![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nee, het enige wat echt werkt èn prima resultaten kan voorleggen, is de moslim-Arabische anti-Israëllobby en in hun zog de naieve westerse progressievelingen die achter een handvol verpauperde Palestijnen aansloffen maar niet door wat er zich achter hun rug afspeelt. Ze worden stil achterna geslopen door de goorste bende van het M-O - puur tuig van de richel en tot de tanden toe bewapend met vlijmscherpe kromzwaarden, grimmig zwaaiend met een bebloede koran. |
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U heeft kennelijk geen flauw idee van het bestaan van een uiterst sterke en competente Israelische lobby ! Voor en tegenstanders zijn het daar over eens. een hele goede evenwichtige docu over onder andere AIPAC http://video.google.nl/videoplay?doc...5797396903623# |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Minister-President
|
De Israelische lobby voor de wapenindustrie bestaat natuurlijk, en maakt op een schaamteloze manier misbruik van de holocaust. Niet alleen de VS, maar ook Duitsland staat zwaar onder invloed van deze lobby. Zo werden er in 2004 3 peperdure duikboten gratis (volgens sommige bronnen, Haaretz sprak van 80% korting) door Duitsland geleverd voor de oorlogsmachine van Israel, van de ThyssenKrupp. Die duikboten werden meteen omgebouwt met raketten. 2 die later gelevert werden kregen korting. Duitsland levert normaal geen wapens aan gebieden in oorlog, maar maakt een uitzondering voor Israel wegens "speciale verantwoordelijkheid" (lees "weet je nog de jaren '40?").
Om het Haaretz artikel even te citeren: Citaat:
Tevens ironisch dat Duitsland denkt hun verantwoordelijkheid in het plegen van een genocide goed te maken, door nu wapens te leveren aan een bewind dat opnieuw een etnische zuivering aan het plegen is. Een andere Israelische lobby, niet gelinkt aan de wapenindustrie maar aan raciaal zionisme, valt systematisch bv. Oxfam aan omdat ze Palestijnse goederen verkopen. Ik ken iemand die meewerkt aan de Oxfam campagnes en dat systematisch aanvallen komt op puur "intimideren" neer. Laatst gewijzigd door Tamam : 1 augustus 2010 om 11:17. |
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Banneling
|
Oei, ik heb hier precies iets losgemaakt? Wat scheelt er? Ben je het niveau een beetje aan het opkrikken naar je eigen favoriete niveau? Ietskes simpelers? En dat allemaal om maar geen inhoudelijk antwoord te moeten geven, vermits je dat niet hebt??
Laatst gewijzigd door gilad : 1 augustus 2010 om 14:32. |
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als u met flagrante leugens denkt uw stellingen te moeten staven, weet dan dat u ze effectief ondergraaft.
|
|
|
|
|
#128 |
|
|
Leuke poging, neemt niet weg dat je meermaals hebt gezegd dat jij die tekst geschreven hebt terwijl je hem gewoon jatte. Probeer nog maar wat gevat te doen en je superieur op te stellen tegenover anderen. Je geloofwaardigheid is allang verdwenen.
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
|
Ronduit pijnlijk is het. Mensen die al liegen over dergelijke onbenulligheden zijn eenvoudigweg ongeloofwaardig over de hele lijn. Dit hele gezeik had gemakkelijk voorkomen kunnen worden door gewoon de Israëlische professor emeritus die de tekst heeft geschreven te citeren. Natuurlijk weet gilad - overtuigd van zijn/haar intellectuele superioriteit - niet dat ik betaald word om plagiaat op te sporen (onder andere). Volgens gilad ben ik "maar" een bakker, en we weten allemaal dat mensen die met hun handen werken te negeren zijn. Tien minuten later staat gilad in zijn/haar hemd. De wereld zit soms raar in elkaar.
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Banneling
|
Ik herhaal: pure onzin. Trouwens, als AIPAC dan de Joods Lobby (van de VS) moet voorstellen, leg mij dan eens uit waarom ze niet hebben kunnen beletten dat Obama van de Israëlische regering een bouwstop heeft kunnen afdwingen, niet enkel in Judea & Samaria maar zelfs in het oostelijk deel van de hoofdstad? Onbegrijpelijk en onaanvaardbaar. Als dat het beste is wat die Lobby in haar mars heeft, stuur ze dan maar rap terug naar school. Ik spreek pas over een lobby als ze succesvol is. Wanneer Prins Filip in China toekomt met de Belgische Lobby van zo'n 300 industriëlen in zijn zog en d'r worden contracten ondertekend en concrete afspraken gemaakt, dan spreek ik pas over een lobby. Dus, leg mij eens uit wat die Amerikaanse lobby van Pinnokio, dat stelletje knoeiers, heeft uitgericht sinds Obama aan de macht is?
|
|
|
|
|
|
#131 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben erg blij dat Obama hen een beetje de kop in kan drukken. |
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
U herinnert zich wellicht niet dat Biden daarvan op de hoogte werd gebracht net voordat hij naar Israël zou afreizen en dat dat een bijzondere blammage was. Dat de regering Obama pleit voor een bouwstop is logisch: het bouwen in bezette gebieden is verboden, het organiseren van een volksverhuizing in functie van etnische zuiveringen, is dat al evenzeer. De bouw van nieuwe nederzettingen en de uitbreiding van de bestaande nederzettingen hypotekeert elke vrede, vandaar dat de regering Obama er tegenstander van is. Maar ondanks het feit dat Israël zich er niets aan gelegen laat, blijft Biden bijzonder verzoenlijke taalspreken tegen Israël. Hij vergoeilijkt zowat alles wat ze doen. Daar merk je de macht van de lobby: elke vorm van kritiek blijft in het slechtste geval een kwestie van omfloersde woorden vanwege de VS. Obama wil de 'vredesgesprekken' een nieuw leven in blazen hoewel dat met de huidige regering van Israël volstrekt onmogelijk is natuurlijk, vandaar hun kritiek op de nederzettingspolitiek.
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hoedanook: vanaf september wordt er weer gebouwd op Joodse grond in Judea èn Samaria. Oost-Jeruzalem bestaat niet meer. Dat heeft eventjes bestaan van 1948 tot 1967. Oost-Jeruzalem is in feite de historische stad Jeruzalem uit de oudheid. West-Jeruzalem werd pas in de 2de helft van de 19de eeuw opgetrokken. Dus denk maar nooit dat de Joden hun oude stad ooit nog zullen afgeven. Nooit. |
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
|
Citaat:
EDIT: bij deze stel ik je handlers voor een andere, intellectueel meer uitdagende agent in te zetten. Dit is eigenlijk niet leuk meer, wegens te gemakkelijk. Jij mag terug brood gaan bakken. Laatst gewijzigd door Steve_M : 1 augustus 2010 om 15:55. |
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Banneling
|
Niks van aan. Wat Joe Biden werd verteld was 1.600 extra woningen in Jeruzalem. Oost-Jeruzalem bestaat niet (zie vorige repliek). En op de Westoever wordt er geen nieuwbouw meer gezet. Enkel nog onderhoudswerken uitgevoerd. Overigens ben ik tegen die bouwstop. De Westoever is tenslotte toch Joodse grond. Bovendien, leg mij eens uit waarom er geen Joden mogen wonen? Waarom mogen Joden ook geen eigendom hebben in Jordanië en Palestijnen wel? Sommigen noemen dergelijke politiek 'Apartheid'.
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dáár zal Israël zich écht moe om maken en wakker van liggen! Eigenlijk had ik nog een vraagje, niet enkel aan jou gericht, maar aan eenieder die zo vurig anti-Israël is; om wélke reden wordt dat land zo bekritiseerd, wat is nu eigenlijk de bedoeling daarvan? Bekommernis om de mensen in gaza of degenen die zich 'palestijn' noemen , onrechtvaardigheid jegens hen, hun 'uithongering', onderdrukking e.d.? Is dát de reden? Waarom hoor en zie ik dan zo weinig over het lot van diezelfde 'palestijnen' in Egypte, Syrië, Libanon, Jordanië en nog veel meer Arabische landen waar ze niet eens het staatsburgerschap kunnen verkrijgen-nóóit! laten we het even voor het gemak hebben over de talrijke 'palestijnen' die al decennialang leven in 'kampen' in Jordanië vervallen tot krottenwijken zonder ook maar iets dat lijkt op 'basisbehoeften'. Libanon; waar 'palestijnen' niet alleen het recht ontnomen wordt om onroerend goed te bezitten, maar ook niet in aanmerking komen voor gezondheidszorg en wettelijk uitgesloten zijn om een groot aantal beroepen uit te oefenen. Tot 2005 was het de Palestijnen in Libanon wettelijk verboden in 72 beroepen werkzaam te zijn. Nu is dit aantal teruggebracht tot 20. Nog steeds is het Palestijnen niet toegestaan om in Libanon werkzaam te zijn als arts, journalist, apotheker of jurist. Wat zou de reactie zijn van de internationale gemeenschap en de anti-Israël-lobby als er in Israël een wet zou uitgevaardigd worden die Arabische inwoners zou verbieden om te werken als taxichauffeur, journalist, arts, kok, portier, ingenieur of jurist? Of als het Israëlische Ministerie van Onderwijs een instructie zou uitvaardigen waarin Arabische kinderen wordt verboden zich op scholen en universiteiten in te schrijven? Is het wérkelijk énkel uit bekommernis voor de 'palestijnen', of toch ... iets anders ???
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alle voorwendsels zijn goed om op de joden te spuwen, maar het erbarmelijke lot van de Palestijnen in vluchtelingenkampen in de buurlanden komt nooit in de media...Alhoewel ze daar toch bij geloofsgenoten zijn ? Dat is al zo iets als de muur die Egypte gebouwd heeft aan de grens met Gaza... Laatst gewijzigd door den dinges : 1 augustus 2010 om 23:29. |
|
|
|
|