Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2010, 16:33   #121
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
²

..daar kan geen speld tussen...

Politiekers kunnen echter nog iets leren van producenten..als de concurrentie hen wegvaagt met een vergelijkbaar product moet men terug de markt gaan onderzoeken en niet gaan bléiren dat het ander product niet goed is..
Foute vergelijking denk ik. Je verkoop gaat ten onder omdat de andere een ANDER product heeft, waar men liever zijn geld aan spendeert dan aan het jouwe. Marktonderzoek zal je leren welk product goed zal scoren. Als je daar echter blind voor blijft, zal je marginaal blijven en zelfs uitsterven.

Je product wast witter dan wit, maar de meeste mensen dragen liever kleuren...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 16:57   #122
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Dat was een zinsspeling op het VB geblaat hier ,dat de NV-A geen échte 'die hard' republikeinen zijn, terwijl dit nét de reden is waarom ze zoveel vlaamse stemmen hebben gehaald..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 18:02   #123
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
Een consequente Vlaams-republikein ben je dan niet, als je niet eens die Vlaamse reflex hebt, je bent misschien wel bekwaam om bij Groen te gaan ofzo...Maar niet bij de N-VA, naar mijn bescheiden mening.

De Vlaamse reflex heeft niks van doen met de naam van de Belgische kust of een onnozele sticker op de achterkant van je wagen.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 18:03   #124
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Met VL nummerplaten naar de 'vlaamse' kust rijden en alles is opgelost..
Dit heet enggeestig extremisme...ik krijg daar 'koude' rillingen van..
2
Oud 29 juni 2010, 18:06   #125
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, hij heeft toch een ietsepietske gelijk.
Hoe meer "Vlaams" we zouden zien, hoe beter.

Maar de manier waarop hij dat formuleert, en de vegen die hij uit de pan geeft aan iemand die nog maar een klein beetje minder doet, dan dat meneer vindt dat wij moeten doen ... is contraproductief.

Meneer is een erg onvriendelijke Vlaming.
(wat overigens zijn recht is, maar wel vreselijk ambetant om mee samen te leven, mijn gedacht;
laat me weten als hij ergens eens deelneemt aan een Vlaamse actie, dan kan ik thuisblijven; ik zal mijn steentje wel bijdragen zonder zijn gezaag aan mijn kop).
Met vlaggen staan zwaaien zal niemand overtuigen, een VL inplaats van een B zal niemand overtuigen. BTW: ik heb jaar in jaar uit een Vlaamse leeuw in mijn tuin hangen op 6 meter hoogte.
Oud 29 juni 2010, 18:07   #126
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik protesteer.

Ik wil ook iets doen.
Jij discrimineert de nva-sympathisanten.
Die moeten alles in goede banen leiden.
Oud 29 juni 2010, 18:11   #127
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik naar de tandarts ga verwacht ik dat die man/vrouw een diploma heeft, een bekwaamheidsattest...Zelfs als je een auto wilt besturen heb je een bekwaamheidsbewijs nodig maar niet als je een land/gemeente wilt besturen? Het is nog zo gek niet om dit te verwachten van onze beleidsmakers...
Dus als ik een VL op mijn wagen plak ben ik bekwaam om het land te besturen!
Oud 29 juni 2010, 18:14   #128
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet bepaald,daar zijn andere examenvragen voor, maar het help wel zijn geloofwaardigheid in ere te houden...
Hoe bekwaam ben je in het verdedigen van Vlaamse belangen als je het over de Belgische kust hebt en die B op je wagen koestert?
Man, man, man, ik heb nog nooit zo'n onzin gehoord (lees gelezen), en het ergste van alles, jij geloofd zelf wat je schrijft.
Oud 29 juni 2010, 18:16   #129
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Alsof die bekwaamheid plots wijzigt als ze het allemaal vanaf nu over de Vlaamse kust zouden hebben en over de B een VL zouden plakken...
Ja, moesten alle Vlaamse politiekers dat nu doen, dan waren ze onmiddellijk een pak bekwamer.

Ik zal Phillippe Muyters en Geert Bourgois aanschrijven dat ze de VL stikkers verplicht moeten maken op de dienstwagens van de parlementairen, de ministers en op die van de ambtenaren. Vlaanderen zal een ongekende welstand kennen.
Oud 29 juni 2010, 18:22   #130
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een consequente Vlaams-republikein ben je dan niet, als je niet eens die Vlaamse reflex hebt, je bent misschien wel bekwaam om bij Groen te gaan ofzo...Maar niet bij de N-VA, naar mijn bescheiden mening.
Om lid te worden van de N-VA ben je niet verplicht om een VL op je wagen te plakken, je mag spreken van de kust, de Vlaamse kust, de Belgische kust, het maakt allemaal niet uit. Wij hebben nog nooit iemand uit de partij gezet die geen VL op zijn wagen had. Wij hebben nog nooit iemand uit de partij gezet omdat hij / zij Belgische kust zei. De N-VA is wel met heel andere dingen bezig. Natuurlijk zien wij graag de Vlaamse leeuw, natuurlijk houden wij van symbolen, natuurlijk ...... maar wij zijn er niet op gefixeerd.

Trouwens, denk je dat de actie, om overal VL op de palen van de verkeerslichten te plakken, enige invloed heeft op de mensen? Misschien geeft het wel een afkeer.
Oud 29 juni 2010, 18:23   #131
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een Vlaamse reflex zit in je hart, niet in het stikkertje achter op je wagen.
Oud 29 juni 2010, 18:25   #132
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je deelname aan bepaalde activiteiten heeft dus niks te maken met identiteitsgevoel, engagement, inzet, overtuiging.... Enkel met consumptie en investeringen in de toekomst?
Oud 29 juni 2010, 18:26   #133
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je deelname aan bepaalde activiteiten heeft dus niks te maken met identiteitsgevoel, engagement, inzet, overtuiging.... Enkel met consumptie en investeringen in de toekomst?
Natuurlijk wel...maar het ene vult het andere aan...om mensen te overtuigen heb je nu éénmaal een gewiekste marketingstrategie nodig...Jammer, maar het is noodzakelijk, zo werkt het nu éénmaal tegenwoordig....Neem maar de N-VA campagne als voorbeeld...Je kan mensen niet overtuigen van een zelfstandig Vlaanderen als ze er armer op worden....

Laatst gewijzigd door onnoembaar : 29 juni 2010 om 18:27.
onnoembaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 18:28   #134
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Een Vlaamse reflex zit in je hart, niet in het stikkertje achter op je wagen.
Waar het hart van vol is loopt de mond van over...Iemand die spreekt over de Belgische kust heeft Vlaanderen niet in het hart...
Iemand die met een B rondrijdt is een Belg.
Oud 29 juni 2010, 18:34   #135
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Iemand die geen puur Vlaams bloed heeft voor minstens 3 generaties, en niet een oprechte Rooms-Katholiek en die 'jij' durft zeggen ipv. 'gij', is de naam Vlaams-nationalist niet waardig. Overigens mag iemand die maar lid durft worden van een club waar het woord 'Belgische' in voorkomt zéker geen lid worden van een partij die zichzelf Vlaams-nationaal durft noemen.
Die vrouw in de OP heeft trouwens een Fransche naam! Wat Walsch is valsch is, slaat dood slaat dood! Zelfs een Walekop als gemaal nemen is een doodszonde in onze doctrine! Bestaarden geboren uit bloedvermenging zijn niet welkom in Vlaanderen!

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 juni 2010 om 18:45.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 18:35   #136
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar het hart van vol is loopt de mond van over...Iemand die spreekt over de Belgische kust heeft Vlaanderen niet in het hart...
Ik ben Belg, ik kan daar ook niets aan doen.

Ik denk dat de N-VAers veel meer gedaan hebben voor de Vlaamse zaak dan de TAK de afgelopen 10 jaar. De N-VA heeft er voor gezorgd dat de Vlaamse leeuw terug uit de verdomhoek is gekropen waar hij dankzij TAK, VOORPOST en het VB stak.
Oud 29 juni 2010, 18:38   #137
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel...maar het ene vult het andere aan...om mensen te overtuigen heb je nu éénmaal een gewiekste marketingstrategie nodig...Jammer, maar het is noodzakelijk, zo werkt het nu éénmaal tegenwoordig....Neem maar de N-VA campagne als voorbeeld...Je kan mensen niet overtuigen van een zelfstandig Vlaanderen als ze er armer op worden....
Om mensen te overtuigen heb je een goed onderbouwde boodschap nodig. Niemand kan voorspellen hoe het leven van de mensen in een Vlaamse Republiek er zou uitzien ten opzichte van nu: armer of rijker. Alsof onafhankelijkheid een beurzenspel zou zijn. Centenonafhankelijkheid is het grootste boerenbedrog sinds het ontstaan van de Belgische staat zelf.
Daarmee overtuig je mij alleszins niet. Integendeel, ik gruw van dat soort simplistische economische modellenredeneringen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 18:38   #138
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Om lid te worden van de N-VA ben je niet verplicht om een VL op je wagen te plakken, je mag spreken van de kust, de Vlaamse kust, de Belgische kust, het maakt allemaal niet uit. Wij hebben nog nooit iemand uit de partij gezet die geen VL op zijn wagen had. Wij hebben nog nooit iemand uit de partij gezet omdat hij / zij Belgische kust zei. De N-VA is wel met heel andere dingen bezig. Natuurlijk zien wij graag de Vlaamse leeuw, natuurlijk houden wij van symbolen, natuurlijk ...... maar wij zijn er niet op gefixeerd.

Trouwens, denk je dat de actie, om overal VL op de palen van de verkeerslichten te plakken, enige invloed heeft op de mensen? Misschien geeft het wel een afkeer.
Vandalisme is ook niet mijn manier van actie voeren...Daar heb je gelijk in.
Vlaamse kust of Belgische kust...Hoe geloofwaardig is een N-VA-er die het over de Belgische kust heeft...Natuurlijk, de N-VA leden mogen het hebben over de Belgische kust en de Belgische Ijzertoren en rondrijden met een B op de wagen..maar dan mag ik je rustig een gebrek aan Vlaamse reflex verwijten en jullie verwijten het denken binnen het Belgisch kader in stand te houden en het mandje te vullen van unitaristen die jullie mentaal gehandicapt noemen....en hypocrisie en weinig consequentie mag ik de N-VA dan ook verwijten...
De N-VA Jongeren maar Belgische vlaggen op de barbeque gooien terwijl andere N-VA-ers zich voorbeeldig Belgisch gedragen, met de verplichte B op de wagen.....Tja....
Oud 29 juni 2010, 18:38   #139
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De sticker maakt de man, alé kom.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 29 juni 2010, 18:39   #140
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandalisme is ook niet mijn manier van actie voeren...Daar heb je gelijk in.
Vlaamse kust of Belgische kust...Hoe geloofwaardig is een N-VA-er die het over de Belgische kust heeft...Natuurlijk, de N-VA leden mogen het hebben over de Belgische kust en de Belgische Ijzertoren en rondrijden met een B op de wagen..maar dan mag ik je rustig een gebrek aan Vlaamse reflex verwijten en jullie verwijten het denken binnen het Belgisch kader in stand te houden en het mandje te vullen van unitaristen die jullie mentaal gehandicapt noemen....en hypocrisie en weinig consequentie mag ik de N-VA dan ook verwijten...
De N-VA Jongeren maar Belgische vlaggen op de barbeque gooien terwijl andere N-VA-ers zich voorbeeldig Belgisch gedragen, met de verplichte B op de wagen.....Tja....
Symbolennationalisme gecombineerd met centennationalisme...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be