Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2010, 10:08   #121
GilisFrederique
Vreemdeling

Standaard

voor dionysus; Tis ook omdat ik niet inzie welk nut het zou hebben, mij of anderen onder druk te laten plaatsen of te laten recruteren, door mensen die het belang van hun geloofsgemeenschap vooropstellen op dat van de onafhankelijkheid van het individu, dat laatste volgens mij, nog altijd een bassisfundament voor rechtvaardigheid is-beloning naar inzet, kunnen en goedheid en dus onderdeel van het behoeden van het kwade. Door dit niet te respecteren vormen/maken zij een onrechtvaardige gemeenschap, dat zichzelf op zelfdestructie programmeerd. Waarom zou ik mij daar dan bij gaan aansluiten?

Zoals elders op dit forum, dat atheisten nazi's zijn enzo...........We zouden beter al (kerk enzo...) hun subsidies en offergelden afnemen aangezien dat dan "het duivelse werk" is.

Zouden wij dan ook een goede "gods" daad verricht hebben?

Laatst gewijzigd door GilisFrederique : 22 september 2010 om 10:13.
GilisFrederique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 10:17   #122
Cdude
Banneling

Standaard

Waarom slaat mijn BULLSHIT meter in het rood zodra ik hier begin te lezen?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 10:35   #123
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Ellenlange teksten die op niets slaan, morosofisch geleuter, beledigen van medeforummers, je kent geen bal van geschiedenis (je ra - post was een enorm flagrante flater), en constant denken dat je speciaal bent doen mij maar 1 ding denken: HALLO EGMOND CODFRIED.
Oud 22 september 2010, 10:50   #124
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ellenlange teksten die op niets slaan, morosofisch geleuter, beledigen van medeforummers, je kent geen bal van geschiedenis (je ra - post was een enorm flagrante flater), en constant denken dat je speciaal bent doen mij maar 1 ding denken: HALLO EGMOND CODFRIED.
HALLO and GOODBYE ...

Moderator(s) U leest mee?
Oud 22 september 2010, 11:12   #125
GilisFrederique
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Een nieuw iemand op het forum dat zich beledigd voelt?
Hoe kan dat?
En neen, dat van re was geen flater--ga zelf eens kijken in Egypte!
Oud 22 september 2010, 11:17   #126
GilisFrederique
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
HALLO and GOODBYE ...

Moderator(s) U leest mee?
Wat jullie nog niet weten is het feit dat ik deel uitmaakte van een antiterroristische eenheid.
De vraag die men zich kan stellen is de volgende ; waarom waren/zijn een aantal mensen stokken in de wielen gaan steken?
En wat ik jullie nu gerust kan en mag vertellen is ,dat het onderzoek tot intimidatie naar mijn persoon, nog lopende is.
Zelf een aantal zeer belangrijke "vlamingen" "belgen" en Amerikaanders stellen zich bij dit gehele gedoe , een aantal belangrijke vragen!

Laatst gewijzigd door GilisFrederique : 22 september 2010 om 11:22.
Oud 22 september 2010, 11:22   #127
Schelfie
Minister-President

Standaard

Ik ben niet nieuw, makker. Ik ben hier langer als jij.

En in verband met je Ra: Ra en Re zijn alle twee juist. Het was de zonnegod van de oude Egyptenaren en tijdens het Oude Rijk (zeker tijdens de farao's van de 5de dynastie zoals Oeserkaf en Neferire) de oppergod van het Epyptische pantheon. Toen na de 1ste tussenperiode het Midden Rijk begon, werd Thebe (samen met Memphis) de nieuwe hoofdstad. Bijgevolg werd de beschermgod van die stad (Amon of Amun) tot oppergod gebombardeerd. Doordat Ra nog steeds zeer belangrijk en populair bleef was het voor de priesters van Amon niet meer dan logisch om Amon en Ra samen te voegen als zijnde 1 persoon (in dualiteit) waardoor je dus Amon - Ra, Amon - Re, Amun - Ra of Amun - Re kreeg. Maar zowel Amon en Amun en Ra of Re zijn dezelfde naam voor die goden.

Geschiedenis was niet je beste vak, hé...
Oud 22 september 2010, 11:24   #128
GilisFrederique
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet nieuw, makker. Ik ben hier langer als jij.

En in verband met je Ra: Ra en Re zijn alle twee juist. Het was de zonnegod van de oude Egyptenaren en tijdens het Oude Rijk (zeker tijdens de farao's van de 5de dynastie zoals Oeserkaf en Neferire) de oppergod van het Epyptische pantheon. Toen na de 1ste tussenperiode het Midden Rijk begon, werd Thebe (samen met Memphis) de nieuwe hoofdstad. Bijgevolg werd de beschermgod van die stad (Amon of Amun) tot oppergod gebombardeerd. Doordat Ra nog steeds zeer belangrijk en populair bleef was het voor de priesters van Amon niet meer dan logisch om Amon en Ra samen te voegen als zijnde 1 persoon (in dualiteit) waardoor je dus Amon - Ra, Amon - Re, Amun - Ra of Amun - Re kreeg. Maar zowel Amon en Amun en Ra of Re zijn dezelfde naam voor die goden.

Geschiedenis was niet je beste vak, hé...
eeeuhh ik denk dat je je een zeververhaal hebt laten opdringen!
Amon ra stond voor het begin van het heelal en was gewoon een uitverkorene van god!
Je neemt de bijbel toch ook niet letterlijk ofwel soms?
En je bent binnenin dit forum wel nieuw!

Laatst gewijzigd door GilisFrederique : 22 september 2010 om 11:33.
Oud 22 september 2010, 11:56   #129
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GilisFrederique Bekijk bericht
Amon ra stond voor het begin van het heelal en was gewoon een uitverkorene van god!
Je hebt onwetendheid, je hebt koppigheid, en je hebt mensen die te koppig zijn om hun onwetendheid te verhelpen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 12:31   #130
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Excuseer?

Citaat:
Wederom fout! Het begin voor het heelal voor de Egyptenaren was de oerheuvel met daarrond het oerwater. Op die oerheuvel daalde Amoen ( = de Eerste; niet te verwarren met Amon) neer en amuseerde zichzelf. Uit zijn zaad kwamen Sjoe ( = de Lucht) en Tefnoet ( = de Vochtigheid), die op hun beurt Noet ( = de Hemel-) en Geb ( = de Aarde) voorbrachten. Noet en Geb op hun beurt zorgen voor Isis, Osiris, Seth en Nephtis.

De Egyptenaren geloofden niet in 1 god (tenzij één enkele uitschuiver van Achnaton), en dus kan Amon - Ra ook geen uitverkorene zijn van die ene god. Of welke god bedoelde je anders?

Ik neem de bijbel alles behalve letterlijk. Voor mij is dat van evenveel literair belang als elk ander sprookjesboek.

Binnenin dit forum ben ik evenmin nieuw. Ik hou gewoon mijn mond als ik over iets geen mening heb of over iets helemaal niet weet. Dat zou u beter ook eens doen, want van geschiedenis hebt u echt geen kaas gegeten.
Oud 22 september 2010, 13:15   #131
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Sorry, ben niet echt het schrijverstype...vandaar...
We verwachten niet dat je hier een bestseller neerpent maar alinea's gebruiken zou al wat helpen om ietswat serieus genomen te worden :S.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 14:00   #132
GilisFrederique
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
We verwachten niet dat je hier een bestseller neerpent maar alinea's gebruiken zou al wat helpen om ietswat serieus genomen te worden :S.
Je zal wel gelijk hebben wat dat betreft, maar vond het gewoon vlugger lezen, alles aan elkaar.
Trouwens de enkele "(negatieve)" reacties, van sommigen, slaan niet op dit topic en doen mij vermoeden dat het eerder om gefrustreerde discriminatie gaat, dan wel het topic.
Vooral als "die sommigen" denken dat de europese geschreven geschiedenis naar andere culturen, de referentie is , zoals bvb amoen en amon, twee verschillende personen zijn enz.........
is werkelijk om te lachen.
Hier op internet en vele sites staan er teveel, verdraaide en verkeerde gegevens.
Oud 22 september 2010, 14:01   #133
GilisFrederique
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Excuseer?

Wederom fout! Het begin voor het heelal voor de Egyptenaren was de oerheuvel met daarrond het oerwater. Op die oerheuvel daalde Amoen ( = de Eerste; niet te verwarren met Amon) neer en amuseerde zichzelf. Uit zijn zaad kwamen Sjoe ( = de Lucht) en Tefnoet ( = de Vochtigheid), die op hun beurt Noet ( = de Hemel-) en Geb ( = de Aarde) voorbrachten. Noet en Geb op hun beurt zorgen voor Isis, Osiris, Seth en Nephtis.

De Egyptenaren geloofden niet in 1 god (tenzij één enkele uitschuiver van Achnaton), en dus kan Amon - Ra ook geen uitverkorene zijn van die ene god. Of welke god bedoelde je anders?

Ik neem de bijbel alles behalve letterlijk. Voor mij is dat van evenveel literair belang als elk ander sprookjesboek.

Binnenin dit forum ben ik evenmin nieuw. Ik hou gewoon mijn mond als ik over iets geen mening heb of over iets helemaal niet weet. Dat zou u beter ook eens doen, want van geschiedenis hebt u echt geen kaas gegeten.
En waar plaats je amon ra dan, in dit verhaal?
Oud 22 september 2010, 14:15   #134
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
En waar plaats je amon ra dan, in dit verhaal?
Amon ra? Dat was de oppergod. Hoe hij juist tot stand is gekomen, weet ik niet. Ik ken geen enkele Egyptische mythe die daarover handelt. Hij komt niet voor in deze scheppingsmythe (de scheppingsmythe van Heliopolis. Je hebt er echter meerdere myhtes over het ontstaan van de aarde, die minder bekent zijn.) Feit is wel dat Amon de beschermgod was van Thebe, en dat Amon dus in het middenrijk (toen Thebe de hoofdstad werd) de oppergod werd. Daarbij werd hij gelijkgesteld met Ra, waardoor deze twee werden samengevoegd tot Amon - Ra. Egyptenaren hebben er een vuistje van weg om goden bij elkaar te smijten. Zo heb je ook Re-Herachte (een combinatie van Ra en Horus), Ptah - Apis, en de Zonnecyclus van Ra (Waarbij Ra in 1 dag eerst Chepre, dan Ra, dan Atoem (jawel, dezelfde als van het scheppingsverhaal) en daarna terug Ra (afgebeeld met een ramskop deze keer ipv met valkenhoofd) werd. Elke avond werd hij opgegeten door Noet, om elke ochtend weer geboren te worden als Chepre.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 22 september 2010 om 14:22.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 15:20   #135
GilisFrederique
Vreemdeling

Standaard

Amon ra was inderdaad de zonnegod maar deze figuur werd in het leven geroepen vanaf de (zoveelste) dynastie ( de v of zoiets) om het bestaan en leven op aarde te kunnen verklaren. Het ontstaan van het heelal gaf hun geen verklaring voor de zon die nodig was voor alle leven op aarde. Vandaar dat men "de uitverkorene" (tevens referentie van goedheid en vertrouwen) is gaan koppelen aan de zon,vandaar de zonnegod. Omdat deze figuur het centerpunt van leven op aarde was en men daar voordien geen rekening mee had gehouden, werd voor velen algemeen aanvaard, dat enkel amon ra als god kon worden aanzien, vanwaar het onstaan Amoen=Amon ra als enige centrale god voor de egyptische beschaving.
Vele van deze verhalen, in pyramiden terug te vinden, gaan over het trachten toe te wijzen van eigen menselijk ontstaan aan .......(zoals de bijbel doet).... maar zijn niet meer dan verhalen waarbij mensen geconfronteerd met hun eigen intellect en met het gelijktijdig ontstaan van bestuur en veiligheid , de tijd kregen te filosoferen over het leven en het ontstaan ervan.
Dikwijls vergat men de evolutieleer te aanvaarden waarin zo ook de natuur als groter denkend geheel kan functioneren. De uitverkorenen zijn dan ook niet meer of minder dan natuurwezens (zoals nostradamus) waarmee de natuur tracht in te grijpen voor haar eigen bestaan (behoeden van). Omdat dit vroeger nog niet echt gekend was en de mens geconfronteerd werd met zijn eigen bestaan, heeft men dat op allerlei manieren trachten te verklaren.enz..en dikwijls ook oorlogen voor gevoerd, spijtig genoeg.

Laatst gewijzigd door GilisFrederique : 22 september 2010 om 15:29.
Oud 22 september 2010, 18:07   #136
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat jullie nog niet weten is het feit dat ik deel uitmaakte van een antiterroristische eenheid.
De vraag die men zich kan stellen is de volgende ; waarom waren/zijn een aantal mensen stokken in de wielen gaan steken?
En wat ik jullie nu gerust kan en mag vertellen is ,dat het onderzoek tot intimidatie naar mijn persoon, nog lopende is.
Zelf een aantal zeer belangrijke "vlamingen" "belgen" en Amerikaanders stellen zich bij dit gehele gedoe , een aantal belangrijke vragen!
en zo'n pussy laat zich intimideren door een geladen pistool?
Die ontwapen ik en knal hem voor z'n harses met zijn eigen speelgoed

Laatst gewijzigd door Cdude : 22 september 2010 om 18:08.
Oud 22 september 2010, 18:26   #137
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amon ra was inderdaad de zonnegod maar deze figuur werd in het leven geroepen vanaf de (zoveelste) dynastie ( de v of zoiets) om het bestaan en leven op aarde te kunnen verklaren. Het ontstaan van het heelal gaf hun geen verklaring voor de zon die nodig was voor alle leven op aarde. Vandaar dat men "de uitverkorene" (tevens referentie van goedheid en vertrouwen) is gaan koppelen aan de zon,vandaar de zonnegod. Omdat deze figuur het centerpunt van leven op aarde was en men daar voordien geen rekening mee had gehouden, werd voor velen algemeen aanvaard, dat enkel amon ra als god kon worden aanzien, vanwaar het onstaan Amoen=Amon ra als enige centrale god voor de egyptische beschaving.
Vele van deze verhalen, in pyramiden terug te vinden, gaan over het trachten toe te wijzen van eigen menselijk ontstaan aan .......(zoals de bijbel doet).... maar zijn niet meer dan verhalen waarbij mensen geconfronteerd met hun eigen intellect en met het gelijktijdig ontstaan van bestuur en veiligheid , de tijd kregen te filosoferen over het leven en het ontstaan ervan.
Dikwijls vergat men de evolutieleer te aanvaarden waarin zo ook de natuur als groter denkend geheel kan functioneren. De uitverkorenen zijn dan ook niet meer of minder dan natuurwezens (zoals nostradamus) waarmee de natuur tracht in te grijpen voor haar eigen bestaan (behoeden van). Omdat dit vroeger nog niet echt gekend was en de mens geconfronteerd werd met zijn eigen bestaan, heeft men dat op allerlei manieren trachten te verklaren.enz..en dikwijls ook oorlogen voor gevoerd, spijtig genoeg.
Ik las het woord "Nostradamus" en wist al genoeg.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 19:02   #138
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb geen idee waar je die ideëen vandaan haalt, maar elke normale egyptoloog zou je ter plekke uitlachen, me dunkt...
Oud 23 september 2010, 06:04   #139
GilisFrederique
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
en zo'n pussy laat zich intimideren door een geladen pistool?
Die ontwapen ik en knal hem voor z'n harses met zijn eigen speelgoed
Intimideren? neen, het was juist omdat ik mij niet geintimideerd voelde, hij hulp was gaan zoeken bij zijn katholieke vlaams belang clan, die met opzet ons aanreden met de wagen in volle verkeer, waarna zij vluchtmisdrijf pleegden, snachts in de wagen inbraken, de wagen zijn gaan bekrassen,enz..... een aantal van zijn gefrustreerde vriendjes wonen hier zelfs in mijn straat. Probleem voor hen; Hun kortzichtigheid en oppervlakkigheid heeft hen nu in de problemen gebracht.
Het gaat zelfs verder, volgens de staatsveiligheid worden zij nu beticht van het onrechtstreeks ondersteunen, van terrorisme in eigen land.
Eigenlijk heeft hij zichzelf voor het hoofd geschoten.

Laatst gewijzigd door GilisFrederique : 23 september 2010 om 06:05.
Oud 23 september 2010, 06:17   #140
GilisFrederique
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik las het woord "Nostradamus" en wist al genoeg.
Niet dat je hierin moet geloven, noch dat het gevraagd werd, vooral als je weet dat het slechts een verduidelijking was voor "het geloof",vanwaar mijn volgende vraag;
Wat bedoel je nu eigenlijk?
Gelieve dan ook te verduidelijken en te argumenteren, want tot hiertoe kom je nogal oppervlakkig,kortzichtig en katholiek over als je je beperkt tot "ik las het woord "nostradamus" en wist al genoeg".

Laatst gewijzigd door GilisFrederique : 23 september 2010 om 06:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be