![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Gespijbeld? | |||
Nooit |
![]() ![]() ![]() |
20 | 38,46% |
Zelden |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,69% |
Geregeld |
![]() ![]() ![]() |
9 | 17,31% |
Vaak |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,54% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons niet flauw doen, spieken hoort er gewoon bij. Als ik het laatste jaar nog eens "bekijk", ken ik daar niemand die nooit gespiekt heeft.
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, dank u ik heb reeds gegeten. Was steevast mijn antwoord. Ik ben kind van het modernisme en ik gedraag me er ook naar.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 2 november 2010 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je leert vooral je plan trekken
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Dat je met spieken meer leert. Doet me denken aan dat flauwe excuus dat internetpiraten gebruiken, het zou de opwarming van de aarde bestrijden.
En is daar een school voor nodig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() om te leren spieken op een examen ?? Meestal wel eh.
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik deed het om te rebelleren.
Maar om eerlijk te zijn, vooral ook vanwege 'peer pressure'... , een reputatie diende verdedigd, opgehouden te worden, respect afgedwongen... etc. Toen zag ik dat zelf niet zo in dat tweede motief, nu denk ik eraan terug en vind ik het behoorlijk zwak... Anderzijds was er onder de ''zwaren'' een competitie aan de gang voor het meeste ''strafstudies'' te verzamelen. Brossen was gegarandeerd 4 strafstudies, dus je zat echt wel goed als je gepakt werd... het was mooi meegenomen. Strafstudies werden gehouden op woensdagnamiddag, wat dan weer een goed excuus was thuis om in 't stad te moeten zijn en dus nadien op de oude markt te kunnen gaan pintelieren in ''de kroeg'' en opnieuw gepakt te worden, ditmaal door de arm der wet wegens cafebezoek + alcoholgebruik onder de 16... wat ook effectief gebeurd is zodat ik het bij de BOB ook nog eens kon gaan uitleggen vergezeld van een ouder... Allemaal onnodig, allemaal onverstandig, maar het maakt wel deel uit van ''the school of life'', das het enige positieve...
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoewel zelfs dat schuldgevoel relatief is. 't Is eerder een soort van afweging die je u beklaagt wanneer je tijdens de blok geheel nieuwe hoofdstukken aan het doornemen bent. Ach ja. Het is dat, of saaie lessen. Edit: in 't middelbaar spijbelde ik niet. Ik was nen braven, klassen waren erg klein en ik had zelfs geen idee wat je buiten de school zou moeten aanvangen. Ik denk niet dat er ook maar één iemand (regelmatig) spijbelde, zelfs niet voor een enkele les.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 3 november 2010 om 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() Dat is een nog grotere levensles dan de vaardigheden die je tijdens dat spieken ontwikkelt.
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De grootste spijbelaars in mijn klas waren vooral gasten die qua intelligentie en vooral qua cultuur boven de klas uitstaken. En het was zeker geen vertoon van durf. Eerder iets pragmatisch, de meest notoire spijbelaars waren eigenlijk gasten die altijd moeite hadden met op tijd te komen. En die dan maar beslisten dat het minder storend was als ze meteen het eerste lesuur oversloegen, ipv halfweg de les te moeten binnenvallen. Het tweede lesuur was dan msschn turnen, dus dat hoefde ook niet echt. Het derde was een supersaaie leraar. En om dan nog terug te komen voor het vierde alleen ? Logica. Geen durf. En toen bleek dat het niet echt zware gevolgen had, werd het voor sommigen een gewoonte. Laatst gewijzigd door Knipp : 3 november 2010 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was veel te plezant in de les ... ![]() Ik moet er wel bij zeggen dat wij wel een bende toeristen waren, spijbelen was veel minder interessant, die paar uurkes les nam ik er wel bij. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 3 november 2010 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom ja als ge in t slaap valt tijdens de les hebben de meeste docenten ook gewoon liever dat ge buiten blijft... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Burger
|
![]() In het kielzog van de zaak-Dutroux, na de fameuze verwijdering van Connerotte en de Witte Mars, hebben wij ook serieus wat gebrost. Twee dagen mochten we meedoen aan de betoging, wij natuurlijk zo ver mogelijk daarvandaan, dan een week later waren er nog niet-officiële akties georganiseerd door de PVDA en klein-links. Dat als reden gebruikt om een hele week afwezig te blijven. Ik heb daar vreemd genoeg nooit geen strafstudie voor gekregen, anderen wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Uit een onderzoek naar liegen onder kinderen blijkt dat kinderen waarvan de ouders daar wat lichter over gaan het later beter doen in de maatschappij. Het is een cliché zo groot als de Petronas Towers maar met eerlijkheid geraak je zelden ergens. Van kindsaf leren omgaan met liegen is belangrijker dan het domweg (fysiek) te verbieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zelden gespijbeld , het leek avontuurlijker dan het was .
s'morgens een café zoeken , dat waren dan volwassenencafé's , geen jongerencafé's , tegen de middag was ons geld ver op en dan wachten achter een lauwe cola tot we de bus naar huis konden nemen ![]() ![]() ![]()
![]() |
#139 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Formules, data en wat trefwoorden nemen niet veel plaats in op een briefje of om het even waar, maar kunnen wel wonderen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom men ze moet leren. Een ervaren ingenieur zei zelfs tegen mij dat het gevaarlijk is. En hij had ergens gelijk, gezien de voorbeelden die hij aanhaalde. |
|
![]() |
![]() |