![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Vreemdeling
|
![]() De Antwerpse welzijnswerker gelooft de jongen met zijn eerlijk, zeer sober vermeld probleem niet, maar dan geloof ik op mijn beurt niet of hij wel in Antwerpen werkt. Ik heb verschillende Antwerpse klanten en het probleem is daar inderdaad reëel. Mijn probleem hiermee is dat het verslechterd is, langs BEIDE zijden! En dat komt echt niet door het Vlaams Blok, maar door het communistische gedrag van de 'anti-discriminatiewetten' die echt door de strot van iedereen geramd worden.
Het meisje in kwestie dat gepest werd, dat treft mij ook. Ik zelf liep lang geleden school in het Sint-Leocollege te Brugge, en daar hadden we ook af en toe een 'zwart schaap'. Op een bepaald moment kwam er ook een migrant bij, en we begonnen hem zelf ook te pesten. Toen we zagen dat het hem echt kwetste, zijn we daar echter mee gestopt, en na een maand durfde hij ook het klassieke zwart schaap mee te pesten. Maar we waren sociaal genoeg om het niet te ver te laten komen, we hadden een zeer goede klas. Eigenlijk is het een natuurwet dat gewoon elke nieuweling gepest wordt, en daar moeten scholen aandacht aan besteden. Groepsvorming met het psychologische principe 'soort zoekt soort' is niet meer dan een natuurwet. Erger wordt het tegenwoordig waar een groep vreemdelingen een klas overheerst en compleet kapot maakt. Ik denk dat het probleem hier ligt, dat bijv. Westvlamingen eigenlijk werkers en geen dominante mensen zijn (verklaard voor een deel het feit dat er in het Vlaams Blok zeer veel tolerante mensen zijn), maar die hebben ook hun grenzen. Ik vind het gesprek op deze site tussen de zeer Vlaams aandoende Marokkaanse op deze site en haar antagoon die problemen aankaart tegen groepsaanvallen, zeer integer en dat verdient een luid applaus. Ik denk dat die twee mensen absoluut geen probleem, maar ècht respect voor elkaar hebben. Ze stellen elkaar trouwens de open vraag "wat ze moeten doen met deze problemen", en eigenlijk kunnen ze zo'n problemen niet alleen oplossen. Mijn oplossing hierin is "sociale controle", namelijk dat deze twee mensen bijkomende mensen in hun omgeving zoeken die hen helpen naar buiten te komen, en het proberen zonder vechten op te lossen. Maar dan zul je snel zien dat het Vlaams Blok terecht het probleem aankaart van deliquenten jongeren, die een triestige opvoeding hebben gehad waar je nog maar weinig impact op hebt. Dat aanpakken vereist een kordate aanpak, ongeacht het ras of geloof dat ze hebben. Mijn kinderen mogen ook rebels zijn, maar ze moeten zich kunnen gedragen in groep en gehoorzamen aan leefregels. Zoniet, dan krijgen ze op hun dak. Omgekeerd moeten volwassenen leren dat zij ook de kritiek moeten durven incasseren hierover, want het kwaad ligt dikwijls ook bij volwassenen. Ik denk dat we in de fase van these (superverdraagzaamheid, mislukking van het multiculturele concept) zitten, en dat we naar een antithese gaan (onverdraagzaamheid, racisme), maar ik denk dat het Vlaams Blok nu voldoende intelligente mensen hebben (èn er wordt gepraat met hen, joepie, joepie) zodat ze meteen naar de rationele these kunnen evolueren van 'werken naar een gezonde Vlaamse economie met respect voor elkaar'. Nogmaals dikke proficiat voor het prachtige gesprek tussen vermelde personen! En dikke nul voor het weer op voorhand verwerpen van de klacht van 'stalking' die die jongen aanbrengt, voor een 'beroepsprofessional' die net LUISTEREND zou moeten optreden en eigenlijk die jongen in zijn schelp doet terugkeren. Als u een zelfmoordenaar op deze manier benadert ("ik geloof je niet"), dan mag de snelheid waarmee hij zijn daad zal uitvoeren, wel op je palmares 'kerven'. Belachelijk, belachelijk. Je op je titeltje beroepen om te zeggen dat jij gelijk hebt. Het is door zo'n mensen dat we precies racisme krijgen: het totaal ontkennen van problemen en het fulmineren op het Vlaams Blok en het blind aanhangen van de andere rassen. Je weet toch dat je mensen enkel helpt door hen hun zelfwaarde te leren kennen en hen te leren hoe ze hun problemen moeten oplossen. Of ben je een patertje dat hen wat geld toesteekt en hen verplicht te zeggen "dank u!"??? Jean Marc VAN BELLE [email protected]
![]() |
#122 |
Vreemdeling
|
![]() Omdat het niet uitgevonden is, nieuws uit Kortrijk van de laatste week alleen:
Dinsdagmorgen moet ik naar Fortis voor een bespreking met de nieuwe kantoordirecteur. Ik ben iets voor 9.00 h en moet wachten in mijn auto tussen Aalbeeksesteenweg; kruispunt Haernelaan. Aan oostzijde Aalbeeksesteenweg zie ik twee allochtone jongeren rond een Mercedes A-klasse lopen. Aan de westzijde zie ik een mevrouwtje de straat vegen, en ze loopt snel naar binnen. Twee volwassen mannen, komende van de Oostkan Monseigneur de Haernelaan, steken opzettelijk de Aalbeeksesteenweg over en lopen waar de mevrouw veegde, duidelijk ontwijkend gewoon verder. Ik stap uit mijn wagen en loop van het kruispunt langs de westkant van de straat dichter, en zie in de auto een juffrouw proberen te bellen met haar gsm. De allochtonen kloppen op de ruit, trekken aan haar portier en gebaren duidelijk om uit te stappen, en ik ze lijksbleek in de auto zitten. Plots roep ik luid 'wel, wat is dat', en de twee vreemdelingen antwoorden in gebroken Frans: "ta guele, toi, veut être molesté?". Ik druk het nummer 112 in met de GSM en aarzel intussen niet de straat resoluut over te steken. Ze kijken elkaar aan, en gaan dan plots toch achteruit, en lopen een eind verder tot aan de Colruyt, de parking over en weg, terwijl ze mij blijven uitmaken en 'raciste' roepen. De juffrouw durft zelfs voor mij niet open te doen (er zijn hier al complotten gesignaleerd met lichte aanrijdingen, waarbij een tweede dan je wagen pakt, dus ik begrijp dat best) en ze vraagt beleefd om weg te rijden. Ik vraag ze door de ruit het aan te geven aan de politie en ze schudt 'nee' terwijl ze wegrijdt. Intussen komt de mevrouw terug buiten en poetst verder. Ik ga naar haar en vraag haar waarom ze niets deed. Ze antwoordde eerlijk: "de laatste weken komen we dat hier meer tegen, en ik ben een oud vrouwtje en ben bang daarvoor, want ze lopen hier nog rond met die nieuwe fietswinkel van vreemdelingen hier". Als ik uiteindelijk binnen ga bij mijn bankier, blijkt dat hij die gasten daar al een eind gezien heeft, maar ook niet gereageerd heeft. "Het is iets raars hier, de laatste tijd". Ik vind het verschrikkelijk dat die mens vanuit zijn zwaarbewapende burcht, dit eigenlijk 'normaal' begint te vinden. Dit is niet gefantaseerd, en gebeurde op klaarlichte dag. De politie kan hier echt niet tegen reageren, en ik woon heel wat verder in het prachtige dorpje Bellegem waar mensen bijna naar buiten komen als ze een vreemdeling zien. Het enige wat hiertegen kan helpen is sociale controle. In datzelfde dorpje Bellegem wonen echter wel mensen die Vlaams Blokkers 'krapuul' vinden, en waar het taboe is om sympathie te tonen voor hen. Toch werd ook hier meer dan 20% Vlaams Blok verkozen?! Tweede voorval: aan de Schouwburg zaterdagavond laatst, een man stopt met de auto in het midden van de straat en wisselt wat woorden met een kennis. Achter moeten twee jongeren in een wagen dus ook remmen - toevallig, sorry, weer twee allochtone jongeren - waarvoor het te lang duurt. De chauffeur daarvan stapt uit, gaat naar zijn venster en geeft deze gewoon een vuistslag in het gezicht. Daarna kan de auto blijkbaar wel opzij en voorbij en rijdt met gierende banden en twee lachende gezichten weg. Deze man is bij de politie geweest, maar weigerde klacht neer te leggen, omdat de politie zei dat ze moeilijk iets konden doen, en de persoon daar in de buurt woont en bang is nog meer klopt te krijgen of revanche. In privé wil ik u de naam geven van deze mens, en u mag hem contacteren hierover, want het probleem verergert ook volgens hem. Kijk, dat allochtone jongeren inderdaad misschien meer en meer problemen krijgen met werkloosheid en daardoor meer vertegenwoordigd zijn in deze groep, daar ga ik mee akkoord. Maar de regels moeten gerespecteerd worden, of het nu Belgen of niet Belgen zijn. Maar stop eens met zeggen dat het probleem in bepaalde streken (zoals ik al vermeld, bij ons bestaat dat (nog) NIET), wèl voorkomt. Zelfs in Waregem begint dit probleem pas sinds het laatste jaar op te duiken, want ook dat probleem lijkt zich soms te verleggen. Er is maar een resoluut antwoord op: sociale controle. En laat ons daarvoor vooral de ouderen (gepensioneerden) en zo inschakelen, en ook de vreemdelingen zelf. Want de vreemdelingen zijn nog veel grotere slachtoffers van deze gewelddaden. Ik heb een cliënt die een ernstig probleem krijgt met de derde generatie en een teruggekeerde oom die nu plots wil dat zijn vrijgevochten kinderen weer een hoofddoek willen dragen. Of ga je ook zeggen dat ik lieg? Ik heb een levendige fantasie, maar mijn vroegere buurman, waar ik nauw contact mee heb, is een Algeriën en heeft Vlaams Blok gestemd. Mijn beste vriendin is met een Tunesiën getrouwd (die haat het Vlaams Blok, dat wel, maar zegt ook dat er een enorm probleem is met de groepsdynamiek tussen bepaalde islam-aanhangers). Ik leer Turks & Pools intussen (in de hoop het snel een beetje te begrijpen, echt kennen wil ik niet, maar begrip is het begin van alles). Ik zwijg dan nog van een aantal stoten van Centrum Leman die ik ken en pure discriminatie van de Vlamingen vormt door een paar mensen die uit sadisme dat centrum inschakelen. Dat is een onrechtstreekse stuwing naar het Vlaams Blok, maar dat is toch een fout van de REGERENDE politieke partijen, omdat zij de waarheid verleggen naar één zijde, en elke negatieve uitspraak over 'een vreemdeling' per definitie als onjuist beschouwen. De helft van de oplossing van een probleem, ligt bijna altijd in het uitspreken van een probleem! Tot slot misschien dit: de enige grootstad waar dat probleem zeer gering is, is toevallig Brugge (ik zien nen echten Bruggelieng). Maar iedereen die daar woont, weet dat dat ook een verschrikkelijke politiestad is, en dat een wiel op het voetpad steevast minimaal 150 EUR kost, en in de boekhouddossiers ben ik al meer dan 8 zo'n zware overtredingen tegengekomen daar. Is dat de ideale oplossing? Ook daar steeg het Vlaams Blok verrassend dus moet die partij toch ook wel economisch zwaar wegen, of niet soms? Jean Marc VAN BELLE Boekhouder-Fiscalist [email protected] http://logocom.be
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Wat ergerlijk is, is dat lieden, die uit de 'Aalbeeksesteenweg' komen, kruispunt Haernelaan, in een of andere West-Vlaamse grootstad, héél exact weten hoe het in Antwerpen is en er dan ook een oordeel over hebben, uitteraard niet gehinderd door enige kennis zelfs niet die van hun eigen pretentie.
West-Vlamingen... en we hadden er al zo enkele! |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Vreemdeling
|
![]() Ja, Vlaanderen is niet zo heel erg groot, en Kortrijk is zelfs een kleinstad onder leiding (lijding?) van de CD&V'er Declerck. Deed zo'n opmerking pijn? Ik dacht dat Antwerpenaren daar precies geen probleem mee hadden. Ik heb inderdaad ook verschillende jaren gewerkt in Antwerpen. O.a. in Antigoon (haven zelf), maar ook voor Finncristal, maar ook voor Joden (diamantkwartier), mijn klasgenoot Bart Moeyaert (ja, de schrijver) woont daar ook, en mijn ex-collega programmeur Guido De Backer is ook getoren en gebogen sinjoor met wie ik graag op Antwerpse manier in de clinch ga over de zeehavens Zeebrugge versus Antwerpen. Ik voel me dus wel thuis in Antwerpen, en ga dikwijls gaan rolschaatsen in de voetgangerstunnel. Persoonlijk vind ik het vreemdelingenprobleem daar trouwens niet zo erg als vroeger, maar ik ben ook een man en ben wel gewoon van met vreemdelingen om te gaan.
Ik heb momenteel al zo'n 880.000 km beroepsmatig afgelegd in mijn beroepscarrière tot heden, zodat ik nog altijd geen GPS nodig heb. Misschien was dat wel dikkenekkerig (een eigenschap van Kortrijkzanen die ik trouwens verfoei; van Antwerpenaren vind ik het eerder een vorm van humor; daar ligt dat chauvinisme humoristischer), het vorige artikel, maar ik nam inderdaad aanstoot aan het ongeloof dat er van alles misloopt en dat mijn echtgenote niet buiten durft op bijv. de Veemarkt. Ik heb al eens gerolschaatst in Kortrijk met een T-Shirt met slogan van MDP (Dyab Abou Jahjah) en eens met een T-Shirt van het Vlaams Blok ("nu meer dan ooit"). Enkel toen ik die van het Vlaams Blok droeg werd ik bespuwd en voelde ik mij benauwd. Maar misschien was dat gevoel toen wederzijds? Zou niet moeten, denk ik. Zoals ik al zei: vermelde twee zaken die ik verleden week meemaakte. Vanmiddag maakte ik trouwens iets nieuws mee: Toen ik met de wagen om 16:30 h van het Koninklijk Paleis de binnenring van Brussel opreed aan de Kunstlaan, kwamen een viertal Roemenen of zo (verstonden "sunt eu") plots mijn ruit vegen voor het rode licht. Ik had net zichtbaar computermateriaal ingeladen en achteraan probeerde er een de koffer van mijn lichte vracht te openen (gelukkig ben ik in een luxepositie dat ik met een auto rij waarin dit van binnenuit moet geopend worden). Toen ik 112 terug draaide (als je veel baan doet, ken je dat nummer jammer genoeg wel, bij bijv. vrachtwagenbrand, ongevallen, maar ook om verdachte auto's of situaties door te geven), waren ze plots verdwenen. Ik kom dit inderdaad niet dagelijks tegen, maar toch af en toe. Ik hoef echt niet te fantaseren. De reden waarom ik dit echter wellicht meer tegenkom dan anderen, is het feit dat ik eigenlijk al met al nog veel te veel baan afleg, en op veel plaatsen kom waar het risico iets hoger is. Verleden week vroeg ik 's nachts om 23.30 h in Dilbeek de weg aan een Marokkaan voor een café waarin ik een speciaal waarderingsverslag nog moest afleveren, en deze man bleek omgekeerd bang van mij omdat ik gewoon stopte en hem iets durfde te vragen (in het Frans, de meeste vreemdelingen daar spreken een soort van Frans). Nadien bleek die man Tahibi te noemen en verre familie te zijn van iemand die een Marokkaan die een nachtwinkel in Kortrijk uitbaat en die ik toevallig ook kende. Ik nam hem mee, en we hebben ook gepraat over het Vlaams Blok en hij vond de evolutie hier ook zeer negatief voor hen. Indien je wenst, zijn telefoonnr. is 0475/250.7958 als je dat wil natrekken, want die man is zelf ook al lastig gevallen door Turken (daarom geef ik je zijn telefoonnr., anders denk je weer dat het uitgevonden is). Hijzelf drinkt graag rode wijn, is geregeld een beetje dronken, maar doet niemand kwaad. Is dit misschien racistisch? Had ik dit verteld over een Vlaming, dan kraaide er geen haan naar? Waar gaan we naartoe... vrije meningsuiting? Loquendi libertatem custodiamus! Met vriendelijke groeten, VAN BELLE Jean Marc [email protected]
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Ik, ik ik ik ik... wat een uitslover zeg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
"Ik heb ni op die manne gestemd, ze." "Ik oek ni." Ik bedoel, ik ben goedgelovig, maar er zijn grenzen. Als niemand erop gestemd heeft, hoe komt dan dat die partij altijd maar meer stijgt? ![]()
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Vreemdeling
|
![]() Ja, die 'ik' is eigen aan onze Westerse maatschappij.
Jij geloofde 'hem' niet, en daarom vertelde 'ik' wat ik meemaakte om te kijken of jij dan 'mij' zou geloven. Ik kan ook vertellen wat mijn klanten (hij en zij) meemaken en mijn kennissenkring. Ware dat beter geweest? Ik vrees dan dat je zou gezegd hebben, zoals IK dikwijls zeg: "hij - hij - hij - hij - hij". Heb je dat misschien van 'horen zeggen', of ben je niet in staat om zelf iets te zien? Kwestie van invalshoek. Kikkerperspectief of vogelperspectief. Mundus vult decipi, decipiatur ergo? Nee, hoor, ikke ikke ikke niet. Niets boven eigen ervaring en eigen schade en schande. Eigen schuld, dikke bult. Het licht komt inderdaad van de voorwerpen naar onze ogen, maar het is 'ikke' die 't verwerk. Vanwege ikke, ikke, ikke aan jij jij jij (hopelijk vat je de humor, het is niet kwetsend bedoeld, we moeten allebei tegen kritiek kunnen, wat precies dat is leerzaam). En Dorus, ikke ben trouwens een zeer grote fan van Tom Manders, vooral van zijn vertolking van Figaro en ook mijn drie kindjes kennen verschillende stukjes van hem (natuurlijk ook de klassieker 'gat in mijn emmer', dat niettemin ook van een ander stuk uit het Engels komt, maar niets afneemt aan de kwaliteiten van dat stuk, en een zeer gedoseerd 'kwaad worden' bevat qua tonatie & timbre van de stemmen van zijn opposanten). Zijn 'ik'-figuur was ook niet zo zwak. Maar ik dacht niet dat ik op het vrijheidsterritorium van een ander kwam. Als dit wel het geval is, mijn welgemeende excuses. VAN BELLE Jean Marc [email protected]
![]() |
#128 |
Vreemdeling
|
![]() Beste Ibeke,
Mohammed stierf in Aisja`s armen met een gefluisterd gebed om vergeving, “voor zijn vroegere en latere zonden” (A.H. II; 8 Juni 632 n.C.). Dat alleen al wijst er mij op dat hij naast een zeer grote profeet, ook een èchte mens was. Jezus Christus was veel meer autistiform (gecombineerd met hoog IQ). De Islam staat zeer dicht bij het christelijk geloof. Maar de tabula smaragdina is een verdere bron vanb eide, en zowel Christus als Mohammed waren duidelijk op de hoogte van heel wat geheimen van de alchemie. Mohammed werd wel dikwijls boos en deed zijn best om zich te beheersen. Hij had zelfs een ader op zijn voorhoofd, die donker opzwol wanneer hij boos werd, en dit verhoogde zelfs de uitwerking van zijn uitspraken. Dat is ook vanzelfsprekend voor iemand die met zijn hart leeft, en hartstochtelijk vasthoudt aan bepaalde waarden en idealen. Precies daarom is zijn uitspraak van belang: hij wist dat hij soms door woede iemands grenzen overstak. Ik vind je wel de meest timide persoon in dit forum, maar je bent dan ook een vrouw, en zoiets blijft voor elke man onbegrijpbaar (gelukkig maar). Na 15 jaar huwelijk begrijp ik mijn prachtige echtgenote ook nog niet, en dat maakt het leven zo mooi (en geeft drie prachtige kinderen, zelfs al vindt men dat ik nu stoef, het is belangrijk dat we in de jeugd als symbool van leven geloven). De vrouw is ook het enige wezen dat kan praten en luisteren tegelijk! De man daarentegen heeft een ander gezichtsveld (tunnelzicht) waardoor hij beter kan focussen. De man is niet gelijk aan de vrouw, maar evenwaardig. De Koran is voor mij ook evenwaardig aan de Bijbel. Maar het boeddhisme is ook prachtig. Ik ben een Vlaams Blokker geworden, maar wees gerust, als je ooit problemen hebt met racisme of zoiets, mag je mij altijd persoonlijk vragen om in de bres te springen! Mag ik je intussen een privé vraag stellen: Ik leer momenteel beetje bij beetje Turks (Pools volgt ook nog) en vecht nog wat met de grammatica. Bij sommige Antwerpse jongeren hoor ik dikwijls de discussie tussen standaard Arabisch en Marokkaans-Arabisch. Jullie spreken toch meestal berbers, en kan dat geleerd worden vanuit het Turks, of is het beter eerst de omweg naar het Arabisch te volgen? Het is niet voor meteen, maar de grammatica zal toch al gemakkelijker zijn, denk ik, als ik al de sprong naar een Aziatische taal kan maken. Wat denk jij daarvan? Je mag me daarin privé een mailtje zenden hoor, of publiek. Ik hoop dat nog mensen dit interessant vinden. Mijn zoektocht in godsdienst en hogere krachten (al dan niet menselijk, dat speelt voor mij eigenlijk geen rol meer omdat ik het verschil niet ervaar, maar wel een zeer sterk intern geweten heb), gaat samen met een wetenschappelijke zoektocht, en daarin het zoeken naar het euro-indisch of een oertaal (incl. bepaalde kreten). Het zou mij aangenaam zijn, hierover een antwoordje te ontvangen, want zo'n zaken vind ik NIET op internet (meestal vind je daar hetgene je zoekt, net niet) en in het Arabisch kan ik jammer genoeg nog niet zoeken. Jean Marc VAN BELLE [email protected]
![]() |
#129 | |||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De "Marokkaanse" Marokkanen trekken veelal naar Brussel omdat daar Frans gesproken wordt denk ik,..."Marokkaanse" Marokkanen spreken meestal vloeiend Frans, wat bij Berbers niet altijd het geval is. Zij gaan ook eerder naar Frankrijk, zie je. Turks leunt eerder aan bij het Perzisch als ik me niet vergis. Het is geen Semitische taal en kan dan ook niet als vertrekpunt genomen worden voor het leren van een Semitische berbertaal: in Antwerpen vooral Amazigh of Tarifit (heb hier onlangs een paper over geschreven, als je wil stuur ik hem je door). Tip van Ibé: als je Arabisch wil leren, leer dan FusH, dat is Standaard Arabisch...Vandaaruit staan alle wegen open: begrijp je Egyptisch, Libanees, Syrisch, Tunesisch en met een beetje moeite ook Marokkaans. Marokkaans is namelijk al sterk afgeweken van het Standaard Arabisch. De talen uit het Midden-Oosten sluiten het dichtst aan bij de standaard. Mensen uit het Midden-Oosten vinden Marokkaans doorgaans "anders", maar ze begrijpen het wel, wat niet altijd geldt voor de andere richting. Als je op school nooit Arabisch hebt gehad en je bent thuis in het Marokkaans opgevoed, dan is dat niet genoeg om andere Arabische talen ook te kunnen begrijpen. In short: Arabisch in Noord-Afrika verschilt wel wat van Arabisch in het Midden-Oosten, Egyptisch en ook een beetje Tunesisch (omdat meer aansluiting bij Egyptisch dan Marokkaans of Algerijns) uitgezonderd. Laatste: Marokkaans en Algerijns zijn quasi het zelfde, net als Vlaams en Nederlands, verschil is zelfs nog kleiner dan dat. Citaat:
Euro-Indisch?...Indo-Europees zal je bedoelen...Zover waren ze nog niet dacht ik, dat ze de taal al gereconstrueerd hebben, wel percepties, hebben we ooit op video gezien dit jaar...Waren vooral diepe klanken als ik het me goed herinner. Is best een fascinerende studie, maar hoe verder je gaat in de tijd hoe meer je gaat moeten gissen. Als je hierover, de oertaal, meer informatie wil verwijs ik je naar mijn prof. Johan van der Auwera aan de Universiteit van Antwerpen. Heel toffe mens, is daar constant mee bezig, die weet vast een antwoord op al jouw vragen (ik stuur je de contactgegevens in een PM door, voor geïnteresseerden: www.ua.ac.be ). Laatst: vraagje voor jou: Ik begrijp niet zo goed hoe die oertaal je zal helpen in je spirituele zoektocht. groetjies
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Vreemdeling
|
![]() Dank je enorm. Als zelfstandige werk ik zo'n 70 h per week en heb ik zeer weinig tijd. Je uitleg heeft mij zonder overdrijven een paar weken opzoekingswerk bespaard. Ik ga dus eerst een beetje Turks leren, en dan inderdaad het FusH (iets grondiger). Dat die leerkracht Duits-Nederlands je buist, dat zal zeker met racisme te maken hebben, want je schrijfstijl is bovenmaats goed. Wat betreft leerkracht Duits, heb ik een genie als leerkracht gehad, zijnde Gerard Soete, inspecteur van de toenmalige Zaïrese politie. Hij sprak vloeiend een dertigtal talen, en was specialist in Swahili. Hij schreef zeer beroemde boeken, waaronder "De Stroom", maar moeilijk begrijpbare. Als je ze leest, zul je zien dat hij spijt heeft over het feit dat hij zeer racistisch optrad en veel negers uitgemoord heeft daar. Op het einde is hij moeten vluchten, zijn zonen hebben ze allemaal vermoord, zijn dochters heeft hij terug naar België kunnen meenemen. In een gesprek met hem (aan 16 jaar kon ik ook al soms 'achter de ogen' kijken), vertelde hij mij dat hij enorm bang was voor de dood omdat hij verantwoording zou moeten afleggen voor zijn verschrikkelijke wandaden. Om de een of andere reden zijn Duitsers een sterk ras, en hun taal bevordert een apart soort chauvinisme dat heel anders is dan bijv. bij de Fransen. Als je zelf Duits spreekt, voel je dat ook vind ik. In het Frans voel ik me anders, en ik voel mij het best in het Westvlaams dialect. Met de Turkse klanken heb ik nog totaal, maar absoluut totaal geen voeling. Hopelijk komt dat nog.
Je opmerking dat je het fijn vind dat ik moeite doe om anderen te begrijpen, vond ik leuk, maar in feite komt een bepaalde begaafdheid van mij door een afwijking in mijn hersenen en dopaminespiegel. Die moeite is onvermijdbaar, als ik stil sta, denk ik enkel aan zelfmoord, dus vecht ik, streef ik, vlieg ik, loop ik, studeer ik, zoek ik. In almaar hoger tempo (maar 't schijnt dat dat omkeert na een bepaalde leeftijd) moet ik meer en meer weten en de structuur van alles zien. Het Euro-indisch (zo noemde Gerard Soete dat, blijkbaar noemt het nu Indo-europees) is hierin zéér belangrijk, omdat de klank 'mama' de zuigklank in zich heeft van wij die zoogdieren zijn. Mummum heeft ook met de lippen te zien, mammal betekent zoogdier, mamushka, maman, het verwijst duidelijk naar de zachtheid van het zogende dier (met respect voor de vrouw, maar het is een basislevensfunctie die een man nooit zal kennen). De sterkte van mijzelf en mijn kindjes, komt uit de basislevensjaren met een enorm knus 'nest' met dito nestwarmte. Dus daarom dat ik nu een andere taal nodig heb, want ik loop vast in mijn talenkennis momenteel. Als het Indo-europees is, betekent dat toch etymologisch dat het in essentie Europees is. Volgens mij ligt de oorsprong echter eerder bij het Indisch, tenzij men de Egyptische tijd bedoelt. In de alchemie komen alle benaderingen van zowel het Oosten als het Westen voor. Tot slot, het boeddhisme trekt momenteel enorm aan, omdat het van nature een zeer tolerante godsdienst is, toleranter (en geest-stiller) dan we hier kennen. Naar de opvoeding van mijn kindjes toe, kon ik zowel de tien geboden (christelijk, maar ook islamitisch vind ik), hanteren, maar nog veel eenvoudiger is de basisregel van het boeddhisme: Basisrespect voor het leven. Ik heb daar voor eenvoud een regel aan bijgevoegd voor mijn kindjes: basisrespect voor materiaal. Dat maakt de opvoeding voor mij een stuk gemakkelijker, maar mijn prachtige kindjes zeggen wel dat ik erg streng ben met die regels. Ze hebben trouwens drie bijnamen, mijn kindjes: De Denker (floris, 11 jaar, 1ste Latijn bijna afgewerkt, zelfde probleem als ik toen, maar ditmaal met prachtige begeleiding van het Don Bosco-instituut uit Marke - onvoorstelbaar wat voor geduld die leerkrachten met hem daar hadden), de Doener (marieke, 8 jaar), en de Ziener (stientje, 2 jaar). Ik kom uit een gezin van elf, met volgende lachwekkende namen: Marie-Jeanne, Marie-Claire, Jean Philippe, Jean Louis, Jean Marc, Jean Claude, Jean Paul, Jean Luc, Marie-Rose, Jean Marie en Jean Pierre). Het zijn elf speciale gevallen, en de meesten hebben de enorme energie van mijn moeder meestal meegekregen en een zeker technisch/wiskundig denkvermogen van mijn vader. Mijn vader is kroonridder in de Leopoldsorde (tijdelijke titel enkel voor het leven maar wellicht om hem koest te houden in het hogere kader van de belastingen onder oud-minister Willy DeClerck?) maar hangt echt soms tussen hoogbegaafdheid en krankzinnigheid en is nu maniakaal met 'PI' bezig. Ik ben dus zeer Belgicistisch en conservatief katholiek opgevoed. Ik heb twee bijna dood-ervaringen gehad maar ben eigenlijk zeer diep gelovig (of noem het beter: heb al van kindsaf een zeer sterke 'roeping' in mij - vierde fase volgens Chinese filosofie: 'eigen pad begaan'). Die roeping werd eventueel wel versterkt door die bijna doods-ervaringen. Sorry voor de lange uitleg, maar ik bedoel dus dat ik er eigenlijk niet kan aan doen dat ik alles moet weten. Enkel de film 'The Wall' van Pink Floyd, drukt redelijk goed uit wat er in mijn hoofd omgaat, en terecht is dat niet altijd een mooi beeld. Intussen probeer ik niet te versagen en almaar door te gaan en ben ik door mijn cliënten gekend als iemand die onversaagd doorgaat als het nodig is en hen van de nodige psychische energie voorzie. Ik heb ook de neiging dichter aan te leunen tegen de manier waarop Mohammed zijn leven uitbouwde, dan de korte rebellie van Jezus Christus die sneller uitgeschakeld werd door de macht. Zo dacht de VLD toen ik voor de verkiezingen voor de tuchtraad kwam, dat het Vlaams Blok mij gebruikte, maar er is geen enkele druk vanuit die kant naar mij toe, integendeel, ik denk dat ze weten dat ik geen blad voor de mond neem. Omgekeerd kan het wel zo zijn, dat mensen zoals wij hen sterker maar tegelijk ook milder maken op sommige standpunten. Het is echter niet de bedoeling dat we mild zijn, maar kordaat optreden om de Vlaamse economie van de afgrond te redden (ik vermeld dat altijd het mopje dat we in de mond van Dehaene & Verhofstadt leggen: "Verleden jaar stond onze regering op de rand van de afgrond, maar dit jaar staan we al een hele stap verder"). Jouw combinatie vreemde talen is op dat vlak volgens mij goud waard naar de toekomst toe (ondanks de informatisering waar ik duchtig aan meewerk). Informatica als studie op zich, is pure drang naar werkloosheid (iedereen moet informatica kennen). Ook in een studierichting als wiskunde & wetenschappen geloof ik ook nog zeer sterk. Iets niet anders-wetenschappelijk nu (ook para-normaal betekent 'naast' de gewone denkwijze): Mocht je soms eens in stilte een rare gedachte zien zweven, denk er dan aan, dat jouw aura ook de mijne beïnvloed heeft! De menselijke geest is een interactieve sfeer van heel wat individuen. Of je die dan God, Allah of Boeddha of gewoon 'interferie' noemt, dat speelt eigenlijk GEEN rol [toen ik op 12 mei 1989 huwde, had ik in elke uitspraak die ik moest doen GOD vervangen door go(ed)]. Ik durfde jou de vorige maal niet een andere vraag te stellen: Je naamgeving Ibeke kan ik totaal niet plaatsen, en intrigeert mij enorm. Er bestaat een dorpje Ibeke, maar zelfs daar kunnen ze mij niet vertellen wat het betekent. Ib. = ibis of ibidem betekent terzelfder plaatse, Ibens komt van het Germaans id-berht ofte Idbertus maar vind ik niet echt terug in het woordenboek van familienamen, Ibsch komt van Eibisch: heemst (plantnaam), en Ibanez komt van Johannes. In 't dialect betekent het voor mij 'een beetje = è béke' en zo onthoud ik je, want ik onthoud zeer moeilijk namen zonder trucjes. Je hoeft niet te antwoorden daarop, want als ik op alles een antwoord weet, dan zit ik in het laatste hoofdstuk van de Koran & de Bijbel en dat lijkt me niet leuk en is wellicht een zoethoudertje die vanuit de menselijke geest ontsproten is (of terug naar af, de alchemistische cirkel is ook rond en komt op het begin uit). Een andere vraag, maar absoluut niet dringend (mag je doorspelen aan kennissen): Kun jij me vertellen of navragen met welke Arabische zin èlk boek (uitgezonderd één) weer begint in de Koran en wat het juist betekent met wat etymologisch uitleg over die woorden? Sorry, ik ben het echt vergeten, en het is me niet om de vertaling maar om de woordconstructie te doen. Tot voorlaatste slot (ik heb geen remmen, maar dat is eigen aan kinderen met ADHD, ADD of MBD of hoe ze 't allemaal noemen), enorm bedankt, dat je mij au serieu nam, en succes met je studies Nederlands en Duits die je blijkbaar véél beter zult moeten kennen dan de anderen! Ter troost geef ik je nog dit mee: Een leerkracht economie was kwaad op mij omdat ik om mijn letters 'i' een sterretje plaatste i.p.v. een puntje. Dit kon niet omdat ik een economische studie volgde en dat hoorde niet in het bedrijfsleven (de reden dat ik dat doe is omdat ik van kindsaf vond dat ik een droom moest hebben en daar altijd naar toe moest werken, dat sterretje staat voor de droom). Hij ging mij buizen daarvoor, en ik antwoordde arrogant: Probeer dat dan maar. Je kunt je wel voorstellen dat ik heb moeten blokken aan dat vak, en dat ik op het examen op sommige momenten mij moest verdedigen met 'je bedoelt dat stuk op blz. 59 onderaan?' (omdat mijn geheugen niet zo letterlijk is maar vooral op structuren gericht is), maar het is gelukt. Het jaar erachter heeft die leerkacht kanker gekregen en is hij door het oog van de naald gekropen, en toen hij erdoor was kwam hij mij vertellen dat hij mij nu wèl begreep. Oh ja, deze bijbelse uitdrukking van die kameel en het oog van de Naald is zowel islamitisch als christelijk (om te bewijzen hoe dicht deze bij elkaar staan): KORAN: Allah, de Schepper en de Onderhouder van de universum, heeft dus aangegeven dat de enige godsdienst die Hij accepteert, de Islam is. Het is de enige weg om succes en welbehagen in dit leven en in het Hiernamaals te bereiken. Allah zegt wat als volgt vertaald kan worden: “Voorwaar, degenen die Onze Verzen loochenen en die zich er hooghartig van afwenden; de poorten van de hemel zullen voor hen niet worden geopend, en zij zullen het Paradijs niet binnengaan, totdat de kameel door het oog van de naald gaat. En zo vergelden Wij de misdadigers.” (Soerat al-Acraaf: 40) BIJBEL: Mat 19:24 En opnieuw zeg Ik u: het is gemakkelijker dat een kameel gaat door het oog van een naald, dan dat een rijke het koninkrijk van God binnengaat. Ook de kerk was voor 100 jaar zeer letterlijk qua interpretatie, zoals sommigen van de Islam dat nu zijn. Maar als ik vertel dat "het oog van de Naald" de naam was van de kleinste toegangspoort van Jeruzalem, en de rijken dus daar hun kameel volledig moesten afladen inclusief draagbeugels om hem daardoor naar binnen te kunnen krijgen, dan denk ik dat we wel mogen zeggen dat deze zin NIET letterlijk mag genomen worden. Het is wèl een zeer actuele uitdrukking, die in dit forum wel eens als onderwerp mag komen over wat ze daarvoor vinden. Je kunt over deze stelling namelijk uren discussiëren (zoals ik jarenlang zocht via de wetenschappelijke manier en tot het besef kwam dat eenvoudige mensen soms even ver staan met dergelijke teksten door hun geloofsboek aangeboden), maar het is een zeer kernachtige waarheid. Rijkeren hebben macht, maar de macht heeft ook de rijkeren. En macht en kwaad staan zeer dicht bij elkaar. En nu kom ik op je paragraaf van Esther, waarbij ze dezelfde wandaden begaan. Als het Vlaams Blok aan de macht komt, als partij zonder smeergeld aan haar handen, moet er tegelijk een open staatsboekhouding komen, en dan wil ik helpen met deze begroting toegankelijk te maken voor geïnteresseerden. Geen massale budgetten aan een centrum Leman die het racisme blijkbaar gevoed heeft door overbescherming en inquisitieprocessen, maar kleine, eenvoudige economische ingrepen waar de Vlaming van beter wordt. Om duidelijk te zijn, voor mij ben jij duidelijk een Vlaamse intelligente vrouw. Ik denk dat racisme enkel ontstaat als mensen bewust elkaar gaan kwetsen, en dat in groep versterkt wordt. Ik denk niet dat jij ooit vis-�*-vis (gezicht tegenover gezicht) al racisme meegemaakt hebt, dat het altijd in groepsgeest was, waarbij een of andere embetanterik zich wou laten gelden in een groep. Zelfs die leerkracht Duits/Nederlands zal wellicht met een idee-fixe zitten in zijn hoofd, of dat doen om daarover op te scheppen in een bepaalde groep. Maar ik geloof niet echt in 'verzachtende omstandigheden' voor zo'n mensen. Een leerkracht heeft een gezagsfunctie en moet dus dubbel en dik opletten. Maar ik heb in het algemeen bedenkinen bij een heel aantal leerkrachten die altijd denken dat HUN vak het enige belangrijke is. Nu stop ik, want anders lijd ik omzetverlies en een zelfstandige moet continu op zijn hoede blijven om niet failliet te gaan. Maar ik werk zéér graag, dus tot later! VAN BELLE Jean Marc [email protected]
![]() |
#131 | ||||||||||||||||
Burgemeester
|
![]() VOLLEDIG BEANTWOORD:
Citaat:
![]() Mensen horen volgens mij alleen maar Hitlerduits als ze het over Duits hebben. Jah, da klinkt inderdaad chauvinistisch, maar met zo'n toon kan je alle talen chauvinistisch doen klinken. Met Arabisch heb je ook zoiets: als je die zelfmoordenaars en extremisten bezig hoort met dreigen, denk je ook: Oh, Arabisch, boemantaal. Maar in soaps klinkt het wel romantisch vind ik, vooral Libanees en Egyptisch: coole talen! Citaat:
![]() ![]() Citaat:
eek= een do= deux (twee) main (spreek uit: mij): moi (ik) tu= tu (jij) Mera naam Ibé hai: Mijn naam is Ibé Zie je: duidelijke gelijkenissen. Citaat:
![]() ![]() Zeg, Jean, is dat nu een erfelijke aandoening die je hebt? Je spreekt over zelfmoord en doodsgedachten, is dat dan uit verveling? Ik vermoed van wel, want zodra je niets doet, denk je eraan. Heeft dit ook een naam? Die afwijking bedoel ik? Weet je wat ik vind? Eerlijk he, ik vind dat, kijk...je hebt het, ja? Waarom er niet het beste uithalen? Jij wil veel, jij kan veel,...geniet ervan! Als dat kan natuurlijk, want ik weet niet hoeveel ongemakken ermee gepaard gaan. Ik denk: allez, als je door die afwijking zoveel te weten kan komen, zoveel kan leren, is het dan nog een afwijking? Stel jezelf de vraag ![]() Wat houdt die Ziener juist in? Observeren enzo...Dan plaats ik mezelf daar ook graag bij. Als in: rondkijken en alles opnemen: niets zeggen niets doen gewoon: reeksen momentopnames. Een oude dame op de tram die haar sok rechttrekt, een vrouw die een andere vrouw nijdig aankijkt...Allemaal impressies: 1 groot schilderij! [size=1]Ik maak je een kleine voorspelling: wedden dat je Blok-sympathisanten hier het volgende van gaan maken: Zie je wel, niks doen! Zo zijn ze allemaal, luilakken...haha...[/size][quote] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
... Ik heb het net aan mijn man gevraagd: Hij zegt dat het "Bismillah" is (dat overal voorkomt, behalve in 1 hoofdstuk)...Dat betekent: In de naam van Allah. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En ten slotte: leerkrachten die hun vak belangrijker vinden...De vraag is: Waar vind je ze NIET? ![]()
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Vreemdeling
|
![]() Sorry, had nooit gedacht dat je op zoveel ging antwoorden. Enkel nog dit:
Ik ben toevallig informaticus in zeer hoge graad, maar durfde dat niet meer te zeggen omdat velen zeggen dat ik dan een dikke nek opzet (je vindt dat wel terug op mijn site http://logocom.be) omdat ik een 'nieuwe' boekhouder ben, die vindt dat de klanten zelf hun administratie en boekhouding moeten voeren. Ik adviseer bijvoorbeeld ook gemeenten (incl. politie) omtrent beveiliging en zeer specifieke software (opleiding interne EDP-mensen). Ik ben toevallig ook schrijver en mijn vroegere klas kun je vergelijken met deze van Stijn Streuvels. De meest bekende schrijver uit die klas werd Bart Moeyaert die nu in A'pen woont (zeer goede vriend van mij, koning Boudewijn was zijn peter - zeven zoons op rij). Bundels werden niet uitgegeven, maar heb ook nog een paar zware boeken, die ik niet durf uitgeven uit vrees dat er rellen zouden ontstaan in België en koppen zouden vallen (misbruik belastinggeld en aanklagen wantoestanden). Mijn site heeft al geleid tot een kortgeding dat ik verloren heb omdat ik bij de duivel te biechte ging (rechter was voorzitter tuchtraad van het accountantsinstituut en ik had de blunders van die accountant gepubliceerd, nu vind je een nieuw geval op mijn site, maar deze is niet erkend, ik blijf het dus proberen - http://logocom.be/remo). Een stukje van mijn poëzie staat op logocom.be rubriek 7. Zelfmoordneiging is filosofisch (fundamentele zinloosheid van het leven, zeker als je nadenkt). Maar dat kan ik - vrees ik - niet uitleggen aan iemand die dat niet in zich heeft. Achter de film zoek ik zelf nog, dus als ik eraan raak bezorg ik je hem misschien eens. De muziek is wel te verkrijgen, maar is wanordelijker. Tot slot, de 'ziener' betekent veel meer, het is inderdaad het zien van feiten, maar van daaruit weten wat de toekomst brengt. Het is zoals ze de 'gordel aandoet' en ik weet dat ik uiterst voorzichtig moet zijn. Van het eerste kindje geloofde ik niet dat je al wist in de buik welk 'type' het zou zijn, van het tweede en het derde geloofde ik dat wel al, al bevat dat een stuk programmatie. De namen zelf zijn trouwens ook helemaal geen toeval: floris komt van 'floris ende blancefleur', een van de oudste Vlaams/Nederlandse literatuur (uit dat boekje gebruik ik de symboliek als ik mijn liefje=echtgenote bloemen geef: 1 rode roos = hartstochtelijke liefde + 3 lelies = trouwe liefde), marieke komt van 'marieke van Niemeghen', ook zeer oude vlaamse dichteres, en stientje komt van justinus en betekent 'de rechtvaardige'. Ook de bijkomende tweede en derde namen hebben geschiedeniswaarde. Terwijl ik bezig ben: ik heet VAN BELLE en woon in Bellegem, in Straatje 21. Dat is allemaal geen toeval, maar geeft uitdrukking op de manier waarop ik van alles verover. De spreuk die floris nu dikwijls gebruikt als hij gaat studeren is "moriture te salutant' en komt ook uit Asterix & Obelix en betekent: Zij die gaan sterven, groeten u. Het is humor, maar heeft een dubbele bodem voor ons. Het maakt bespreekbaar wat niet bespreekbaar is. En toch, is het net daarom dat wij zoveel doen. De absolute zinloosheid en het fenomenaal veel 'stenen verleggen tijdens het korte leven' horen samen. Nu moet ik efkens afhaken! Nogmaals bedankt. Ik hou van je aparte zienswijze (zonder bijbedoelingen natuurlijk, ik ben op dat vlak een zeer ouderwetse mens die fervent voor het meest klassieke gezinsmodel sta als voedingsbodem voor intelligente en weerbare kinderen). P.S.: alleen als zelfstandige kan ik zoveel doen, denk ik. Hoewel ik soms het gevoel had dat ik als student filosofisch veel helderder (èn somberder) was. Het is ook te danken aan een prachtige echtgenote, die het gezin tijdens de week volledig op zich neemt (op wat vervoer naar school toe, na). Jean Marc VAN BELLE [email protected] http://logocom.be
![]() |
#133 | ||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Doei!
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Vreemdeling
|
![]() Je analytische geest is zéér correct: ik ben inderdaad 'autistiform' om het iets zachter uit te drukken en moet continu inspanningen leveren om te luisteren. Misschien deze troost: pas zonder knuffel van mijn echtgenote en kinderen, is het leven voor mij de moeite niet meer. Ik heb trouwens een verantwoordelijkheid hierover tegenover hen, dus dat is niet voor ik wellicht 60 jaar ben. Maar ik praat daarover wel met hen, en ze begrijpen dat ook omdat wij (in tegenstelling tot mijn vroegere familie) geen echte taboes aan tafel hebben.
Ik verslijt trouwens mijn omgeving, zelf brand ik gewoon iets sneller op door mijn zeer snel metabolisme (zelfs mijn basaal metabolisme). Als ik uitreken dat ik zes maal zoveel doe als anderen, en ik word zaterdag 39 jaar, dan is dat nu al 234 jaar. Ik denk dat ik de even symbolische leeftijd van Abraham uit het oud testament misschien wel zal halen... Groetjes (vandaag volle bak boekhouding, belastingsberekening en een tweetal bedrijfsbesprekingen over de vooruitzichten de volgende zes maanden, joepie, leuk). En met Duitse Gründigkeit (velen snappen het verschil tussen Dietsch en Duits niet eens, en dat is essentieel in de naoorlogse voorgeschiedenis die mijn ouders medevormden) Always nice to year from you! Jean Marc VAN BELLE (een vloek: Franse voornaam + Vlaamse familienaam), rebelse Van Belle uit Bellegoed, Bellegem, 7 km van Frankrijk, 3 km van taalgrens