Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2011, 17:59   #121
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik denk er nog over na hoor! Als je bedenkt dat je met één keer misschien genoeg kan verdienen om enkele jaren rond te komen ...
Ik denk dat je de tarieven enigszins overschat.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 18:00   #122
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk er nog over na hoor! Als je bedenkt dat je met één keer misschien genoeg kan verdienen om enkele jaren rond te komen ...
Vrijdag in de krant: Brusselse prostituée krijgt in 40 jaar 35.000 man over zich.

...

......

Oud 6 maart 2011, 18:05   #123
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Vrijdag in de krant: Brusselse prostituée krijgt in 40 jaar 35.000 man over zich.

...

......

Wie weet hoeveel diploma's heeft die op die manier gehaald
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 18:35   #124
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wie weet hoeveel diploma's heeft die op die manier gehaald
Sanskriet, Biomedische plantheelkunde, Primatologie, Romeinse krijgsgeschiedenis, ...

Alle diploma's voor fanatici zonder tijd!

Die vrouw is een genie!
Oud 6 maart 2011, 18:47   #125
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je de markt onderschat.

http://http://www.allesoverseks.be/c...elijkheid.aspx

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 maart 2011 om 18:49.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 18:50   #126
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je sommige mensen en dingen onderschat.

http://http://www.allesoverseks.be/c...elijkheid.aspx
Groentje, je link is fout. Het moet zijn:

http://http://www.allesoverseks.be/cms/nieuws/studente-verkoopt-haar-maagdelijkheid.aspx"]http://www.allesoverseks.be/cms/nieuws/studente-verkoopt-haar-maagdelijkheid.aspx"]http://http://www.allesoverseks.be/cms/nieuws/studente-verkoopt-haar-maagdelijkheid.aspx
Oud 6 maart 2011, 19:28   #127
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Ik ben dit jaar opnieuw gaan studeren

Valt reuze goed mee
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 07:26   #128
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat de verkoop van een lichaam prostitutie inhoud?

Je kan je lichaam ook aan de medische wereld verkopen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 11:01   #129
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb besloten het corporate te spelen. Men vraagt aan mij een bepaalde PAVO te doen voor mijn job. Die ga ik weigeren, en voorstellen mij een BA te laten doen, of een MM/MBA/...

De MM/MBA &c. zijn algemene managementopleidingen die altijd in je broekzak als gegoten zitten. Voor een BA zou ik enkele opleidingen kunnen voorstellen waar ik dan eventueel later rechtstreeks mijn "decadentie" kan gaan aanvatten.

Maar ik ben tevreden in mijn bedrijf. Ik voel me gewaardeerd, ben goed in mijn job, en men investeert in mij. Dus ik wil dat graag belonen met loyaliteit, als de uitkomst ook grotendeels in mijn voordeel blijft.
Ik zou het liever over een totaal andere boeg gooien. Financieel kan ik wel e.e.a. maar aangezien ik momenteel het hoofdinkomen ben, ligt e.e.a. toch niet evident.

Aangezien ik een richting wil doen die feitelijk alleen overdag en voltijds redelijkerwijze te doen is, ligt het nogal moeilijk. Hm.

Eigenlijk wel spijtig want mijn interesse gaat uit naar een opleiding richting een knelpuntberoep.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 11:03   #130
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb besloten het corporate te spelen. Men vraagt aan mij een bepaalde PAVO te doen voor mijn job. Die ga ik weigeren, en voorstellen mij een BA te laten doen, of een MM/MBA/...

De MM/MBA &c. zijn algemene managementopleidingen die altijd in je broekzak als gegoten zitten. Voor een BA zou ik enkele opleidingen kunnen voorstellen waar ik dan eventueel later rechtstreeks mijn "decadentie" kan gaan aanvatten.

Maar ik ben tevreden in mijn bedrijf. Ik voel me gewaardeerd, ben goed in mijn job, en men investeert in mij. Dus ik wil dat graag belonen met loyaliteit, als de uitkomst ook grotendeels in mijn voordeel blijft.
Ge gaat dus eigenlijk uw ziel verkopen. ;-p
Oud 7 maart 2011, 11:08   #131
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel mensen aan wie ik de vraag gesteld heb, hebben ooit wel eens getwijfeld aan hun studie- en beroepskeuze. Ze zouden liever iets anders gestudeerd hebben, of een bewust andere carrièreaanpak gedaan hebben.

Op de vraag of ze daar ook effectief iets mee deden, antwoordden sommigen wel dat ze ofwel iets waren gaan studeren (bij hun werk), anderen dat ze gewoon interesse toonden en op zoek gingen naar een nieuwe job in een andere sector of gewoon meer lazen over het onderwerp dat hun kon bekoren. Ik heb geen verhaal gehoord van iemand die stopte met werken om een volledige ommeslag te doen.

Sinds een jaar speel ik met de gedachte dat ik het "verkeerde" heb gestudeerd. Hoewel ik niets liever wou studeren en er nu absoluut geen spijt van heb, vind ik het jammer hoe mijn studie me in mijn werk duwde. Het is erg om op een werk te zitten dat je enorm goed zou moeten bevallen, je heel veel voordelen geeft, waar iedereen vriendelijk is en je geapprecieerd wordt om je kunde - en je toch niet goed te voelen.

Is dat echter niet arrogant? Ik ken de mogelijkheden niet, maar wat als ik nu zou stoppen met werken en terug ging studeren - zij het waarschijnlijk in combinatie met een deeltijds low-profile jobje? Loop ik niet het risico "nooit" tevreden te zijn, is het geen escapisme?

Zijn er mensen die zich hierin herkennen of raad ten over hebben? Dank je.
Ik studeerde in mijn studententijd chemie. Door allerlei omstandigheden heb ik die studie toen niet afgemaakt en ben ik gaan werken. Tot ik enkele jaren geleden zelf mijn vrije tijd wat beter kon plannen (ik was zelfstandige) en ik besloot om die opleiding alsnog af te maken. Ik heb toen op drie jaar tijd avondschool mijn A1 Chemie gehaald. Chemie omdat ik daar al mee bezig was geweest en omdat het me nog steeds leuk leek. Daarna ben ik gestopt als zelfstandige en ben ik in de chemie gaan werken. Kwaliteitscontrole, ploegbaas, R&D,... beetje de combinatie van dat alles in een kleine KMO. Vijf jaar heb ik dat volgehouden en ik zweer het; ik ga nooit meer in de chemie werken.

Ik heb dus in feite zelfs twee keer de verkeerde keuze gemaakt.
Begin nu zin te krijgen om een A1 drukken ofzo te gaan volgen maar ik ben bang als ik dat eenmaal gedaan heb ik dat drukken ook weer zo beu als koude pap ga zijn.
En zo ist altijd iet ja. Niet alleen bij u...
Oud 7 maart 2011, 11:11   #132
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik studeerde in mijn studententijd chemie. Door allerlei omstandigheden heb ik die studie toen niet afgemaakt en ben ik gaan werken. Tot ik enkele jaren geleden zelf mijn vrije tijd wat beter kon plannen (ik was zelfstandige) en ik besloot om die opleiding alsnog af te maken. Ik heb toen op drie jaar tijd avondschool mijn A1 Chemie gehaald. Chemie omdat ik daar al mee bezig was geweest en omdat het me nog steeds leuk leek. Daarna ben ik gestopt als zelfstandige en ben ik in de chemie gaan werken. Kwaliteitscontrole, ploegbaas, R&D,... beetje de combinatie van dat alles in een kleine KMO. Vijf jaar heb ik dat volgehouden en ik zweer het; ik ga nooit meer in de chemie werken.

Ik heb dus in feite zelfs twee keer de verkeerde keuze gemaakt.
Begin nu zin te krijgen om een A1 drukken ofzo te gaan volgen maar ik ben bang als ik dat eenmaal gedaan heb ik dat drukken ook weer zo beu als koude pap ga zijn.
En zo ist altijd iet ja. Niet alleen bij u...
²
heel herkenbaar verhaal

en toch ben ik nu ook aan iets nieuws toe ... weet alleen niet wat ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 maart 2011 om 11:12.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 12:53   #133
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²
heel herkenbaar verhaal

en toch ben ik nu ook aan iets nieuws toe ... weet alleen niet wat ...

Als ik zie, naar die 20 jongens en meiskes die in den tijd samen met mij zijn afgestudeerd, dan zijn er daar amper 4 of 5 van, die effectief doen waarvoor ze gestudeerd hebben, ... dat is dus met moeite 25 % ...

Bijna de helft daarvan zijn in de IT geraakt, en de rest zit in de interim/HR en events business, en dat ligt dan nog in het verlengde van de studies, en dan is er nog eentje met zo een maf beroep, dat ge er gewoon niet voor kunt studeren. Maar ge hebt er wel ballen voor nodig, en dat is dan ook wel een beetje uit het verlengde van de studie en de stage af te leiden in haar geval.

kortom ik denk dat we allemaal meer als zout op ons patatten verdienen, en sommige doen echt wel uitdagende dingen, of spelen ergens directeur of zo...

Is dat iedereens droomjob, ... hoogstwaarschijnlijk niet, ... hebben ze echt reden tot klagen, ... dacht het ook niet, ... heb ik er persoonlijk al een moment spijt van gehad, ... voor de dood niet, ik had misschien wel iets anders willen doen, als ik wat meer van studeren had gehouden en slimmer was geweest, maar ik had voor geen geld van de wereld die groep willen missen, no fucking way, ...

Dus geen spijt, zeker niet, en als ik morgen iets extreem anders zou willen gaan doen, pinguins kweken op de noord pool bvb, ... dan ga je dat toch gewoon doen, ... alleen iemand vinden die zot genoeg is om te investeren...

Zit trouwens met een planneke in mijne kop, moet het alleen nog uitbroeden,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 13:10   #134
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ik zie, naar die 20 jongens en meiskes die in den tijd samen met mij zijn afgestudeerd, dan zijn er daar amper 4 of 5 van, die effectief doen waarvoor ze gestudeerd hebben, ... dat is dus met moeite 25 % ...

Bijna de helft daarvan zijn in de IT geraakt, en de rest zit in de interim/HR en events business, en dat ligt dan nog in het verlengde van de studies, en dan is er nog eentje met zo een maf beroep, dat ge er gewoon niet voor kunt studeren. Maar ge hebt er wel ballen voor nodig, en dat is dan ook wel een beetje uit het verlengde van de studie en de stage af te leiden in haar geval.

kortom ik denk dat we allemaal meer als zout op ons patatten verdienen, en sommige doen echt wel uitdagende dingen, of spelen ergens directeur of zo...

Is dat iedereens droomjob, ... hoogstwaarschijnlijk niet, ... hebben ze echt reden tot klagen, ... dacht het ook niet, ... heb ik er persoonlijk al een moment spijt van gehad, ... voor de dood niet, ik had misschien wel iets anders willen doen, als ik wat meer van studeren had gehouden en slimmer was geweest, maar ik had voor geen geld van de wereld die groep willen missen, no fucking way, ...

Dus geen spijt, zeker niet, en als ik morgen iets extreem anders zou willen gaan doen, pinguins kweken op de noord pool bvb, ... dan ga je dat toch gewoon doen, ... alleen iemand vinden die zot genoeg is om te investeren...

Zit trouwens met een planneke in mijne kop, moet het alleen nog uitbroeden,
elaba, die pinguins op de noordpool, daar heb ik de intellectuele rechten over hé !

altijd geinteresseerd in plannen ze !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 13:20   #135
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
elaba, die pinguins op de noordpool, daar heb ik de intellectuele rechten over hé !

altijd geinteresseerd in plannen ze !
We gingen zien hoe dat ging gaan met ijsberen he, ... misschien zijn die beesten daar wel allergisch aan ,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 16:39   #136
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ge gaat dus eigenlijk uw ziel verkopen. ;-p
Maar ik héb geen principes!

PS: ben je nu uiteindelijk verdergeholpen want het duurde zo belachelijk lang en niemand hield mij nog op de hoogte...
Oud 7 maart 2011, 18:21   #137
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

wat is een diploma waard ? Een normaal mens slaat immers toch maximum om de tien jaar een compleet nieuwe weg in !
Oud 9 maart 2011, 09:15   #138
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik héb geen principes!

ah, dan is't goed

Citaat:
PS: ben je nu uiteindelijk verdergeholpen want het duurde zo belachelijk lang en niemand hield mij nog op de hoogte...
Wel euh, uw collega wist mij te vertellen dat die gegevens blijkbaar toch confidentieel zijn

Dus het is niets geworden; maar toch bedankt voor de hulp!

Succes met uw MBA
Oud 9 maart 2011, 10:19   #139
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wel euh, uw collega wist mij te vertellen dat die gegevens blijkbaar toch confidentieel zijn

Dus het is niets geworden; maar toch bedankt voor de hulp!
Zucht.

Ik vroeg onlangs wat cijfers aan de NMBS. Werden niet vrijgegeven omdat "het nieuwe beleid" niet toelaat "confidentiële" informatie door te geven aan de zustermaatschappijen.

Dus je ziet tegen wat je opbokst.

Alleen kreeg ik wel sneller antwoord.

Oud 3 augustus 2011, 13:24   #140
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iets bijstuderen in de financiële sector zal het worden dan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be