![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Meer info op zijn site: http://www.crumbproducts.com/comics.html
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 7 augustus 2010 om 13:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Er is een verschil tussen het erkennen van een norm, van het meest gebruikelijke zeg ik liever, en het opleggen van een norm. Geenszins wil ik een norm opleggen; ik vind het ook verwerpelijk dat een school het homohuwelijk zou verketteren. Even goed kan het niet dat een school dit nieuwe verschijnsel, het (burgerlijk) huwelijk voor homo's, zonder oog voor historische context of voor de realiteit in de maatschappij, zou onderwijzen als even banaal als een huwelijk tussen man en vrouw. De kinderen kunnen de werking van de maatschappij heus wel zelfstandig leren en zelfstandig een oordeel vellen, daar hebben ze de leraren niet voor nodig.
Laatst gewijzigd door respublica : 7 augustus 2010 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Mijn idee ! Ik trek daar de volgende conclusie uit : als je een voordeel hebt op iemand, geef het niet uit handen ! Wat niet betekent dat je mensen moet verdrukken en uitbuiten. Integendeel : als zij tevreden zijn, zal het gemakkellijker zijn je machtspositie te behouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Staatssecretaris
|
![]() Respect voor andere culturen is prima zolang die culturen maar in hun eigen land worden beleefd en niet aan een ander land worden opgedrongen.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 7 augustus 2010 om 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of geldt jouw stelling alleen voor niet-blanke en niet-Westerse culturen?
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 7 augustus 2010 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat heeft het voor nut om ergens over te hebben dat niet meer teruggedraaid kan worden? Het gaat over nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verwijt jij de hedendaagse Mongolen dat Genghis Khan en zijn hordes moordenaars de halve wereld plunderden ? Zijn de Afrikanen voor eeuwig wilde kannibalen ? Neen ? Laat de blanken van vandaag dan ook met rust...Iedereen zijn voorouders hebben wel eens wat mispeuterd, maar hun nazaten dit eeuwig blijven verwijten is weinig constructief, en houd het idee van Vendetta in stand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus MTV in India, Mc Donalds in Dubai, The Matrix in Afrika, en een Gay-Pride Parade in het Midden-Oosten is allemaal goed, maar hoofddoeken in Antwerpen is fout?
![]() |
![]() |
#134 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat ze in India enz. doen, moeten zij zelf weten. En ik heb het niet over hoofddoeken, maar over de moord op Theo van Gogh, over de reactie op de Deense spotprenten of de gevallen van geweld of belediging door moslimjongeren t.o.v. homo's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Staatssecretaris
|
![]() Je probeert me op een heel agressieve wijze een mening toe te schrijven die ik niet aanhang. Even ter verduidelijking: ik ben tegen agressieve pogingen om iemand z'n cultuur elders op te dringen. En als je eigen cultuur een agressieve houding veronderstelt tegen iets, wat in een ander land als normaal wordt beschouwd, moet je dat deel van je cultuur maar thuislaten of anders zelf thuisblijven.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 7 augustus 2010 om 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Definieer "het normale" eens.
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister
|
![]() Het is zoals inno zegt, als je deze redenering doortrekt, dan moet je elke bijzonderheid in de samenleving in de klas gaan uitleggen. Op den duur leer je kinderen enkel nog aan wat vreemd is, en niet wat meer gebruikelijk is. Daarnaast bewijs je met deze boodschap dat jij scholen ziet als instellingen die de gedachten van kinderen moeten beïnvloeden, ook op maatschappelijk vlak, omdat je denkt dat kinderen niet in staat zijn om voor zichzelf te denken.
|
![]() |
![]() |