Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Gespijbeld?
Nooit 20 38,46%
Zelden 17 32,69%
Geregeld 9 17,31%
Vaak 6 11,54%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2010, 23:35   #121
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Neen, dat is niet waar. Een vak kan zeer interessant zijn en toch kan je er voor spieken. Natuurlijk talen, dat is quatsch, wiskunde dat was makkelijk en de rest was min of meer interessant. Ik spiekte als de situatie zich voordeed.
Laat ons niet flauw doen, spieken hoort er gewoon bij. Als ik het laatste jaar nog eens "bekijk", ken ik daar niemand die nooit gespiekt heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 23:36   #122
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Laat ons niet flauw doen, spieken hoort er gewoon bij. Als ik het laatste jaar nog eens "bekijk", ken ik daar niemand die nooit gespiekt heeft.
ethisch?
Neen, dank u ik heb reeds gegeten.

Was steevast mijn antwoord.
Ik ben kind van het modernisme en ik gedraag me er ook naar.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 2 november 2010 om 23:36.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 23:45   #123
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Dat wel.

Met spieken leer je meer.

Dat niet.
je leert vooral je plan trekken

Citaat:
Oud 2 november 2010, 23:47   #124
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Wat niet?
Dat je met spieken meer leert. Doet me denken aan dat flauwe excuus dat internetpiraten gebruiken, het zou de opwarming van de aarde bestrijden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je leert vooral je plan trekken
En is daar een school voor nodig?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 23:52   #125
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat je met spieken meer leert. Doet me denken aan dat flauwe excuus dat internetpiraten gebruiken, het zou de opwarming van de aarde bestrijden.
En is daar een school voor nodig?
om te leren spieken op een examen ?? Meestal wel eh.

Citaat:
Oud 2 november 2010, 23:54   #126
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Je leert met spieken meer, regelneuker. 't Is niet dat iets Illegaal is dat het slecht is.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 00:23   #127
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Ik deed het om te rebelleren.

Maar om eerlijk te zijn, vooral ook vanwege 'peer pressure'... , een reputatie diende verdedigd, opgehouden te worden, respect afgedwongen... etc.

Toen zag ik dat zelf niet zo in dat tweede motief, nu denk ik eraan terug en vind ik het behoorlijk zwak...

Anderzijds was er onder de ''zwaren'' een competitie aan de gang voor het meeste ''strafstudies'' te verzamelen. Brossen was gegarandeerd 4 strafstudies, dus je zat echt wel goed als je gepakt werd... het was mooi meegenomen.

Strafstudies werden gehouden op woensdagnamiddag, wat dan weer een goed excuus was thuis om in 't stad te moeten zijn en dus nadien op de oude markt te kunnen gaan pintelieren in ''de kroeg'' en opnieuw gepakt te worden, ditmaal door de arm der wet wegens cafebezoek + alcoholgebruik onder de 16... wat ook effectief gebeurd is zodat ik het bij de BOB ook nog eens kon gaan uitleggen vergezeld van een ouder...

Allemaal onnodig, allemaal onverstandig, maar het maakt wel deel uit van ''the school of life'', das het enige positieve...
Oud 3 november 2010, 00:25   #128
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Je leert met spieken meer, regelneuker. 't Is niet dat iets Illegaal is dat het slecht is.
Nie zeveren..spieken is slagen voor luierikken..ge moet daar geen flauw excuses voor zoeken..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 00:56   #129
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Same here. In Leuven tijdens de kandidaturen werd ik dan wel gevolgd door een schuldgevoel omdat ik systematisch elke les mistte. In de laatste jaren verdween dat schuldgevoel wel meer en meer
²

Hoewel zelfs dat schuldgevoel relatief is. 't Is eerder een soort van afweging die je u beklaagt wanneer je tijdens de blok geheel nieuwe hoofdstukken aan het doornemen bent. Ach ja. Het is dat, of saaie lessen.

Edit: in 't middelbaar spijbelde ik niet. Ik was nen braven, klassen waren erg klein en ik had zelfs geen idee wat je buiten de school zou moeten aanvangen. Ik denk niet dat er ook maar één iemand (regelmatig) spijbelde, zelfs niet voor een enkele les.

Laatst gewijzigd door Andy : 3 november 2010 om 01:10.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 01:12   #130
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Nie zeveren..spieken is slagen voor luierikken..ge moet daar geen flauw excuses voor zoeken..
Dat is een nog grotere levensles dan de vaardigheden die je tijdens dat spieken ontwikkelt.
Oud 3 november 2010, 08:41   #131
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Vroeger waren spijbelaars net diegenen met een marginale of problematische gezinsachtergrond..ik durf en kan dat omdat mijn ouders toch geen zak interesse hebben in mijn opvoeding types..
Onzin.

De grootste spijbelaars in mijn klas waren vooral gasten die qua intelligentie en vooral qua cultuur boven de klas uitstaken.

En het was zeker geen vertoon van durf.

Eerder iets pragmatisch, de meest notoire spijbelaars waren eigenlijk gasten die altijd moeite hadden met op tijd te komen.
En die dan maar beslisten dat het minder storend was als ze meteen het eerste lesuur oversloegen, ipv halfweg de les te moeten binnenvallen.
Het tweede lesuur was dan msschn turnen, dus dat hoefde ook niet echt.
Het derde was een supersaaie leraar. En om dan nog terug te komen voor het vierde alleen ?
Logica. Geen durf.

En toen bleek dat het niet echt zware gevolgen had, werd het voor sommigen een gewoonte.

Laatst gewijzigd door Knipp : 3 november 2010 om 08:45.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 08:53   #132
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe deed je het? Waarvoor? Werd je ooit gepakt? Wat waren de gevolgen?

Vertel! Laat de nostalgie vloeien!
Eh sorry hoor maar eigenlijk nooit, zelf in het hoger onderwijs heb ik ook geen les gebrost, misschien 1 keer, nee ik denk het eigenlijk niet.

Het was veel te plezant in de les ...

Ik moet er wel bij zeggen dat wij wel een bende toeristen waren, spijbelen was veel minder interessant, die paar uurkes les nam ik er wel bij.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 3 november 2010 om 09:03.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 08:57   #133
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Onzin.

De grootste spijbelaars in mijn klas waren vooral gasten die qua intelligentie en vooral qua cultuur boven de klas uitstaken.

En het was zeker geen vertoon van durf.

Eerder iets pragmatisch, de meest notoire spijbelaars waren eigenlijk gasten die altijd moeite hadden met op tijd te komen.
En die dan maar beslisten dat het minder storend was als ze meteen het eerste lesuur oversloegen, ipv halfweg de les te moeten binnenvallen.
Het tweede lesuur was dan msschn turnen, dus dat hoefde ook niet echt.
Het derde was een supersaaie leraar. En om dan nog terug te komen voor het vierde alleen ?
Logica. Geen durf.

En toen bleek dat het niet echt zware gevolgen had, werd het voor sommigen een gewoonte.
Ja, wij hadden er ook zo een, echt slim was die eigenlijk wel niet, hij kon het wel goed uitleggen dat wel... En was al voor de 3 of 4 ` keer aan een eerste jaar bezig ...

Kom ja als ge in t slaap valt tijdens de les hebben de meeste docenten ook gewoon liever dat ge buiten blijft...
Oud 3 november 2010, 09:17   #134
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...

Op school geven ze je slecht voorverpakte, slecht uitgelegde en vaak incorrecte informatie. Met spieken leer je meer.

Met spieken leer je zelfcontrole, handigheid, het kalm blijven onder druk en het vindingrijk zijn.
Allemaal belangrijkere attitudes dan verkeerde analyses leren over pakweg de Tweede Wereldoorlog.
Zo kunt ge het ook bekijken, ... nee nooit afgekeken, ja formules in mijnen TI68 gestoken, maar ja daarvoor diende dat ding ook. Verder wel altijd de doelstellingen gelezen van de cursus, ... Mezelf zo eens een geweldig plezier gedaan en zeker nooit te veel geblokt.
Oud 3 november 2010, 09:20   #135
Alexandr Borodin
Burger

Alexandr Borodin's schermafbeelding

Standaard

In het kielzog van de zaak-Dutroux, na de fameuze verwijdering van Connerotte en de Witte Mars, hebben wij ook serieus wat gebrost. Twee dagen mochten we meedoen aan de betoging, wij natuurlijk zo ver mogelijk daarvandaan, dan een week later waren er nog niet-officiële akties georganiseerd door de PVDA en klein-links. Dat als reden gebruikt om een hele week afwezig te blijven. Ik heb daar vreemd genoeg nooit geen strafstudie voor gekregen, anderen wel.
Alexandr Borodin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 09:46   #136
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Same here. In Leuven tijdens de kandidaturen werd ik dan wel gevolgd door een schuldgevoel omdat ik systematisch elke les mistte. In de laatste jaren verdween dat schuldgevoel wel meer en meer
In het begin had ik dat ook. Ouders die uw kot betalen terwijl je eigenlijk even goed thuis kon blijven
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 09:58   #137
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Uit een onderzoek naar liegen onder kinderen blijkt dat kinderen waarvan de ouders daar wat lichter over gaan het later beter doen in de maatschappij. Het is een cliché zo groot als de Petronas Towers maar met eerlijkheid geraak je zelden ergens. Van kindsaf leren omgaan met liegen is belangrijker dan het domweg (fysiek) te verbieden.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 12:08   #138
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Zelden gespijbeld , het leek avontuurlijker dan het was .
s'morgens een café zoeken , dat waren dan volwassenencafé's , geen jongerencafé's , tegen de middag was ons geld ver op en dan wachten achter een lauwe cola tot we de bus naar huis konden nemen
Oud 3 november 2010, 19:46   #139
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Dat is waar Zipper, dan heb je goed gezien. Studeren kan ook helpen.
Bwah, een vleugje spieken hoort er nu éénmaal bij. Als men je verplicht om de meest onnuttige zaken vanbuiten te blokken waar je later niets aan hebt, mag je best wat creatief zijn vind ik.

Formules, data en wat trefwoorden nemen niet veel plaats in op een briefje of om het even waar, maar kunnen wel wonderen doen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 19:49   #140
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Bwah, een vleugje spieken hoort er nu éénmaal bij. Als men je verplicht om de meest onnuttige zaken vanbuiten te blokken waar je later niets aan hebt, mag je best wat creatief zijn vind ik.

Formules, data en wat trefwoorden nemen niet veel plaats in op een briefje of om het even waar, maar kunnen wel wonderen doen.
Formules heb ik zelfs in't hoger gespiekt.
Ik zie niet in waarom men ze moet leren.

Een ervaren ingenieur zei zelfs tegen mij dat het gevaarlijk is. En hij had ergens gelijk, gezien de voorbeelden die hij aanhaalde.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be