Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2010, 00:22   #121
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Wij hebben hier in België een systeem, dat er meer dan de helft van ons eigenlijke loon wordt afgetrokken.... Daarmee worden ook de minderbedeelden geholpen via een uitkering.

Nietwaar?
Wel waar ( uit tienduizenden asielzoekende kelen )
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 00:26   #122
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
We hebben het over werken, niet over hobby s.
we hebben het over vrijwilligerswerk. Het is immoreel om hen dat statuut te weigeren. Je belet zingeving in hun leven, en je belet dat ze anderen helpen.

Citaat:
Wist ge niet dat er hier nogal wat werklozen zijn ?
natuurlijk weet ik dat. Je weet dat ik dat weet. Je weet zelfs dat ik daarmee rekening hou.

Citaat:
Waarom denkt ge dat Murat en Bruce beter geschikr zijn dan Belgen ?
hoezo beter geschikt? Murat kan heel goed film en regie en theater (Bijna prijs gekregen in Berlijn). Bruce kan heel goed kleding ontwerpen (Mocht toen hij in Liberia was zelfs naar parijs voor de grote modezaken gaan werken. Helaas had het lot er net ietsje anders over beslist). Dat is wat we weten.

Citaat:
Nog een voorbeeld van valse verwachtingen scheppen bij die mensen.
valse verwachtingen? Wil je nu nog die mensen beledigen? Het zijn geen valse verwachtingen. Wij in het westen beletten hen om te werken, zelfs om vrijwilligerswerk te doen. Wij hielden dat tegen. En dan durf je nog zeggen dat ik hen valse verwachtingen geef?

Pffffff
Is dat nu zooo moeilijk, solidariteot tonen? Empathie? Ik kan dat hoor! Als ik het al kan; ik ben niet zo bijzonder hoor! Wees eens open en gastrvrij en vrijgevig en liefdevol en rechtvaardig. Is dat nu zoooo moeilijk? Heeft je hebzuchtig ego dan zoveel macht over jou?
Oud 15 november 2010, 00:31   #123
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Loze beweringen, ga eens kijken in Borgerhout
ik kom vaak in borgerhout, ik heb er gekeken, en wat daar gebeurd is volledig conform mijn beweringen. Dat is zo. Ik bedoel, ik stel dat vast, net zoals ik vaststel dat appels van de bomen vallen.
Nu, jij bent ook in Borgerhout geweest. Dan vind ik het straf dat jij niet ziet dat dat conform mijn beweringen is. Nu weet ik wel dat mensen met cognitieve dissonantie enzo selectief blind kunnen zijn of op logisch redeneren af en toe wat steken laten vallen. En we hebben aanwijzingen dat je cognitieve dissonantie of iets dergelijks hebt, dat je ego je denken vertroebelt.
Oud 15 november 2010, 00:52   #124
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Haal nog enkele honderdduizenden asielzoekers naar hier en je krijgt hier een levenstandaard die nog lagers is dan de hunne nu,
lees principe 1 http://stijnbruers.wordpress.com/201...htvaardigheid/
en je weet meteen het antwoord op de vraag of we die honderdduizenden naar hier moeten halen of niet.

Citaat:
Dit weekend zijn er meer dan enkele duizenden Belgen uit hun huizen moeten vertrekken en hebben het grootste deel van hun bezittingen op enkele minuten tijd zien vernielen door water dat niet meer in de grond kan trekken en/of naar de natuurlijke opvangbuffers, want alles is nu al volgebouwd.
ja, dat is waar, en de miliebeweging heeft al meer dan 30 jaar acties gevoerd tegen beton en rechttrekken van rivieren enzo. Ik zeg: minder beton! Minder parkings, minder wegen,...

Citaat:
Besef nu eens eindelijk dat we over de grens van maximale inwoners zijn en dat er gewoon geen plaats en geld meer is om nog meer asielzoekers op te vangen.
ok, maar ben je al eens in het arme zuiden geweest? Ik heb overstromingen meegemaakt in Cotonou. En op vele plaatsen krijgen ze dan nog eens vreselijke ziektes.
Er staan vele huizen en panden leeg. Er zijn veel mensen die veel te grote huizen hebben met te kleine gezinnen. En we kunnen flats bouwen en parkings afbreken (we kunnen toch openbaar vervoer nemen)
Je moet eens nagaan hoeveel oppervlakte er in Belgie is aan autoparings. De parking voor een fiets of voor openbaar vervoer is een ordegrootte 10 keer kleiner.

Citaat:
Je lost trouwens ook het probleem van de wereldbevolking niet op door ze allemaal naar Europa te halen, je moet de problemen daar gaan oplossen.
Maar dat kan niet als je hier meer geld moet uitgeven aan opvang en onderhoud aan asielzoekers, dan er naar ontwikkelingshulp kan gaan.
Want je kan een Euro slechts eenmaal uitgeven.
dat het naar armen of naar armen gaat, is toch hetzelfde?
Je kunt een euro inderdaad maar één keer uitgeven. Dus als we nu eens stoppen met doe luxe te kopen.

Citaat:
Enkel de stad Antwerpen gaf in 2009 meer dan 45.000.000€ uit aan opvang van asielzoekers.
als alle Belgen net als ik meer dan 20% van hun netto inkomen zouden uitgeven aan het goede doel, komen we op meer dan 20 miljard euro uit! Enkel Belgie! Voor Europa zou het meer dan 200 miljard zijn. Met dat geld alleen al kunnen we wereldwijd extreme armoede uitroeien én iedereen basisonderwijs, voeding, water en basisgezondheidszorg geven. Dus dat kunnen zelfs wij in Europa volledig financieren. En als wereldwijd het geld voor reclame gaat naar het goede doel, hebben we nog eens 1000 miljard euro! En defensie 700 miljard euro. En rijke feestjes van topmanagers 50 miljard euro.

Citaat:
Voor Brussel liggen de cijfers nog hoger en je mag er gerust van zijn dat je aan een gemidelde van 15.000.000€/jaar per gemeente komt in dit land aan onderdak en onderhoud van asielzoekers. 589 gemeenten x 15 miljoen = 8.835miljoen Euro/jaar gedragen door de gemeenten, doe daar nog eens de miljarden bij die de federale overheid uitgeeft aan asielzoekers en je zit snel aan enkele tientallen miljarden enkel voor asielzoekers,
en je moet weten: dan hebben we nog niet geraakt aan het netto-inkomen van een Belg nu. Die miljarden zitten al in de belastingen. Dus mijn 300 euro maandelijkse gift kan daar nog eens bovenop komen! We kunnne echt wel veel geld geven aan veel goede doelen.

Citaat:
terwijl men met dit geld heel wat meer zou kunnen verwezelijken in de ontwikkelingslanden en een duizendvoud aan mensen een beter leven zou kunnen bezorgen.
dat was dus niet zo, een groot deel van dat bedrag gaat ook naar herkomstland, net zoals bij de immigranten.

Citaat:
Elke uitgaven aan een asielzoeker is dus een misdaad tegen de mensheid.
tja, dat is dus helemaal niet waar, hé. Elk gebruik van luxe is een misdaad tegen de mensheid.
Ken je het gedachtenexperiment van Peter Singer? Je staat aan een treinspoorwissel. Doe je niets, dan gaat de trein een babietje op het spoor doodrijden. Haal je de wissel over, dan gaat de trein bv je auto stukrijden. Wat kies je: baby of auto? De meeste mensen zeggen baby redden en auto stuk. Welnu, we kunnen geld uitgeven aan luxe-auto, of aan derde wereld om kind te redden.
Oud 15 november 2010, 00:58   #125
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Daarom dat er zoveel problemen zijn en ze nu zelfs eisen dat ze hun eigen scholen moeten hebben?

Ga AUB eens even alleen door Schaarbeek wandelen 's avonds en neem daarna de metro in Brussel na 20.00u.

We zullen daarna nog eens klappen.
ja, je moet ze niet kwaad maken, hé! Je snapt denk ik wel waarom ze geweld gebruiken. Dat leer je op school: pest je iemand, dan zou de gepeste misschien op een gegeven moment wel eens kunnen terugslaan, of iemand anders beginnen pesten.
Daarnet nog docu gezien over Israel en Palestina. Manmanman. En die Israelisch begrijpen maar niet waarom die Palestijnen met raketten willen schieten... Terwijl die palestijnen dus ver moeten lopen om water te halen, en de israelisch in de kolonies genieten van een zwembad vol drinkwater..

En waar het om ging: na een generatie nemen immigranten het lagere vruchtbaarheidscijfer van autochtonen over. Dat is objectief zo gemeten.
Oud 15 november 2010, 01:11   #126
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Mensen geven toch hun geld uit aan hetgeen ze zelf willen? Of gaat gij ze verplichten; vanaf nu moet ge 20% van uw loon aan het goeie doel geven (wat in feite nu al gebeurt dmv belastingen)?
ja, ik wil ze verplichten; ik wil hogere belastingen en at dat geld gaat naar goede doelen.

Citaat:
Ja, ik geef ook geld uit aan luxe, omdat het verdomme MIJN geld is, en omdat het NIET mijn schuld is dat er elders in de wereld mensen liggen te creperen.
dan bega je de zonde der nalatigheid. Kijk: als een mens aan het verdrinken is, ga jij dan weigeren hem te redden, omdat je niet wil dat je nieuwe armani pak nat wordt? Als een mens met een open beenbreuk naar een hospitaal moet gebracht worden, ga jij dan hem niet helpen omdat je niet wil dat je leren zetel van je nieuwe auto bebloed wordt?
De meeste mensen (alvast ik) zouden dat erg onverantwoord van je vinden als je die slachtoffers niet zou helpen omwille van zulke onbelangrijke redenen. Zelfs al is het jouw auto en jouw pak. De rechtvaardigheidstheorie (John Rawls,...) zegt dat we kwetsbaren moeten helpen waar we kunnen, zelfs al zijn we zelf niet verantwoordelijk voor hun toestand.

Citaat:
Waarom zou ik moeten betalen voor problemen die ik niet heb veroorzaakt?
omdat de rechtvaardigheidstheorie dat zegt. lees principe 1 http://stijnbruers.wordpress.com/201...htvaardigheid/

Citaat:
Ga dat maar vragen aan de echte schuldigen, met name dictators en multinationals; zij maken brokken en het plebs moet deze brokken lijmen omdat dat hun morele plicht is?
zoals bovenstaande voorbeelden aangeven, heb je de morele plicht om te helpen, zelfs al ben je niet schuldig (heb je niet die persoon in het water geworpen of die open beenbreuk veroorzaakt).
Ik vindt het irriterend dat je nog niet eens dergelijke fundamentele rechtvaardigheidsprincipes begrijpt.
Los daarvan: jij bent medeverantwoordelijk voor veel leed van dictators en multinationals. Ga je tanken bij Total? Wel, die steunen de Birmese dictatuur. Dus boycot total. Heb je een bankrekening? Kans is groot dat je bank investeert in multinationals die investeren in dictaturen (http://www.banksecrets.eu/#/nl). Dus ga over naar Triodos bank. En zo zijn er nog massa's voorbeelden van wat multinationals allemaal uitspoken in het zuiden (zie CorpWatch,...)

Citaat:
Als ik aan het goede doel geef (wat ik ook doe) dan is het uit vrije keuze en niet omdat de ene of de andere geitenwollensokkenidealist vindt dat ik dat moet. Ik moet niks.
tja, dat is dan de zonde der nalatigheid, zoals de christenen zouden zeggen. Het enige wat het kwaad nodig heeft om te zegevieren, is dat goede mensen niets doen. Je weigert dus die drenkeling en die persoon met zijn beenbreuk te helpen...
Is dat nu zoooo moeilijk om een beetje meer te streven naar rechtvaardigheid?
Oud 15 november 2010, 01:14   #127
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Je hebt mij overtuigd : vanaf nu geef ik géén enkele rotte eurocent meer uit aan " goede doelen " . Behalve dan aan deze die autochtonen ten goede komen. Immigratiestop nu !
als jij achter de sluier der onwetendheid van John Rawls zou zitten (theory of justice), zou je rationeel gezien niet willen dat mensen dergelijk gedrag zouden vertonen. Want je zou wel eens een immigrant kunnen zijn, of iemand in afrika die leeft in extreme armoede.
Oud 15 november 2010, 01:16   #128
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wij hebben hier in België een systeem, dat er meer dan de helft van ons eigenlijke loon wordt afgetrokken.... Daarmee worden ook de minderbedeelden geholpen via een uitkering.

Nietwaar?
ja, en daarbovenop kan de gemiddelde Belg nog eens 300 euro geven, zoals ik.
Oud 15 november 2010, 01:21   #129
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
LOL Sorry hoor. Maar ik zet mij niet maandelijks in het zweet om mijn geld uit ramen en deuren te smijten naar alle goeie doelen.
Ik steun enkele organisaties. Maar je mag jezelf toch ook een beetje verwennen?
Ik heb trouwens een kindje dat nog groeit. Zij heeft recent nieuwe winterschoenen gehad, nieuwe winterjas etc, ... dat zijn kosten dat oplopen he.
Oud 15 november 2010, 01:23   #130
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als jij achter de sluier der onwetendheid van John Rawls zou zitten (theory of justice), zou je rationeel gezien niet willen dat mensen dergelijk gedrag zouden vertonen. Want je zou wel eens een immigrant kunnen zijn, of iemand in afrika die leeft in extreme armoede.
Ja ,en dan,betekend dit dat wij en wij alleen hier het ocmw moeten spelen terwijl de rest van de wereld er op toekijkt...

Citaat:
Geef dus het goede voorbeeld mijn beste...

Maar verlang ditzelfde niet van mij ....

Laatst gewijzigd door Svennies : 15 november 2010 om 01:24.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 01:27   #131
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De meeste allochtonen willen de kerstbeeldjes uit het straatbeeld.
Voor mij dus geen probleem dat ze op straat blijven.

Hopelijk is het erg koud en hongerig.
Zeer erg.
Oud 15 november 2010, 09:22   #132
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
In geen 300 jaar , Deepeco.
Oud 15 november 2010, 09:25   #133
kameleon
Minister

Standaard

Asielzoekers hebben geen ethiek. Kinderen gebruiken om meelij op te wekken. En eerst en vooral al kinderen maken terwijl je weet dat ze geen enkele kans hebben in dit leven...ah ja toch, als je naar België trekt.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 09:28   #134
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Asielzoekers hebben geen ethiek. Kinderen gebruiken om meelij op te wekken. En eerst en vooral al kinderen maken terwijl je weet dat ze geen enkele kans hebben in dit leven...ah ja toch, als je naar België trekt.
Kan evengoed gezegd worden van iedereen, kinderen verwekken om zichzelf te projecteren op hen en later als ze oud worden hun stront op dweilen...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 11:46   #135
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Hoeveel levensbedreigde asielzoekers zullen zich onder deze 6000 bevinden en hoeveel opzoek naar welvaart? Een welvaart waar de hard werkende brave autochtoon mag voor opdraaien, financieel en met uitstel van zijn/haar welverdiende rust na jaren van arbeid want, de luxe die belzieke politici zich toekennen als weldoeners van deze aardkloot wordt wel betaalt met de inbreng/uitbuiting van het "eigen volk".
Jij wil de echte asielzoekers met het badwater weggooien?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 13:51   #136
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
LOL Sorry hoor. Maar ik zet mij niet maandelijks in het zweet om mijn geld uit ramen en deuren te smijten naar alle goeie doelen.
Ik steun enkele organisaties. Maar je mag jezelf toch ook een beetje verwennen?
en je kunt je ook verwennen zonder luxe
en ik zet me wel maandelijks in het zweet om 20% weg te schenken. En tel daar nog eens het vrijwilligerswerk bij. Ben net terug van het opvangcentrum voor vogels en wilde dieren. Dat is heel vuil werk: heel veel bakken vol stront en halfopgegeten kadavers enzo uitkuisen. Roofvogels maken er een potje van. En de uitwerpselen van egels stinken uren in de wind. En dan hadden we nog een vogel met viesgroene poep van de wormen. En nog overal wormen en maden,... Dus ik werk me in het zweet, en in de stront (letterlijk)

Citaat:
Ik heb trouwens een kindje dat nog groeit. Zij heeft recent nieuwe winterschoenen gehad, nieuwe winterjas etc, ... dat zijn kosten dat oplopen he.
ja, dat zijn basisbehoeften. Dat is ook het goeie doel, hé
Oud 15 november 2010, 13:57   #137
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ja ,en dan,betekend dit dat wij en wij alleen hier het ocmw moeten spelen terwijl de rest van de wereld er op toekijkt...
nee, we steunen ook acties voor meer solidariteit in andere rijke landen.
En opnieuw: ik zou je beschuldigen van nalatigheid als je niet een drenkeling uit het water wil redden, omdat niemand anders dat doet.
We moeten geen kuddegedrag vertonen, we moeten niet zomaar doen wat de rest doet, en zeker niet als de rest nalatig is, dan moeten wij niet ook nalatig gaan doen.
Oud 15 november 2010, 13:58   #138
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
hier weer de zoveelste racistische uitspraak...
Oud 15 november 2010, 16:35   #139
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Kan evengoed gezegd worden van iedereen, kinderen verwekken om zichzelf te projecteren op hen en later als ze oud worden hun stront op dweilen...
Zeg dat eens tegen je ouders...Met Kerstmis bvb, het zal hen plezier doen.
Oud 15 november 2010, 16:36   #140
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
en je kunt je ook verwennen zonder luxe
en ik zet me wel maandelijks in het zweet om 20% weg te schenken. En tel daar nog eens het vrijwilligerswerk bij. Ben net terug van het opvangcentrum voor vogels en wilde dieren. Dat is heel vuil werk: heel veel bakken vol stront en halfopgegeten kadavers enzo uitkuisen. Roofvogels maken er een potje van. En de uitwerpselen van egels stinken uren in de wind. En dan hadden we nog een vogel met viesgroene poep van de wormen. En nog overal wormen en maden,... Dus ik werk me in het zweet, en in de stront (letterlijk)

ja, dat zijn basisbehoeften. Dat is ook het goeie doel, hé
Laat je snel verzorgen !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be