Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2010, 10:13   #121
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik aanbid liever geld dan schapen.
Toppunt van blanke bekrompenheid

"Ik aanbid liever geld dan schapen" En dit anno 2010

Als schapen konden spreken ze zouden op jouw smoel spuwen

Moslims, beste heerschap, aanbidden geen schapen, maar aanbidden enkel één God, (Allah),

Ze aanbidden geen geld, geen vrouwen, geen materieel, geen auto's, geen huizen, wij aanbidden de onzichtbare God, wij aanbidden geen bomen, geen stenen, geen mensen, geen zangers zoals "U2" die ondertussen maar 1 percent van zijn liefdadigheid heeft weggegeven

Laatst gewijzigd door Moor : 25 september 2010 om 10:14.
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 10:15   #122
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Weet je, jij mag voor mij komen werken, jij mag de aars van m'n paard komen kuisen, goed,

Ja ja de westerling, slaaf van de kapitalistische maatschappij, aanbidder van het geld, slaaf van de euro,
Als je hem daar 500 000€ voor betaalt, waarom niet?
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 10:23   #123
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

het niveau is hier serieus aan 't dalen
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 10:32   #124
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat hem in deze discussie dacht ik over mensen te werk stellen zonder voldoende opleiding of ervaring.
Niet over nationaliteiten.
En daarbij, liever een werkende allochtoon dan een dopper...als ze werken brengen ze nog iets op tenminste.
Enfin als Allah het wil tenminste.

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 september 2010 om 10:32.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 10:34   #125
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Tjaaa zegt veel over je, geen principes, geen eer,
Ga jij vertellen tegen alle bejaardenhelpers, verzorgend personeel en moeders dat hun job zonder eer is?

Geen eer. Omdat ik voor een zeer aanzienlijk bedrag een doodnormale menselijke zaak wil doen?
Weliswaar bij een specifiek groepje van allochtonen die na 180 jaar nog niet ingeburgerd zijn.

Voor €500 000 kom ik jouw scrotum polijsten weet je, en je paards aars erbij. Da's maar een job, net zoals boekhouden een job is, of metser, of panneermeelbakker of henneptouwslager.
Oud 25 september 2010, 10:39   #126
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Op zijn minst wel eerlijk en tastbaar.

Citaat:
Daar moeten ze niet voor kunnen spreken. Trouwens, lama's en kamelen staan ervoor bekend prima spuwers te zijn.

Citaat:
Moslims, beste heerschap, aanbidden geen schapen, maar aanbidden enkel één God, (Allah),
Als je het mij vraagt is het ook alleen maar uit angst voor de hel.

Citaat:
Ze aanbidden geen geld, geen vrouwen, geen materieel, geen auto's, geen huizen, wij aanbidden de onzichtbare God, wij aanbidden geen bomen, geen stenen, geen mensen, geen zangers zoals "U2" die ondertussen maar 1 percent van zijn liefdadigheid heeft weggegeven
Prima toch, zolang "ze" mij niet lastig vallen respecteer ik dat. Maar helaas... Respect moet je verdienen, Moor, en da's nu net iets moeilijker. En net dat is nu een deeltje van't probleem waarom bepaalde bevolkingsgroepen niet zo makkelijk aan de bak komen.
Ik zie toch niet al te veel werkloze Japanners in België rondlopen, om maar een greep te doen uit het scala inwijkelingen.
Oud 25 september 2010, 12:18   #127
grimbergen
Banneling

Standaard

Interimkantoren zijn er gekomen op vraag van de werkgever. De werkgevers zijn hun rechtstreekse bazen. Ze volgen ten alle tijden de vraag van de werkgever. Ze willen namelijk net als iedereen geld verdienen. De verandering moet komen vanuit de werkgevers groep. Niet vanuit de interimkantoren. Zoals iedereen weet is dat een grote lobbygroep. Ik spreek nu uit eigen ervaring. Ik neem mensen aan die de juiste capaciteiten hebben. Elke job heeft een functieomschrijving en de bijhorende verloning. Inclusief de begeerde firmawagen.
Ik werk samen met ander consulting bedrijven. Daar is 1 marokkaan te werkgesteld. Die gast is super. Studeert steeds bij en heeft een firmawagen. Zijn godsdienst beoefent hem thuis. Mensen op het werk hebben geen last van zijn islambeleving. Op islamfeestdagen neemt hij vakantie. Hij zeurt niet om meer dan 6 weken in juli en augustus verlof te krijgen. Prima werknemer. Een andere firma waar ik mee samen werk heeft ook een marokkaan in dienst. Integenstelling tot deze andere wil hij steeds meer zijn geloofsbelevenis opdringen. Dit geeft aanleiding tot strubbelingen binnen de werknemers. Vooral meisjes voelen zich geviseerd. Hij moet werken onder een zeer bekwame vrouw. Deze uiterst serene en bekwame vrouw begint zijn gedrag beu te worden. Hij wil steeds meer. Hij heeft problemen met de volgende dingen: vrouwelijke managers, korte rokken die de vrouwen op het werk dragen, wil geen vakantie opofferen op zijn geloofsfeestdagen, eist 8 weken verlof tijdens de maanden julie en augustus BETAALD . De vrouwelijke manager die niet aan zijn eisen wil voldoen rekening houdend met de andere werknemers krijgt steeds het scheldwoord raciste naar het hoofd gesmeten. Er is al sprake geweest om hem te ontslagen wegens onbeschoft gedrag. Hij speelt echter steeds de kaart van racisme en het centrum van ongelijkheid uit. Zodat de CEO nog steeds niet de juridische weg heeft om hem te ontslagen. Het is dan ook niet moeilijk om te begrijpen dat werkgevers twee maal nadenken alvorens een moslim in dienst te nemen.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 25 september 2010 om 12:23.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 12:45   #128
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor €500 000 over 5 jaar ga ik zelfs aan de slag als Royale Aarsafveger.
Zelfs voorzitter van de EU wil ik ervoor worden.
Oud 25 september 2010, 13:01   #129
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Geen auto?
Wat hangen al die bidrkaaltjes en allahzakdoekjes dan te doen in hun kamelen van het westen , ja u kent hem wel , de MERCEDES.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 13:02   #130
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor €500 000 over 5 jaar ga ik zelfs aan de slag als Royale Aarsafveger.
Jouw trouw aan belgique kan dus zoals bij vele Vlamingen gewoon afgekocht worden met geld.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 13:02   #131
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Interimkantoren zijn er gekomen op vraag van de werkgever. De werkgevers zijn hun rechtstreekse bazen. Ze volgen ten alle tijden de vraag van de werkgever. Ze willen namelijk net als iedereen geld verdienen. De verandering moet komen vanuit de werkgevers groep. Niet vanuit de interimkantoren. Zoals iedereen weet is dat een grote lobbygroep. Ik spreek nu uit eigen ervaring. Ik neem mensen aan die de juiste capaciteiten hebben. Elke job heeft een functieomschrijving en de bijhorende verloning. Inclusief de begeerde firmawagen.
Ik werk samen met ander consulting bedrijven. Daar is 1 marokkaan te werkgesteld. Die gast is super. Studeert steeds bij en heeft een firmawagen. Zijn godsdienst beoefent hem thuis. Mensen op het werk hebben geen last van zijn islambeleving. Op islamfeestdagen neemt hij vakantie. Hij zeurt niet om meer dan 6 weken in juli en augustus verlof te krijgen. Prima werknemer. Een andere firma waar ik mee samen werk heeft ook een marokkaan in dienst. Integenstelling tot deze andere wil hij steeds meer zijn geloofsbelevenis opdringen. Dit geeft aanleiding tot strubbelingen binnen de werknemers. Vooral meisjes voelen zich geviseerd. Hij moet werken onder een zeer bekwame vrouw. Deze uiterst serene en bekwame vrouw begint zijn gedrag beu te worden. Hij wil steeds meer. Hij heeft problemen met de volgende dingen: vrouwelijke managers, korte rokken die de vrouwen op het werk dragen, wil geen vakantie opofferen op zijn geloofsfeestdagen, eist 8 weken verlof tijdens de maanden julie en augustus BETAALD . De vrouwelijke manager die niet aan zijn eisen wil voldoen rekening houdend met de andere werknemers krijgt steeds het scheldwoord raciste naar het hoofd gesmeten. Er is al sprake geweest om hem te ontslagen wegens onbeschoft gedrag. Hij speelt echter steeds de kaart van racisme en het centrum van ongelijkheid uit. Zodat de CEO nog steeds niet de juridische weg heeft om hem te ontslagen. Het is dan ook niet moeilijk om te begrijpen dat werkgevers twee maal nadenken alvorens een moslim in dienst te nemen.
al eens gedacht aan alinea's Grimmie ?
Oud 25 september 2010, 13:03   #132
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Jouw trouw aan belgique kan dus zoals bij vele Vlamingen gewoon afgekocht worden met geld.
Iedereen heeft een prijs, ook jij.
Oud 25 september 2010, 13:04   #133
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Iedereen heeft een prijs, ook jij.
Toch niet.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 13:14   #134
Wisord
Banneling

Standaard

Verplicht de interimkantoren om 75 % van hun uitzendkrachten een vast contract te geven ...betere arbeidsvoorwaarden en vakbonden op de werkvloer . Indien ze dit niet willen handeltje sluiten .

Laatst gewijzigd door Wisord : 25 september 2010 om 13:15.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 15:17   #135
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Verplicht interimkantoren om 75% van hun uitzendkrachten vast aan te nemen, en je hebt geen uitzendkantoren meer.

Wel grappig. ik vind een uitzendkantoor een betere methode om werkgevers te vinden dan de VDAB of enige andere overheidsinstelling die zich met zulke zaken wil moeien.
Oud 25 september 2010, 15:23   #136
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die vrouwelijke consulentes die horen eerder thuis in de "schipperstraat"

Verdoeme !!!!!!!!!
Ik denk dat je hiermee dezelfde fout maakt als die consulentes.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 15:32   #137
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, men moet iedereen aanpakken,

Interims en bedrijven, wanneer bedrijven zien, dat al de interims de wet toepassen, dan zullen de bedrijven inzien dat het geen zin meer heeft om nog te discrimineren

Ik pleit ook voor een kliklijn, om zodoende de klanten die zich te goed doen aan racisme en discriminatie, dezen actief op te sporen, vervolgen, of een minnelijke schikking aanbieden, om een voorbeeld te stellen

En ook indien de interims bij de kraag gevat worden, om dezen ook te vervolgen, te pluimen, hun inkomsten gebruiken voor integratieprojecten

Beste mensen, oproep aan autochtonen, wanneer gaan jullie dit begrijpen?

Indien jullie de "allochtonen" willen assimileren dan dienen jullie hen niet te "discrimineren",

Elk interim dat geld verdient aan zulke praktijken is gelijk aan Nike dat geld verdient door kinderarbeid of zoals iemand die "bloeddiamanten" verkoopt

Ik vrees zelfs dat er bloed hangt aan de handen van de Interims
En jij denkt dit te kunnen oplossen met "aanpakken".
Man toch, hiermee krijg je enkel een averechts effect, met als resultaat dat er subtieler wordt gewerkt, maar het resultaat blijft hetzelfde, en de bewijsvoering wordt moeilijker.
Met een mentalitsverandering, door de meerwaarde aan te tonen, bereik je veel meer.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 15:59   #138
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Omdat ik als verzorger aan de slag zou gaan, voor de riante vergoeding van €500 000 ben ik plots Belgicist?
Oud 25 september 2010, 16:31   #139
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
daarom dat ze allemaal een bmw moeten hebben? daarom dat ze allemaal achter de witte meisjes aanhollen, daarom dat ze bij vadertje staat bedelen om geld en bij eventuele kritiek onmiddelijk racist roepen.

het verhaal vd interim's is simpel
werkgever wil geen allochtoon dus stuurt interim geen allochtoon. ge kunt interim's bestraffen maar dat maakt niet dat werkgevers plots allochtonen gaan aannemen.

enne allochtonen moeten toch ook eens hand in eigen boezem steken.
neem ik via dienstencheque kuisvrouw aan komt er hier een allochtoonse van haren tak maken omdat ik in mijn eigen kot rook
en dan mij raciste noemen. zo maakt ge u sympathiek natuurlijk
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 16:45   #140
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Op het werk van een vriendin van ons werkte er ook zo ene . Hij weigerde te werken onder het gezag van een vrouw. Ze hebben daar snel korte metten mee gemaakt. hij moest niet meer komen.
Sindsdien nemen ze daar, voor de zekerheid geen moslims meer aan.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be