![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() En jij hebt een bijzondere gave waardoor je vast kan stellen wat bewustzijn is en welke wezens het bezitten? Ik denk namelijk dat dat er veel en veel meer zijn dan jij denkt.
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Ik geef eerlijk toe dat ik zo hypochriet als de pest ben en vervolgens ga jij doen alsof ik dat niet eerlijk toegeef en me van nog een beetje extra hypochrietie (of hoe dat ook geschreven word) beschuldigen. Als het niet vijandig was kwam het toch wel zo over, en bovendien is het een hypochriete manier van jezelf boven anderen stellen, zoals je hier weer probeert. Jij hebt een inzicht en de rest moet maar zitten en luisteren, je leest niet eens goed wat ze terugsturen. Ik weet niet wat jij er van denkt, maar als ik jou was zou ik beginnen met het proberen tegen te spreken van mensen dien jou ook daadwerkelijk tegenspreken.
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Wacht, niet alleen weet jij ook niet wat bewustzijn is maar beweert dat er ook veel meer wezels zijn die, wat jij niet kan definieren, bezitten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wees kalm. Al die heisa is heus niet nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En jij hebt telepathische eigenschappen zodat je weet wat ik denk?
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Weet je wat ik bedoel als ik het woord "sfeer" gebruik?
Sommige dingen hebben dat. Een kroeg kan dat hebben, een liedje, een computerspelletje, een avond, een weersomstandigheid. Dat je iets voelt van een specifieke signatuur. Het is al moeilijk om het concept sfeer te definieren. Maar als je ergens bent en je voelt een bepaalde sfeer verbonden met die plaats. Kun je die dan ondubbelzinnig definieren? En los van dat, moest jouw brein zulke dingen niet kunnen ervaren: Hoe abstract kan men een concept maken? Er zijn mensen met een beperkt verstand die niet begrijpen wat een verzamelingenleer is. Dan heb je mensen die iets slimmer zijn, maar ze begrijpen het concept metafysica niet. Wat een metrische tensor is, begrijpt geen halve miljoen Belgen. We kunnen ons zo omhoog werken. Het laatste vatbare concept door de meest briljante mens op aarde. Maak het nog een stapje complexer. Dan vat geen levend mens het. Maar dat betekent niet dat het er niet is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is in geen geval te vergelijken met echt overleven in de wildernis, of overleven zonder moderne technologie. Citaat:
Citaat:
Maar dergelijke zaken zijn onvermijdelijk. Tenzij je een echte allround survival-expert bent, zul ook jij stommiteiten uitsteken indien je vanaf morgen moet terugvallen op de jacht en visvangst. En dan nog. In WO II werden tijdens razzia's bemiddelde burgers, joden meestal, hun huizen uitgejaagd. Velen verschuilden zich in de bossen, soms een groot aantal maanden lang, en overleefden door insecten, boomschors en links en rechts wat fruit te eten. Velen stierven uiteraard ook, maar het toont aan dat in geval van nood mensen hun comfortabele levensstijl razendsnel van zich af kunnen schudden en overgaan tot bevrediging van de primaire basisbehoeftes, koste wat het kost. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen de joden de bossen in trokken namen ze mee wat ze konden dragen.
Als u morgen met een campingwagen op survival zal gaan, zal het ook wel lukken. Maar de mens puur zonder zonder enig hulpmiddel in de wildernis? En laat het dan nog eens winter zijn ook.
![]() |
#136 |
|
![]() Iets in je redenering klopt niet. Ik vraag me immers af hoe onze voorouders overleefd hebben, zonder wapens, met schaarse kleding en nauwelijks beheersing van het vuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |