![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Op externe infrastructureel vlak: neen. Twee voorbeelden: als financiële en congresstad heeft Brussel absoluut nood aan een internationale luchthaven, zijnde ofwel Zaventem, ofwel Charleroi. Geen van beide ligt op Brussels grondgebied. Brussel MOET dus internationale verdragen gaan sluiten met Vlaanderen/Wallonie enkel al om de best mogelijke verbindingen te hebben tussen de luchthaven en de stad. Ander voorbeeld: het GEN, noodzakelijk om de mobiliteit in Brussel aan te pakken. Het meerendeel ervan ligt in Vlaanderen of in Wallonie... Op menselijk vlak, ook niet; meer dan 20% van de actieve bevolking van Brussel (16% werklozen + al de rest) nemen niet deel aan het economisch leven in Brussel... Daarom ook het Brussels paradox: Brussel is enorm rijk, maar ook enorm arm. Het is dus eigenlijk eenvoudig: Brussel kan niet zonder Vlaanderen (en in mindere mate Wallonie), en Vlaanderen (en in mindere mate Wallonie) kan niet zonder Brussel. Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 26 augustus 2010 om 12:41. |
|||
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vergeet er nog bij te zeggen dat ze geen euro in onderwijs moeten steken. |
|
![]() |
![]() |
#123 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zonder probleem, je spreekt hier niet van 500 miljoen wat brussel nu vraagt maar van vele miljarden.
Citaat:
Brussel kan opdraaien voor bepaalde kosten dat kan idd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||||
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() peanuts tov de 20+miljard die nu naar wallonie en vlaanderen vloeit.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze 'moeten' misschien niet, maar ze doen het wel: http://www.brunette.brucity.be/cf/INFpeduN.cfm "De Stad Brussel is een autonome inrichtende macht die kleuter-, lager (basis) en secundair onderwijs organiseert. Het hoofdstedelijk Nederlandstalig onderwijs behoort tot het officieel gesubsidieerd onderwijs en staat open voor alle leden van de samenleving zonder onderscheid van ras, huidskleur, geslacht, politieke, filosofische of religieuze overtuiging..."
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geweld is de sluitsteen van het Belgische machtsapparaat, het heeft geen zin dat onder de mat te schuiven. Overigens vind ik dat jij het de laatste twee maand wel erg gemakkelijk neemt op dit forum. Ik heb je leren kennen als een tegenstander die steeds rustig redeneerde én niet bang was om analyses en argumenten te gebruiken, maar de laatste tijd lees ik hier van jou weinig meer dan schimpscheuten en lege oneliners. Wat is er gebeurd?
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een beetje zoals de dochter van een vriend van mij : komt bij pap om geld vragen om gordijnen te kunnen kopen voor haar nieuwe huurflatje en laat bij die gelegenheid vol trots haar nieuwe tatoeage van 500€ zien..
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan mij vergissen, maar gemeenten hebben toch al altijd onderwijs georganiseerd?
Dat onderwijs wordt niet door het Gewest betaald, maar door de Gemeenschapscommissies, neen?
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- geld van bedrijven die in Brussel gevestigd zijn, maar er niet hun activiteiten hebben, naar Brussel moet - geld van personen die niet in Brussel gevestigd zijn, maar er wel hun activiteiten hebben, ook naar Brussel moet Da's niet zo heel evenwichtig, he? Los daarvan, zoals Atilla zegt, het probleem van Brussel is dat Brussel enkel schijnbaar rijk is. Die 'rijkdom', het hoge per capita inkomen, is daar enkel omwille van de balansen van grote bedrijven die daar geboekt worden. Dat is een beetje zoals zeggen dat als Bill Gates binnenwandelt, iedereen gemiddeld enkele miljarden euros rijker is geworden. Dat is waar, maar ik heb geen aandeel, noch een verdienste aan, en dus ook geen aanspraak op die miljarden. Als Bill Gates terug buitenwandelt, ben ik net zo rijk/arm als voordien. Dat probleem heeft Brussel ook. Er is geen enkele verankering van die rijkdom in Brussel, zelfs het personeel is in grote mate uitheems. Ik zou dus zeker twee keer heel goed nadenken voordat je die denkbeeldige 20 miljard die Brussel nu 'afgeeft', begint uit te geven. |
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Hoe meer de Belgische staat zich de komende tijd zal vastrijden en de huidige verhoudingen op losse schroeven zullen komen te staan, hoe langer hoe meer ook de rationele voorstanders van het behoud van België stilaan het gevoel voor ratio zullen verliezen.' Ga ik gelijk beginnen te krijgen? Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 26 augustus 2010 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige heb ik nog steeds het gevoel dat ik inhoudelijk en constructief probeer te reageren op postings die zo'n reactie rechtvaardigen. Dat ik dan af en toe met een oneliner antwoord, heeft veel te maken met het copy-pastachtig aspect van bepaalde postings/onderwerpen. Dus neen, ik denk niet dat ik "veranderd" ben, misschien is de forumomgeving wel anders, met minder "kwaliteitsposters". ![]()
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel is niet zomaar een stad met enkel postbussen, hé, er zijn 650.000 jobs in Brussel en die werknemers zitten daar niet voor spek en bonen, dacht ik toch. Maar Brussel is geen industriële stad, wel een dienstverlenende stad. Denken dat dit niet als "produceren van rijkdom" beschouwd kan worden, geeft blijk van een 19de eeuwse-kijk op de economie. Om het iemand anders te laten zeggen: "De dienstverlenende sector is duidelijk het sterkst vertegenwoordigd in de werkgelegenheid binnen het Brussels Gewest. Zo bevindt 91% van de werkgelegenheid er zich in de dienstverlenende sector, tegen 77% voor de rest van België. Het sterkst vertegenwoordigd zijn de overheidssector (16%), onroerend goed en zakelijke dienstverlening (14%), handel (9%) en financiële activiteiten (11%). Deze vier sectoren alleen al vertegenwoordigen meer dan 50% van het werk dat in Brussel in dienstverband wordt uitgevoerd (tegenover iets meer dan een derde voor het gehele land). Bovendien wordt, door de aanwezigheid van internationale organisaties en meer in het bijzonder van de Europese Unie, een aanzienlijk aantal bedrijven dat deze instellingen ondersteunt, aangetrokken. Voor 2004 wordt geschat dat de vestiging van deze internationale organisaties in Brussel goed is geweest voor 80 000 banen. In Brussel worden hoge eisen gesteld op het gebied van kwalificaties. Ongeveer 52% van de Brusselse banen is in handen van hooggeschoolde werknemers, terwijl dit percentage voor heel België op 38% ligt. De banen waarvoor een hoge kwalificatie vereist is (universiteit of hoger onderwijs) zijn oververtegenwoordigd in de volgende dienstverlenende sectoren: financiële tussenpersonen, onroerend goed, zakelijke dienstverlening, overheid, onderwijs, gezondheidszorg, maatschappelijk werk en internationale organisaties." http://ec.europa.eu/eures/main.jsp?l...ngChanged=true
![]() |
#134 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#135 | ||||
|
![]() Citaat:
IK zeg dat indien vlaanderen niet voorzichtig is,en onder druk van veel mensen (zie maar deze thread) die afkomend at brussel enkel geld kost , brussel gaat loslaten dit vlaanderen zuur kan opbreken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() Ik zie dit nergens gebeuren hoor, jij wel?
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het forum van Le Soir wordt dagelijks opgeroepen tot geweld tegen de Vlamingen en de Vlaamse instellingen in Brussel. Zonder de minste reactie.
En wat lazen we in de pers van maandag?: Citaat:
Straatgeweld door Belgicistische bendes tegen Vlaamsgezinden is sinds 1830 een goede ingeburgerde traditie in dit land. Niet vreemd dus dat die fascistische Luikenaars nu al dachten dat het moment rijp was om die traditie weer op te nemen.
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Je eigen artikel spreekt je tegen : " Hun motief is een raadsel. Volgens Luc Dehaene, burgemeester van Ieper, is het voor eerst dat zoiets voorvalt tijdens de IJzerwake." Nee qua geweld om politieke redenen zitten we hier in belgie gelukkig op 0 .
|
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() blijkbaar nog nooit van de pesterijen in de Vlaamse rand gehoord van de frankofonie of de rellen in Voeren en Leuven tussen Nederlands- en Franstaligen.
|
![]() |