Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2010, 23:13   #121
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zo werkt dat natuurlijk niet. Jij claimt "dat [er] hele dorpen [zijn] waar sinds drie generaties niemand werkt", dan is het ook aan jou die claim te bewijzen. Artisjok kan immers niet bewijzen dat dat niet zo is. Tenzij je echt verwacht dat zij de bewuste statistieken voor alle dorpen in het Waals Gewest gaat opzoeken, wat me niet redelijk lijkt. De bewijslast ligt in dit geval bij jou. Dat zou dan willen zeggen dat je een dorp moet vinden waar de werkloosheid 100% is, 25 jaar geleden ook 100% was en 50 jaar geleden ook. Anderzijds vermoed ik dat je gewoon wat aan het overdrijven was voor het retorisch effect. Dat mag natuurlijk ook.
D at heb ik gedaan, ik verwees naar uitspraken hierrond van politici tijdens de verkiezingen, maar volgens Arti is er geen ongelijkheid tussen Vlaanderen en Wallonie en dat wist ze zeker, vandaar dat ze met cijfers werd geconfronteerd, niet onnozel doen he Steve!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 18:36   #122
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
D at heb ik gedaan, ik verwees naar uitspraken hierrond van politici tijdens de verkiezingen, maar volgens Arti is er geen ongelijkheid tussen Vlaanderen en Wallonie en dat wist ze zeker, vandaar dat ze met cijfers werd geconfronteerd, niet onnozel doen he Steve!
In de tekst waarnaar je verwees stond nergens "dat [er] hele dorpen [zijn] waar sinds drie generaties niemand werkt"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 18:44   #123
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
U hebt gelijk. Ik zou eerder de vlamingen zot noemen.
Die zijn inderdaad zot genoeg om al die walen, arabieren en negers te onderhouden... Mischien komt er ooit eens een eind aan...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 18:48   #124
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn ze ook, zolang ze de arrogantie van Walen blijven slikken!
Ik heb niets tegen solidariteit met Wallonie maar vind wel dat zij bitter weinig ondernemen wat aan hun situatie van hoge werkloosheid bijvoorbeeld te doen!

Ik ben voor meer bevoegdheden voor Vlaanderen, dan moeten Walen beginnen hun eigen beleid te financieren, misschien komen ze dan eens tot de conclusie dat hele dorpen waar sinds drie generaties niemand werkt toch eens "geactiveerd" moeten worden, desnoods door Nederlands te leren en hier ana de slag te gaan!
Waar zijn die dorpen juist ? Want ik vind dat ik stillekesaan te oud word om nog te werken, ik wil daar ook gaan wonen. Frans praten is geen probleem, dat ken ik perfect, praat dat alle dagen op mijn werk.
Oud 12 juli 2010, 18:56   #125
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar kunt u deftig arabisch leren schrijven, spreken en begrijpen? Heb deze vraag verschillende keren aan Soelayman ibn haroen gesteld maar ik krijg niet anders dan zulk antwoord: 'ja zuster, het beste is deze taal te leren in een 'islamitisch' land. Daar ben ik natuurlijk vet mee. Misschien geven ze in NL deftige arab lessen?
Nee. Het beste ga je naar Saudi Arabië. Doe eens een ( enkel ) reisje naar Mekka. Asjoef wisj-sjak
Oud 12 juli 2010, 19:10   #126
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar kunt u deftig arabisch leren schrijven, spreken en begrijpen? Heb deze vraag verschillende keren aan Soelayman ibn haroen gesteld maar ik krijg niet anders dan zulk antwoord: 'ja zuster, het beste is deze taal te leren in een 'islamitisch' land. Daar ben ik natuurlijk vet mee. Misschien geven ze in NL deftige arab lessen?
Mijn (gratis) advies voor jou is eerst Google te leren.
ik moest 3 keer klikken om te weten te komen dat men in het CVO Arabisch geeft.

Meer links
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 20:01   #127
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Nee. Het beste ga je naar Saudi Arabië. Doe eens een ( enkel ) reisje naar Mekka. Asjoef wisj-sjak
Ik race graag met mijn auto dagelijks dus SA is geen optie voor mij. Toch beter in België blijven, mijn land. Het land waar ik geboren en getogen ben. Het land waar is studeer en werk. Het land land waar ook ik belastingen betaal. Iwa skoet skoet
Oud 12 juli 2010, 20:02   #128
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Die zijn inderdaad zot genoeg om al die walen, arabieren en negers te onderhouden... Mischien komt er ooit eens een eind aan...
Zal niet gebeuren jong. Eeyy ik betaal ook belastingen, benk nu ook zot?
Oud 12 juli 2010, 20:07   #129
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
In de tekst waarnaar je verwees stond nergens "dat [er] hele dorpen [zijn] waar sinds drie generaties niemand werkt"
Dat heb ik ook nooit beweerd, wel dat die uitspraak werd gedaan door politici tijdens de verkiezing,( meer bepaald door Bart De Wever in debat met de minister die federaal bevoegd was voor werkgelegenheid.)
Anders speur je zo graag, doe dit nu dan ook even?

Laatst gewijzigd door alice : 12 juli 2010 om 20:07.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 20:07   #130
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Mijn (gratis) advies voor jou is eerst Google te leren.
ik moest 3 keer klikken om te weten te komen dat men in het CVO Arabisch geeft.

Meer links
Dank u Dude maar 8jaar is een beetje te lang, Porpo had me die link al eens gestuurd. Ik werk nu dagelijks en heb er 2 opleidingen bijgenomen en heb me voorgenomen nadat k mn opleidingen heb beëindigd om 3 jaar verder te studeren aan de unief of hogeschool. Heb nog veel plannen. Wil arab studeren maar t moet nog haalbaar zijn ook..
Oud 12 juli 2010, 20:30   #131
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De letter "g" was weggevallen.
Ik wilde dus zeggen dat "solden" geen Standaardnederlands is.
Vandale:

Citaat:
sol·den de; mv (Belg) uitverkoop, (seizoen)opruiming
Solden is eerder Vlaams.
Koopjes zult ge dan weer meer in Nederland tegen komen.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 12 juli 2010 om 20:31.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 20:37   #132
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Ik werk nu dagelijks en heb er 2 opleidingen bijgenomen en heb me voorgenomen nadat k mn opleidingen heb beëindigd om 3 jaar verder te studeren aan de unief of hogeschool. Heb nog veel plannen. Wil arab studeren maar t moet nog haalbaar zijn ook..
Hoed af voor zoveel goede moed. Ik wens je alleszins veel succes met je studies.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 20:41   #133
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank u Dude maar 8jaar is een beetje te lang, Porpo had me die link al eens gestuurd. Ik werk nu dagelijks en heb er 2 opleidingen bijgenomen en heb me voorgenomen nadat k mn opleidingen heb beëindigd om 3 jaar verder te studeren aan de unief of hogeschool. Heb nog veel plannen. Wil arab studeren maar t moet nog haalbaar zijn ook..
8 jaar? Waar lees jij dat?
Oud 12 juli 2010, 20:44   #134
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hoed af voor zoveel goede moed. Ik wens je alleszins veel succes met je studies.
Dank u wel Djimi

Tzal wel moeten hé. Hoe meer diploma's op zak des te meer kans op een degelijke job. Ik zit niet graag stil, heb studeren altijd al een prioriteit gevonden.
Oud 12 juli 2010, 20:45   #135
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank u wel Djimi

Tzal wel moeten hé. Hoe meer diploma's op zak des te meer kans op een degelijke job. Ik zit niet graag stil, heb studeren altijd al een prioriteit gevonden.
Nochtans is studeren vééééééél stil zitten
Oud 12 juli 2010, 20:49   #136
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Nochtans is studeren vééééééél stil zitten
Ik hol achter de kinderen aan, voetbal soms met de kids, ik rij dagelijks doorheen vlaanderen (Brussel, Mechelen, Gent,..) en op school in Gent moet ik urenlang de trappen op en af gaan (ge wilt ni weten hoe vermoeiend dat da is)

Nee jong, je hebt gelijk, ik ga tijdens de Ramadan beginnen sporten.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 12 juli 2010 om 20:50.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 20:53   #137
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hol achter de kinderen aan, voetbal soms met de kids, ik rij dagelijks doorheen vlaanderen (Brussel, Mechelen, Gent,..) en op school in Gent moet ik urenlang de trappen op en af gaan (ge wilt ni weten hoe vermoeiend dat da is)

Nee jong, je hebt gelijk, ik ga tijdens de Ramadan beginnen sporten.
Urenlang de trappen op en neer? Geef jij les terwijl je de trappen op en neer rent?

Waar lees je nu die 8 jaar?
Oud 12 juli 2010, 20:58   #138
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Urenlang de trappen op en neer? Geef jij les terwijl je de trappen op en neer rent?

Waar lees je nu die 8 jaar?
Das een beetje overdreven gesteld van mij. Neem toch eens bepaalde zaken met een kilo zout Dude Ik geef les tijdens de week. En int weekend studeer ik en is er vaak lokaalwijziging vandaar de trappen 'op en af' lopen. Goed.

Lees deze reactie van Porpo: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=114
Oud 12 juli 2010, 21:14   #139
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Dank u wel Djimi

2. Tzal wel moeten hé. Hoe meer diploma's op zak des te meer kans op een degelijke job.

3. Ik zit niet graag stil, heb studeren altijd al een prioriteit gevonden.
1. Mij hoeft u echt niet te bedanken, hoor (maar het mag wel, ik ben niet altijd even knorrig).

Ik ben hoe dan ook niet diegene die regelmatig met z'n neus in de boeken gaat moeten zitten, hé!

2. Vergeef me m'n nieuwsgierigheid: wat zou u graag willen doen, en welke diploma's denkt u daarvoor nodig te hebben?

3. Ik zit ook niet graag stil, maar ik voel mij niet op m'n gemak als ik een paar dagen na elkaar niks heb bijgeleerd.
Ik heb gelukkig al ontdekt dat ik ook kan studeren terwijl ik in beweging blijf

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 21:15   #140
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb ik ook nooit beweerd, wel dat die uitspraak werd gedaan door politici tijdens de verkiezing,( meer bepaald door Bart De Wever in debat met de minister die federaal bevoegd was voor werkgelegenheid.)
Anders speur je zo graag, doe dit nu dan ook even?
Graag.
Citaat:
Dat zijn ze ook, zolang ze de arrogantie van Walen blijven slikken!
Ik heb niets tegen solidariteit met Wallonie maar vind wel dat zij bitter weinig ondernemen wat aan hun situatie van hoge werkloosheid bijvoorbeeld te doen!

Ik ben voor meer bevoegdheden voor Vlaanderen, dan moeten Walen beginnen hun eigen beleid te financieren, misschien komen ze dan eens tot de conclusie dat hele dorpen waar sinds drie generaties niemand werkt toch eens "geactiveerd" moeten worden, desnoods door Nederlands te leren en hier ana de slag te gaan!
Dat van "dat die uitspraak werd gedaan door politici tijdens de verkiezing", komt pas enkele posts later. Maar nu weet je waarom je Bart De Wever niet altijd mag geloven.

Gezien jij het op prijs stelt dat iemand aantoont wat hij/zij beweert; hoop ik dat jij in de toekomst ook eens die gewoonte aanneemt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be