Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2010, 17:23   #121
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Volgens mij heb jij een heel dikke nek, die meent dat hij meer is dan een ander.

Ik wacht op de uren, maar je weet zeer goed dat het zeer minimaal zal zijn.
kijk eens naar je eigen idolen: Persoonlijk kan ik getuigen van de gedrevenheid van vele leraars. Mensen die ook lang na hun officiële werkuren bezig zijn met hun job.(Geert Bourgeois NVA)

van diezelfde Bourgeois :

De N-VA heeft wel concrete voorstellen. Zoals de invoering van een differentiatie in opdracht. Hierbij blijven de lonen gelijk, maar afhankelijk van de taken krijgt de leerkracht vermindering in lesuren. Voorbeelden zijn er voldoende: klastitularis, leerkracht in grote klassen, deelname aan werkgroepen, taken in verschillende scholen (IT-leerkracht)… Zo wordt de vlakke loopbaan doorbroken voor wie wil.

De N-VA wil ook een efficiënt middenkader uitbouwen in de scholen. Dit middenkader bestaat uit gemotiveerde leerkrachten in combinatie met een lesgever-coördinator. Het middenkader helpt de directie, ondersteunt jonge leerkrachten, maar geeft ook nog een aantal uren les. Hierdoor vormt het de brug tussen directie, leerkrachten en leerlingen. De directie kan de school immers niet (meer) alleen dragen.

En ja, wij zijn duidelijk: wij willen de leerkrachten letterlijk en figuurlijk meer waarderen en dus beter betalen.

Dus nog minder lesuren , volgens jouw moeten we dan helemaal niets meer doen, stem jij wel op de juiste partij????

Laatst gewijzigd door Slasty : 16 december 2010 om 17:24.
Slasty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 19:57   #122
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
kijk eens naar je eigen idolen: Persoonlijk kan ik getuigen van de gedrevenheid van vele leraars. Mensen die ook lang na hun officiële werkuren bezig zijn met hun job.(Geert Bourgeois NVA)

van diezelfde Bourgeois :

De N-VA heeft wel concrete voorstellen. Zoals de invoering van een differentiatie in opdracht. Hierbij blijven de lonen gelijk, maar afhankelijk van de taken krijgt de leerkracht vermindering in lesuren. Voorbeelden zijn er voldoende: klastitularis, leerkracht in grote klassen, deelname aan werkgroepen, taken in verschillende scholen (IT-leerkracht)… Zo wordt de vlakke loopbaan doorbroken voor wie wil.

De N-VA wil ook een efficiënt middenkader uitbouwen in de scholen. Dit middenkader bestaat uit gemotiveerde leerkrachten in combinatie met een lesgever-coördinator. Het middenkader helpt de directie, ondersteunt jonge leerkrachten, maar geeft ook nog een aantal uren les. Hierdoor vormt het de brug tussen directie, leerkrachten en leerlingen. De directie kan de school immers niet (meer) alleen dragen.

En ja, wij zijn duidelijk: wij willen de leerkrachten letterlijk en figuurlijk meer waarderen en dus beter betalen.

Dus nog minder lesuren , volgens jouw moeten we dan helemaal niets meer doen, stem jij wel op de juiste partij????

Moet ik blind akkoord zijn met alles dat N-VA .....
Oud 16 december 2010, 20:00   #123
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bekijk de volgende site eens en vooral de tabel in het midden; kijk en huiver:

http://homepage.mac.com/frestyle/Lif...38/page38.html
Een krantje voor en door leerkrachten maakt niet onmiddellijk indruk op mij hoor.
Oud 16 december 2010, 20:39   #124
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een krantje voor en door leerkrachten maakt niet onmiddellijk indruk op mij hoor.
natuurlijk, waarschijnlijk begrijp je de helft van wat erin staat niet eens, maar uit nieuwsgierigheid, had ik gelijk wat betreft mijn beroepengok van jou? Want over die post hoor ik je niet hé?
Ik veronderstel dat een studie van een Amerikaanse organisatie over stress ook partijdig is en Bourgeois en alle andere mensen die er al heel lang van overtuigd zijn dat les geven niet zomaar een job is maar meneer weet het absoluut beter dan de rest van de wereld?
Ik kan hier cijfers en grafieken blijven spuien maar ze zullen voor jouw soort altijd 'verdacht' blijven want een ander standpunt innemen of afzien van je oogkleppen staat bij jouw soort gelijk aan 'verliezen'. Eigenlijk heb ik medelijden met je, jij moet een verzuurd en ongelukkig mens zijn dat je anderen niets gunt.
Ik kan je alleen eerlijk zeggen dat bijna elke collega die ik ken z'n vakantie dubbel en dik verdiend heeft; en ja, er zijn ook profiteurs onder de leerkrachten, dat heb ik nooit gezegd, maar noem mij één job of waar er géén klaplopers zitten die het werk liever door een ander laten doen? Ik heb ook in de privé-sector gewerkt en als er geen kinderen waren gekomen had ik dat misschien nog gedaan maar ik ben dus één van de weinige gelukkigen die kunnen vergelijken en ik blijf het spijtig vinden dat er nog altijd zo'n verkrampte idioten rondlopen die persé moeten beweren dat hun job zwaarder of gemakkelijker is dan de andere. Elke job heeft z'n plus- en minpunten maar er is er geen een waarbij je niets moet doen...
Oud 30 december 2010, 18:36   #125
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu gaan we eens goed lachen en dan serieus babbelen.
ja die nva ook é, een gebrek aan kennis houd hen niet tegen om ermee te lachen blijkbaar. En plezant dat dat moet zijn lachen met de werkende mens.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 18:40   #126
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
natuurlijk, waarschijnlijk begrijp je de helft van wat erin staat niet eens, maar uit nieuwsgierigheid, had ik gelijk wat betreft mijn beroepengok van jou? Want over die post hoor ik je niet hé?
Ik veronderstel dat een studie van een Amerikaanse organisatie over stress ook partijdig is en Bourgeois en alle andere mensen die er al heel lang van overtuigd zijn dat les geven niet zomaar een job is maar meneer weet het absoluut beter dan de rest van de wereld?
Ik kan hier cijfers en grafieken blijven spuien maar ze zullen voor jouw soort altijd 'verdacht' blijven want een ander standpunt innemen of afzien van je oogkleppen staat bij jouw soort gelijk aan 'verliezen'. Eigenlijk heb ik medelijden met je, jij moet een verzuurd en ongelukkig mens zijn dat je anderen niets gunt.
Ik kan je alleen eerlijk zeggen dat bijna elke collega die ik ken z'n vakantie dubbel en dik verdiend heeft; en ja, er zijn ook profiteurs onder de leerkrachten, dat heb ik nooit gezegd, maar noem mij één job of waar er géén klaplopers zitten die het werk liever door een ander laten doen? Ik heb ook in de privé-sector gewerkt en als er geen kinderen waren gekomen had ik dat misschien nog gedaan maar ik ben dus één van de weinige gelukkigen die kunnen vergelijken en ik blijf het spijtig vinden dat er nog altijd zo'n verkrampte idioten rondlopen die persé moeten beweren dat hun job zwaarder of gemakkelijker is dan de andere. Elke job heeft z'n plus- en minpunten maar er is er geen een waarbij je niets moet doen...
Zever in pakskes.
Ik geloof daar gewoon niet in.
Ik ken persoonlijk veel leerkrachten.
Ik ken verschillende leerkrachten die zelfstandig zijn in bijberoep.
Man, die maken meer uren dan een echte zelfstandige, waarschijnlijk tellen zij die uren ook bij hun takenpakket.
Oud 30 december 2010, 18:42   #127
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn taak staat in het eerste rijtje.
Oud 30 december 2010, 19:02   #128
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zever in pakskes.
Ik geloof daar gewoon niet in.
Ik ken persoonlijk veel leerkrachten.
Ik ken verschillende leerkrachten die zelfstandig zijn in bijberoep.
Man, die maken meer uren dan een echte zelfstandige, waarschijnlijk tellen zij die uren ook bij hun takenpakket.
Mag jij geen bijberoep hebben?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be