![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() Defender heeft iets raar , als ik een site met malware bezocht sloeg hij tilt en moest ik naar Brussel bellen om mijn pc te de blokkeren
ik sloot gewoon af en startte weer op
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://nl.malwarebytes.com/adwcleaner/ Kijk ook in jouw browser of geen kwaadwillige extensies zijn geïnstalleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
MalWareBytes heeft goede (Security) software. Gaat de PC slapen bij de mensen of laten zij die dag- en nacht draaien? Als thuisgebruiker is dat geen overdreven optie. Voor bedrijven zal dat anders liggen. In de taakbalk (onderaan) het TV pictogram rechtsklikken/Netwerk en internetinstellingen verschijnt, klip op die regel en een pop-up vernster verschijnt waar u "geavanceerde netwerkinstellingen" neemt en helemaal bovenaan ziet u Ethernet uitschakelen. Vergeet niet dat terug in te schakelen als u terug het net op wil of wat anders wil doen. (Bovenstaande is voor Win11)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 mei 2023 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb nog een 128 gehad...weggegeven aan een familielid (<<---al dik spijt van) Wat een echte lastigaard was bij de C-64 was dat cassetterecordertje. Zat je daar uren- en uren machinetaal in te typen uit een gekocht boekje om een spel te laten werken...punt of komma vergeten OPNIEUW!!! ![]() Bij het opslagen had die cassette recorder soms een eigen mening. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 mei 2023 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is waar dat windows vroeger om mee te lachen was op dat vlak, maar ze hebben serieus bijgewerkt. Het nadeel is dat alles wat Apple is, 3 keer teveel kost voor wat het is. Als die hoge prijs geen probleem is, dan zijn Apple dingen prima machientjes, vooral als ge U niet veel wilt aantrekken van uwe computer en gewoon maar uw ding kunnen doen. Om technische dingen te doen zijn macs echter moeilijk bruikbaar. Bijvoorbeeld firmware schrijven of zo, ik ken niet veel Apple versies van zulke software. Linux of windows, ja. Bijvoorbeeld, Vivado van Xilinx kunt ge vergeten op ne mac. Of Quartus van intel (vroeger Altera), idem. Veel drivers om een connectie te maken met een apparaat vind je niet voor mac. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 mei 2023 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of QUBES of TAILS
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik draai al meer dan 10 jaar thuis essentieel op linux, en dat gaat heel goed, nooit een probleem mee gehad. Ik heb ook wel wat windows machientjes, bijvoorbeeld om te gamen, maar om te "werken" gebruiken we allemaal linux, behalve mijnen oudste die zot is van Apple omdat 'em niks van computers wilt weten
![]() Ik heb mij wel recent een ultraboeksken aangeschaft om licht mee rond te gaan, op win 11, en hoewel ik eerst twijfelde om daar ne linux op te zetten, heb ik die win 11 gehouden want eerlijk gezegd, dat ziet er degelijk uit. Trouwens (en het is dat dat de doorslag gegeven heeft om die win11 te houden) ge kunt binnen win11 nu ook een linux installeren. Genen dual boot, en ja, het is een "applicatie" binnenin windows, maar ge installeert dus wel de linux die ge wilt, en die is, volgens mij, volledig operationeel. Ge HEBT dus uw linux machien in een win11 machine als ge wilt. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 mei 2023 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn zoveel Linux distributies...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 mei 2023 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vergeet in dat geval ook niet het wachtwoord te wijzigen van al je acounts die je op Internet gebruikt.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik twijfel niet aan de kwaliteit van een Mac. Ik vind wel dat die dingen te duur zijn, en vroeg of laat zijn die ook aan vervanging toe, net zoals een pc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Werkt voor veel scenario's veel gemakkelijker dan Linux Virtual Machines opstarten en is veel performanter. Alleen als je op het systeem ook VirtualBox of VMWare draait moet je wat opletten, want die werken niet altijd even goed samen.
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn MacMini zal ooit ook wel vervangen moeten worden. Maar ik zie het een Windows PC toch niet snel doen: Mijn Mac is van 2012, krijgt nog steeds updates, draait nog als een tierelier, staat continu aan (hooguit herstarten na een update en uitzetten tijdens vakantie) en doet nog steeds alles wat ik van hem verwacht. Daarbij ook fotobewerking in Gimp op vrij zware RAW-files en via Garageband dubbelen als oefenversterker voor electrische gitaar. Dus durf ik me af te vragen: was de €700 die ik er in 2012 voor betaalde dan echt 'te duur'? Pakweg €60/jaar afschrijving voor een computer waar in al die jaren nog nooit iets mis mee is geweest? Bovendien kreeg ik al die jaren telkens gratis het nieuwste besturingssysteem (nu wegens zijn ouderdom niet meer, maar het systeem wat ik gebruik ontvangt nog wel updates). Ik vind dat best meevallen maar ieder maakt zijn eigen rekening eh?
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was een heeeel 'early adapter' van die dingen omdat ik de vereniging van mijn moeder overtuigd had dat een 'kaartenbak' bijhouden op zo'n ding veel makkelijker was dan een fysieke kaartenbak. Ik kreeg er in mijn tweede middelbaar eentje, dat moet eind '83 zijn geweest. Met de gruwelijke cassette-recorder was dat. Shit seg, wat was dat een miserie. Ik weet nog dat ik dan ook dolgelukkig was toen ik mijn eerste floppy kreeg. Later bekeken was dat 'early adapten' eigenlijk ook compleet nutteloos maar toen dacht ik dat je maar best zo snel mogelijk mee kon zijn met die dingen. Bijscholing gevolgd voor programmeren in Basic... later nooit nog iets mee gedaan. Bijscholing tekstverwerking, spreadsheets,... dat waren nog de tijden dat je, om een nieuwe alinea te beginnen niet twee keer op 'enter' moest duwen maar allerlei mysterieuze tekens in moest geven. Na maanden kon je dan een iet of wat deftige brief typen of een spreadsheet aanmaken. Nooit iets mee gedaan wegens ook nauwelijks betaalbare printers te verkrijgen. Een brief typen ging toen nog 10x sneller op een gewoon typmachien... Maar toch: die eerste computerspelletjes... simpel as hell maar zo verslavend (als je ze eenmaal geladen kreeg). Arkanoid, 1942, Squish 'em en nog een hoop anderen waar ik nog van weet hoe ze werken maar niet meer hoe ze heetten...
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus kom, dat is vergelijkbaar he. 700 Euro voor ne PC is OK, maar dat zijn de prijzen tegenwoordig nie meer he bij Apple. Als ge een licht computerke wilt bij Apple dan zit ge rap boven de 1500 Euro. Terwijl ge voor 600 Euro of zo al een vergelijkbaar machientje hebt qua processing, geheugen en disk in de PC wereld. Mijn vermoeden van hun overstap van intel processoren naar M is waarschijnlijk om de flagrante vergelijking niet meer kunnen te maken ![]() Maar pas op, het zijn goei producten bij Apple. Ze zijn betrouwbaar, fluide, veilig en als ge in dat appel wereldje uw gading vindt, dan werkt alles prima. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2023 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die draait Win 11 Home met een Intel processor. (ik heb nog een PRO liggen, die eens upgraden bij gelegenheid) Verder draait dat toestel prima. Laat het ook de enige Intel zijn die wij in bezit hebben al de andere PC's draaien op AMD/MSI/Corsair geheugen (met disco lights) en nog wat 'rommel' moederborden en die stak ik zelf in elkaar. Verder zijn dat allemaal zowat toestellen om games met te spelen dus geen kleintjes alhoewel dat het met de 'kleintjes' zoals een RASPI ook best lukt. RETROPIE draaien... De Raspi 4, best met een koeling gebruiken. LINUX dan maar QUBES met WHONIX? p.s. PC die je zelf in elkaar steekt daar steek je in wat je wil en maakt die zo mooi of lelijk als je zelf wil. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 mei 2023 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |