Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2010, 11:42   #121
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Vrouwen zijn geen haar beter als mannen. Kijk bvb naar de Iron Lady, Margaret Thatcher. Moeilijk om een boosaardiger en schadelijker politicus te vinden.
Homo's zijn ook maar mensen, dat zal niemand mij betwisten, waarom zouden die zich beter gedragen als hetero's ?
En wat onze zwarte broeders betreft, kijk gewoon hoe ze elkaar behandelen in Afrika, en vraag je dan af of ze vriendelijker zouden zijn met de blanken, moesten ze de gelegenheid hebben daarover baas te spelen.
Kijk maar eens naar de Noord- Amerikaanse gevangenissen, waar de blanken verplicht waren de " Aryan Brotherhood " op te richten om zich te kunnen verweren tegen de zwarte gang's.
Een gevangenis is een beetje het spiegelbeeld van een maatschappij weet je,wel dan een beetje harder als buiten, maar in wezen weinig verschillend...En men vind daar eveneens veel homos. Onvriendelijke, agressieve homos. Dus je ziet maar...
Dat klopt ergens wel. Kijk bvb. naar de machtsverhoudingen in Afrika, daar is de heersende klasse nog oneindig veel brutaler dan in Europa. Uiteindelijk doet kleur of seksuele oriëntatie er niet veel toe, mensen zijn mensen, met al hun gebreken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 11:43   #122
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Die kende ik niet van Crumb ! Waar zou dat nog te vinden zijn ? Want ik neem aan dat die niet pas uitgegeven is ?
Jawel, juist uit. Hij heeft er vier jaar aan gewerkt.

Meer info op zijn site: http://www.crumbproducts.com/comics.html

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 12:39   #123
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dit is nu wel een heel extreme vraag, wat ik begrijp, maar waarom eigenlijk niet?

Polygamie e.d., wat doe je er eigenlijk verkeerd mee?

Niet dat ik mensen aanraad het te proberen of dat ik het zelf graag zou doen, maar voordat ik het afkeur, wil ik eerst eens goed nadenken waarom.

Voor mij mag iedereen doen en laten wat die wilt, zo lang die geen anderen schaadt. Overtuig me dat andere vormen van samenleven andere mensen schaadt.
²
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 12:46   #124
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Ik stel voor dat men ook maar eens een gezin in de cursus opneemt dat bestaat uit een bende racistische beroepsarbeiders. Die zijn toch ook deel van onze samenleving? En zoals jullie zeggen, "moet de cursus de maatschappij weerspiegelen zoals hij is"!
Wat jij aanhaalt is een schadelijk deel van de samenleving. En wie brengt een homokoppel schade toe?

Citaat:
Voor zover ik weet, blijft het gewone huwelijk het meest gebruikelijk. Wat is er mis met 'het meest gebruikelijke' in schoolboeken te zetten? Men wil enkel de persoonlijk visie op de samenleving opdringen aan de jeugd...
Volgens mij ben jij zelf daar hard mee bezig.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 7 augustus 2010 om 13:09.
Oud 7 augustus 2010, 12:48   #125
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het punt is dat een intiem leven niets is waar normen over zouden moeten worden opgelegd.
Er is een verschil tussen het erkennen van een norm, van het meest gebruikelijke zeg ik liever, en het opleggen van een norm. Geenszins wil ik een norm opleggen; ik vind het ook verwerpelijk dat een school het homohuwelijk zou verketteren. Even goed kan het niet dat een school dit nieuwe verschijnsel, het (burgerlijk) huwelijk voor homo's, zonder oog voor historische context of voor de realiteit in de maatschappij, zou onderwijzen als even banaal als een huwelijk tussen man en vrouw. De kinderen kunnen de werking van de maatschappij heus wel zelfstandig leren en zelfstandig een oordeel vellen, daar hebben ze de leraren niet voor nodig.

Laatst gewijzigd door respublica : 7 augustus 2010 om 12:49.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 12:56   #126
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 Het probleem dat ik heb is dat het in die schoolboekjes wordt voorgesteld als even banaal als een heterohuwelijk, alsof er evenveel homohuwelijken als heterohuwelijken zijn.
Het homohuwelijk is ook even banaal als het heterohuwelijk. Dat heeft niets met aantallen te maken.

Citaat:
Dat is politiek-correct en normatief lesgeven, een school dient niet om nieuwe samenlevingsvormen aanvaardbaar te maken, maar om de kinderen dingen te leren.
En één van die dingen is om hen te laten inzien dat een gezin even goed twee moeders of twee vaders kan hebben als een moeder en een vader.

Citaat:
Ik heb er op zich geen probleem mee dat het homohuwelijk besproken wordt, maar ik verwacht gewoon dat men erkent dat het heterohuwelijk de norm blijft. Wat is er trouwens mis met een norm? Niemand volgt toch op alle vlakken de norm, ik ook niet hoor...
Daar is mis mee dat kinderen daardoor impliciet de boodschap krijgen dat ze verkeerd zijn als ze die norm niet volgen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 12:56   #127
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Jawel, juist uit. Hij heeft er vier jaar aan gewerkt.

Meer info op zijn site: http://www.crumbproducts.com/comics.html
Bedankt voor de tip !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 13:00   #128
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat klopt ergens wel. Kijk bvb. naar de machtsverhoudingen in Afrika, daar is de heersende klasse nog oneindig veel brutaler dan in Europa. Uiteindelijk doet kleur of seksuele oriëntatie er niet veel toe, mensen zijn mensen, met al hun gebreken.
Mijn idee ! Ik trek daar de volgende conclusie uit : als je een voordeel hebt op iemand, geef het niet uit handen ! Wat niet betekent dat je mensen moet verdrukken en uitbuiten. Integendeel : als zij tevreden zijn, zal het gemakkellijker zijn je machtspositie te behouden.
Oud 7 augustus 2010, 13:09   #129
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Veel kinderen komen uit culturen waar zoiets absoluut niet aanvaard wordt, een beetje het equivalent van pedofilie in het Westen. Dus hier botst het respect voor andere culturen en het respect voor minderheidsgroepen.
Respect voor andere culturen is prima zolang die culturen maar in hun eigen land worden beleefd en niet aan een ander land worden opgedrongen.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 7 augustus 2010 om 13:17.
Oud 7 augustus 2010, 13:10   #130
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Respect voor andere culturen is prima zolang die culturen in hun eigen land worden beleefd.
Ja, maar dat had je misschien aan de Europeese kolonisten vanaf de vijftiende eeuw moeten melden.

Of geldt jouw stelling alleen voor niet-blanke en niet-Westerse culturen?

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 7 augustus 2010 om 13:11.
Oud 7 augustus 2010, 13:16   #131
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, maar dat had je misschien aan de Europeese kolonisten vanaf de vijftiende eeuw moeten melden.

Wat heeft het voor nut om ergens over te hebben dat niet meer teruggedraaid kan worden? Het gaat over nu.
Oud 7 augustus 2010, 13:19   #132
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Neen, maar de 15 de eeuw is al lang afgelopen en wij zijn niet verantwoordelijk voor wat onze voorouders deden. Dus daar hoef je niet gedurig op terug te komen.
Verwijt jij de hedendaagse Mongolen dat Genghis Khan en zijn hordes moordenaars de halve wereld plunderden ? Zijn de Afrikanen voor eeuwig wilde kannibalen ? Neen ? Laat de blanken van vandaag dan ook met rust...Iedereen zijn voorouders hebben wel eens wat mispeuterd, maar hun nazaten dit eeuwig blijven verwijten is weinig constructief, en houd het idee van Vendetta in stand.
Oud 7 augustus 2010, 13:19   #133
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat heeft het voor nut om ergens over te hebben dat niet meer teruggedraaid kan worden? Het gaat over nu.
Dus MTV in India, Mc Donalds in Dubai, The Matrix in Afrika, en een Gay-Pride Parade in het Midden-Oosten is allemaal goed, maar hoofddoeken in Antwerpen is fout?

Oud 7 augustus 2010, 13:35   #134
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dus MTV in India, Mc Donalds in Dubai, The Matrix in Afrika, en een Gay-Pride Parade in het Midden-Oosten is allemaal goed, maar hoofddoeken in Antwerpen is fout?
Wat ze in India enz. doen, moeten zij zelf weten. En ik heb het niet over hoofddoeken, maar over de moord op Theo van Gogh, over de reactie op de Deense spotprenten of de gevallen van geweld of belediging door moslimjongeren t.o.v. homo's.
Oud 7 augustus 2010, 13:39   #135
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat ze in India enz. doen, moeten zij zelf weten. En ik heb het niet over hoofddoeken, maar over de moord op Theo van Gogh, over de reactie op de Deense spotprenten of de gevallen van geweld of belediging door moslimjongeren t.o.v. homo's.
Nee, je had het over

Citaat:
Respect voor andere culturen is prima zolang die culturen in hun eigen land worden beleefd.
maar dat gaat blijkbaar alleen op voor niet-Westerse culturen?

Oud 7 augustus 2010, 13:49   #136
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee, je had het over

maar dat gaat blijkbaar alleen op voor niet-Westerse culturen?
Je probeert me op een heel agressieve wijze een mening toe te schrijven die ik niet aanhang. Even ter verduidelijking: ik ben tegen agressieve pogingen om iemand z'n cultuur elders op te dringen. En als je eigen cultuur een agressieve houding veronderstelt tegen iets, wat in een ander land als normaal wordt beschouwd, moet je dat deel van je cultuur maar thuislaten of anders zelf thuisblijven.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 7 augustus 2010 om 13:55.
Oud 7 augustus 2010, 14:01   #137
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Daar is mis mee dat kinderen daardoor impliciet de boodschap krijgen dat ze verkeerd zijn als ze die norm niet volgen.
Helemaal niet. Ik heb de indruk dat sommige mensen bang zijn van het gewone, van het normale.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 17:37   #138
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Helemaal niet. Ik heb de indruk dat sommige mensen bang zijn van het gewone, van het normale.
Definieer "het normale" eens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 17:44   #139
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Stop eens met te doen alsof kinderen dom zijn.
2
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 22:36   #140
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het is zoals inno zegt, als je deze redenering doortrekt, dan moet je elke bijzonderheid in de samenleving in de klas gaan uitleggen. Op den duur leer je kinderen enkel nog aan wat vreemd is, en niet wat meer gebruikelijk is. Daarnaast bewijs je met deze boodschap dat jij scholen ziet als instellingen die de gedachten van kinderen moeten beïnvloeden, ook op maatschappelijk vlak, omdat je denkt dat kinderen niet in staat zijn om voor zichzelf te denken.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be