![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Krijg ik nu hier ook antwoord op? Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Met de huidige CD&Vers heb ik hun nog nooit de term 'zwartzak' zien gebruiken als het over de repressie gaat. En als ze het hebben over de 'zwarte bende' MOGEN ze hen van mij zwartzakken noemen. Want dat waren geen Vlaams-Nationalisten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stem niet en nooit op een belgicistische partij die zich enkel bij Vlaamse verkiezingen een Vlaams IMAGO aanmeet. Nog minder stem ik op een kartel van partijen die het BROV onbeschaamde afwijzen maar die zich superdemocraten wanen. Hou je dus maar stevig vast aan een omstreden veroordeling vanwege het belgicistische regime. Je zult het harder en harder nodig hebben.
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'De neger stinkt' was dat alles wat Karel Dillen toen zei ? Of kwam er nog iets voor of iets achter ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dillen hoort evenzeer tot de generatie van de ouders en grootouders van de huidige generatie.
![]() |
![]() |
#126 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
En over dat BROV bent u nog meer idioot als u dat als argument neemt om op het Blok te stemmen. Want het Blok is NIET voor het BROV. Als superdemokrate draait ge uzelf een rad voor de ogen. Zie volgende tekst uit hun programma: Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en als ge wil weten waar dat was: Vlaams Blok congres in 98 in het Bouwcentrum te Kortrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Samen met wat jij hierboven al plaatste heeft dat al een pak meer democratische uitstraling dan wat het Vlaams kartel ervan bakt. Ik heb nog nergens gezien dat zelfs in het confederale België van de CD&V of in dat van het onafhankelijke Vlaanderen van de N-VA, voor het BROV wordt gepleit. ![]()
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() herinner je u dat ik zij dat er stront aan de stok is tussen FDW en Annemans?
![]() want wat Annemans uitkraamt kan mij geen bom schelen, wel wat in hun programma staat |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Haar nationalisme is echter racistisch. Dat dit je niet weerhoudt om voor die partij te stemmen, integendeel, je ontkent het zelfs, zegt genoeg over welk nationalisme je aanhangt. De N-Va is een Vlaams-nationale partij die een kartel vormt met de enige partner die mogelijk is: 1. Het VB zijn racisten, dus uitgesloten. Daarnaast is hun nationalisme niet gebaseerd op verdraagzaamheid en inculsiviteit, maar op uitsluiting en klassen (de echte vlamingen en de niet-echte). 2. SPa en VLD hebben bewezen dat het Vlaamse niet primeert noch hen interesseert, integendeel. Uitgesloten dus. 3. De CD&V, weliswaar confederaal, was wel bereid om een Vlaams charter te ondertekenen, en daarenboven onze onafhankelijkheid in posten en fractie te waarborgen. Men kan verwijten dat de CD&V niet streeft naar een volledige afschaffing van België, dat deed de VU ook niet in haar beginjaren. Alle evoluties zijn mogelijk, en de N-VA maakt de CD&V er alleen Vlaamser en radikaler door. Moest de N-VA er niet zijn, dan zou er nog geen haar op mijn hoofd eraan denken voor het VB te stemmen. Desnoods richt ik zelf een partij op. Maar iemand met enige waardigheid en humane waardengevoel stemt niet op racisten. Jozef Deleu zei hierover: In zijn "Observaties van een wereldreiziger" maakt de eminente Poolse journalist Ryszard Kapuscinski, die niet verdacht kan worden van een gebrek aan patriottisme, een verhelderende notitie over racisme: ,,Het probleem van het racisme is een probleem van de cultuur. Een racist is een primitief, bot mens. Een agressieve fanatiekeling. Mensen die zichzelf als hoger beschouwen dan ze zijn en dan ze verdienen, hebben racisme nodig als een mechanisme tot overheersing en zelfverheffing. Als een trampoline die hen omhoog gooit. Hij is primitief en zoekt iemand die nog primitiever is, om te bewijzen dat hij zelf niet de ergste is. Hij zoekt een slechter iemand omdat hij zichzelf als beter wil presenteren. Hij moet iemand verachten omdat het hem een gevoel van superioriteit geeft, hem doet vergeten dat hij zelf niets waard is.''
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er wel of niet gezegd wordt achter de toog is vaak heel wat anders dan hetgeen er gezegd wordt voor de camera's. Dat is evenzeer zo voor een deel van Vlaams-nationalisten van Vlaams Blok maar ook een deel van de belgicisten van de CD&V. Jullie noemen mij zelfs een racist enkel en alleen omdat ik geen partijlid meer ben van JULLIE partij en stem op wie ik wil, en om redenen die NIETS met het racisme van bepaalde partijleden te maken hebben. Op FDW zal ik dus ook niet stemmen. Wél op Annemans. Of stemmen jullie soms op Yves Leterme en co nu jullie een kartel met zijn partij vormden?
![]() |
![]() |
#133 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Waarom dat verschil ? En aangezien ge toch weet wanneer het gezegd is kunt ge hier de volledige quote zetten aub. Of was het de vertaling en parafrasering van wat een Franse staatsman (ahem ahem) ooit zei op een verkiezingstoespraak ? Staatsman die later zelfs president werd ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
![]() Citaat:
Dat dit de mentaliteit is in de hoogste regionen van het VB spreek ik formeel tegen. Ik stel wel vast dat men vieze grappen mag vertellen over Hollanders (ook over Blokkers) maar niet over 'vreemdelingen'. Ik heb lang en veel en zeer graag met zwarten gewerkt. Blanken hebben volgens zwarten een lijfgeur, en omgekeerd ook. Mag ik opmerken dat je niet op mijn vraag geantwoord heb. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() As ik mij niet vergis Luc Broes dan zeggen zwarten dat blanken naar de dood ruiken. Heb ik toch eens ergens gelezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En hoe verschilt uw classificatie van "die racistische Vlaams Blokkers" met het door u beschreven racisme van het VB ?
![]() |
![]() |
#138 | ||
|
![]() Citaat:
Ik wou enkel weten hoe jij over bovenstaande toestand oordeelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dan tegenover het flamingantisme. Citaat:
Dat mijn nationalisme racistisch is, is jouw interpretatie en die van het Belgisch regime. Zoals ik al zei, bestaat er nog ander 'racisme' dan dat van het Vlaams Blok... en met nogal wat verdergaande gevolgen. Citaat:
Citaat:
Op 13 juni wordt alleszins een duidelijk signaal van de kiezer verwacht die daar heel anders over schijnt te denken dan de politieke elite. De man die vanmorgen op de radio moest komen uitleggen waarom 2 van de 3 Vlamingen hier niet zoveel buitenlanders wensen leek me overigens behoorlijk zenuwachtig en geirriteerd. Citaat:
Terloops: volgens de peilingen zullen jullie enkel met ofwel de SP-a ofwel met het Vlaams Blok een tweepartijenregering kunnen vormen. Jullie zullen dus 'geen andere keuze' hebben dan met de partij in zee te gaan die het meest anti-Vlaams is. ![]() Citaat:
Ik vrees ook dat het eerder andersom gaat zijn dan dat de CD&V 'radicaler Vlaams' gaan worden onder invloed van de N-VA. Citaat:
Citaat:
![]() Meer succes gewenst met je nieuwe partij als met de N-VA. Maar in het geval het niet lukt kan je altijd bij Spirit en de SP-A terecht... omdat er geen andere keuze is.
![]() |
![]() |
#140 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. De taal leert. 2. De wetten respecteert. Ik ben ervan overtuigd dat iedere mens enerzijds een individu (vrij) en anderzijds een lid is van een gemeenschap is (verantwoordelijkheid). Zolang deze beide in evenwicht zijn, is er geen probleem.
||
![]() |
![]() |