![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zal eens aan Astrid Essed vragen of dit grapje niet discriminerend is.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een post-Belgisch tijdperk, zouden de 6 faciliteitengemeenten rond Brussel van mijn part zelfs een tweetalig statuut mogen krijgen. Omdat we dan weten dat tweetaligheid ook effectief tweetaligheid betekent, en niet de situatie die we nu in Brussel zien (waar 3/4 van de benoemingen strijdig is met de taalwet). En omdat een wijziging van taalregime in een post-Belgische context niet leidt tot het opschuiven van bestuurlijke grenzen (lees: verlies van Vlaamse gemeenten).
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Lokaal Raadslid
|
![]() cdH: Benoît Lutgen, stond vandaag nog in Het Nieuwsblad, ik weet niet hoe goed hij Nederlands spreekt, maar wel dat hij ergens diep in de provincie Luxemburg woont. Dat laatste is misschien niet onbelangrijk bij communautaire kwesties: hij is minder 'gehecht' aan de faciliteitengemeenten, de Franstaligen in de Rand enz.... Hij volgt Milquet echter pas op n�* de onderhandelingen.
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb nergens gepleit voor het afschaffen van Frans. Ik meen zelfs te herinneren dat ik ergens letterlijk zei "een basis moet wel blijven". Ik denk dat Nederlands en Engels met een keuze tussen Duits en Frans (en eventueel beide voor de talen-richtingen) een ideale formule is. Zo zouden initiatielessen in de lagere school kunnen worden gegeven, en kunnen scholieren een keuze maken in het eerste middelbaar. Bovendien gaat onderwijs veel verder dan het opleiden van toekomstige werknemers. Uw "sarcastische" opmerking sloeg dus op niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarvoor dient onderwijs nog meer dan mensen voorbereiden op toekomstig werk (en natuurlijk ook zelfstandig worden enz. maar dat heeft niets met taal te maken)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De geschiedenis en cultuur, kortom de traditie, eigen maken. Dat wordt in het huidig onderwijs wel eens vergeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het houdt steek dat het onkundig houden van een laaggeschoolde massa in een taal potentiële imperialistische voordelen oplevert. Ook vandaag, weet ik, bestaat er een taboe in de Franstalige wereld om meertalig te zijn. Het levert je het stigma van 'taalfreak' op (een polyglotte uit Luik vertelde me dat eens). Ook in de Engelstalige wereld zwijg je best over je eigen vermoede meertaligheid en speel je het liefst van al dom. Meertaligen worden wel als 'slim' aanzien, maar krijgen doorgaans toch het soort 'respect' dat je liever niet krijgt.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 17 juni 2010 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Burger
|
![]() jij kent helemaal geen talen buiten het antwarps
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() the best of anderlecht komt hier een beetje fucken omdat het bij the rest maar niet wil lukken?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 17 juni 2010 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets mis mee, behalve dan dat Frans vroeger aangeleerd moet worden vermits het een Romaanse taal is. Een goede basiskennis van het Frans zet trouwens meer aan tot Engels (dat een geromaniseerde woordenschat heeft) dan andersom.
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben zeer verbaasd dat juist bij u deze these heeft postgevat. Zorgwekkend ook. U gaat toch niet bestrijden dat 180 jaar lang verplicht Frans verwerven de taalgrens daar heeft gelegd waar hij ligt. En dat het proces van ontnederlandsing in een aantal regio's in Vlaanderen nog immer gezwind doorgaat? Maar misschien kunt u mij alvast vertellen wat een loodgieter in Turnhout aan 5 uur Franse les per week heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Weet ge eigenlijk wel dat is, het zelf? Laatst gewijzigd door Heftruck : 18 juni 2010 om 02:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet in hoe dat een antwoord is op mijn opmerking en/of als argument in uw voordeel spreekt dat Frans economisch gezien ook in Europa belangrijker is dan het Duits.
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |