Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2010, 19:06   #121
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Er is ook geen syndicale afvaardiging zeker?
Uit vorige reply kan je al opmaken waarom die er niet "is".

Er zijn wel meer zaken die mij niet correct lijken en die aangehaald zijn bij de bonden. Binnen de zelfde dienst werkt de helft 36.25h, de anderen 40h. Met de economische werkeloosheid werden ook degenen die 40h werken maar voor 36,25 vergoed. HRM ontkent gewoon dat er mensen zijn 40h/week werken en bonden halen hun schouders op.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 19:12   #122
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Als je delege bent, als de vakbond sterk staat in het bedrijf en het bedrijf kan door algemene publieke bekendheid aandacht krijgen in de media dan maak je een kans. Als je als vakman afhankelijk bent van een transportbond dan kan je het vergeten hoor.

Dat vraag ik mij eigenlijk ook wel af.
Je denkt toch niet dat de wet enkel wordt nageleefd voor een vakbondsafgevaardigde in een bedrijf met een sterke vakbond en een publieke bekendheid.
En al de rest zou het moeten vergeten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 19:40   #123
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
mannen zitten met een zwakke-meisjes complex. Ze hebben altijd de neiging om ons te beschermen, ook al kunnen wij best ons vrouwtje staan.
Ah. Daar zitten we nu echt op te wachten. Met dergelijke uitspraken wordt elke vrouwelijke geloofwaardigheid ondergraven.

Binnen de geschiedenis van het feminisme zijn er enkele mijlpalen wat gelijkwaardige behandeling van vrouwen betreft. De vrouwen werden steeds gelijkwaardig behandeld als ze economisch evenveel rendeerden (opkomst bvan de industrie bv), of ze werden opgewaardeerd als er behoefte was aan meer kindjes (Nazi-regime).

Mannen zijn nooit beschermers geweest van de vrouwen. Vrouwen werden steeds aanbeden, om mystieke of hoofse redenen. Maar werden nooit als gelijkwaardig beschouwd. zelfs de koninginnen niet.
Hoogstens beschermd in die zin dat ze wegens hun parasitair leven binnen de bourgeoisie veel tijd hadden om zich met cultuur en literatuur bezig te houden.

Maar dat beschermgedoe is niet meer dan ijdelheid binnen een ridderlijk leven.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 22:10   #124
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je denkt toch niet dat de wet enkel wordt nageleefd voor een vakbondsafgevaardigde in een bedrijf met een sterke vakbond en een publieke bekendheid.
En al de rest zou het moeten vergeten.
Nee dat denk ik niet. Maar om de wet te laten laten gelden voor mij moet ikzelf en wil ik enige kans maken om te slagen met een privé advocaat naar de arbeidsrechtbank stappen en daartoe heb ik de financiële middelen niet. Ik zou wellicht, na jaren, m'n gelijk wel halen maar kan het niet "voorschieten". Bovendien lijkt het me niet aangewezen om als kankerpatient je werkgever "aan te vallen" Of ik genees of niet, een andere job krijg ik toch niet. Als ik dus overstap naar "profiteur" is dat voor de rest van m'n leven. eerst wat werkloosheidsuitkeringen en ziekenkas en als ik de leeftijd haal pensioen.

Liberaal zou ik het niet "eerlijk" vinden dat ik na een gans leven werken zomaar aan m'n lot zou overgelaten worden. Sociaal wil ik ook niet ten laste worden. Toch niet voor jaren.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be