![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=x45EOzMJA5o&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=NBJyi...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=583aZdjisS8 ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 2 juli 2010 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of het hersenspoeling is, kinderen zulke dingen wijs te maken, en of het een teken van gezond verstand en geestelijk evenwicht is, als volwassenen daaraan vast houden, kan ik hier in het midden laten: deze draad spreekt zowat overal voor zich.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
|
![]() Citaat:
Wie heeft er hier angst? Wij of jij? Wie is constant topic's aan het openen over de islam? Wie vraagt er om de 5 min of de islam zal evolueren? Wie praat er constant over 'de islamisering'?
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 2 juli 2010 om 23:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() In naam van die religie worden in sommige delen van de wereld de wreedste handelingen uitgevoerd: stenigen van overspelige vrouwen, het met bijtend zuur verminken van gezichten van meisjes die naar school gaan, geseling... het is dan ook normaal dat deze landen veel vluchtelingen hebben die in onze westerse wereld voor velen als indringers beschouwd worden .
Zal men binnen de islamitische religie in staat zijn om te beginnen de scheiding tussen kerk en staat in te voeren? In de islam is de wereldse Leider vervangen door de geestelijke Leider, het staatssysteem blijft even totalitair als dat van bvb mussolini. Iran levert het voorbeeld. Wie durft tegen moslims te zeggen dat religie slechts een geestelijke dimensie heeft en dat die niet de privé-sfeer moet verlaten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen willen niet zien dat de islam behalve een godsdienst ook een cultureel fenomeen is, dat van alles biedt voor veel mensen die in niet al te fijne posities terechtkomen in het Witte Westen. Het gaat om migranten die een fundamenteel ondergeschikte positie hebben in deze maatschappij, en hun cultuur waar je op dat moment tegenaan trapt. Alleen daarom al slaat het wat belangrijke planken mis, door te stellen dat je kritiek net zo goed geldt voor andere godsdienten zoals het christendom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uieraard bepaalt u zelf met wie u trouwt of zo zou het moeten zijn maar als voor u uw geloof zo centraal staat, bent u dan niet verplicht uw ouders gehoorzaam te zijn? En worden partners niet vaak door ouders gekozen, de gearrangerde huwelijken? Kunt u niet gewoon deze discussie voeren zonder uw agressieve toon? Wanneer u zo zeker bent van uw zaak is dat nergens voor nodig! Wat staat voor u boven, universele vrijheden zoals vrijheid van partnerkeuze ongeacht origine of levensovertuiging of de plicht ouders te gehoorzamen en later uw echtgenoot? Want u mag dan bijvoorbeeld werken, wanneer dit niet nadelig zou zijn voor uw andere plichten, uw man en kinderen. Hoe kijkt u daar tegenaan? Eigenlijk is mijn vraag wat voor u primeert universele waarden van vrije partnerkeuze, toegang tot de arbeidsmarkt of uw religie en wat dit u voorschrijft? Wanneer u echt zo mondig bent kunt u gewoon deze discissie aangaan zonder agressie. Kunt u begrijpen dat anderen uw religie juist als onderdrukkend zien omdat ze in strijd zijn met nogal wat mensenrechten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn nog mensen die geloven omdat ze willen geloven "waarschijnlijk te moeilijk voor u om te begrijpen" .Alle religies, staan intrinsiek vijandig tegenover waarden zoals de gewetensvrijheid, het recht om te filosoferen, de tolerantie, de autonomie van het individu, de vrijheid om van jezelf te genieten, de gelijkheid van man en vrouw, het weigeren het heilige boven het wereldse te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat u vanmiddag deed maar ik zat bij ouders wiens kind net overleden was, en die mensen vinden steun bij hun geloof, ik begrijp volkomen dat je wilt geloven je geliefden terug te zien..maar ik weet dat dit niet zo is, wat niet betekent dat ik niet begrijp dat geloof ook troost kan bieden bij zware uitdagingen die het leven voor mensen kan meebrengen. Uw opmerking is dan ook totaal onterecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is eigenlijk niet echt zo , aanhangers van, of mensen die geloven in het christelijke worden nooit collectief verantwoordelijk gehouden voor de miljoenen doden die Amerikaanse presidenten of CDA-premiers hebben aangericht. Alle coups in Latijns Amerika bijvoorbeeld, waren er gekomen op het gezag van de kerk en gesteund door fel gelovigen in het Pentagon en andere pipo's in Washington. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is idd de essentie dat heb ik ook hier geschrevenhttp://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=127 , maar wat jij niet wil zien is dat de islam ook deels een cultuur is net zoals bij ons het christendom ... religie laat altijd zijn sporen na of je nu gelovig bent of niet . Of vier jij mss geen kerstmis? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat zoals ik al schreef ik me best kan voorstellen dat mensen steun en troost vinden in hun geloof, willen geloven wat dit geloof zegt, zoals het terugzien van geliefden in een paradijs.Ik ben blij voor de ouders van dat pas overleden kind dat die ouders op die manier steun vinden, als moslims waren zij overtuigd hunh kind weer te zullen terug zien wat ook het afscheid iets dragelijker maakte.
Uw opmerking dat ik me niet kan voorstellen dat er nog mensen zijn die willen geloven klopt dus helemaal niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Islam heeft zichzelf aan culturen aangepast,wat verschillende culturen geeft die Islamitisch zijn maar de leer is overal dezelfde, Islam maakt geen onderscheid tussen rechtspraak, politiek, ordening samenleving maar vormt voor ieder menselijk aspect de basis, een totalitair geheel dus.Dat is het christendom nergens ter wereld nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe verklaar je dan dat mensen zich bekeren tot bvb een sekte ? Dat is toch puur uit eigen wil . Uit eigen wil zoals ik ga je ook 'niet geloven' in een oppermacht als god. Laatst gewijzigd door Wisord : 3 juli 2010 om 02:21. |
|
![]() |
![]() |