Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 augustus 2010, 18:08   #121
janverb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Bangmakerij juist zoals de katholieke destijds het altijd maar hadden over de duivel en het vagevuur en al die andere BULLSHIT. Er is geen duivel geen vagevuur en geen Europa dat zich zal verzetten wanneer het zover komt dat Vlaanderen zich afscheurt van Wallonië.
Moet natuurlijk wel die blog lezen. Lijkt mij evident dat de EU zich niet kan verzetten gezien het zelfbeschikkingsrecht van een volk.

In die blog staat ook enkel dat eenmaal onafhankelijk, het geen evidentie zal zijn om terug lid te worden als Vlaanderen (en dat we niet lid zouden kunnen blijven automatisch).

En dat het EU recht meer rechten zou geven aan franstaligen omdat ze dan inwoners zouden zijn van een andere EU lidstaat.

lijkt mij geen bullshit..
janverb is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:15   #122
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janverb Bekijk bericht
Moet natuurlijk wel die blog lezen. Lijkt mij evident dat de EU zich niet kan verzetten gezien het zelfbeschikkingsrecht van een volk.

In die blog staat ook enkel dat eenmaal onafhankelijk, het geen evidentie zal zijn om terug lid te worden als Vlaanderen (en dat we niet lid zouden kunnen blijven automatisch).

En dat het EU recht meer rechten zou geven aan franstaligen omdat ze dan inwoners zouden zijn van een andere EU lidstaat.

wel bullshit.
die blog is Belgicistische paniekzaaierij zonder enige kennis van de EU en haar wetgeving.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 23 augustus 2010 om 18:17.
Shadowke is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:15   #123
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat zou kunnen. Ik nodig u (daarmeer bedoel ik: wie dezelfde mening toegedaan is) uit om het Grondwettelijk Hof in te schakelen om de faciliteiten af te schaffen.
Met andere woorden, de Franstaligen voelen zich op geen enkele manier gebonden aan gemaakte afspraken, ook niet wanneer die zwart op wit op papier staan, tenzij deze juridisch afdwingbaar zijn.

Vertel me nog eens waarom Vlaanderen geinteresseerd zou moeten zijn om samen te besturen?

Citaat:
Tot dan zijn faciliteiten grondwettelijk verankerd en dus niet "uitdovend" (behalve op individueel vlak: iemand die het Nederlands machtig is geworden, kan in principe geen aanspraak meer doen op faciliteiten).
Wel, tenminste met het arrest over de rondzendbrief Peeters is er een precedent waarin het Grondwettelijk Hof verklaart dat de faciliteiten wel degelijk beschouwd moeten worden als uitdovend.

Jullie hebben tenminste het voordeel dat Vlaanderen, als enige gewest, de wet nog respecteert. We zouden in de rand rond Brussel ook de houding van Brussel zélf ten opzichte van taalwetten kunnen toepassen, natuurlijk, en ze negeren als er ons niet zinnen.

Wat denk je, geef je mij 10€ voor elke "fasciste" in de Franstalige kwaliteitspers de volgende dag?
Nyquist is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:17   #124
janverb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
wel bullshit.
die blog is Belgicistische paniekzaaierij zonder enige kennis van de EU en haar wetgeving.
Ja, zoals ik al zei, ik kan best aannemen dat er een fout zit in die zijn redenering of dat het zelf helemaal bullshit is.

Maar op die blog lees ik wel een argumentatie, hier geraakt men niet verder dan het poneren dat die blog bullshit is.

Leg es uit waar de fout dan zit. En als er een fout zit in de interpretatie van wetgeving kan het helemaal niet moeilijk zijn dit aan te tonen.

Post het anders ook op die blog als comment, dan lees ik wel de reactie daar..

Laatst gewijzigd door janverb : 23 augustus 2010 om 18:20.
janverb is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:20   #125
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ja, zoals ik al zei, ik kan best aannemen dat er een fout zit in die zijn redenering of dat het zelf helemaal bullshit is.

Maar op die blog lees ik wel een argumentatie, hier geraakt mijn niet verder dan het poneren dat die blog bullshit is.

Leg es uit waar de fout dan zit. En als er een fout zit in de interpretatie van wetgeving kan het helemaal niet moeilijk zijn dit aan te tonen.

Post het anders ook op die blog als comment, dan lees ik wel de reactie daar..
de EU zal Vlaanderen zeker toelaten.
waarom zou het Vlaanderen niet toelaten?

Vlaanderen zal ook niet de onafhankelijkheid uitroepen.
België zal uit zichzelf wel oplossen.
Shadowke is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:22   #126
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Net dat is de grootste bangmakerij die bovengehaald wordt. Niet omdat de mogelijkheid dat Franstaligen in een zelfstandig Vlaanderen minderheidsrechten zouden kunnen krijgen niet plausibel is, maar omdat het inspeelt op de vluchtmentaliteit van vele Vlamingen, inclusief Vlaams-nationalisten. Wat ik bedoel is dat indien een zelfstandig Vlaanderen niet in staat zou zijn om om te kunnen gaan met een beperkte taalkundige minderheid op zijn grondgebied - in het scenario dat Brussel deel zou uitmaken van Vlaanderen zouden er ongeveer een 15% anderstaligen minderheidsrechten krijgen en zonder Brussel zelfs maar ongeveer twee procent - dan is Vlaanderen gewoon nog niet rijp voor onafhankelijkheid (ter vergelijking: in Estland wonen momenteel zo'n 30% anderstaligen en in Letland zelfs 40%).
Zwartengeel is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:24   #127
janverb
Burger

Standaard

Citaat:
de EU zal Vlaanderen zeker toelaten.
waarom zou het Vlaanderen niet toelaten?

Vlaanderen zal ook niet de onafhankelijkheid uitroepen.
België zal uit zichzelf wel oplossen.
Volgens die blog zal Vlaanderen wel een aanvraag moeten indienen, wat de NV-A vandaag verzwijgt of doodzwijgt. En die blog verwijst ook naar Spanje en VK, ik vermoed dat bedoeld wordt dat die landen dwars zouden liggen omwille vn nationalisten in Schotland, Wales, Baskenland, Catalonie?

Wat betreft dat laatste moet ik de blogschrijver volledig bijtreden: landen 'lossen niet op'. Er is altijd een juridische handeling nodig. (Verdrag, eenzijdige uitroeping vn onafhankelijkheid, ..) Gewoon 'poef!' verdwijnen gebeurt nooit en zal ook nooit gebeuren.
janverb is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:27   #128
janverb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Net dat is de grootste bangmakerij die bovengehaald wordt. Niet omdat de mogelijkheid dat Franstaligen in een zelfstandig Vlaanderen minderheidsrechten zouden kunnen krijgen niet plausibel is, maar omdat het inspeelt op de vluchtmentaliteit van vele Vlamingen, inclusief Vlaams-nationalisten. Wat ik bedoel is dat indien een zelfstandig Vlaanderen niet in staat zou zijn om om te kunnen gaan met een beperkte taalkundige minderheid op zijn grondgebied - in het scenario dat Brussel deel zou uitmaken van Vlaanderen zouden er ongeveer een 15% anderstaligen minderheidsrechten krijgen en zonder Brussel zelfs maar ongeveer twee procent - dan is Vlaanderen gewoon nog niet rijp voor onafhankelijkheid (ter vergelijking: in Estland wonen momenteel zo'n 30% anderstaligen en in Letland zelfs 40%).
Hm ja. Maar die blog spreekt niet zozeer over minderheidsrechten, wel over EG recht. En vermoedelijk hebben die letse minderheden wel de letse nationaliteit, wederom verschillend van de hypothetische situatie van een onafhankelijk vlaanderen.
janverb is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:27   #129
Shadowke

Standaard

Citaat:
Volgens die blog zal Vlaanderen wel een aanvraag moeten indienen, wat de NV-A vandaag verzwijgt of doodzwijgt. En die blog verwijst ook naar Spanje en VK, ik vermoed dat bedoeld wordt dat die landen dwars zouden liggen omwille vn nationalisten in Schotland, Wales, Baskenland, Catalonie?

Wat betreft dat laatste moet ik de blogschrijver volledig bijtreden: landen 'lossen niet op'. Er is altijd een juridische handeling nodig. (Verdrag, eenzijdige uitroeping vn onafhankelijkheid, ..) Gewoon 'poef!' verdwijnen gebeurt nooit en zal ook nooit gebeuren.
toch zal het België zijn, want indien er geen federale regering meer komt, houdt België op te bestaan en worden Vlaanderen en Wallonië automatisch souvereine staten.
in Tsjechowlowakije is dat ook gebeurd.
net zoals die blogschrijver heb jij je huiswerk niet gedaan.
Shadowke is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:29   #130
Shadowke

Standaard

Citaat:
Hm ja. Maar die blog spreekt niet zozeer over minderheidsrechten, wel over EG recht. En vermoedelijk hebben die letse minderheden wel de letse nationaliteit, wederom verschillend van de hypothetische situatie van een onafhankelijk vlaanderen.
is rond de pot draaien echt je ding?
die blog zegt totaal niets.
indien je meer wilt weten? mail dan naar de EU of ga ernaartoe met je vraag.
Shadowke is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:32   #131
janverb
Burger

Standaard

Citaat:
toch zal het België zijn, want indien er geen federale regering meer komt, houdt België op te bestaan en worden Vlaanderen en Wallonië automatisch souvereine staten.
in Tsjechowlowakije is dat ook gebeurd.
net zoals die blogschrijver heb jij je huiswerk niet gedaan.
Heh. Ik weet nog juist genoeg van 5 jaar rechten dat staten niet ophouden te bestaan bij gebrek aan regering.

Dat een staat zonder regering inderdaad de facto ophoudt te bestaan zit wel iets in. Maar vandaag de dag is Somalië ook nog altijd een staat in het volkenrecht, hoewel die al decennia (?) geen regering meer hebben die werkelijke controle heeft over het grondgebied. De 'nieuwe' entiteiten in somalië (islamitische staten?) zijn ook niet erkend als soeverein, ergo somalië blijft bestaan.
Citaat:
is rond de pot draaien echt je ding?
die blog zegt totaal niets..
Die blog zegt toch dat eenmaal onafhankelijk, Vlaanderen als lidstaat van de EU meer rechten zal moeten geven aan Walen die naar Vlaanderen komen, gezien Walen dan burgers van een andere EU lidstaat zijn, die onder het EG recht beter beschermd zijn dan inwoners van de eigen lidstaat.

Citaat:
indien je meer wilt weten? mail dan naar de EU of ga ernaartoe met je vraag.
Iemand zegt iets over EU recht;
Shadowke: da's bullshit en klopt niet met de eigenlijke EU wetgeving
Ik: hoezo?
Shadowke: vraag dat maar aan de EU zelf

Sterk debater gij..

Laatst gewijzigd door janverb : 23 augustus 2010 om 18:35.
janverb is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:36   #132
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Waarom dat jullie zoveel tijd en energie steken in een blogbericht, snap ik toch niet...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:37   #133
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
BHV heeft niks te maken met faciliteiten, hé, wel met het vroeger bestaan van de tweetalige provincie Brabant.

BTW: den dag dat Vlaams-nationalisten (of anderen) juridisch kunnen aantonen dat de faciliteiten uitdovend zijn, en dit ook voor een rechtbank kunnen bekrachtigen, kan de vraag terug gesteld worden.
Mijn beste, ik wil de faciliteiten ook niet laten uitdoven (is niet haalbaar denk ik), maar wel het inschrijvingsrecht.

Ik haal enkel de faciliteiten aan om de historische minderheid aan te tonen, die de ongelijke behandeling zou kunnen rechtvaardigen.

Gezien BHV inderdaad niet compatibel is met de andere kieskringen, stel ik uitdovend inschrijvingsrecht voor. Dit is een nieuwe wet en deze keer hoop ik dat ze het specifiëren, vooral mbt degenen die er reeds woonden en zeker niet voor degenen die er nu nog gaan wonen (want daar is het volgens mij foutgelopen met de faciliteiten).
Kawadude is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:37   #134
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heh. Ik weet nog juist genoeg van 5 jaar rechten dat staten niet ophouden te bestaan bij gebrek aan regering.

Uw arrogantie is van zulk niveau dat het bijna aandoenlijk wordt.
Oud 23 augustus 2010, 18:37   #135
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Mijn beste, ik wil de faciliteiten ook niet laten uitdoven (is niet haalbaar denk ik), maar wel het inschrijvingsrecht.

Ik haal enkel de faciliteiten aan om de historische minderheid aan te tonen, die de ongelijke behandeling zou kunnen rechtvaardigen.

Gezien BHV inderdaad niet compatibel is met de andere kieskringen, stel ik uitdovend inschrijvingsrecht voor. Dit is een nieuwe wet en deze keer hoop ik dat ze het specifiëren, vooral mbt degenen die er reeds woonden en zeker niet voor degenen die er nu nog gaan wonen (want daar is het volgens mij foutgelopen met de faciliteiten).
Niks van. Splitsen. Of Brussel bij Vlaanderen voegen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 23 augustus 2010 om 18:38.
Txiki is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:37   #136
janverb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom dat jullie zoveel tijd en energie steken in een blogbericht, snap ik toch niet...
Ik wou gewoon weten wat Vlaams nationalisten daarop te zeggen hebben, want heb daar nog nooit iets vn gehoord.

Blijkbaar komen ze niet verder dan "bullshit"

janverb is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:38   #137
janverb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uw arrogantie is van zulk niveau dat het bijna aandoenlijk wordt.
En nu op de inhoud?

btw, als ik zie wie er met mij afgestudeerd is is rechten doen geen reden tot arrogantie

Laatst gewijzigd door janverb : 23 augustus 2010 om 18:39.
janverb is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:38   #138
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu op de inhoud?
Dat is helaas uw inhoud.
Oud 23 augustus 2010, 18:39   #139
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wou gewoon weten wat Vlaams nationalisten daarop te zeggen hebben, want heb daar nog nooit iets vn gehoord.

Blijkbaar komen ze niet verder dan "bullshit"

Ik weet niet eens over welk bericht het gaat. En dat doet er ook niet toe. Een blogbericht is per definitie de vrucht van één iemands hersenkronkels. Op zich totaal onbelangrijk dus. Maar ik wil het wel eens lezen, hoor.
Txiki is offline  
Oud 23 augustus 2010, 18:39   #140
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom meer rechten dan de andere EU-onderdanen?
Kawadude is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be