![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot in 2007 verwachtte het CBS dat het aantal moslims in Nederland de grens van 1 miljoen in 2006 zou passeren. Naar schatting waren er eind 2004 in Nederland 944.000 moslims, waarvan 6.000 autochtone Nederlanders. Daarbij werd het aantal allochtone moslims geschat met behulp van het percentage moslims in het land van herkomst. Bij nieuwere schattingen, die op basis van POLS-enquêtes werden opgesteld, kwam het CBS voor 2005 uit op 877.000 moslims en op 837.000 in 2006 en 850.000 in 2007 Dit CBS-onderzoek is het eerste onderzoek dat er op zou kunnen wijzen dat het aantal moslims in Nederland daalt; de nieuwe telmethode wordt echter genoemd als oorzaak van deze vermeende trendbreuk. De daling met 40 duizend wordt dan ook niet significant genoemd. [1]. Dit is ongeveer 5,3% van de bevolking. Een miljoen moslims zullen er naar verwachting pas in 2017-2023 zijn.[2] Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de onderbouwing is selectief of uit de context getrokken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Seculariteit is geen religie, het is een levensbeschouwing waarin de afwezigheid van de bepalende invloed van godsdiensten en andere fantasieverhaaltjes een van de pijlers is. Ik ben voor godsdienstvrijheid voor iedereen, en dat kan enkel gegarandeerd worden in een seculiere staat, waar geen enkele wet godsdienstig geïnspireerd zijn, waar alle wetten gebaseerd zijn om het humanisme (en ja die hebben een aantal waarden gemeenschappelijk met een aantal godsdiensten, die stammen uit lang vervlogen tijden). Dat houdt ook in dat iedereen zijn godsdienst mag beleven zolang het niet in gaat tegen de seculiere wetgeving (godsdienst mag geen excuus zijn om de wet te overtreden, je mag in een seculiere staat geen andersgelovigen vermoorden ook al staat het in je eigen heilig schrift dat je hen moet vermoorden). M.a.w. de seculiere wetgeving staat boven godsdienstige regels, anders is het onmogelijk om met verschillende godsdiensten hier samen te leven. Die seculiere "dictatuur" zoals jij die noemt heeft ervoor gezorgd dat aanhangers van andere godsdiensten van de katholieke hier niet meer vervolgd worden. De keuze is dus aan u: een seculiere dictatuur met godsdienstvrijheid, of de vervolging van alle niet-katholieken?
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U beseft toch dat in een katholieke dictatuur u en alle andere niet-katholieken. al lang op de brandstapel zou zijn gegooid? Ik ben dus voorstander van een seculiere samenleving, want ik ben zelf vrijzinnig, ik heb protestantse familieleden en gematigde islamitische vrienden die ik liever in leven zie en die ik zelfs de vrijheid wil gunnen om te bidden tot welke god ze zelf willen (zolang ze mijn levensvisie ook maar respecteren)
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat klopt niet, je moet eens zijn met hun overtuiging, dan laten ze jou met rust. In seculiere dictatuur is juist hetzelfde: je moet akkoord gaan met scheiding van kerk en staat gaan, en elke poging om dit te ondermijnen wordt verboden verklaard zoals verbod op sharia4uk. En als je een actie onderneemt, dan krijg je klappen, en dat zien we met sancties en oorlogen en bombardementen tegen landen die niet eens zijn met hun overtuigingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En dat heet respect, Porpo.
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Het is eens wat anders. Zij komen nu onze resources opgebruiken. Ik vind het héél racistisch dat je daar nu wat op tegen zou hebben. Broederlijk delen, toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat heet respect? Welk "dat"?
Laatst gewijzigd door porpo : 8 juli 2010 om 00:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In een seculiere staat kan je perfect leven volgens je eigen overtuiging zolang je anderen geen schade berokkent. Je mag zelfs zonder enige restrictie van godsdienst veranderen. In de door u zo geprezen dictaturen kost dat je kop. Je moet zelfs helemaal niet akkoord gaan met de godsdienstvrijheid, zolang je er wel naar leeft. Sharia4Belgium wil de staat omver gooien en iedereen die niet past binnen hun kraam uit moorden. Het lijkt me zeer terecht dat ze verboden worden, ze zijn gevaarlijke gekken. Binnen een seculiere staat worden mensen die niet een fundamentalistisch religieus kader passen niet strafrechterlijk vervolgd of geëxecuteerd, in religieuze dictaturen wordt je voor het minste gemarteld en vermoord. Tja, nogal logisch dat ik als niet-fundamentalist onze seculiere iets menslievender samenleving veruit superieur vind tegenover sectaire regimes. Hier kan ik tenminste veilig over straat lopen zonder dat er achter elke hoek van de straat een sadistische religieuze beul/politieagent staat te wachten op een kans om mij dood te folteren. Vraagje: als een moslimdictatuur u toch veel aanlokkelijker lijkt dan een seculiere democratie, waarom blijft u hier dan? Als ik als homo in Iran zou geboren worden, dan zou ik zo snel mogelijk verhuizen naar Europa (al was het maar om mijn leven te redden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een seculiere dictatuur kost jouw kop als je ermee niet akkoord gaat. We zien het duidelijk met landen die niet seculier proberen te zijn, ze worden gebombardeerd onder het mom van het bestrijden van terrorisme of een andere sprookje, of anders geïsoleerd en met sancties. In een seculier land mag je geen minaretten hebben, geen boerka dragen, geen hoofddoek in instellingen, geen sharia4uk organisatie en veel andere zaken die hedendaagse maatschappelijke thema's zijn geworden in vorm van discussies over al dan niet verbieden en al dan niet voorwaardelijk beperken, geen wet overtreden met jouw eigen religieuze wetten en als je een revolutie probeert dan kost het jouw kop. Niet-katholiek zijn in de katholieke staat werd ook gezien als revolutie, en ze hadden dus vanuit hun eigen perspectief recht op terugslaan. In het Kalifaat mogen de niet-islamitische gemeenschappen hun eigen gemeenschappen met hun eigen waarde en normen regeren, dit is een historische feit. Een niet-moslim homo krijgt geen doodstraf, maar een moslim homo wel. Er staat geen doodstraf op lesbische gedrag in de sharia. Een moslim die met niet-moslima overspel pleegt, krijgt doodstraf maar de niet-moslima krijgt geen doodstraf. Een zeer groot verschil tussen seculiere dictatuur, katholieke dictatuur en islamitische dictatuur, hoor. Laatst gewijzigd door porpo : 8 juli 2010 om 01:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() Islam Embraces Pluralism
http://www.youtube.com/watch?v=gmUsr0wQYQ0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() Shari'ah Can Be Demonized If Not Looked at Comprehensively
http://www.youtube.com/watch?v=R08nmonwvGA |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Toch blijkt -dit bij monde van een bericht in de Telegraaf - dat er toch wel degelijk sprake is van Islamisering.
Een nieuw gekozen bestuur van de Haagse voetbalvereniging GSC ESDO door (massale) opkomst van Marokkaanse leden werd een op een enkel lid na een volledig Marokkaans bestuur gekozen. Nu, ik neem aan dat zoiets conform regels gaat dus tot zover is er niets aan de hand. Maar dan: biertap afgeplakt en karbonaadjes zijn taboe verklaard. Ook gedraagt men zich totaal anders ten opzichte van de vrijwilligsters. Derhalve heeft een flink deel van het eigenheimse ledenaantal zich tot een andere club gewend. Moraal: Respect voor de Nederlandse leden: geen. Veel clubs zullen nu wel op hun tellen passen door het aannemen van Marokkaanse leden. Voor dat je het weet is je vereniging je vereniging niet meer. Islamisering: Een druppeltje hier, een druppeltje daar maar same vormt het een stroom van een cultuur die volstrekt incompatibel is. Ik kom derhalve terug op mijn eerdere gedachte dat het allemaal wel meevalt. Nee dus.
![]() |
#138 |
Partijlid
|
![]() De islam doet aan agressieve proselitisme, geef de dag van vandaag vrij handen aan de islam dan voeren zij uit dat wat hun einddoel is d.w.z. de gehele wereld met dwang te bekeren naar de islam, en de joden overal ter wereld te afslachten.
Laatst gewijzigd door Ivan47 : 8 juli 2010 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
|
![]() Citaat:
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256) "Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen."(Koran 88:22-23)
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja akkoord, het probleem is dat minstens evenveel moslims de Koran verkeerd interpreteren dan niet-moslims. Dáár moeten we tegen ingaan, niet tegen de Koran zelf. Of niet Suqar?
|
![]() |
![]() |