Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2010, 13:31   #121
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Iets wat heel belachelijk is om te doen.
Uw geloof is overigens niet mijn enige slachtoffer, hoor. Elk geloof dat denkt te mogen bepalen hoe de rest van de wereld dient te leven en denkt automatisch respect te mogen verkrijgen, is wat mij betreft een gevaarlijke potentieel totalitaire ideologie, die met man en macht moet worden bestreden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 14:13   #122
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Citaat:
Update: Vlak na de demonstratie tegen antihomogeweld is een jongen in elkaar geslagen door twee Marokkaanse meisjes. Dat melden aanwezige ooggetuigen.
Wat een mietje!
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 15:27   #123
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Uw geloof is overigens niet mijn enige slachtoffer, hoor. Elk geloof dat denkt te mogen bepalen hoe de rest van de wereld dient te leven en denkt automatisch respect te mogen verkrijgen, is wat mij betreft een gevaarlijke potentieel totalitaire ideologie, die met man en macht moet worden bestreden.
Jij bent mijn vriend!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 15:52   #124
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er verschillende niveau's van zonden binnen de islam.

Er zijn vele grotere zonden binnen de islam: het toekennen van deelgenoten aan God, het doden, niet bidden, geen armenbelasting betalen, consumeren van rente, consumeren van het bezit van een wees, overspel en verkrachting, het afleggen van een valse getuigenis.. Al deze zonden zijn bij mijn weten vele grotere zonden dan het toegeven aan je holebi-gevoelens.
De grootste zonde in onze religie is het plegen van shirk= God een andere deelgenoot toekennen.

Stelen keur ik ook niet goed. Maar ik persoonlijk zie daar wel een groot verschil in. Door toe te geven aan de holebi-gevoelens doe je jezelf onrecht aan (islamitisch gezien) maar door een ander individu te bestelen verricht je een zonde + doe je jezelf en de persoon waarvan je steelt onrecht aan. Daarbij moet je zien dat je u houdt aan de wet van het land waarin je leeft en bij wet is stelen niet toegestaan. Holebi-zijn is niet verboden.

Ik kan natuurlijk nooit weten wat er omgaat in een mens. De relatie tussen mens en God is iets persoonlijks. Maar de vraag is binnen de islam: hoe pakken we deze gevoelens aan? Het probleem de dag van vandaag is dat veel moslims elk probleem onder de mat schuiven. Men verfoeit niet alleen het gedrag van een holebi maar men schuift de holebi aan de kant. Men kiest ervoor de holebi's te bannen en we verdrijven elkaar omwille van de kleine zaken. Dat is geen islam in mijn ogen. Binnen de religie sta je klaar voor een ander. Vaak vergeten we de essentie. Het komt erop neer dat we allen mensen zijn.

Zoals een islamitische geleerde ooit zei: Het credo is 'La iellaha IellahLaah' en aan de rust kun je werken.

Wat de mannen van S4B betreft: neem die toch niet zo serieus. Ze beseffen niet wat ze zeggen. De essentie ontgaat hen, jammer genoeg. De moslims worden van alle kanten aangevallen. Hoofddoekverbod hier, hoofddoekverbod daar en dan komen deze even de boel op stelte zetten en eisen ze dat de sharia wordt ingevoerd, lachwekkend.

Hoe kwam je tot het besef dat je homo bent als ik mag vragen?

"consumeren van het bezit van een wees"

Wat wordt daarmee bedoeld? De verkrachting van adoptiekinderen?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be