Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 september 2010, 11:22   #121
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U zult me nog wat vertellen en nog veel meer, maar de zaken staan zoals ze staan. Ik ben niet tegen de persoon van Dewever. Waarom zou ik wel. De mens heeft me niets misdaan. Als politiek tegenstander neem ik hem wel op de korrel. En met veel genoegen zelfs. Maar ik stel gewoon vast dat de man, (samen met Di Rupo), er niets van gebakken heeft.

Let wel, misschien wordt er wel een akkoord gesloten in de nabije toekomst. Ik sluit niets uit. Maar tot nu toe is het praktisch of feitelijk resultaat van heel die onderhandelingen: 0.0
Dus toch een gefrustreerde tsjeef....man,man man....

Het zuur zit dus duidelijk bij U héél hoog.....

En hoevéél stemmen heeft De Wever gehaald tegenover Marianneke....

En hoevéél heeft Marianneke haar partijtje ook al weer verloren,en hoeveel heeft De Wever zijn partijtje ook al weer gewonnen....

Pakt nog maar een rennieke mijn beste,of nog beter,pak ineens maar een héle doos rennies ,één pilletje kan volstrekt niet op tegen al dat inhoudelijk venijn bij U....
Svennies is offline  
Oud 8 september 2010, 11:30   #122
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot nu toe is het resutaat van de hele Bart Dewever: 0.00 / 10.

Dat zijn de feiten waar we nu eenmaal niet langs kunnen kijken.
Dat zou ik niet direct durven zeggen.

In de onderhandelingen heeft de preformateur niets bereikt.

Maar BDW heeft heel wat bereikt.

1) MR is bezig het FDF te lozen.
2) Di Rupo heeft het Franstalige blok opgeblazen.
3) De Brusselse politici zijn heel stil geworden.
4) De Vlaamse media verstoort de onderhandelingen niet meer.
5) De huidige onderhandelaars willen terug verder met wat reeds op tafel lag.
6) Er is een eenheid gekomen tussen de N-VA, CD&V en O-VLD.
7) De Franstaligen luisteren nu eindelijk naar de Vlamingen.
8) De Franstaligen hebben eindelijk door dat ze Frankrijk geen optie is voor hen.

Laat ons dus eerlijk zijn en toegeven dat hij reeds een hele stap vooruit is geraakt en België op het goede aan het zetten is.
Jantje is offline  
Oud 8 september 2010, 11:31   #123
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dus toch een gefrustreerde tsjeef....man,man man....

Het zuur zit dus duidelijk bij U héél hoog.....

En hoevéél stemmen heeft De Wever gehaald tegenover Marianneke....

En hoevéél heeft Marianneke haar partijtje ook al weer verloren,en hoeveel heeft De Wever zijn partijtje ook al weer gewonnen....

Pakt nog maar een rennieke mijn beste,of nog beter,pak ineens maar een héle doos rennies ,één pilletje kan volstrekt niet op tegen al dat inhoudelijk venijn bij U....

U hebt zich weer eens goed vergaloppeerd mbt tot het aantal stemmen van Marianne Thyssen. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik vaststel dat ik nog beter voorspel dan ik dacht. Ik zal toch eens een lottofomulier moeten kopen.

U echter zou ik dat maar niet aanraden. Dat is voor u weggegooid geld.
system is offline  
Oud 8 september 2010, 11:34   #124
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat zou ik niet direct durven zeggen.

In de onderhandelingen heeft de preformateur niets bereikt.

Maar BDW heeft heel wat bereikt.

1) MR is bezig het FDF te lozen.
2) Di Rupo heeft het Franstalige blok opgeblazen.
3) De Brusselse politici zijn heel stil geworden.
4) De Vlaamse media verstoort de onderhandelingen niet meer.
5) De huidige onderhandelaars willen terug verder met wat reeds op tafel lag.
6) Er is een eenheid gekomen tussen de N-VA, CD&V en O-VLD.
7) De Franstaligen luisteren nu eindelijk naar de Vlamingen.
8) De Franstaligen hebben eindelijk door dat ze Frankrijk geen optie is voor hen.

Laat ons dus eerlijk zijn en toegeven dat hij reeds een hele stap vooruit is geraakt en België op het goede aan het zetten is.
Dat is allemaal waar. Een stap vooruit zeker en vast. En ik kan nog zo'n paar dingen opnoemen.

Maar in concreto, op papier dus, is de score nog altijd 0 /10 voor Dewever (en DR).

Maar goed, Dewever zal nu zeker Di Rupo opvolgen als hij wat verantwoordelijkheidszin en lef heeft. Als...

Laatst gewijzigd door system : 8 september 2010 om 11:37.
system is offline  
Oud 8 september 2010, 11:53   #125
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal waar. Een stap vooruit zeker en vast. En ik kan nog zo'n paar dingen opnoemen.

Maar in concreto, op papier dus, is de score nog altijd 0 /10 voor Dewever (en DR).

Maar goed, Dewever zal nu zeker Di Rupo opvolgen als hij wat verantwoordelijkheidszin en lef heeft. Als...
Als BDW zijn verstand gebruikt, laat hij het over aan een Franstalige politicus.

Als hij zelf de leiding gaat nemen van de onderhandelingen, kunnen de Franstaligen hemonderuithalen zoals ze gedaan hebben met Leterme.

Tijd werkt in het voordeel van Vlaanderen, het is dus nu belangrijker de Franstaligen op het juiste spoor te krijgen, dan zomaar iets op papier te hebben staan.

We hebben toch een goed werkende regering en deze kan nu geen extra belastingen invoeren of extra uitgavens doen.
Jantje is offline  
Oud 8 september 2010, 11:54   #126
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt zich weer eens goed vergaloppeerd mbt tot het aantal stemmen van Marianne Thyssen. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik vaststel dat ik nog beter voorspel dan ik dacht. Ik zal toch eens een lottofomulier moeten kopen.

U echter zou ik dat maar niet aanraden. Dat is voor u weggegooid geld.
Mag ik anders eens de resultaten van uw opiniepeiling die uw voorspelling wat betreft het naar beneden donderen van de NVA?

Trouwens Marianneke heeft het onwaarschijnlijk slecht gedaan bij de verkiezingen terwijl u net andersom voorspelde. De kopvrouw van de toenmalige grootste partij van het land die bij een verkiezing nog niet eens de helft van het aantal stemmen weet binnen te rijven van de vorige kopman. Dat is beschamend. U zat er dus toen ook compleet naast.
fox is offline  
Oud 8 september 2010, 12:02   #127
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt zich weer eens goed vergaloppeerd mbt tot het aantal stemmen van Marianne Thyssen.
Ocharme,ze haalde nog niet eens de helft van wat De Wever haalde tijdens diezelfde verkiezing...

Om nog maar niet te zwijgen van hetgeen Leterme als voorkeursstemmen de verkiezingen daarvoor behaalde...

Citaat:
1.De Wever Bart (N-VA) 785.776
2.Thyssen Marianne (CD&V) 314.850

3.De Croo Alexander (Open VLD) 288.235
4.Magnette Paul (PS) 264.167
5.Dewinter Filip (Vlaams Belang) 194.107
6.Vande Lanotte Johan (SP.A) 179.867
7.Vandenbroucke Frank (SP.A) 167.932
8.De Decker Armand (MR) 148.673
9.Torfs Rik (CD&V) 140.729
10.Michel Louis (MR) 127.878

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...n2010/1.800805

Citaat:
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik vaststel dat ik nog beter voorspel dan ik dacht. Ik zal toch eens een lottofomulier moeten kopen.
Zo ja,een peiling wijst nu uit dat De Wever er zowat 4 % op vooruit gaat...

Zo kennen we dus het gehalte van Uw voorspellingen...

Zonde van het geld in Uw geval...
Duidelijk nog nooit iets gewonnen zeker....

Citaat:

U echter zou ik dat maar niet aanraden. Dat is voor u weggegooid geld
Mwa,het blijkt toch écht pijn te doen bij U,stel U voor...
Uw tsjevenpartijtje dat de vorige verkiezingen nog duidelijk zijn kartelpartnertje, het kleine N-VA van toen de les kon spellen om in de grote tsjevenpas te lopen,moeten zich nu op hun beurt zich tevreden stellen met het in de schaduw lopen van hun voormalig kartelpartnertje dan hun op één verkiezing tijd hoog boven het hoofd is gegroeid....

En zeggen dat dit allemaal te danken is aan de spreidstand van Marianneke tijdens de vorige onderhandelingen...

Hoever zijn Uw tsjeefjes al van de berg afgedonderd,en vooral,zijn ze al beneden ,of nog maar halverwege in hun val....

Het doet zeer hé venteke,en dit tot ons groot leedvermaak....
Svennies is offline  
Oud 8 september 2010, 12:19   #128
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ocharme,ze haalde nog niet eens de helft van wat De Wever haalde tijdens diezelfde verkiezing...

Om nog maar niet te zwijgen van hetgeen Leterme als voorkeursstemmen de verkiezingen daarvoor behaalde...

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...n2010/1.800805

Zo ja,een peiling wijst nu uit dat De Wever er zowat 4 % op vooruit gaat...

Zo kennen we dus het gehalte van Uw voorspellingen...

Zonde van het geld in Uw geval...
Duidelijk nog nooit iets gewonnen zeker....

Mwa,het blijkt toch écht pijn te doen bij U,stel U voor...
Uw tsjevenpartijtje dat de vorige verkiezingen nog duidelijk zijn kartelpartnertje, het kleine N-VA van toen de les kon spellen om in de grote tsjevenpas te lopen,moeten zich nu op hun beurt zich tevreden stellen met het in de schaduw lopen van hun voormalig kartelpartnertje dan hun op één verkiezing tijd hoog boven het hoofd is gegroeid....

En zeggen dat dit allemaal te danken is aan de spreidstand van Marianneke tijdens de vorige onderhandelingen...

Hoever zijn Uw tsjeefjes al van de berg afgedonderd,en vooral,zijn ze al beneden ,of nog maar halverwege in hun val....

Het doet zeer hé venteke,en dit tot ons groot leedvermaak....
U probeert u eruit te draaien. Ik had voorspeld dat Marianne Thyssen toch nog een pak aantal stemmen zou halen. Meer stemmen dan dat men zou verwachten. En dat men mij hierover mocht aanspreken, moest het niet het geval zijn. Dat is alles wat ik toen voorspeld had. En wat ik voorspeld had, dat is ook gebeurd. Meer 300.000 voorkeurstemmen in een klein gebied zoals Vlaanderen, is niet niks. Dus u moet nu niet met allerlei uitvluchtsels afkomen om uw blunders te maskeren.

En wat die peilingen betreft. Telkens als op dit forum een peiling wordt vermeld, reageer ik daar nog niet meer eens op. Pff, peilingen, die vergalopperen zich elke keer. Net zoals u met Marianne Thyssen.

Laatst gewijzigd door system : 8 september 2010 om 12:35.
system is offline  
Oud 8 september 2010, 13:39   #129
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat die peilingen betreft. Telkens als op dit forum een peiling wordt vermeld, reageer ik daar nog niet meer eens op. Pff, peilingen, die vergalopperen zich elke keer. Net zoals u met Marianne Thyssen.
Toch blijkt uit alles dat Olijke Bart, Intrieste Geert en Bolle Brepoels de berg zullen afdonderen als er nu verkiezingen zouden zijn. Dat had u met uw scherp politiek doorzicht maar weer eens haarfijn voorspeld.

Uw eis was: VERKIEZINGEN NU! Ik onderschrijf ze vandaag met verhevigde kracht, en u ook neem ik aan. Zullen we er samen actie voor voeren?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 8 september 2010 om 13:40.
E. Gidius is offline  
Oud 8 september 2010, 13:43   #130
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Toch blijkt uit alles dat Olijke Bart, Intrieste Geert en Bolle Brepoels de berg zullen afdonderen als er nu verkiezingen zouden zijn. Dat had u met uw scherp politiek doorzicht maar weer eens haarfijn voorspeld.

Uw eis was: VERKIEZINGEN NU! Ik onderschrijf ze vandaag met verhevigde kracht, en u ook neem ik aan. Zullen we er samen actie voor voeren?
Ge wentelt u in valse voorstellingen die zouden blijkten uit een staal van amper 1000 mensen. Hebt ge nu nog niet door dat die peilingen voor een stuk bedrog zijn. Ze zijn nog nooit uitgekomen. En bijgvolg ga ik hier geen tijd meer aan besteden.
system is offline  
Oud 8 september 2010, 13:43   #131
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Drie keer raden. Bart Dewever natuurlijk. Maar dan een Dewever die zich niet gedraagt als een Centurio Bart met meer dan één voet in de oppositie, maar als een aankomend staatsman met zin voor verantwoordelijkheid.
We weten dat BDW dat niet kan, hij heeft immers 0,00/100 op zijn rapport. En we weten ook dat hij dat niet wil, hij heeft voldoende bewezen dat hij daarvoor te laf is.

En hij zal niet van inborst veranderen omdat u dat zo graag wilt.

We gaan toch op zo'n incapabel politicus niet rekenen om het land te redden?

Dus, wie moet nu een B-regering vormen voor u?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 8 september 2010 om 13:45.
E. Gidius is offline  
Oud 8 september 2010, 13:45   #132
system
Banneling

Standaard

Citaat:
We weten dat BDW dat niet kan, hij heeft immers 0,00/100 op zijn rapport. En we weten ook dat hij dat niet wil, hij heeft voldoende bewezen dat hij daarvoor te laf is.

En hij zal niet van inborst veranderen omdat u dat zo graag wilt.

Niet kan, niet wil of niet durft omdat de schrik hem op het lijf zit om af te gaan als een gieter? Dat is hier de vraag.

Laatst gewijzigd door system : 8 september 2010 om 13:46.
system is offline  
Oud 8 september 2010, 13:46   #133
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet kan, niet wil of niet durft? Bang om af te gaan als een gieter. Dat is hier de vraag.
Oud 8 september 2010, 13:48   #134
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wacht nog een paar dagen voor jullie hand in hand affiches gaan plakken, ik wil wel nog mee kunnen stemmen.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 8 september 2010 om 13:48.
poekieJ is offline  
Oud 8 september 2010, 13:48   #135
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks te B-regering. De winnaars moeten hun verantwoordelijkheid nemen. Elio di Rupo heeft zijn nek uitgestoken. En nu moet angsthaas Dewever dat ook maar eens doen. Laat Stoere Bart nu maar eens bewijzen dat hij écht stoer is.

Laatst gewijzigd door system : 8 september 2010 om 13:49.
system is offline  
Oud 8 september 2010, 13:48   #136
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge wentelt u in valse voorstellingen die zouden blijkten uit een staal van amper 1000 mensen.
Ge liegt, of weet alweer niet waarover ge spreekt.

Misschien u eerst eens informeren alvorens ge hier uw mening komt neerschrijven.

Citaat:
Hebt ge nu nog niet door dat die peilingen voor een stuk bedrog zijn. Ze zijn nog nooit uitgekomen. En bijgvolg ga ik hier geen tijd meer aan besteden.
Grappig.

De trend is alvast zeer aangenaam. Uw Carolientje dondert verder de berg af, ook uw andere B-partij dondert verder de berg af, en de laffe incapabele N-VA dondert verder de berg op.
Oud 8 september 2010, 13:50   #137
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge liegt, of weet alweer niet waarover ge spreekt.

Misschien u eerst eens informeren alvorens ge hier uw mening komt neerschrijven.

Grappig.

De trend is alvast zeer aangenaam. Uw Carolientje dondert verder de berg af, ook uw andere B-partij dondert verder de berg af, en de laffe incapabele N-VA dondert verder de berg op.
Het onderzoek is gesteund op iets meer dan 1000 mensen. Informeer u eerst eens goed in plaats van zo maar wat te vertellen. En dat is het laatste wat ik hierover zeg. De echte peilingen zijn de verkiezingen. En ik hoop dat die er zullen komen.

Laatst gewijzigd door system : 8 september 2010 om 13:51.
system is offline  
Oud 8 september 2010, 13:51   #138
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik stel gewoon vast dat de man, (samen met Di Rupo), er niets van gebakken heeft.

Dieper buigen, zou B2W zeggen.
Oud 8 september 2010, 13:51   #139
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

1905 mensen is bijna het dubbele van 1000, en peilingen worden altijd op ongeveer zoveel personen uitgevoerd. Geen enkele reden om hier gewoon aan voorbij te gaan, of past het gewoon niet in uw kraam meneer System?
poekieJ is offline  
Oud 8 september 2010, 13:52   #140
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dewever kreeg een opdracht van een deel van het Vlaamse Publiek om de zaak de deblokkeren.
Wat is je bron voor deze losse bewering?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 8 september 2010 om 13:52.
E. Gidius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be