![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een kind dat geboren wordt buiten het huwelijk, is dierlijk leven, geboren uit een misdaad... Man man man, soms hoop ik dat ik gewoon maar eens met mijn ogen hoef te knipperen om te ontwaken uit de nachtmerrie... Dergelijke nonsens sterkt me nog maar eens in de overtuiging dat seculier Europa in de nabije toekomst een nieuwe lichting scherpslijpers staat te wachten waar we absoluut nog niet klaar mee zijn.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() Men kan hier overigens oeverloos uitweiden over de zin of onzin, geldigheid of ongeldigheid van zo'n studies, feit is dat:
-Bij allochtone gezinnen de sociale controle maar al te dikwijls ontbreekt -Er telkens opnieuw jongeren bijkomen met taalachterstand door huwelijken met partners uit de thuislanden die op school hopeloos achterop hinken -Allochtonen zonder diploma evenveel zin hebben om de macho uit te hangen als hun blanke collega's, maar er vaak het geld niet voor hebben -Het verschil in cultuur en hun andere levensbeschouwing er maar al te dikwijls voor zorgt dat ze in onze peperdure consumptie -en prestatiemaatschappij in de financiële problemen terecht komen enz enz enz... We moeten er dus niet over janken. De integratie is mislukt, en da's zeker niet alleen de schuld van de allochtonen, maar vooral van de autochtone gemeenschap die dikwijls ongeletterde gastarbeiders en hun volgmigratie gewoon hopeloos aan hun lot heeft overgelaten Wie daar nu nog racisme in ontwaakt en nog steeds krampachtig de realiteit wil ontkennen, doe me een lol, en ga ergens met je kop tegen een muur gaan aanlopen! Maatschappijen met grote verschillen in levensstandaard tussen significante groepen klappen vroeg of laat in elkaar. De vraag is: wat doen we eraan? Kunnen we het tij nog keren, of laten we de tijdbom verder tikken?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat we eraan doen; hoogtijd de realiteit onder ogen te durven zien en terug baas worden over de situatie. Maar zoals je zegt; ik vrees dat we de bom liever laten doortikken tot het echt boem gaat zeggen met alle gevolgen vandien en nog meer gejammer. Maar dan uit het kamp van de fetisjistische multicul geilers.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je aantonen dat dit alles uitsluitend te maken heeft met migratie? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet de ongelijkheid in welvaart sterk verminderen, maar dat proces is allang aan de gang; alleen merken we het nog niet doordat we schulden bij maken.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als je inzage weigert aan eender welke beslissende partij dan ga je de job of woonst gewoon voorbij. Iets minder schuchtere kandidaat zal er dan baat bij hebben. Zo simpel is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je hun kwantiteit bekijkt, ziet het probleem er anders uit dan als je hun kwaliteit bekijkt. Zij gokken alvast op één van beide. Gemakkelijke vraag: waarom?
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() Islamisering van Europa, zeggen ze nog?!!
Laatst gewijzigd door porpo : 2 juli 2010 om 06:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog iets? Niemand verplicht je, abortus te plegen, te vloeken of een hoerenkind te verwekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zullen vrijwel geen pensioenen meer zijn. Maar welke politicus gaat dat nu alvast vertellen? Op punt twee zijn we het geheel oneens. Migranten leiden de dans steeds meer als het gaat om onze cultuur. Niet zo vreemd als we naar het Angelsaksische Vlaamse media doorgeefluik kijken. De witte Vlaming burgert uit. Uit zijn eigen cultuur, uit zijn eigen taal. Op instigatie van zijn eigen media misschien, maar toch. Citaat:
In 2010 zal het nog 'erger' zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een werkgever mag een bewijs van goed gedrag en zeden vragen,en huisbazen vragen tegenwoordig je laatste loonbrieven te laten zien, wat is daar als opmerking ondoordacht aan?Het is niet mijn redenering maar de realiteit hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat muziek trouwens te maken heeft met het feit dat de meerderheid van de allochtonen geen nettobijdrage leveren aan de economie is mij een raadsel. Of ga je nu ook ontkennen dat de werkloosheid bij allochtonen hoger ligt dan bij autochtonen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Europees Commissaris
|
![]() En volgens mij, zijn de (((autochtone))) Nederlandse artiesten eigenlijk ook ofwel gemengd verwerkt (ouders van verschillende afkomst) of anders zijn ze zelf aan het mengen (samen zijn met 'n partner van ""andere"" afkomst).
Laatst gewijzigd door porpo : 2 juli 2010 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopen dat abortus voor alle vrouwen mogelijk wordt, zonder religieuze betweters!
Mensen die woorden als hoerenkinderen gebruiken zijn waanzinnigen, ieder kind is ongeacht het statuut van ouders gelijkwaardig, en gelukkig is dit hier wettelijk vastgelegd, houden zo! Laatst gewijzigd door alice : 2 juli 2010 om 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik had het echter over iets anders: die mensen (en dat zijn dus lang niet alle allochtonen) die ten gevolge van hun cultuur (en ik bedoelde eigenlijk de koran en de soenna; godsdienst zie ik als een onderdeel van de cultuur, grosso modo toch), te afwijzend tegenover onze maatschappij staan om er een positieve netto bijdrage aan te leveren (kan cultureel of economisch zijn; wat mij persoonlijk erg stoort is de voorgeschreven sexegebonden endogamie, die uiteindelijk de integratie dwarsboomt).
|
![]() |
![]() |