Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2010, 07:14   #121
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ach, het is niet direct als antwoord op die handleiding (die natuurlijk geen echte handleiding is maar een efficiënte en cynische vorm van kritiek) maar als algemene illustratie op deze hele topic.
Toch vind ik het maar een zwak weerwoord.

Citaat:
De cartoon illustreert hoe moslims via bewuste vertekening van feiten worden gediaboliseerd.
Helaas bewijzen situaties in de gebieden gedomineerd door "streng gelovige moslims", Soenieten of Shiïeten, Wahabieten of Salafies, dat dit zeker geen vertekening is.

Citaat:
Verder ben ik noch geneigd noch voel ik me geroepen om tegen de barbarij van steniging (of andere middeleeuwse facetten van sommige interpretaties en toepassingen van de islam) een andere barbarij te stellen.
Ik hoop dat U het vol kan houden. langs de andere kant, da's Filosoofs sterke punt, bij't minste kritiek op idiote moslim toestanden direkt soortgelijke, en even debiele situaties oprakelen die niet islam gebonden zijn.

Citaat:
Steniging moet - net als elke andere vorm van doodstraf - de wereld uit,
De doodstraf moet kunnen voor echte gore monsters in mensengedaante. maar wel op vrijwillige basis.

Citaat:
Overspel moet overal uit het strafrecht en mannen en vrouwen moeten gelijk behandeld worden, laat daarover geen misverstand bestaan.
Gut, dan kunnen we al eerst beginnen met zowat elke monotheïstische religie uit te bannen.
Maar ik ben het hier wel mee eens.
Oud 26 november 2010, 10:49   #122
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Met uw focus op islam altijd.
Wel ik zal nog een stap verder gaan. Niet alleen is ons model van vrijheid en democratie onexporteerbaar in moslimlanden, Moslims die naar onze contreien komen kunnen zich er ook niet aan aanpassen. Het gaat dus wel degelijk om de Islam.
Oud 26 november 2010, 11:19   #123
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Deens psycholoog: "Islam bevordert criminaliteit"

“De islam maakt vele moslims crimineler en gewelddadiger. Opgroeien in een islamitische cultuur is geestelijk ongezond”. Tot dit krasse besluit komt Nicolai Sennels, een gevangenispsycholoog uit Kopenhagen in een nieuw boek over de islam.

Sennels werkte tien jaar met honderden jeugddelinquenten, moslims en niet-moslims. Uit zijn ervaring besluit hij dat de islamitische cultuur een slechte invloed heeft. Waarom? “In de westerse cultuur worden boosheid en agressie als een teken van zwakte gezien. Je moet er je gevoelens beheersen. Maar mijn islamitische patiënten accepteerden agressie echter als gewoon, ze vonden het gerechtvaardigd bij conflicten. Niet-agressieve personen werden gezien als zwak, als te laf om hun eer te verdedigen. Die klemtoon op het verdedigen van de eer is een tweede verschilpunt tussen beide groepen”.

Een derde verschil betreft de idee van zelfverantwoordelijkheid. Sennels: “Een westerling vraagt: “Wat deed ik verkeerd?”. En dan kan je beginnen met hem te veranderen. Een moslim heeft de neiging heeft om te zeggen: “Wie heeft mij dit aangedaan?”. Als je de oorzaak van je problemen vooral ziet in factoren buiten je zelf, ben je niet gemotiveerd om aan jezelf te werken. Daarom zijn er in islamitische landen dan ook zo weinig psychologen en therapeuten.”

Verder vreest Sennels dat de ongelijke behandeling van mannen en vrouwen in de islam tot agressie bij mannelijke moslims leidt, meer dan bij niet-moslims.

LEES VERDER OP : http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...inaliteit.aspx

-----------------------------------------------------------------

Ik kan niet anders dan die mens volkomen gelijk te geven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 11:22   #124
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, ik had nog niet gedacht aan het dierentransport van plofhonden.
Wel verwacht ik dat er boem-babies en knal-kleuters zullen komen.
Onze eigenste boem-baby's zijn nu en masse op pensioen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 11:23   #125
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De Islam bevordert vooral de massawaanzin, maar dat doet iedere georganiseerde wereldgodsdienst.

Blijf seculier - en riskeer enkel idividuele waanzin.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 11:47   #126
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Laat me de eerste woorden van zelfkritiek zien (die een moslim bepaalt niet heeft)en een genuanceerde benadering van de oosterse kijk op het westen.

De klaarblijkelijke afwezigheid daarvan spreekt voor zich.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 26 november 2010 om 11:47.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 18:44   #127
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

“De islam maakt vele moslims crimineler en gewelddadiger. Opgroeien in een islamitische cultuur is geestelijk ongezond”. Tot dit krasse besluit komt Nicolai Sennels, een gevangenispsycholoog uit Kopenhagen in een nieuw boek over de islam.

Sennels werkte tien jaar met honderden jeugddelinquenten, moslims en niet-moslims. Uit zijn ervaring besluit hij dat de islamitische cultuur een slechte invloed heeft. Waarom? “In de westerse cultuur worden boosheid en agressie als een teken van zwakte gezien. Je moet er je gevoelens beheersen. Maar mijn islamitische patiënten accepteerden agressie echter als gewoon, ze vonden het gerechtvaardigd bij conflicten. Niet-agressieve personen werden gezien als zwak, als te laf om hun eer te verdedigen. Die klemtoon op het verdedigen van de eer is een tweede verschilpunt tussen beide groepen”.

Een derde verschil betreft de idee van zelfverantwoordelijkheid. Sennels: “Een westerling vraagt: “Wat deed ik verkeerd?”. En dan kan je beginnen met hem te veranderen. Een moslim heeft de neiging heeft om te zeggen: “Wie heeft mij dit aangedaan?”. Als je de oorzaak van je problemen vooral ziet in factoren buiten je zelf, ben je niet gemotiveerd om aan jezelf te werken. Daarom zijn er in islamitische landen dan ook zo weinig psychologen en therapeuten.”

Verder vreest Sennels dat de ongelijke behandeling van mannen en vrouwen in de islam tot agressie bij mannelijke moslims leidt, meer dan bij niet-moslims.

Correcte analyse.
Oud 28 november 2010, 21:47   #128
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Criminoloog Hans Werdmölder ziet soortgelijke zaken ook al:

Citaat:
Binnen Marokkaans-Nederlandse gezinnen biedt de islam doorgaans een belangrijk richtsnoer. In Marokko hangt status samen met de wijze waarop een persoon zijn godsdienst beleeft, hoe hij met zijn kinderen omgaat en hoe zijn vrouw zich gedraagt.

Dit geldt ook in Nederland. Ouders hechten veel belang aan autoriteit en respect, ze zijn strenger, praten minder, slaan eerder. De vader ontleent zijn gezag aan de islam en de traditie. Binnen het gezin hebben de jongens meestal een geprivilegieerde positie, ze hebben geen huishoudelijke taken, krijgen veel aandacht en in vergelijking met hun zusjes veel meer persoonlijke vrijheid. De moeder is de spil van het gezin en vormt de natuurlijke buffer tussen de autoritaire vader en de naar vrijheid hunkerende kinderen. Bij Marokkaanse jongeren die zijn opgevoed in een groepscultuur is het vermogen tot innerlijke zelfbeheersing – zelfdwang – minder ontwikkeld.

(...)

Nogal wat Marokkaanse ouders hebben kritiek op het Nederlandse onderwijs en een bijna ’mythisch geloof’ in de islam, ze vinden dat leraren te informeel met hun leerlingen omgaan, te weinig prestatiegericht zijn en in de lespakketten zou te weinig aandacht zijn voor hun eigen taal, cultuur en religie. Daarom zijn islamitische scholen populair.

rest van zeer lezenswaardig artikel
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 09:27   #129
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

wangedrag met de pap...

Laatst gewijzigd door Antoon : 29 november 2010 om 09:27.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 10:44   #130
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze is ook om in te kaderen....

Jaar cel voor vrouwen in badpak op strand in Koeweit

.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be