Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2010, 18:44   #121
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Marie toch; niet enkel in sommige islamitische landen; ook in sommige christelijke landen worden op wrede wijze alle mensenrechten verkracht.
Word je dan bang dat de christenen te veel invloed krijgen in je land?
Welke christelijer landen? En zijn die mensenrechtenschendingen even barbaars als in islamitische landen?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 18:45   #122
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wil best antwoorden maar ik moet tijd hebben, hoor, ik snap niet dat er hier zovelen zijn die blijkbaar in 10-tallen threads tegelijk 10-tallen postings kunnen plaatsen. Ik zit niet de hele dag op een forum, heb nog andere zaken te doen!
Die vrouwen zijn islamitisch. Maar dank zij de fundamentalistische overheid in hun land hebben Iraanse vrouwen de lelijkste, meest extreme kanten van de islam leren kennen, werden zij onderdrukt, gevangengezet, gemarteld, gedood. Zij beseffen wel - wat u impliceert - dat ook onder de islam een beter leven mogelijk is (in Iran hebben ze het tenslotte vroeger gehad!) Erg genoeg zien we die uitwassen niet enkel in Iran maar ook in Saoedi-Arabië, Pakistan, Afghanistan ... Conclusie : de islam leent zich gemakkelijk tot een dictatoriaal regeringsbeleid, dank zij de voorschriften in koran en sharia-wetten zijn gewone mensen die een beetje ruimdenkend willen zijn, direct slachtoffers.
Dat is nu net het gevaar van de islam : de extremisten aanvaarden geen andere levensstijl en daar de extremisten al gauw baas worden onder het mom van goede islamieten en trouwe voorvechters van hun geloof te zijn, verwordt een islamitisch bewind gemakkelijk tot een tirannie zonder enig medelijden of mededogen.
Die vrouwen die strijden tegen hoofddoek of burka (heb het hier niet alleen over Iran - ik denk ook aan het artikel dat u in een andere thread aanhaalde ivm feministische moslima), vrouwen die strijden tegen volledig gelijkwaardig zijn aan de man enzovoort, die weten maar al te goed waarom ze dat doen : de hoofddoek op zich (om die als voorbeeld te nemen) daar is geen bezwaar tegen, maar al gauw worden vrouwen met hoofddoek geprezen om hun deugdzaamheid, dan worden zij aanzien als de beste moslima en tot voorbeeld gesteld en later durft geen enkele andere moslima nog met goed fatsoen die hoofddoek af te laten en de laatste stap is dan dwang : hoofddoek of ...
Is dit jouw mening? Of is dit de mening van die vrouwen zoals die tot uiting kwam in de documentaire?
Ik vroeg :

En, wat zeggen die vrouwen zelf over de islam; over de overheid in hun land.
Zijn de vrouwen islamofoob? Vinden ze dat de overheid de ware Islam aanhangt?
Is hen ook gevraagd naar de anti-VS koers die hun overheid toch ook nog volgt?

Ik had dus graag geweten wat die vrouwen vinden; wat de mening is van die vrouwen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 26 oktober 2010 om 18:46.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 18:53   #123
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dit jouw mening?
Dat is de realiteit.
Je krijgt de 1ste prijs voor hedendaags negationisme.
Oud 26 oktober 2010, 18:56   #124
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Dat is de realiteit.
Je krijgt de 1ste prijs voor hedendaags negationisme.
Heb je schrik om de mening van die vrouwen te horen?
Wil je die mening niet kennen?
Oud 26 oktober 2010, 18:59   #125
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je schrik om de mening van die vrouwen te horen?
Wil je die mening niet kennen?
Nee, jij wil die eigenlijk niet kennen. Jij bent bang van de waarheid; je ontkent stelselmatig de realiteit,en minimaliseert die. Getuige je continu spamgedrag.
Oud 26 oktober 2010, 19:02   #126
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, jij wil die eigenlijk niet kennen. Jij bent bang van de waarheid; je ontkent stelselmatig de realiteit,en minimaliseert die. Getuige je continu spamgedrag.
Candide.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 19:54   #127
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit jouw mening? Of is dit de mening van die vrouwen zoals die tot uiting kwam in de documentaire?
Ik vroeg :

Ik had dus graag geweten wat die vrouwen vinden; wat de mening is van die vrouwen.
Hiervoor reageerde u op de constatering dat vrouwen in Iran na de revolutie werden onderdrukt met de bewering dat dit het gevolg was van een radicaal revolutionaire regering. Nu vraagt u of die vrouwen vinden dat de onderdrukkende overheid de ware islam aanhangt. Ik neem daarom aan dat u meent dat er een islam bestaat en een radicaal revolutionaire regering en een ware islam en en onware islam.

In plaats van Sunny nu maar te blijven achtervolgen met uw vragen hierover, die in de geciteerde wiki page niet beantwoord worden, zou u zelf wel eens opheldering kunnen geven over deze vier vormen van islam en of regering die volgens u zoveel verschil maken voor de onderdrukking van vrouwen door de islam. Tot zover vind ik uw manier van reageren erg arrogant en niet productief.

Citaat:
Ik vroeg :

Citaat:
Dat zou een hele verademing zijn mochten mensen eens gaan nadenken en zich vragen beginnen stellen.

In augustus 1979 werden verkiezingen voor een grondwetgevende vergadering gehouden en de Islamitische Revolutionaire Partij won de verkiezingen. De IRP was een zeer Khomeini-getrouwe partij. Met een meerderheid in de grondwetgevende vergadering konden de moslimfundamentalisten een radicaal-islamitische grondwet doordrukken.
Lees meer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Iraanse_Revolutie

Dus niet "nadat Iran een islamistisch-geregeerd land werd", maar "nadat Iran een radicaal-islamistisch-geregeerd land werd"

Laatst gewijzigd door Piero : 26 oktober 2010 om 19:55.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 20:13   #128
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil graag de mening van die vrouwen kennen
Enige tijd geleden zag ik een interview met Shirin Ebadi
Dat interview staat spijtig genoeg niet meer on-line.
Maar ik wil je wel enkele van haar meningen geven.

Ze was de eerste moslimvrouw aan wie deze prijs werd toegekend. Bij haar aanvaarding, op 10 december 2003, oefende ze zonder de Verenigde Staten met name te noemen, felle kritiek uit op "staten die sinds 11 september onder het mom van een strijd tegen het internationale terrorisme de universele mensenrechten schenden".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shirin_Ebadi

Waar ze niet in gelooft is de 'Bush-aanpak'. Mensenrechten kunnen niet geïmporteerd worden en worden ook niet met bedreigingen en geweld afgedwongen. Democratie is ook geen geschenk.
Integendeel, het werkt contraproductief. De mensenrechtensituatie in Iran verslechtert op dit ogenblik omdat de Iraanse politieke en religieuze leiders zich afzetten tegen de internationale druk, meent Ebadi. Ze beperken de mensenrechten onder het mom van 'nationale veiligheid'.
De strijd moet vooral door de Iraniërs zelf worden gevoerd, zegt Ebadi. Zij moeten overtuigd worden, hun cultuur aanpassen en opkomen voor hun rechten. Geen mensenrechten op islamleest geschoeid, maar de universele mensenrechten. Want islam valt perfect te rijmen met mensenrechten, weet Ebadi.
http://www.mo.be/node/20513
of luister
http://www.mo.be/node/20493

Iraanse feministen wijzigen moslimwetten

‘Vrouwen hebben waarde in Iran’, vertelt Ebadi. ‘In onze 7000 jaar oude beschaving hebben we vrouwelijke heersers, denkers en schrijvers gekend. Ook vandaag, in het Iran van de ayatollahs, bereiken vrouwen een hoog cultureel en intellectueel peil. Meer dan zestig procent van de universiteitsstudenten is vrouw.’

Na de Islamitische Revolutie verloren veel vrouwen hun baan. Shirin Ebadi moest haar functie als rechter neerleggen; ze mocht blijven als secretaresse. Ebadi bedankte feestelijk en ging in het verweer. Al dat onbenut vrouwelijk talent gaf spontaan voeding aan feministische groepen, debatten, seminaries... Uiteindelijk bond het bewind in en liet opnieuw vrouwelijke rechters toe.
’Mensen maken wetten, en dus kan je die altijd veranderen’, legt Ebadi uit. ‘Eerst stelt men regels op die zogenaamd gebaseerd zijn op de islam, en waar dus niet aan te tornen lijkt. Maar enkele jaren later kan dat plots wel. Is men vandaag in Iran minder islamitisch? Ik denk het niet...’ lacht Ebadi. ’Niet de godsdienst is het probleem, wel de interpretatie die men eraan geeft. Het komt er dus op aan om een interpretatie van de islam af te dwingen die mensenrechten een kans geeft.’

Shirin Ebadi over de hoofddoek

’Vrouwen de toegang verbieden omdat ze een hoofddoek dragen is precies hetzelfde als de hoofddoek verplichten. Maar, voegt ze er meteen aan toe, ‘waarom zijn er altijd regels en begrenzingen voor vrouwen en niet voor mannen? En wie stelt ze op? Aan vrouwen wordt hierover doorgaans niets gevraagd.’

Denk zeker, denk zelf

’Vrouwenonderdrukking is geen islamitisch privilege’, doceert Ebadi verder, ‘maar een wereldwijd fenomeen, een gevolg van patriarchale structuren. Vrouwen zijn er het slachtoffer van, maar zetten die tradities ook voort.’ Ebadi wijst erop dat vrouwen zelf hun lot in handen moeten nemen. Dat vraagt moed en inspanning. Haar boodschap aan moslimvrouwen in België: ‘Verrijk je geest, laaf je aan de universele waarden van de Europese cultuur waarin je opgroeit, niet om je eigen cultuur te verloochenen, wel om inspiratie te vinden en je denken te oefenen. Want alleen vrij denkende mensen kunnen eigen keuzes maken.’

http://www.liberales.be/interviews/shirin
Oud 26 oktober 2010, 20:18   #129
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil graag de mening van die vrouwen kennen
Enige tijd geleden zag ik een interview met Shirin Ebadi
Dat interview staat spijtig genoeg niet meer on-line.
Maar ik wil je wel enkele van haar meningen geven.

Ze was de eerste moslimvrouw aan wie deze prijs werd toegekend. Bij haar aanvaarding, op 10 december 2003, oefende ze zonder de Verenigde Staten met name te noemen, felle kritiek uit op "staten die sinds 11 september onder het mom van een strijd tegen het internationale terrorisme de universele mensenrechten schenden".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shirin_Ebadi

Waar ze niet in gelooft is de 'Bush-aanpak'. Mensenrechten kunnen niet geïmporteerd worden en worden ook niet met bedreigingen en geweld afgedwongen. Democratie is ook geen geschenk.
Integendeel, het werkt contraproductief. De mensenrechtensituatie in Iran verslechtert op dit ogenblik omdat de Iraanse politieke en religieuze leiders zich afzetten tegen de internationale druk, meent Ebadi. Ze beperken de mensenrechten onder het mom van 'nationale veiligheid'.
De strijd moet vooral door de Iraniërs zelf worden gevoerd, zegt Ebadi. Zij moeten overtuigd worden, hun cultuur aanpassen en opkomen voor hun rechten. Geen mensenrechten op islamleest geschoeid, maar de universele mensenrechten. Want islam valt perfect te rijmen met mensenrechten, weet Ebadi.
http://www.mo.be/node/20513
of luister
http://www.mo.be/node/20493

Iraanse feministen wijzigen moslimwetten

‘Vrouwen hebben waarde in Iran’, vertelt Ebadi. ‘In onze 7000 jaar oude beschaving hebben we vrouwelijke heersers, denkers en schrijvers gekend. Ook vandaag, in het Iran van de ayatollahs, bereiken vrouwen een hoog cultureel en intellectueel peil. Meer dan zestig procent van de universiteitsstudenten is vrouw.’

Na de Islamitische Revolutie verloren veel vrouwen hun baan. Shirin Ebadi moest haar functie als rechter neerleggen; ze mocht blijven als secretaresse. Ebadi bedankte feestelijk en ging in het verweer. Al dat onbenut vrouwelijk talent gaf spontaan voeding aan feministische groepen, debatten, seminaries... Uiteindelijk bond het bewind in en liet opnieuw vrouwelijke rechters toe.
’Mensen maken wetten, en dus kan je die altijd veranderen’, legt Ebadi uit. ‘Eerst stelt men regels op die zogenaamd gebaseerd zijn op de islam, en waar dus niet aan te tornen lijkt. Maar enkele jaren later kan dat plots wel. Is men vandaag in Iran minder islamitisch? Ik denk het niet...’ lacht Ebadi. ’Niet de godsdienst is het probleem, wel de interpretatie die men eraan geeft. Het komt er dus op aan om een interpretatie van de islam af te dwingen die mensenrechten een kans geeft.’

Shirin Ebadi over de hoofddoek

’Vrouwen de toegang verbieden omdat ze een hoofddoek dragen is precies hetzelfde als de hoofddoek verplichten. Maar, voegt ze er meteen aan toe, ‘waarom zijn er altijd regels en begrenzingen voor vrouwen en niet voor mannen? En wie stelt ze op? Aan vrouwen wordt hierover doorgaans niets gevraagd.’

Denk zeker, denk zelf

’Vrouwenonderdrukking is geen islamitisch privilege’, doceert Ebadi verder, ‘maar een wereldwijd fenomeen, een gevolg van patriarchale structuren. Vrouwen zijn er het slachtoffer van, maar zetten die tradities ook voort.’ Ebadi wijst erop dat vrouwen zelf hun lot in handen moeten nemen. Dat vraagt moed en inspanning. Haar boodschap aan moslimvrouwen in België: ‘Verrijk je geest, laaf je aan de universele waarden van de Europese cultuur waarin je opgroeit, niet om je eigen cultuur te verloochenen, wel om inspiratie te vinden en je denken te oefenen. Want alleen vrij denkende mensen kunnen eigen keuzes maken.’

http://www.liberales.be/interviews/shirin
Denk je dat Ebadi van de islamitische haatbaarden iets anders mag zeggen, wil ze haar kopke behouden? Hoe naief ben jij toch.
Bij haar prijsophaling (Nobelprijs) ging Ebadi zonder hoofddoek de prijs in ontvangst nemen. Bij terugkomst plooide ze zich naar de intimidaties van de haatbaarden, en stapte gehoofddoek het vliegtuig af. Denk je nu echt dat zo iemand vrij kan spreken?
Oud 26 oktober 2010, 20:20   #130
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hiervoor reageerde u op de constatering dat vrouwen in Iran na de revolutie werden onderdrukt met de bewering dat dit het gevolg was van een radicaal revolutionaire regering. Nu vraagt u of die vrouwen vinden dat de onderdrukkende overheid de ware islam aanhangt. Ik neem daarom aan dat u meent dat er een islam bestaat en een radicaal revolutionaire regering en een ware islam en en onware islam.

In plaats van Sunny nu maar te blijven achtervolgen met uw vragen hierover, die in de geciteerde wiki page niet beantwoord worden, zou u zelf wel eens opheldering kunnen geven over deze vier vormen van islam en of regering die volgens u zoveel verschil maken voor de onderdrukking van vrouwen door de islam. Tot zover vind ik uw manier van reageren erg arrogant en niet productief.
Ik had enkel graag geweten wat de mening is van die vrouwen uit de documentaire.
Aangezien Marie van de koster die documentaire hier aanhaalde; vroeg ik het haar.

Is het toegestaan?
Oud 26 oktober 2010, 20:23   #131
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Artisjok, dit is iets wat de meeste vrouwen niet snappen, maar: voorbeelden zijn niet argumenten.
Wat hebt u tegen vrouwen? Ik eis dat u deze discriminerende uitspraken intrekt, en wel meteen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 15:04   #132
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat hebt u tegen vrouwen? Ik eis dat u deze discriminerende uitspraken intrekt, en wel meteen.
Mannen hebben gebreken, en vrouwen hebben gebreken (beide algemeen gezien). Het is niet erg ze daar op aan te spreken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 15:15   #133
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat Ebadi van de islamitische haatbaarden iets anders mag zeggen, wil ze haar kopke behouden? Hoe naief ben jij toch.
Bij haar prijsophaling (Nobelprijs) ging Ebadi zonder hoofddoek de prijs in ontvangst nemen. Bij terugkomst plooide ze zich naar de intimidaties van de haatbaarden, en stapte gehoofddoek het vliegtuig af. Denk je nu echt dat zo iemand vrij kan spreken?
natuurlijk.

Citaat:
De strijd moet vooral door de Iraniërs zelf worden gevoerd, zegt Ebadi. Zij moeten overtuigd worden, hun cultuur aanpassen en opkomen voor hun rechten. Geen mensenrechten op islamleest geschoeid, maar de universele mensenrechten. Want islam valt perfect te rijmen met mensenrechten, weet Ebadi
Hierbij weet je genoeg. De islamitische landen (en zeker niet Iran) aanvaarde de universele mensenrechten niet. Ze volgen de ISLAMITISCHE "universele" rechten van de mens, en die zijn prioritair onderworpen aan de sharia!
Als wat mevrouw beweert correct zou zijn, dat moeten islamitische landen geen aparte universele rechten van de mens produceren, waarin duidelijke verschillen gemaakt worden tussen MOSLIMS en MENSEN.

Gezien de kennis van de mevrouw, laat ze aan degenen die tussen de regels willen lezen hier duidelijk verstaan dat ze niet vrijuit kan of mag spreken. Islam is NIET te rijmen met de UVRM, anders zouden ze geen aparte Islamitische UVRM moeten opstellen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 19:02   #134
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
natuurlijk.

Hierbij weet je genoeg. De islamitische landen (en zeker niet Iran) aanvaarde de universele mensenrechten niet. Ze volgen de ISLAMITISCHE "universele" rechten van de mens, en die zijn prioritair onderworpen aan de sharia!
Als wat mevrouw beweert correct zou zijn, dat moeten islamitische landen geen aparte universele rechten van de mens produceren, waarin duidelijke verschillen gemaakt worden tussen MOSLIMS en MENSEN.

Gezien de kennis van de mevrouw, laat ze aan degenen die tussen de regels willen lezen hier duidelijk verstaan dat ze niet vrijuit kan of mag spreken. Islam is NIET te rijmen met de UVRM, anders zouden ze geen aparte Islamitische UVRM moeten opstellen!
Iran aanvaardt de universele mensenrechten wel. Iran heeft die ook ondertekend.
De UVMR worden in Iran, zoals in veel landen; overtreden.

Die "tussen de regels willen lezen" lijkt hier eerder op "ik maak ervan wat in mijn kraam past"
Oud 27 oktober 2010, 19:10   #135
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vroeg :

Als u goed gelezen hebt, kent u mijn antwoord op deze vragen.
Oud 27 oktober 2010, 19:11   #136
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke christelijer landen? En zijn die mensenrechtenschendingen even barbaars als in islamitische landen?
En Artisjok, krijgen we nog verduidelijking?
Oud 27 oktober 2010, 19:15   #137
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die "tussen de regels willen lezen" lijkt hier eerder op "ik maak ervan wat in mijn kraam past"
Of hoe de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet
Oud 27 oktober 2010, 19:29   #138
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet helemaal correct dacht ik:

Citaat:
Een vervolg op de UIVM is de Cairo Declaration on Human Rights in Islam, die in 1990 werd ondertekend door de ministers van Buitenlandse Zaken van de lidstaten van de Organization of the Islamic Conference. Ook met deze officiële verklaring stellen de ondertekenaars impliciet (via de artikelen 24 en 25) dat zij Koran en sharia beschouwen als een hogere norm dan de UVRM.
Ten slotte moet vermeld worden dat de grondwet van Iran (1979) een aantal passages over mensenrechten bevat en dat de Islamic Research Academy of Cairo, een instituut dat is gelieerd aan de voor soennitische moslims gezaghebbende al-Azhar Universiteit, in hetzelfde jaar een Draft of the Islamic Constitution opstelde waarin ook mensenrechten aan de orde komen. Dit is echter een document zonder rechtskracht dat meer als soennitische tegenhanger van de sjiitische Iraanse grondwet beschouwd moet worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_en_mensenrechten

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 19:30   #139
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als u goed gelezen hebt, kent u mijn antwoord op deze vragen.
Je gaf jou mening, niet de mening van die vrouwen uit de reportage.
Spijtig dat ook hier, de mening van die vrouwen niet mag gehoord worden.
Oud 27 oktober 2010, 19:31   #140
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En Artisjok, krijgen we nog verduidelijking?
Hier kan je ieder land opzoeken.

http://www.aivl.be/subthema/universe...ige-versie/841

Je weet zelf wel zeker; welke landen overwegend christelijk zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be