![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kwantitatief wel, percentueel niet. Laatst gewijzigd door Robinus V : 22 september 2010 om 13:41. |
|||
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien is het eens tijd om te zorgen dat het verschil niet zo groot is en dat de transfers kunnen verminderen? Prof. Matthijs zegt daarover het volgende : misschien eens kijken naar Duitsland waar je ook solidariteit hebt maar dan wel begrensde solidariteit. Er is solidariteit tot 95 en als je daaronder zakt moet je het zelf uitzoeken... Lijkt mij een heel bruikbaar voorstel. |
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel maal zou de werkgroep al gaan lunchen zijn?
Hebben ze hun bonnetjes al binnengebracht?
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is zo een beetje zoals op cursus gaan, (maar dan zo van die hele dure in de prive he, ... ![]() Laatst was het wel zo goe nie, die Engelsen hebben er nog steeds niks van begrepen als het op eten aankomt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De indruk die jij me gaf, was dat jij het besparen op 'de transfers' als onderdeel zag van het Vlaamse deel van de besparingen, terwijl dat geen besparing is maar wel een verschuiving van wie moet besparen. De Vlamingen zouden dan minder moeten besparen dan de bedoeling was en de rest meer. |
|
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Onckelinckx pleit er ook voor dat Wallonie en Brussel versterkt federaal ujit de onderhandelingen moeten komen. Waarom pleiten wij Vlamingen toch voor evenveel rechten en plichten als men ons eigenlijk alleen maar wil uitzuigen?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onze Vlaamse politici doen in mijn ogen wel niet echt veel voorstellen om iedereen evenveel rechten en plichten te geven. De voorstellen die zij lijken te doen zorgen er niet voor dat iedereen zijn deel van de besparingen moet doen, maar wel dat ons deel van de besparingen doorgeschoven wordt naar Wallonië. Wel zullen we, als we nog ooit vooruit willen, moeten ijveren voor gelijke rechten en plichten. Dat is namelijk het enige waar iedereen mee akkoord zou moeten kunnen gaan. |
|
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() Robinus je kent weinig van politiek vermoed ik. Als je eivert voor geleike voordelen dan gaat de ander nog eisen stellen erbovenop en word je in het zak gezet, je moet meer van je eigen perspectief beginnen als je zelfs maar een beetje van je programma wenst te realiseren (een fout die oa. de CD&V vaak maakt).
|
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maakt dat ook maar éen sjoege uit? Zolang er maar een oplossing uit de bus komt.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien, welk eigen perspectief? Waarom moet ik een Vlaming waarmee ik niets te maken heb meer verdedigen dan een Franstalige waar ik niets mee te maken heb? Gewoon omdat anderen het omgekeerde doen? Zie je dan niet dat die tactiek spanningen en bijgevolg ruzies veroorzaakt? |
|
![]() |
![]() |
#133 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als enige regio in Europa, veronderstel ik, of vind je het ook niet kunnen dat het in Duitsland beter boert dan in Vlaanderen? Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
#134 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben voorstander van een sociaal samenwerkingsverband tussen zo veel mogelijk staten waarbij het deel van de uitgaven dat iedereen per inwoner doet gefinancierd wordt via gemeenschappelijke belastingen, waarbij elk individu een bepaald percentage van het inkomen afdraagt. De leden die meer willen besteden per inwoner moeten extra belastingen heffen op de eigen inwoners. Een voorbeeldje: Staten A, B en C zijn lid van het sociaal samenwerkingsverband. Staat A wil €D uitgeven per inwoner, staat B €D+E en staat C €D+E+F. De eerste €D voor alle staten worden dan betaald met belastingen uit alle landen. De volgende €E worden betaald met belastingen in de staten B en C. Staat C betaalt zijn laatste €F/inwoner met belastinggeld van enkel de eigen inwoners. Uitgenodigd om wat voor voorstel te produceren? |
|||
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sinds 1975 voert Vlaanderen een beleid van besparingen. Niet echt bij de bevolking maar bij de instellingen. Gemeentes werden plots een fusie gemeente onder een grotere gemeente. Ik denk stomweg aan het dorp van Leterme. St – Jan had plots geen gemeente bestuur meer en viel onder Ieper. Daar werd bespaard op burgemeester kosten en schepenen. Ook in het onderwijs. Scholen fusie zorgde voor minder uitgave. De Vlaamse bevolking werd er niet armer van. Plots moesten we geen tv en radio taks meer betalen. Nu komt er een besparing op ons af om “de Belgische “ begroting in evenwicht te houden. Iedereen weet het. Vlaanderen heeft geen schulden, heeft binnenkort overschot. Iedereen weet het. Wallonië en Brussel leeft sinds 1975 boven hun stand. Als er moet bezuinigd worden, dan lijkt het best dat Brussel en Walloniê het voorbeeld volgen van Vlaanderen. Maar in Wallonië is de voornaamste werkgever de overheid ( de PS van Di Rupo). Die zien dat niet zitten om nu plots “ de tering naar de nering te zetten”. Kun strategie om werkgelegenheid uit te delen en zo stemmen te bekomen raakt in gevaar. Het is logisch dat iemand die sinds 1975 boven zijn stand leeft plots de rekening krijgt. Het is logisch dat iemand die sinds 1975 onder zijn stand leeft plots een vrijheid krijgt om zich eindelijk enige luxe te permitteren. Dat contrast luxe en rekening leid tot de PS reactie : niemand mag verarmen. Mijn standpunt? Wel stel u 2 getrouwde koppels voor getrouwd in 1975. Koppel 1 koopt een huis en betaald die netjes af. Geen reizen, geen luxe .Eerst het huis betalen. In 2010 is het huis eindelijk afbetaald. Het koppel is intussen al in de 50 en denk eraan om eindelijk eens wat te reizen. Koppel 2 koopt geen huis. Leeft van het OCMW. Zodra er een beetje geld is wordt er gereisd en indien nodig wordt er geleend om te reizen. In 2010 stelt het koppel vast dat ze geen leningen meer kan krijgen om te reizen. Er komt een voorstel. Koppel 1 mag nog niet op reis omdat koppel 2 zou kunnen blijven op reis gaan. Niemand mag toch verarmen hé. Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 22 september 2010 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Momenteel is het zo dat wallonië 1,9 miljard euro méér ontvangt uit de federale pot ten nadele van Vlaanderen én brussel... Momenteel heeft wallonie per hoofd zo'n 525 euro méér te besteden aan gekregen federaal geld dan men in brussel én Vlaanderen tesamen per hoofd te besteden heeft... Een herziening van die financiëringswet zou alléén maar inhouden dat dit teveel van wallonië, 1,9 miljard euro zou verdeeld worden tussen brussel 300 miljoen euro en vlaanderen 1.6 miljard euro .... Zeg maar een eerlijkere verdeling van het federaal maatschappelijk inkomen... Citaat:
Momenteel krijgen ze in het zuiden méér dan wij in het noorden.... Ik zie géén reden waarom de walen méér moeten krijgen dan diegenen die het meeste geld in het laatje brengen... Citaat:
De vrucht van hun jarenlange wanbeleid in de vorm van hogere belasting door te schuiven naar waal modaal die zo stom is om diezelfde potverteerders keer op keer te herverkiezen... Laatst gewijzigd door Svennies : 23 september 2010 om 02:59. |
|||
![]() |
![]() |
#138 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou de huidige financieringswet inderdaad wel eens moeten lezen. Het is echter niet zo dat kennis van de huidige situatie nodig is om de ideale situatie te bepalen, dus zal ik het enkel lezen om eventuele misvattingen daarover uit de wereld te kunnen helpen. Citaat:
In België zou zo'n fiscale autonomie betekenen dat Vlamingen meer inspraak krijgen dan niet-Vlamingen, omdat ze gemiddeld rijker zijn. Je kan bediscussiëren dat wie meer geld heeft meer te zeggen mag hebben, ook op politiek vlak, maar je kan niet ontkennen dat fiscale autonomie betekent dat Vlamingen wel degelijk bevoordeeld worden op niet-Vlamingen binnen België. Mij lijkt een plutocratisering van de politiek onwenselijk. Een verdere democratisering geniet mijn voorkeur. In de samenleving in zijn geheel, politiek en apolitiek, mag plutocratie wel in beperkte mate bestaan wat mij betreft, maar op politiek vlak dient de democratie zo groot mogelijk te zijn, opdat de macht van de plutocraten niet te groot zou worden en er een mooie verhouding tussen democratie en plutocratie/meritocratie zou bestaan. |
||
![]() |
![]() |
#139 |
Minister-President
|
![]() Ik heb al veel stelling gehoord maar "Vlaanderen mag de vruchten niet plukken van lagere werkloosheid en minder schulden" omdat dit "ondemocratisch is" slaagt echt wel alles. Je bent hier alles op 1 hoopje aan het gooien. Democratie gaat over inspraak en heeft op zich bitter weinig te maken met financiëring.
|
![]() |
![]() |
#140 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je hoeft geen voorstander te zijn van democratie als je dat niet wenst, he. |
||
![]() |