![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het probleem is het vetgedrukte. Of die wetten van Allah nu al dan niet in overeenstemming zijn met de Belgische wetten is in deze zelfs irrelevant.
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geweldig, zie het rechts speelgoed begaan..
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat wel relevant. Ik gaf voorbeelden van wetten van Allah die indruisen tegen de Belgische wetten. Ik had daar graag een reactie op gezien vanwege een 100% moslim(a) die eigenlijk door die Belgische wetten maar een 75% moslim(a) in België kan zijn en dus verplicht wordt de weg van afvalligheid te behandelen (waarvoor de straffen van Allah dan weer niet echt mild zijn).
Laatst gewijzigd door Sunny : 28 september 2010 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat ik hier de wet van Allah ga opleggen want dit zou inderdaad een dwang in de godsdienst zijn en er is geen dwang in de godsdienst. Jouw vraag of ik de koran boven andere menselijke systemen zet, is vanuit twee perspectieven een verkeerde vraag. Het theologische geloof (wat ik al dan niet boven wat zet) is iets persoonlijk, het heeft ABSOLUUT niets te maken met het naleven van de wet in het land waarin een moslim vestigt. Het heeft in de praktijk geen invloed. Feit dat je deze vraag aan mij stelt, bewijst van een soort inquisitie. De grondwet heeft NIETS te maken met het hiernamaals, terwijl de koran de moslim in zijn denken en doen leidt met als doel zichzelf te voorbereiden voor dag des oordeels. De vraag of ik de koran boven grondwet zet, is een verkeerde vraag want je kan geen vergelijking doen tussen twee dingen die niet gelijk zijn. De grondwet van de mens en de koran zijn in dat opzicht niet gelijk, derhalve is een vergelijking totaal verkeerd. De niet-moslims in het kalifaat mochten hun eigen gemeenschappen met hun eigen wetten en tradities regeren want wij hebben geen dwang in de godsdienst. Er is geen dwang in de godsdienst (Quran). Citaat:
Waarom ben ik dan een bedreiging voor de samenleving? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Nu even serieus: Als ge de islam wilt zwart maken, ga dan op zn minst eerst wat kennis opdoen. Verder kunt gij en de moslimgeilerds die nood hebben aan meerdere vrouwen mij gestolen worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat met de islamitisch erfenisregeling? Je minwaarde als vrouwelijke getuige in de islam? Ben je het eens met de schending van gelijkheidsbeginsel door de islam? Citaat:
Laatst gewijzigd door Sunny : 28 september 2010 om 21:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
|
![]() Citaat:
De erfenisregeling, kan ik hier niet op 1, 2, 3 uitleggen. Ge gaat daar een nieuwe topic over moeten openen en ik zal het dan zeker niet laten op uw reacties te reageren. Mijn minwaarde? U beziet dat zo, ik zie dat niet zo. Doe wat aan je kennis over de islam. Praat niet over zaken, waar ge niks over weet mijn beste.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
De erfenisregeling is duidelijk : Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Sunny : 28 september 2010 om 21:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
![]() Citaat:
Weet ge, ge hebt hier velen die anti- religie zijn maar wel open staan voor dialoog. Jij bent echt een geval apart. Jij bent niet op zoek naar de waarheid en staat totaal niet open voor wat een ander te zeggen heeft. Een ander boeit jou niet, egotripper. Dus ik vraag me af waarom ik mijn kostbare tijd aan figuren als jou zou moeten verspillen. Prettige avond verder.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 28 september 2010 om 21:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn hier drie soorten mensen op forum. Een soort geef jij gewoon gelijk want dat is wat ze zoeken. Een soort sorteer jij in negeerlijst want beledigen en kwetsen is wat ze zoeken. En de derde soort verdient dialoog mits het nakomen van de randvoorwaarden en oordelen van dialoog voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
http://www.exmoslim.org/
![]() |
![]() |
#134 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Ik spreek dat dus tegen met feiten, die je niet kan ontkennen. Polygamie is bij wet verboden. De islamitiche erfenisregeling kan hier gewoon niet, ze is strijdig met de wet. Dus stel ik me vraag : hoe gaan hardcore moslims om met de confrontatie met feiten. De reactie is duidelijk : ontkenning, ontkenning van wat nochtans feiten zijn. Ik vraag mij gewoon af of jullie nooit kritisch zijn voor de wetten van Allah. En ik vraag me af hoe jullie omgaan met wetten van Allah die in dit land verboden zijn. Dat maakt van jullie moslims die niet voor 100% de volledige leer volgen. Dus afvalligheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() Er hoeft geen praktische tegenstrijd te bestaan. Wat je theologisch gelooft (jouw intentie inbegrepen) is persoonlijk en strikt privé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vragen sluiten eigenlijk aan bij het opiniestuk van Etienne Vermeersch waarin hij dezelfde analyse maakt als ik. http://www.etiennevermeersch.be/arti...ere-benadering Laatst gewijzigd door Sunny : 28 september 2010 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |