![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Staatssecretaris
|
![]() Uit vorige reply kan je al opmaken waarom die er niet "is".
Er zijn wel meer zaken die mij niet correct lijken en die aangehaald zijn bij de bonden. Binnen de zelfde dienst werkt de helft 36.25h, de anderen 40h. Met de economische werkeloosheid werden ook degenen die 40h werken maar voor 36,25 vergoed. HRM ontkent gewoon dat er mensen zijn 40h/week werken en bonden halen hun schouders op.
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En al de rest zou het moeten vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen de geschiedenis van het feminisme zijn er enkele mijlpalen wat gelijkwaardige behandeling van vrouwen betreft. De vrouwen werden steeds gelijkwaardig behandeld als ze economisch evenveel rendeerden (opkomst bvan de industrie bv), of ze werden opgewaardeerd als er behoefte was aan meer kindjes (Nazi-regime). Mannen zijn nooit beschermers geweest van de vrouwen. Vrouwen werden steeds aanbeden, om mystieke of hoofse redenen. Maar werden nooit als gelijkwaardig beschouwd. zelfs de koninginnen niet. Hoogstens beschermd in die zin dat ze wegens hun parasitair leven binnen de bourgeoisie veel tijd hadden om zich met cultuur en literatuur bezig te houden. Maar dat beschermgedoe is niet meer dan ijdelheid binnen een ridderlijk leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Liberaal zou ik het niet "eerlijk" vinden dat ik na een gans leven werken zomaar aan m'n lot zou overgelaten worden. Sociaal wil ik ook niet ten laste worden. Toch niet voor jaren.
![]() |