![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is goed voor arbeiders, toch niet voor bedienden?
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Partijlid
|
![]() Is er hier iemand van de vakbondshaters al zelf eens naar het piket geweest? Weet iedereen hier dat men naast het overschakelen naar een arbeiderstatuut ook de ancienniteit verloren gaat? En om je even een idee te geven, de werknemer die in Gent het minste lang in dienst was zat daar voor 13 jaar (!) .
Ik snap trouwens nogaltijd niet dat men dé vakbond beschuldigd. Wetende de syndicalisatiegraad in België gigantisch hoog is, beschuldigen jullie eigenlijk quasi heel de Belgische bevolking op het patronaat na. Het zijn werknemers die staken, geen organisatie die overal mensen komt aanmoedigen om te staken, integendeel. Verder moet ik toch opmerken dat vele hier (in ben wel niet anders gewoon hier, maar bon) dingen eruit flappen zonder dat ze beseffen waar ze over spreken. De aanvraag van het faillissement vandaag toont toch duidelijk aan wat de uiteindelijk bedoeling was van de directie. Voor diegene die het niet weten, naast Brinks heb je nog Group 4 in die sector. Group 4 heeft 70% van de sector in handen en mag niet meer hebben. In de voorbije jaren zijn er verschillende winstgevende afdelingen van Brinks aan Group 4 doorgegeven. Als ik mij niet vergis is Brinks in Zaventem de laatste winstgevende vestiging. In ruil krijgen ze iets verlieslatend terug. Laat het duidelijk zijn dat de werknemers met dit niet veel te maken hebben. Brinks maakt wereldwijd gezien trouwens nog gigantisch veel winst. Het faillissement is er dus ook maar vooral om de amerikaanse directie goed gezind te stellen. De Belgische directie hangt namelijk met handen en voeten eraan vast. Ik hoorde het nog van een delegee die zei dat de directie tijdens de vergadering een paar keer kort naar buiten moesten om de Amerikanen te bellen. Waarop ze botweg nee bleven zeggen. Als er één partij zich niet constructief heeft opgesteld dan is het wel die directie. De vakbonden hebben zelfs nog enkele toegevingen willen doen (ook al moesten ze dat totaal niet, want ze hebben er niets mee te maken). |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Belgische direktie investeerde in bijna niets. Om de 2 jaar was er een totaal nieuw "management" (pf !) Enz... Als klap op de vuurpijl: onderhandelen met Milquet: de perfekte doodsteek ! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ziek van een onverklaarbare nijd en wrok jegens de vakbonden. Vakbonden, die de enige organisaties waren die de werknemers van Brink's bijstonden in hun rechtvaardige strijd en zullen bijstaan in de nabije toekomst op gerechtigheid zou geschieden. Brink's is allesbehalve kapot gestaakt. Brink's was al lang naar de pieren. Hoe cynisch kan een geglobaliseerd bedrijf als Brink's nog zijn, om bijvoorbeeld in de rapte nog de onafwendbare sluitingskosten proberen te drukken; op de kap van de werknemers - dat spreekt vanzelf. Brink's was doorgestoken een kaart. Met het respect dat ik u verschuldigd ben, Paul: laat je behandelen.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 12 november 2010 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zo zien we hoe de vakbonden geen constructieve gesprekspartner zijn...
Het is niet idd niet leuk te moeten horen dat men arbeider moet worden in plaats van bediende, maar men moet ook beseffen dat BESPAREN nooit een leuke boodschap is. Men verwacht onderhandelingen, maar de stakers waren nochtans duidelijk... "arbeidersstatuut is onbespreekbaar"... seriously, over wat viel er dan nog te praten hé? Als men dan nog met het waalse vingertje gaat wijzen hoe in dit land het niet de regel is "wie betaalt bepaalt", bleek een les aan de overheid over "wie laatst lacht best lacht" nog altijd een valabel spreekwoord is. Deze 420 mensen staan nu voor een gevaarlijk kruispunt in hun leven... langdurige werkloosheid en niet meer aan de bak raken, brugpensioen voor de gelukkigen... ik weet alvast 1 ding, bij G4S moeten ze niet aan kloppen.... daar wordt immers gewerkt
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laat me raden: een vooringenomenheid jegens de vakbonden? Ik ga over mijn nek als jij schrijft: "Brugpensioen voor de gelukkigen". Gelukkigen? Brugpensioen? Ik wil je best meepakken naar het piket aan Brinnk's. Kan je dat meteen eens aan die "sjansaards" daar vertellen. Een gevaarlijk kruispunt? Zelfs Jürgen Mettepenningen zou zoiets niet kunnen verzonnen hebben in zijn hoogdagen. Waarom laat je niet tezelfdertijd opnemen samen met broer Paul. Kunnen jullie knus en gezellig een kamertje delen.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 12 november 2010 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() De toename van armoede en werkloosheid treft volop alle arbeiders, in alle bedrijfstakken, in alle landen. Heel de arbeidersklasse wordt momenteel getroffen door deze overval door het kapitaal. Niet alleen de arbeiders die uit de productie worden gestoten, maar ook zij die nog werk hebben. In fabrieken, werkplaatsen en kantoren leeft iedereen in de onzekerheid of hij of zij niet op de zwarte lijst staat voor de komende ontslagronde. Overal heerst hetzelfde gevoel van onrust en onzekerheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juicht vakbonden, weer een firma kapotgestaakt, juicht!
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De onzekere werkstituatie hebben niets maar dan ook niets te maken met enventuele dreigementen van vakbonden over "kapotstaken". Dit is puur hersenspinsel, voor alle duidelijkheid uw hersenspinsel xenofoon. Trouwens, xenofoon, vooropgesteld dat Brink's al kapot gestaakt zou zijn, welke andere "firma's" mogen dan wel kapot gestaakt zijn?
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 12 november 2010 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heel constructief, die mannen. Citaat:
Die "sjansaards" aan de piketten hadden een mooi jobke, en ze gaan nog vaak vloeken dat ze het kwijt zijn, want nu hebben ze niks. De enige groep voor wie ik dit erg vind zijn degene die konden inzien dat het slecht ging met het bedrijf en dat besparingen de enige uitweg waren... Met dat de vakbond het voor hen verkakt heeft, moeten zij nu maar deze mensen in dienst nemen.
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al uw gezwets tegen mij veranderd daar niets aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met alle respect die ik je verschuldigd ben : je lult uit je nek. (waarschuw de mods)
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 12 november 2010 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://edg1.vcall.com/irwebsites/brinks/10-28-10.pdf Of deze?: http://trendstop.rnews.be/nl/detail/...d+jewelry.aspx Laatst gewijzigd door filosoof : 12 november 2010 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat u maar goed gaan, dan raak je wat van je frustraties kwijt. En dan komt er morgen weer een mooie nieuwe dag.
![]() |
![]() |