond om de problemen snel op te lossen. Dat is de paradox van het nationalistisch discours van Dewever. Vandaar. Tsjevennationalisme.
Ah zo! Ik begrijp daaruit dat je eigenlijk ontgoocheld bent dat BDW niet verklaart dat hij na de verkiezingen stante pede de Vlaamse onafhankelijkheid gaat uitroepen. Het feit dat hij dat niet doet komt jouw dus niet goed uit en bijgevolg : "Dewever schuift de problemen voor zich uit tot in het oneindige daar waar zijn programma er net uit bestond om de problemen snel op te lossen.".

Wel, Solidarnosc, De Wever en zijn N-VA is bereid de problemen (je erkent dus dat die er zijn, dat is reeds heel wat) aan te pakken via een grondige staatshervorming. Mag dat even? En wat die Vlaamse onafhankelijkheid betreft, wanneer het, in een tweede fase, zover zou komen dat het bij de N-VA begint te jeuken om Vlaanderen onafhankelijk te verklaren, dan zal dat pas lukken als daarvoor een voldoende meerderheid in Vlaanderen te vinden is. BDW en de N-VA zullen dat op hun eentje niet kunnen verwezenlijken.

Weet je, ik ben er steeds meer van overtuigd dat gans de hetze tegen N-VA en De Wever niet is toe te schrijven aan de onafhankelijkheidsgedachte. Want iedereen weet dat je dit zomaar niet als een goocheltrukje kunt bewerkstelligen. De werkelijke reden, zowel bij la francophonie belge als bij de Vlaamse Belgicisten uit de traditionele partijen, is dat ze al evenzeer doodsbang zijn voor een grondige staatshervorming. Zelfs dát is er bij die pipo's teveel aan. Vandaar ook dat ze zich weren als duiveltjes in een wijwatervat om enerzijds de notie "confederalisme" onderuit te halen. De ene maal met flauwe woordspelingen ("fédéralisme des cons"), de andere maal door te gaan stellen dat dit niet kan omdat er daarvoor voorafgaandelijk een onafhankelijkheidsverklaring zou moeten komen. Maar in feite weten ze allemaal verdomd goed dat het niet om de naam van het beestje gaat. Wat telt is een staatshervorming die dit land vanuit een totaal ander concept herschikt. Met name dat er échte deelstaten worden gecreëerd aan wie prioritair beleidbevoegdheid wordt toegekend en restbevoegdheden aan een gemeenschappelijk niveau. En daar zijn de Belgicisten, om de meest uiteenlopende redenen, doodbang voor.

Laatst gewijzigd door quercus : 11 juni 2010 om 07:54.
quercus is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:06   #129
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ah zo! Ik begrijp daaruit dat je eigenlijk ontgoocheld bent dat BDW niet verklaart dat hij na de verkiezingen stante pede de Vlaamse onafhankelijkheid gaat uitroepen. Het feit dat hij dat niet doet komt jouw dus niet goed uit en bijgevolg : "Dewever schuift de problemen voor zich uit tot in het oneindige daar waar zijn programma er net uit bestond om de problemen snel op te lossen.".

Wel, Solidarnosc, De Wever en zijn N-VA is bereid de problemen (je erkent dus dat die er zijn, dat is reeds heel wat) aan te pakken via een grondige staatshervorming. Mag dat even? En wat die Vlaamse onafhankelijkheid betreft, wanneer het, in een tweede fase, zover zou komen dat het bij de N-VA begint te jeuken om Vlaanderen onafhankelijk te verklaren, dan zal dat pas lukken als daarvoor een voldoende meerderheid in Vlaanderen te vinden is. BDW en de N-VA zullen dat op hun eentje niet kunnen verwezenlijken.

Weet je, ik ben er steeds meer van overtuigd dat gans de hetze tegen N-VA en De Wever niet is toe te schrijven aan de onafhankelijkheidsgedachte. Want iedereen weet dat je dit zomaar niet als een goocheltrukje kunt bewerkstelligen. De werkelijke reden, zowel bij la francophonie belge als bij de Vlaamse Belgicisten uit de traditionele partijen, is dat ze al evenzeer doodsbang zijn voor een grondige staatshervorming. Zelfs dát is er bij die pipo's teveel aan. Vandaar ook dat ze zich weren als duiveltjes in een wijwatervat om enerzijds de notie "confederalisme" onderuit te halen. De ene maal met flauwe woordspelingen ("fédéralisme des cons"), de andere maal door te gaan stellen dat dit niet kan omdat er daarvoor voorafgaandelijk een onafhankelijkheidsverklaring zou moeten komen. Maar in feite weten ze allemaal verdomd goed dat het niet om de naam van het beestje gaat. Wat telt is een staatshervorming die dit land vanuit een totaal ander concept herschikt. Met name dat er échte deelstaten worden gecreëerd aan wie prioritair beleidbevoegdheid wordt toegekend en restbevoegdheden aan een gemeenschappelijk niveau. En daar zijn de Belgicisten, om de meest uiteenlopende redenen, doodbang voor.
Of uw overtuiging in deze strookt met de waarheid, is maar zeer de vraag.
Het zou niet de eerste keer zijn dat dit niet het geval is.
system is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:07   #130
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Ik vond BDW deze keer veel sterker op het sociaal-economische dan het communautaire. Zeker en vast. Maar zwak vond ik het niet.
En vaag, man man man, dat kon je toch meer zeggen van Torfs? Instellingen, kaders, houding, algemene beschouwing, communautaire via cultuurvermenging buiten de politiek... manmanman
Bart is daarenboven zeer cordiaal met Torfs achter de schermen. Ik bedoel maar: als mens komen die goed overeen. Bart had geen zin om de man echt scherp aan te pakken. En Rik kende die zwakte maar al te goed.

Torfke stond daar ook echt heen en weer te wippen als een nar met zenuwen. deed mij aan Jan Thys denken. Daar kan je als tegendebatter ook niet rustig bij blijven.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:08   #131
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een nar.
Ik vond dat Torfs goed gepresteerd heeft in zijn vuurdoop. En als men het geheel bekijkt, zelfs iets beter dan Olijke Bart.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2010 om 08:09.
system is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:09   #132
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik vond BDW deze keer veel sterker op het sociaal-economische dan het communautaire. Zeker en vast. Maar zwak vond ik het niet.
En vaag, man man man, dat kon je toch meer zeggen van Torfs? Instellingen, kaders, houding, algemene beschouwing, communautaire via cultuurvermenging buiten de politiek... manmanman
Bart is daarenboven zeer cordiaal met Torfs achter de schermen. Ik bedoel maar: als mens komen die goed overeen. Bart had geen zin om de man echt scherp aan te pakken. En Rik kende die zwakte maar al te goed.

Torfke stond daar ook echt heen en weer te wippen als een nar met zenuwen. deed mij aan Jan Thys denken. Daar kan je als tegendebatter ook niet rustig bij blijven.
De Wetstraatwatcher op de VRT radio 1 zei vanmorgen nochtans:
Na het debat:
Torfs 1 - BDW 0
azert is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:10   #133
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
De VL partijen halen in deze grote stad amper 50.000 stemmen.
Dat klopt, en dat is niet iets om gelukkig van te zijn. Zeker niet van in een stad die ooit zo Brabants en Nederlandstalig was als ze maar zijn kon.

We zullen node haar 2-taligheid aanvaarden. Maar of er nu nog 50 000 of 20 000 Vlamingen wonen en stemmen... daar gaat het niet om: Het gaat er om welk project je de Brusselaars kunt aanbieden. En de dag dat ze niet voor Vlaanderen kiezen is de dag dat ze geen centjes meer van ons gaan krijgen... En ola... Brussel is misschien wel mooi maar Brussel kan zijn eigen NOOIT bedruipen.

Ze zullen wel bijdraaien uit gezond opportunisme. Hun tricolore vodden gaan niets kunnen veranderen aan de boterham op de plank.
Oud 11 juni 2010, 08:10   #134
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik vond dat Torfs goed gepresteerd heeft in zijn vuurdoop. En als men het geheel bekijkt, zelfs iets beter dan Olijke Bart.
Ja,
goede vuurdoop
en wat min voor een getogen politicus.
"relatief" was Torfs beter, "absoluut" niet.
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:11   #135
Steben

Standaard

Citaat:
De Wetstraatwatcher op de VRT radio 1 zei vanmorgen nochtans:
oh jezus, wat een houding....
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:11   #136
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Dat klopt, en dat is niet iets om gelukkig van te zijn. Zeker niet van in een stad die ooit zo Brabants en Nederlandstalig was als ze maar zijn kon.

We zullen node haar 2-taligheid aanvaarden. Maar of er nu nog 50 000 of 20 000 Vlamingen wonen en stemmen... daar gaat het niet om: Het gaat er om welk project je de Brusselaars kunt aanbieden. En de dag dat ze niet voor Vlaanderen kiezen is de dag dat ze geen centjes meer van ons gaan krijgen... En ola... Brussel is misschien wel mooi maar Brussel kan zijn eigen NOOIT bedruipen.

Ze zullen wel bijdraaien uit gezond opportunisme. Hun tricolore vodden gaan niets kunnen veranderen aan de boterham op de plank.
Liever arm en zijn cultuur kunnen behouden;
dan rijk en zijn cultuur kwijt.
azert is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:12   #137
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:

Heb het debat gezien en ga er mij niet over uitspreken, maar 't zou mij straf lijken als jij plots Dewever twee dagen voor de verkiezingen tot winnaar van een debat zou kronen.

Als Dewever morgen het moet opnemen tegen bella de koe zie ik U nog in staat om te zeggen dat madam uiers een heel stukje beter kon loeien dan Bartus.
Oud 11 juni 2010, 08:14   #138
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Ik vond Rikske arrogant en dégoutant. Hij hangt vierkantig mijn strot uit met zijn pretentieus gezwets over zijn "noble art of conversation". Naïef en hautain is deze prof, dat hij zijn "noble art" in zijn Kerkelijke Reet steekt!

Bartje stond er uiteraard torenhoog boven maar zou beter ophouden met te smeken dat "al die anderen" de mensen schrik aanjagen over zijn partij. That's all in the game, trek je dat toch niet aan.

Wat ik Bart wel verwijt is dat hij steeds maar rond de pot blijft draaien over de splitsing van België en een Onafhankelijk Vlaanderen. Hij schuift het de lange baan op om de Walen niet te veel te shokeren. Fout Bart! Het is het één of het ander, tussenin bestaat niet, en als het pas binnen 40 jaar of zo gebeurt, wat is dan het verschil tussen jou en de andere "Vlaamse" partijen, het VB uitgezonderd?
Arrogantie is Olijke Bart anders ook niet zo vreemd. Ook op dit vlak zijn ze aan mekaar gewaagd.
system is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:15   #139
Steben

Standaard

Citaat:
Liever arm en zijn cultuur kunnen behouden;
dan rijk en zijn cultuur kwijt.
woahahaha

Daar geloof ik geen bal van.
in de sloppenwijken tricolorkes staan zwaaien? Neen, u zal nog liever verhuizen naar Frankrijk. Beetje eerlijk blijven he.
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 11 juni 2010, 08:17   #140
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Arrogantie is Olijke Bart anders ook niet zo vreemd. Ook op dit vlak zijn ze aan mekaar gewaagd.
Waar maken we ons druk over.
Olijke Bart zal zondag vooruitgaan en stevig vooruitgaan.

Olijke Bart zal dat niet vieren zoals een normale Belg met Champagne maar in de Quick of de MC Donalds.
Het is gewoon een kwestie van tijd tot zijn interne tijdbom afgaat.
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be