Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 augustus 2010, 17:43   #121
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dat jij niks kent van de politiek in Wallonie is bij deze echt wel duidelijk.
We zien binnenkort wel wie er niets van kent. Wacht nog een paar weken.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 18:12   #122
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tja in de staat Arizona hebben ze daar nog veel minder over te zeggen gehad en dat neemt niet weg dat ze worden getotal recalled.
En omdat ze in Arizona niks over migratie-politiek te zeggen hebben, moet dat in Vlaanderen ook maar zo zijn. Dat is toch uw logica, hé?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 3 augustus 2010, 18:15   #123
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja sommigen zeggen hier dat lidstaten volledig autonoom zijn en anderen dat ze door deel uit te maken van de EU en Shengen niets meer te zeggen hebben. De waarheid ligt uiteraard in het midden.
Om de heel eenvoudige reden dat de EU geen centralistische staat wil zijn op zijn Frans. In de EU werken landen samen (soms alle, soms een beperkt aantal voortrekkers) uit vrije wil om de zaken efficiënter te organizeren. Maar zonder de regionale verschillen te willen uitgommen.

Citaat:
Het probleem stelt zichzelf. Er bestaan inderdaad verschillen tussen de lidstaten qua immigratiebeleid maar alle 26 lidstaten hebben per land één gemeenschappelijk immigratiebeleid. Geen enkele staat ter wereld. Geen enkel, heeft een systeem dat nog maar in de buurt komt van wat NVA voorstelt.
1) jij weet absoluut niet wat N-VA dan wel voorstelt;
2) vele federale landen houden rekening met regionale noden in hun immigratiebeleid. Ook de USA, ook Canada, ...

Citaat:
Kom. NVA wil geen binnenlandse zaken opdoeken..
veel binnenlandse zaken. Maar dat betekent niet dat er geen samenwerking kan zijn op federaal vlak rond bepaalde themas. Daar draait confederalisme dan ook om: het federale vlak regelt uitsluitend die dingen die best op dat niveau kunnen geregeld worden ten bate van alle lidstaten.

Citaat:
Het voorstel van NVA zou ook beteken dat België zo goed als geen eigen buitenlands beleid meer zou hebben (België zou niet zelfstandig meer verkiezingen organiseren, het zou niet meer kunnen bepalen wie tot het grondgebied wordt toegelaten en wie niet, wie Belg wordt en wie niet), waardoor België een land zou worden zonder binnenlands en buitenlands beleid en tegelijkertijd niemand om internationaal het binnenlands en buitenlands beleid van de deelstaten te verdedigen (tenzij men telkens opnieuw rond de tafel zou zitten om dat met alle drie deelstaten te gaan bepalen maar dan staan we waar we vandaag staan)
Wat is het verschil met vandaag?
Vandaag moet men met zeven aan de tafel gaan zitten, omdat ALLE parlementen eender welk internationaal verdrag moeten ratificeren. Bedenk eens wat een vereenvoudiging het zou zijn als we dat tot twee parlementen kunnen terugbrengen.
Daarnaast hebben alle regeringen in dit land al internationale verdragsbevoegdheid voor hun eigen bevoegdheden. Die ze zonder problemen internationaal schijnen te kunnen verdedigen.
Verkiezingen worden sowieso al gesplitst gehouden volgens Gemeenschappen (senaat) of provincies.
Het verlenen van de nationaliteit zal nog altijd deel uitmaken van een confederatie-verdrag.

Citaat:
NVA zegt dat België vandaag niet werkt (bon tot daar. Ieder zijn gedacht)
Je moet toch echt stekeblind zijn om te geloven dat België vandaag werkt. We stevenen af op een gigantische sociale catastrofe bij ongewijzigd beleid, en dan komt extreem-links vertellen dat er geen probleem is. Totaal onverantwoordelijk.

Citaat:
en wil dat oplossen door een staatsysteen in voeren dat al 200 jaar nergens meer heeft gewerkt, Brussel om te vormen tot een condominium waarvan niemand me al een concreet laat staan werkend voorbeeld heeft kunnen bezorgen en qua migratiebeleid een systeem op poten wil zetten dat eveneens nergens ter wereld bestaat. En dat zou allemaal moeten werken en stap vooruit zijn voor de bevolking. Komaan laat ons aub ernstig wezen.
Heel het huidige Belgische systeem bestaat nergens anders ter wereld, en dat van Brussel vandaag is al helemaal absurd. En het werkt niet. Tijd voor iets nieuws dus. Maar uiteindelijk zal eender welk systeem maar werken als er van beide kanten de goede wil is om loyaal de gemaakte afspraken na te leven en samen te werken met respect voor ieders eigenheid. En net dat ontbreekt bij de Franstaligen compleet. Leg een taalgrens vast en vijf minuten later eisen ze al dat die verlegd wordt.

Citaat:
Dat men kritiek heeft op de bestaande situatie en daar verbetering denkt aan te brengen door een aantal zaken te regionalisering en regio's wat meer verantwoordelijkheid te geven maar kom toch niet af met van die staatskundige fantasietjes als "confederalisme" "condominium" etc........ dat surealisticher is dan het meest surealistische schilderij van Magritte. Heck ze zouden beter het programma van NVA in het magritte museum ophangen dan weten ze meteen wat surealisme is. Enfin ik dacht dat het surealisme geen vertegenwoordigers had in de literaire wereld tot ik het programma las van NVA. Ceci n'est pas seperatisme.
Kritiek heeft men al decennia lang. En voorstellen om er iets aan te doen ook al met hopen. Alleen: het blijkt kompleet onmogelijk te zijn om concreet iets te beslissen om te verbeteren. Omdat Vlamingen en Walen fundamenteel verschillende politieke keuzes maken, en omdat Franstaligen systematisch elk voorstel van een Vlaming blokkeren in de hoop op een of andere geldelijke compensatie. Alles loopt vast op communautaire themas en telkens blijkt dat er maar één oplossing is, namelijk dat de Vlamingen toegeven en toegeven en toegeven. Zie het hele immigratiebeleid. Is er daar ooit sprake geweest van een werkbare oplossing?
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 18:20   #124
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat weet ik natuurlijk niet. Ik zit niet aan de onderhandelingstafel. Onderhandelen veronderstelt 'geven' en 'nemen'.

Als men zegt: ik wil wel met u negociëren op voorwaarde dat ge ongeveer mijn partijprogramma overneemt, dat is dat allemaal zinloos. Voor iets hoort iets. Do ut des. En dat laatste geldt natuurlijk niet alleen voor Olijke Bart en zijn adepten maar zeker ook voor de Franstaligen.
De Franstaligen krijgen al de Premier. Daar moet iets tegenover staan.
En voor het behoud van de interpersonele solidariteit mag ook wel een compensatietje gezocht worden.

Maar het is natuurlijk allemaal nog wat wennen voor de Franstalige onderhandelaars: een Vlaamse partij die het aandurft haar verkiezingsprogramma mee te brengen naar de onderhandelingstafel Nooit gezien in België.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 18:25   #125
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik kan er zelfs twee noemen:

- Canada.

In Canada is de provincie Quebec zelf bevoegd voor het immigratiebeleid.
http://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/en/index.html
En wat staat daar prominent op de website: "Learning French"?
Het zal toch niet zijn zekers dat ze die arme immigranten ook nog verplichten om zich te integreren en Frans te leren zekers? Afgrijselijk.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 18:29   #126
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De Franstaligen krijgen al de Premier. Daar moet iets tegenover staan.
En voor het behoud van de interpersonele solidariteit mag ook wel een compensatietje gezocht worden.

Maar het is natuurlijk allemaal nog wat wennen voor de Franstalige onderhandelaars: een Vlaamse partij die het aandurft haar verkiezingsprogramma mee te brengen naar de onderhandelingstafel Nooit gezien in België.
Allemaal bla bla bla. Het is het uiteindelijk resultaat dat telt. Centurio Bart zou eens effe tonen hoe het moest. Welnu, ik ben benieuwd of hij het beter doet dan de verketterde Leterme. Let wel, ik hoop dat Dewever het beter zal doen, daar niet van.

Maar zoals ik reeds meermalen stelde: ik vertrouw dienen Dewever nog voor geen

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2010 om 18:34.
system is offline  
Oud 3 augustus 2010, 18:36   #127
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allemaal bla bla bla. Het is het uiteindelijk resultaat dat telt. Centurio Bart zou eens effe tonen hoe het moest. Welnu, ik ben benieuwd of hij het beter doet dan de verketterde Leterme. Let wel, ik hoop dat Dewever het beter zal doen, daar niet van.

Maar zoals ik reeds meermalen stelde: ik vertrouw Dewever nog voor geen

[img ]http://thebsreport.files.wordpress.com/2009/08/1euro-cent2.jpg[/img]
Dewever? Het is Di Rupo die de regering moet maken. Maar ik vrees dat snel zal blijken dat zijn eigendunk oneindig veel maal groter is dan ziijn capaciteiten. En dan zullen ze weer een Vlaming moeten zoeken om België te redden. Want de bloedarmoede onder Franstalige politici is echt wel schrijnend. Ze hebben geen enkel idee, geen enkel constructief voorstel, en proberen alleen maar defensief alles van de andere kant af te blokken en de problemen voor zich uit te schuiven.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 18:37   #128
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dewever? Het is Di Rupo die de regering moet maken. Maar ik vrees dat snel zal blijken dat zijn eigendunk oneindig veel maal groter is dan ziijn capaciteiten. En dan zullen ze weer een Vlaming moeten zoeken om België te redden. Want de bloedarmoede onder Franstalige politici is echt wel schrijnend. Ze hebben geen enkel idee, geen enkel constructief voorstel, en proberen alleen maar defensief alles van de andere kant af te blokken en de problemen voor zich uit te schuiven.
Di Rupo moet het doen, óók al omdat Olijke Bart het niet echt aandurfde. Bang om af te gaan als een gieter.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2010 om 18:41.
system is offline  
Oud 3 augustus 2010, 18:53   #129
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is Centurio Bart die het moet doen, de man die als slogan "Denken, durven, doen" heeft.
Je moet de hete patat nu niet naar iemand anders proberen door te schuiven, dat gaat niet lukken.
Henri1 is offline  
Oud 3 augustus 2010, 18:54   #130
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is Centurio Bart die het moet doen, de man die als slogan "Denken, durven, doen" heeft.
Je moet de hete patat nu niet naar iemand anders proberen door te schuiven, dat gaat niet lukken.
Zijn olijke slogan volgens mijn prognose:

'diep dubbelzinnig denken, misschien durven voor de bühne, maar uiteindelijk nooit doen'.

En ik vrees dat daarmee alles gezegd is. Maar... ik kan me vergissen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2010 om 18:57.
system is offline  
Oud 3 augustus 2010, 18:55   #131
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Di Rupo moet het doen, óók al omdat Olijke Bart het niet echt aandurfde. Bang om af te gaan als een gieter.
De Wever is een leeg vat en zoals U weet klinken holle ruimtes erg hard.

De man heeft een mandaad gekregen van de Belgen, nu is het moment om te zien welk vlees we in de kuip hebben.

Ik hoop dat ik verkeerd zit, maar ik vrees dat het ijdele hoop zal zijn waar we op zitten te wachten, van Centurio Bart en van Orakel Danny.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 augustus 2010 om 18:55.
Henri1 is offline  
Oud 3 augustus 2010, 18:58   #132
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En omdat ze in Arizona niks over migratie-politiek te zeggen hebben, moet dat in Vlaanderen ook maar zo zijn. Dat is toch uw logica, hé?
Het is de logica die alle leden van de EU hanteren.
solidarnosc is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:00   #133
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie wil er persé eerste minister worden? OK, hou dan op met zeveren. De Franstaligen krijgen nu een kans om eens te laten zien dat ze ook bereid zijn om opofferingen te doen om "België te redden" en verantwoordelijkheid te nemen. Als ze het nu niet doen krijgen ze nooit meer de kans een eerste minister te leveren.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:00   #134
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
nog eens: de NVA legt allesbehalve hun partijprogramma op tafel, integendeel zelf.
Ja het partijprogramma is België opdoeken, wat ze op tafel leggen is het slechts feitelijk opdoeken.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 3 augustus 2010 om 19:00.
solidarnosc is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:02   #135
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Di Rupo gaat het in ieder geval niet doen. Bart wel, want Bart kan niet verliezen: ofwel komt er verregaand confederalisme, ofwel de totale splitsing. Bart moet niets anders doen dan rustig afwachten, hij zit in een zetel.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:03   #136
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie wil er persé eerste minister worden? OK, hou dan op met zeveren. De Franstaligen krijgen nu een kans om eens te laten zien dat ze ook bereid zijn om opofferingen te doen om "België te redden" en verantwoordelijkheid te nemen. Als ze het nu niet doen krijgen ze nooit meer de kans een eerste minister te leveren.
Iets dat 'is' hoeft niet gered te worden.
Dat is gewone boerenlogica die je leert op de lagere school.
Henri1 is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:03   #137
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn olijke slogan volgens mijn prognose:

'diep dubbelzinnig denken, misschien durven voor de bühne, maar uiteindelijk nooit doen'.

En ik vrees dat daarmee alles gezegd is. Maar... ik kan me vergissen natuurlijk.
Wij zijn daar zeker van. Afgaande op de succesgraad van al uw vorige voorspellingen is dat 100% zekerheid.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:04   #138
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Di Rupo gaat het in ieder geval niet doen. Bart wel, want Bart kan niet verliezen: ofwel komt er verregaand confederalisme, ofwel de totale splitsing. Bart moet niets anders doen dan rustig afwachten, hij zit in een zetel.
Dus Bart heeft héél veel rook gemaakt en Bart was op de verkiezingsdag en ook nu nog een heel goed akteur ?
Henri1 is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:06   #139
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U moet ons niet voor onnozelaars houden. Dat Di Rupo premier wilde worden, is zeker niet onjuist. Maar dat Bart Dewever al op voorhand gekozen had voor de veilige rol van informateur is ook juist.

En dat hij dat laatste heeft gedaan omdat hij geen formateur wilde worden en zeker niet durfde te worden, is nog juister. Want dan moest hij verantwoordelijkheid nemen. En dat doet stoere Centurio Bart niet zo graag. Want als de grond hem te heet wordt onder de voeten, dan muist hij vanonder. Zoals gewoonlijk.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2010 om 19:07.
system is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:06   #140
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets dat 'is' hoeft niet gered te worden.
Dat is gewone boerenlogica die je leert op de lagere school.
Als het zodanig gescheurd is dat het nog met twee of drie vezeltjes aan mekaar hangt moet je beslissen wat je gaat doen: het redden, of aanvaarden dat het helemaal scheurt. Maar je hebt gelijk:voor mij hoeft België niet gered te worden, integendeel zelfs, laat maar doorscheuren. Vlaanderen zal er wel een nieuwe naad opzetten.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be