Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 juli 2010, 13:58   #121
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ha, hier ook al "discussie" over slagen of mislukken van De Wever. Nogmaals, wat doet het ertoe of je daar nu het stickertje slagen dan wel het stickertje mislukken op kleeft? Aan Henri1 wil ik gerust zeggen dat De Wever mislukt is in zijn opdracht. Nu blij? Ga je nu met een gerust hartje dodo doen?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 9 juli 2010, 13:58   #122
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Laten we de koe nog maar even uit de boom kijken.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 9 juli 2010, 14:05   #123
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Denkt u dat er fundamenteel wél een oplossing zou gekomen zijn, indien we een stabiele federale regering zouden gehad hebben?
Fundamenteel?
Dat denk ik niet, wegens volgende redenen:

*politieke krachtverhoudingen zijn er niet naar (voor een échte oplossing gelieve allemaal Groen! of Ecolo te stemmen)
*Eigenlijk zouden die dingen op Europees niveau opgelost moeten worden

maar

een federale regering die visie en ballen heeft zou wél al een grote stap in de goeie richting kunnen zetten

toccata is offline  
Oud 9 juli 2010, 14:10   #124
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Fundamenteel?
Dat denk ik niet, wegens volgende redenen:

*politieke krachtverhoudingen zijn er niet naar (voor een échte oplossing gelieve allemaal Groen! of Ecolo te stemmen)
*Eigenlijk zouden die dingen op Europees niveau opgelost moeten worden

maar

een federale regering die visie en ballen heeft zou wél al een grote stap in de goeie richting kunnen zetten
of groen of ecolo het zou oplossen? laat me ni lachen!
voor groen is er geen toekomst in Vlaanderen wegens te belgicistisch. hou jullie bezig met het milieu en niet met politiek waar jullie niets van kennen (jullie regeringdeelname ni vergeten? dat was een dikke flop!)
Shadowke is offline  
Oud 9 juli 2010, 14:12   #125
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
of groen of ecolo het zou oplossen? laat me ni lachen!
voor groen is er geen toekomst in Vlaanderen wegens te belgicistisch. hou jullie bezig met het milieu en niet met politiek waar jullie niets van kennen (jullie regeringdeelname ni vergeten? dat was een dikke flop!)
De groenen zijn gevaarlijke extremistische clowns met grootheidswaanzin.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 9 juli 2010, 14:12   #126
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hou jullie bezig met het milieu en niet met politiek
Milieu is net een van de belangrijkste politieke thema's die er bestaat
klik

toccata is offline  
Oud 9 juli 2010, 14:16   #127
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
klik
Dat is ook zo, daarom ook dat het zo'n verspilde energie is over kernenergie te blijven razen.
Another Jack is offline  
Oud 9 juli 2010, 14:17   #128
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
De groenen zijn gevaarlijke extremistische clowns met grootheidswaanzin.
Wel, waar jij tegen bent (zowat alles) weten we ondertussen.
Waar je voor bent is mij een raadsel.
Another Jack is offline  
Oud 9 juli 2010, 14:21   #129
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan best zijn maar ik zie niet direct het verband met 'op groen! of ecolo stemmen' hoor.
Pelgrim is offline  
Oud 9 juli 2010, 14:22   #130
Shadowke

Standaard

Citaat:
klik
mss wel maar je moet zowel voor het milieu kunnen zijn en politiek voeren als je een echte groene partij bent.
en groen kan dat laatste niet.
Shadowke is offline  
Oud 9 juli 2010, 14:24   #131
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor een échte oplossing gelieve allemaal Groen! of Ecolo te stemmen
Binnen een onafhankelijk Vlaanderen zal ik waarschijnlijk zeer veel Groen! stemmen (tenzij ze fratsen zoals tijdens de regering VHST I uithaalden, en eens een flinke pandoering verdienden).

Maar hun communautair programma is niet van die aard dat ze vandaag mijn volle steun krijgen (slechts mijn halve ).

Citaat:
Ik denk dat een federale regering met visie en ballen een grote stap in de foute richting zou zetten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 9 juli 2010, 14:25   #132
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat een federale regering met visie en ballen een grote stap in de foute richting zou zetten.
Thatcher had ook visie en ballen.
Pelgrim is offline  
Oud 9 juli 2010, 14:31   #133
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Thatcher had ook visie en ballen.
Tá Gráin Agam Ar Thatcher Fó
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 9 juli 2010, 14:42   #134
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
http://www.apache.be/2010/07/van-kru...de-vu-vroeger/

Goed gezien van Krunkelsven:
BDW heeft te veel stemmen: hij kan niet aan de kant gaan staan; zijn éénmalige kiezers zullen dat niet begrijpen.
en de FR doen zich poeslief voor: zijn éénmalige kiezers begrijpen dus ook niet waarom hij geen compromis vindt.

Probleem = Brepoels en Bourgeois: 100% is nog niet genoeg voor hen; ze moeten 110% binnenhalen. Compromis staat niet in hun woordenboek en zeker niet als het over BHV gaat.

BDW kan geen kant meer op; met dank aan Luc Cortebeeck die meteen begreep dat N-va tegen de 30% moest uitkomen en een oude truc bovenhaalde om nog wat extra kiezers naar n-va te lokken.
Ik nam de moeite het artikeltje inhoudend de mening van professor Van Kronkeldinges te lezen, want die man is ooit insider geweest bij zowat alle politieke partijen, en hij kan het dus weten, zou je denken. Hij is daarbij weliswaar evenzeer overal telkens aan de kant gezet, maar dat terzijde.

Zo kort vòòr de quatorze juillet ben ik bovendien altijd wat in feeststemming, dus een ietsje minder moeilijk dan naar gewoonte te overtuigen van volslagen mank lopende argumenten. Vandaar trouwens dat ik mij elk jaar tijdens deze periode enkele dagen beroepshalve wat afzijdig hou, maar ook dat terzijde.

Niettemin ben ik van mening dat Kronkelmans zich zwaar vergist voor wat zijn visie nopens de verkiezingsoverwinning van de N-VA betreft .

Maar goed, ik ben steeds bekommerd om zij die lijden onder frustraties en tegenslagen, dus laat ik toch maar even mijn hart spreken, en per hoge uitzondering onze forumcollega Azert heilzaam de indruk geven dat hij gelijk heeft :

Awel, mijnheer Azert, het N-VA heeft inderdaad echt wel te veel stemmen gehaald, vind ik. Het is een godgeklaagde schande. Allez zeg, had men het met de verkiezingen een beetje normaal en democratisch aangepakt, en dus enkel de Franstaligen laten stemmen, dan zouden die flaminganten nooit zoveel stemmen gehaald hebben. Jamaar, en dan te bedenken dat de dommeriken die voor De Wever gestemd hebben niet eens beseffen dat ze alzo op den duur de schulden van Brussel niet meer zullen mogen betalen. Kijk, daar ben ik echt niet goed van.

Voil�*, dat was dan mijn goed werk voor vandaag. En nu ga ik op een terrasje een koffie drinken.
Gwylan is offline  
Oud 9 juli 2010, 14:46   #135
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Tá Gráin Agam Ar Thatcher Fó
Je kan over Thatcher uiteraard héél veel kwaads zeggen maar visie en ballen had ze wel integenstellign tot de meeste van haar tegenstanders.
Wat Jaani zei is dus heel waar, een federale regering met visie en ballen zou wellicht rampzalig zijn voor Vlaanderen, dat een accuut gebrek heeft aan echte politieke leiders en staatsmannen en -vrouwen.
Pelgrim is offline  
Oud 9 juli 2010, 15:26   #136
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en als de waalse regering geen confederatie wilt, wat er dik in zit, ist gedaan met belgie.
nee want er is geen oplossing voor BRU
azert is offline  
Oud 9 juli 2010, 15:28   #137
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hun communautair programma is niet van die aard dat ze vandaag mijn volle steun krijgen (slechts mijn halve )..
Een partij die als enige Vlaamse partij het nodig vond zich te onthouden bij de stemming over BHV is nog geen halve Vlaamse stem waard!
daiwa is offline  
Oud 9 juli 2010, 15:31   #138
Shadowke

Standaard

Citaat:
heb je geen andere plaat?
ze blijft serieus hangen.

en ivm brussel: er is zeker een oplossing voor brussel via het internationaal recht, alleen past het niet in je kraampje, namelijk Brussel bij Vlaanderen omdat het internationaal recht een volk ziet op vlak van taal en alles wat binnen het gebied van die taalgroep behoort, ook als er anderstaligen zijn (zoals Brussel) want enclaves zijn niet toegestaan (wel exclaves zoals Voeren en Komen-Waasten), behoren de nieuwe staat.
Shadowke is offline  
Oud 9 juli 2010, 15:33   #139
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat komt zeker wel. Zal zoiets als een Europees Gewest worden. Trouwens Azert, hou jij echt van België? Geloof daar echt geen snars van. Ben jij een nationalist? Dit land is ontsproten uit een daad van seperatisme.
winnezele is offline  
Oud 9 juli 2010, 15:34   #140
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb je geen andere plaat?
ze blijft serieus hangen.

en ivm brussel: er is zeker een oplossing voor brussel via het internationaal recht, alleen past het niet in je kraampje, namelijk Brussel bij Vlaanderen omdat het internationaal recht een volk ziet op vlak van taal en alles wat binnen het gebied van die taalgroep behoort, ook als er anderstaligen zijn (zoals Brussel) want enclaves zijn niet toegestaan (wel exclaves zoals Voeren en Komen-Waasten), behoren de nieuwe staat.
welk internationaal leger zal zich willen bekommeren over wat in het onooglijke BE gebeurt.
azert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be