![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Burger
|
![]() Citaat:
In die blog staat ook enkel dat eenmaal onafhankelijk, het geen evidentie zal zijn om terug lid te worden als Vlaanderen (en dat we niet lid zouden kunnen blijven automatisch). En dat het EU recht meer rechten zou geven aan franstaligen omdat ze dan inwoners zouden zijn van een andere EU lidstaat. lijkt mij geen bullshit.. |
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
die blog is Belgicistische paniekzaaierij zonder enige kennis van de EU en haar wetgeving. Laatst gewijzigd door Shadowke : 23 augustus 2010 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
#123 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vertel me nog eens waarom Vlaanderen geinteresseerd zou moeten zijn om samen te besturen? Citaat:
Jullie hebben tenminste het voordeel dat Vlaanderen, als enige gewest, de wet nog respecteert. We zouden in de rand rond Brussel ook de houding van Brussel zélf ten opzichte van taalwetten kunnen toepassen, natuurlijk, en ze negeren als er ons niet zinnen. Wat denk je, geef je mij 10€ voor elke "fasciste" in de Franstalige kwaliteitspers de volgende dag? |
||
![]() |
![]() |
#124 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar op die blog lees ik wel een argumentatie, hier geraakt men niet verder dan het poneren dat die blog bullshit is. Leg es uit waar de fout dan zit. En als er een fout zit in de interpretatie van wetgeving kan het helemaal niet moeilijk zijn dit aan te tonen. Post het anders ook op die blog als comment, dan lees ik wel de reactie daar.. Laatst gewijzigd door janverb : 23 augustus 2010 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
waarom zou het Vlaanderen niet toelaten? Vlaanderen zal ook niet de onafhankelijkheid uitroepen. België zal uit zichzelf wel oplossen. |
|
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net dat is de grootste bangmakerij die bovengehaald wordt. Niet omdat de mogelijkheid dat Franstaligen in een zelfstandig Vlaanderen minderheidsrechten zouden kunnen krijgen niet plausibel is, maar omdat het inspeelt op de vluchtmentaliteit van vele Vlamingen, inclusief Vlaams-nationalisten. Wat ik bedoel is dat indien een zelfstandig Vlaanderen niet in staat zou zijn om om te kunnen gaan met een beperkte taalkundige minderheid op zijn grondgebied - in het scenario dat Brussel deel zou uitmaken van Vlaanderen zouden er ongeveer een 15% anderstaligen minderheidsrechten krijgen en zonder Brussel zelfs maar ongeveer twee procent - dan is Vlaanderen gewoon nog niet rijp voor onafhankelijkheid (ter vergelijking: in Estland wonen momenteel zo'n 30% anderstaligen en in Letland zelfs 40%).
|
![]() |
![]() |
#127 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat betreft dat laatste moet ik de blogschrijver volledig bijtreden: landen 'lossen niet op'. Er is altijd een juridische handeling nodig. (Verdrag, eenzijdige uitroeping vn onafhankelijkheid, ..) Gewoon 'poef!' verdwijnen gebeurt nooit en zal ook nooit gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
in Tsjechowlowakije is dat ook gebeurd. net zoals die blogschrijver heb jij je huiswerk niet gedaan. |
|
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
die blog zegt totaal niets. indien je meer wilt weten? mail dan naar de EU of ga ernaartoe met je vraag. |
|
![]() |
![]() |
#131 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Dat een staat zonder regering inderdaad de facto ophoudt te bestaan zit wel iets in. Maar vandaag de dag is Somalië ook nog altijd een staat in het volkenrecht, hoewel die al decennia (?) geen regering meer hebben die werkelijke controle heeft over het grondgebied. De 'nieuwe' entiteiten in somalië (islamitische staten?) zijn ook niet erkend als soeverein, ergo somalië blijft bestaan. Citaat:
Citaat:
Shadowke: da's bullshit en klopt niet met de eigenlijke EU wetgeving Ik: hoezo? Shadowke: vraag dat maar aan de EU zelf Sterk debater gij.. Laatst gewijzigd door janverb : 23 augustus 2010 om 18:35. |
|||
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dat jullie zoveel tijd en energie steken in een blogbericht, snap ik toch niet...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#133 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik haal enkel de faciliteiten aan om de historische minderheid aan te tonen, die de ongelijke behandeling zou kunnen rechtvaardigen. Gezien BHV inderdaad niet compatibel is met de andere kieskringen, stel ik uitdovend inschrijvingsrecht voor. Dit is een nieuwe wet en deze keer hoop ik dat ze het specifiëren, vooral mbt degenen die er reeds woonden en zeker niet voor degenen die er nu nog gaan wonen (want daar is het volgens mij foutgelopen met de faciliteiten). |
|
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw arrogantie is van zulk niveau dat het bijna aandoenlijk wordt.
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 23 augustus 2010 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
#136 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Burger
|
![]() Citaat:
btw, als ik zie wie er met mij afgestudeerd is is rechten doen geen reden tot arrogantie ![]() Laatst gewijzigd door janverb : 23 augustus 2010 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet eens over welk bericht het gaat. En dat doet er ook niet toe. Een blogbericht is per definitie de vrucht van één iemands hersenkronkels. Op zich totaal onbelangrijk dus. Maar ik wil het wel eens lezen, hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#140 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |