Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 oktober 2010, 13:46   #121
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar Eddy, hou toch op met zo giftig te reageren tegen iedereen die voorstander is van een toenadering is tussen Nederland en Vlaanderen. Wees gerust, het wordt toch nooit een "opslorping" of een "fusie". Die toenadering komt er sowieso toch. Wat je in je handtekening schrijft is meer dan hatelijk, het is bepaald racistisch.
2!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:48   #122
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U weet zeer goed dat als er vandaag verkiezingen zouden zijn, de N-VA zou geplebisciteerd worden en vermoedelijk de kaap van de 40 pct zou halen.
Mogelijk. Het kan. Het is niet uitgesloten. U zegt dit maar steeds. Maar zeker is het niet. Want uiteindelijk heeft De Wever niet veel beter gepresteerd dan Leterme die men afgestraft heeft. En uiteindelijk worden de prijzen aan de meet uitgedeeld. De Wever komt met lege handen uit maanden onderhandelingen. Precies zoals Leterme. En dat is niet wat de kiezers vroegen. Vele kiezers vroegen hem met 'volle' handen eruit te komen, niet met lege handen.

Laatst gewijzigd door system : 18 oktober 2010 om 13:50.
system is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:49   #123
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar Eddy, hou toch op met zo giftig te reageren tegen iedereen die voorstander is van een toenadering is tussen Nederland en Vlaanderen. Wees gerust, het wordt toch nooit een "opslorping" of een "fusie". Die toenadering komt er sowieso toch. Wat je in je handtekening schrijft is meer dan hatelijk, het is bepaald racistisch.
ik wil voor Vlaanderen toch nog mogelijkheid willen laten om Nederland vroeg of laat in zijn geheel te annexeren.
Anna List is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:51   #124
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Mogelijk. Het kan. Het is niet uitgesloten. U zegt dit maar steeds. Maar zeker is het niet. Want uiteindelijk heeft De Wever niet veel beter gepresteerd dan Leterme die men afgestraft heeft. En uiteindelijk worden de prijzen aan de meet uitgedeeld. De Wever komt met lege handen uit maanden onderhandelingen. Precies zoals Leterme. En dat is niet wat de kiezers vroegen. Vele kiezers vroegen hem met 'volle' handen eruit te komen, niet met lege handen.
toch wel frapante gelijkenissen idd :

Leterme deed er alles aan om in de 16 te komen : hij kon het niet ...

Di Rupo deed er alles aan om in de 16 te komen : hij kon het niet ...
Anna List is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:52   #125
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je kan dewever maar vergelijken met leterme als hij hetzelfde doet: namelijk zijn beloften weggooien, foert zeggen, en zich installeren in de stoel van premier (of gelijkaardige positie).
Tot nader order doet dewever dit niét, en zal de kiezer hem dus niet op dezelfde manier bekijken als ze met leterme deden.
vrijevlaming is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:52   #126
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Francis Vere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Het is niet aan U om de rekening te maken van de kiezers van NVA.
2. Als BdW vandaag met lege handen staat, is het duidelijk niet zijn fout.
Francis Vere is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:53   #127
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men de pretentie heeft Latijn te gebruiken, dan moet men wel correcte uitdrukkingen gebruiken. Maar dat had u nog niet door zo te zien.
Wat ik wèl doorhad is dat u het blijkbaar - zoals altijd - weer nodig vindt een serieuze draad te laten verzanden in nutteloze welles-nietus spelletjes. Nogmaals, open er een draad over in K&K.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:53   #128
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Inderdaad.

Een eventuele Vlaamse republiek zal geen vijf jaar bestaan als puur "onafhankelijke" staat. Hij zal meteen geconfronteerd worden met de noodzaak om zeer dicht bij het Noorden aan te schurken.

Ondertussen ben ik de klein-Vlaamsnationalisten bijzonder dankbaar voor het schitterende voorbereidingswerk dat ze vandaag aan het verrichten zijn. Vader des vaderlands Bart De Wever verdient een staande ovatie op het volgende N-VA congres.
Precies!

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:54   #129
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toch wel frapante gelijkenissen idd :

Leterme deed er alles aan om in de 16 te komen : hij kon het niet ...

Di Rupo deed er alles aan om in de 16 te komen : hij kon het niet ...
Di rupo zal net hetzelfde moeten doen als Leterme als hij erin wil: plooien
vrijevlaming is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:56   #130
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wat ik wèl doorhad is dat u het blijkbaar - zoals altijd - weer nodig vindt een serieuze draad te laten verzanden in nutteloze welles-nietus spelletjes. Nogmaals, open er een draad over in K&K.
niet zo streng Hertog ... het zijn moeten moeilijke dagen zijn voor System ...
Anna List is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:56   #131
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
We gaan dat binnenkort nogal missen. Wat gaat het hier stil worden op het forum eens we onafhankelijk zijn
I don't think so

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 oktober 2010 om 13:57.
ministe van agitatie is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:57   #132
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kraak niemand af. Ik zeg gewoon wat ik denk. U interpreteert dit als 'afkraken'. Wie aan politiek doet, een openbare figuur is, krijgt bakken kritiek over zich heen. Dat is het spel.

U echter, bent eerder van diegenen die aan idolencultus doet. U lijdt aan een 'Deweverke-hysterie' zoals sommigen vroeger aan een 'Letermeke-hysterie' leden. Met alle gevolgen vandien natuurlijk.
LOL!!! Zwartengeel - idolencultus? Hij is geeneens lid van de N-VA en is niet bepaald 100% tevreden met de tekst van BDW.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:57   #133
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Di rupo zal net hetzelfde moeten doen als Leterme als hij erin wil: plooien
dan vraag ik mij af waarom in die nota Dewever zoveel toegevingen zaten ... mja voorlopig behoudt BDW het voordeel van de taktische twijfel
Anna List is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:58   #134
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
je kan dewever maar vergelijken met leterme als hij hetzelfde doet: namelijk zijn beloften weggooien, foert zeggen, en zich installeren in de stoel van premier (of gelijkaardige positie).
Tot nader order doet dewever dit niét, en zal de kiezer hem dus niet op dezelfde manier bekijken als ze met leterme deden.
Wat u vertelt, is onjuist. En dat is de grote misvatting over Leterme. De man is ten onrechte door het slijk gesleurd op dit punt. Zeer ten onrechte zelfs. Leterme heeft niets prijsgegeven aan de Franstaligen. Daarom viel zijn laatste regering ook, omdat niemand wilde toegeven (dus ook Leterme niet), men ter plaatse bleef trappelen en De Croo junior de stekker er uiteindelijk uittrok. Zo is het gegaan.

En bij Dewever is het in de feiten maar evenzo gegaan. Want in de praktijk zie ik niet veel verschil tussen De Wever en Leterme en di Rupo.

Ofte voor het trio: 0 /10 op rapport.

Laatst gewijzigd door system : 18 oktober 2010 om 14:01.
system is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:00   #135
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou men bescheiden moeten zijn? U kunt mijn 'onbescheidenheid' altijd aan diggelen slaan met degelijke argumenten. En dan zal ik 'bescheiden' mijn hoofd buigen, diep diep in het Limburgse zand. U verwart volgens mij 'bescheidenheid' met 'nederigheid. Meer dan waarschijnlijk nog de invloed van de katholieke moraal in een zeker katholiek Vlaanderen. Het Vlaanderen van Marijke Dillen en zo.
Ik katholiek?
Nee, ik ben gewoon de arrogante toon van uw geraaskal spuugbeu, en verder ga'k hier niet op ingaan, pak het gelijk ge wilt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:00   #136
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou men bescheiden moeten zijn? U kunt mijn 'onbescheidenheid' altijd aan diggelen slaan met degelijke argumenten. En dan zal ik 'bescheiden' mijn hoofd buigen, diep diep in het Limburgse zand.
Waarom moet ik plots aan een struisvogel denken?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:01   #137
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Francis Vere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waarom moet ik plots aan een struisvogel denken?
En waarom moet ik nu plots aan uw avatar denken
Francis Vere is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:02   #138
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan vraag ik mij af waarom in die nota Dewever zoveel toegevingen zaten ... mja voorlopig behoudt BDW het voordeel van de taktische twijfel
Een nota is slechts een nota, meer niet.

(Hij speelde wel hoog spel want wat als de Franstaligen alles hadden geaccepteerd?)
Maar wie kan er vandaag de dag - na deze tekst - met goed fatsoen nog zeggen dat BDW een extremist is, of zelfs onredelijk?

D�*t doel is bereikt, lijkt me.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:03   #139
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat u vertelt, is onjuist. En dat is de grote misvatting over Leterme. De man is ten onrechte door het slijk gesleurd op dit punt. Zeer ten onrechte zelfs. Leterme heeft niets prijsgegeven aan de Franstaligen. Daarom viel zijn laatste regering ook, omdat niemand wilde toegeven (dus ook Leterme niet), men ter plaatse bleef trappelen en De Croo junior de stekker er uiteindelijk uittrok. Zo is het gegaan.

En bij Dewever is het in de feiten maar evenzo gegaan. Want in de praktijk zie ik niet veel verschil tussen De Wever en Leterme en di Rupo.

Niets prijsgegeven. De vlaamse minderheidregering vergeten? De uitkoppeling van de staatshervorming? Niet in een regering stappen zonder splitsing BHV?
Ze hebben de man ziek gemaakt tot hij toegaf
Miguelito is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:04   #140
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat u vertelt, is onjuist. En dat is de grote misvatting over Leterme. De man is ten onrechte door het slijk gesleurd op dit punt. Zeer ten onrechte zelfs. Leterme heeft niets prijsgegeven aan de Franstaligen. Daarom viel zijn laatste regering ook, omdat niemand wilde toegeven (dus ook Leterme niet), men ter plaatse bleef trappelen en De Croo junior de stekker er uiteindelijk uit trok. Zo is het gegaan.

Mocht Leterme een beetje fierheid over zichzelf gehad hebben zou hij nooit in een regering stappen want was hij het niet die nooit in een regering zou stappen zonder de splitsing van BHV...
Tiens en over niet toegeven gesproken, met de onderhandelingen van BHV in april zei toch bijna iedereen dat ze er bijna waren dat het maar een kwestie van een aantal dagen meer was. Het was Leterme enkel en alleen te doen om de Wetstraat 16.
Wie gelooft deze mensen in feite nog met hun 5 minuten politieke moed.

Voor BDW vallen er voorlopig geen punten te geven daar de regering nog niet gestart is, BDW verwondert me elke dag meer en meer ook met zijn tekst van gisteren bewijst hij tenminste dat hij iets op papier kan zetten iets wat strikske Di Rupo nooit gedaan heeft.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren

Laatst gewijzigd door bartje : 18 oktober 2010 om 14:05.
bartje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be