Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 december 2010, 09:35   #121
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat bezorgt system een maagzweer.
Ik krijg geen maagzweer. En zeker niet van Olijke Bart.

Ik beschouw Olijke Bart als een mannelijke versie van Madame Non Milquet.
En dan is elke zinnige politiek uitgesloten.

Bovendien komt Dewever uit een welomschreven Vlaamsnationalistisch nest (vader en grootvader Dewever zijn op zijn minst 'dubieus' te noemen). Een nest dat slechts op één zaak uit is: de vernietiging van België. In dit licht moet men zijn verrottingsstrategie ook proberen te begrijpen. Want Dewever spreekt constant met gespleten tong. Hij heeft al lang besloten alles te laten mislukken.

Ik moet niets van zulke hypocriete mensen hebben, zoals u ondertussen wel zult begrepen hebben. Dewinter heeft tenminste één voordeel: de man zegt duidelijk waarop het staat. Dewever echter is een schijnheilig personage, vertelt constant halve waarheden om zijn labiele achterban niet af te schrikken. Zijn woorden zijn soms als honing voor de achterban. Tenminste dat denkt hij dan maar, want zijn kiezers zijn ook niet meer zo naief als 20 jaar geleden. Kortom, alles is slechts schijn bij Bart Dewever . Maar het zal hem niet lukken. Volgende verkiezing: de berg af met de NVA!

Laatst gewijzigd door system : 6 december 2010 om 09:49.
system is offline  
Oud 6 december 2010, 09:43   #122
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Bovendien komt Dewever uit een welomschreven Vlaamsnationalistisch nest (vader en grootvader Dewever zijn op zijn minst 'dubieus' te noemen). Een nest dat slechts op één zaak uit is: de vernietiging van België. In dit licht moet men zijn verrottingsstrategie ook proberen te begrijpen. Want Dewever spreekt constant met gespleten tong. Hij heeft al lang besloten alles te laten mislukken.

Ik moet niets van zulke hypocriete mensen hebben, zoals u ondertussen wel zult begrepen hebben. Dewinter heeft één voordeel: de man is tenminste duidelijk. Dewever echter is schijnheilig. Maar het zal hem niet lukken. Volgende verkiezing: de berg af met de NVA!
het genetisch bepaalde Vlaamsnationalisme... boeiend
den ambetantsten is offline  
Oud 6 december 2010, 09:45   #123
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
het genetisch bepaalde Vlaamsnationalisme... boeiend
Niet genetisch, wel milieubepaald. En zeker voor de harde kern. Wij weten ook waarom.

Laatst gewijzigd door system : 6 december 2010 om 09:45.
system is offline  
Oud 6 december 2010, 09:46   #124
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgende verkiezing: de berg af met de NVA!
We zullen zien zei den blinden, en hij blies de kaars uit.
pixelpower is offline  
Oud 6 december 2010, 09:47   #125
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet genetisch, wel milieubepaald. En zeker voor de harde kern. Wij weten ook waarom.
Ah bon, dat verklaart dan weer waarom Bart's broer en zus niet geheel passen in uw plaatje. Of toch?
Oud 6 december 2010, 09:48   #126
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgende verkiezing: de berg af met de NVA!
ik zit écht te hopen op nieuwe verkiezingen. Niet alleen omwille van het feit dat we nog eens extra stemmen zullen kunnen verzilveren, maar zeker ook om u opnieuw te confronteren met deze uitspraak die je constant van alle daken zit te schreeuwen.

Nuja, eerst was het verhaal dat we grandioos zouden verliezen, daarna spreek je al maar meer over twee procent. Zou het zijn dat je de bui ziet hangen ?
vrijevlaming is offline  
Oud 6 december 2010, 09:50   #127
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik zit écht te hopen op nieuwe verkiezingen. Niet alleen omwille van het feit dat we nog eens extra stemmen zullen kunnen verzilveren, maar zeker ook om u opnieuw te confronteren met deze uitspraak die je constant van alle daken zit te schreeuwen.

Nuja, eerst was het verhaal dat we grandioos zouden verliezen, daarna spreek je al maar meer over twee procent. Zou het zijn dat je de bui ziet hangen ?
Ik zeg alles onder voorbehoud dat ik me vergis. Maar ik zal me hier niet vergissen, wees maar zeker. Dus ik durf hier wel mijn nek voor uit te steken.

Laatst gewijzigd door system : 6 december 2010 om 09:51.
system is offline  
Oud 6 december 2010, 09:53   #128
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bovendien komt Dewever uit een welomschreven Vlaamsnationalistisch nest (vader en grootvader Dewever zijn op zijn minst 'dubieus' te noemen). Een nest dat slechts op één zaak uit is: de vernietiging van België. In dit licht moet men zijn verrottingsstrategie ook proberen te begrijpen. Want Dewever spreekt constant met gespleten tong. Hij heeft al lang besloten alles te laten mislukken...
Ik vraag mij af waar u die informatie vandaan haalt.

Naar ik heb vernomen, zal de N-VA in het federale parlement wetsvoorstellen indienen die het mogelijk moeten maken één en ander aan de 'asiel-crisis' te doen, en voor het héle land een ander - en hopelijk ook béter - migratie-beleid op poten te zetten.

Hoe rijmt u déze informatie met uw stelling dat Dewever heeft besloten 'alles te laten mislukken'?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 6 december 2010, 09:55   #129
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Waarom? De man heeft nog geen enkele bevoegdheid voor Vlaanderen binnegehaald, BHV niet gesplitst, niets bespaard etc...... ?
maar ook nog niets toegeven, en dus Vlaanderen ook niet dieper in de put gestoken.

Verhofstadt en Leterme hebben dat mss in het verleden met plezier gedaan, maar ga je nu echt een Vlaamse politicus verwijten dat hij niet dezelfde fouten maakt dan die 2??
Oud 6 december 2010, 09:59   #130
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Bovendien komt...
Het is duidelijk dat irationele haat voor alles niet pro belgisch je blind maakt.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 6 december 2010, 10:28   #131
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Het is duidelijk dat irationele haat voor alles niet pro belgisch je blind maakt.
Niks te haat. De NVA wi finaal de opdoeking van België. Punt uit.

En nu zitten ze wat te zaniken in hun programma over een 'confederaal model' om hun kiezers wat te paaien (lees: om de tuin te leiden) omdat ze weten dat ze anders de kiezers niet meekrijgen, moesten ze zeggen dat ze België willen opheffen. Maar dat is hypocrisie ten voete uit.

En daarom, voor de zoveelste keer: NVA = een schijnheilig VB.

Laatst gewijzigd door system : 6 december 2010 om 10:29.
system is offline  
Oud 6 december 2010, 10:31   #132
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom? De man heeft nog geen enkele bevoegdheid voor Vlaanderen binnegehaald, BHV niet gesplitst, niets bespaard etc...... ?
Wanneer je gedwongen wordt tot onderhandelen met een partij die systematisch op je voorstellen "non" zegt en slechts tot een "oui" bereid is op voorwaarde dat je die voorstellen inslikt, dan valt er inderdaad niets te bereiken. Dan is er maar één oplossing: wachten tot die "non"-partij het benauwd krijgt om budgettaire redenen.

O ja, ik weet wel, er kan ook zogezegd een "compromis" afgesloten worden. Het is uitgerekend dat soort compromissen, afgesloten door de "wijze Vlaamse staatslieden", dat het niet functioneren van la Belgique heeft veroorzaakt.
Oud 6 december 2010, 10:33   #133
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ah, nu geeft u (impliciet) dus toch toe dat wat er in de nota-BDW stond zeer verregaand is.
Ja, en? Dat "verregaand" mag, meer nog, het moet.
Oud 6 december 2010, 10:34   #134
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

En nu zitten ze wat te zaniken in hun programma over een 'confederaal model' om hun kiezers wat te paaien (lees: om de tuin te leiden) omdat ze weten dat ze anders de kiezers niet meekrijgen, moesten ze zeggen dat ze België willen opheffen. Maar dat is hypocrisie ten voete uit.

Eigenlijk heb je daarin wel enigszins gelijk. Het doel heiligt immers de middelen, da's duidelijk. Politiek-tactisch sterk gespeeld dus!
Dat is ook de reden waarom de PS, om maar een voorbeeld te nemen, net dezelfde hypocrisie hanteert. Onder het mom van een democratische partij hebben we hier eigenlijk te maken met een criminele organisatie die voor niets terugschrikt om zijn positie te handhaven. Ook van hen dus politiek-tactisch sterk gespeeld.
Oud 6 december 2010, 10:36   #135
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft ook nog geen cadeautjes gedaan. Anderen voor hem, deden dat anders, met alle negatieve gevolgen voor Vlaanderen tot gevolg. Beter wat langer het been stijfhouden, dan weeral toegeven. Het mag eens van de andere kant komen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 december 2010, 10:37   #136
EddyBal

Standaard

Citaat:

Ik moet niets van zulke hypocriete mensen hebben, zoals u ondertussen wel zult begrepen hebben. Dewinter heeft tenminste één voordeel: de man zegt duidelijk waarop het staat. Dewever echter is een schijnheilig personage, vertelt constant halve waarheden om zijn labiele achterban niet af te schrikken. Zijn woorden zijn soms als honing voor de achterban. Tenminste dat denkt hij dan maar, want zijn kiezers zijn ook niet meer zo naief als 20 jaar geleden. Kortom, alles is slechts schijn bij Bart Dewever . Maar het zal hem niet lukken. Volgende verkiezing: de berg af met de NVA!
Met andere woorden: je ziet dat zijn strategie lukt, en dat staat je niet aan.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 december 2010, 10:38   #137
k9

Standaard

Citaat:
IK sprak niet vand e NVA ik sprak van jou.

NVA is niks meer dan een democratisch verkozen partij met een programma (dat trouwens spreekt van de "verdamping" van belgie door het overhevelen naar regio's en EU) .

NVA wil het beste voor de inwoners van vlaanderen/belgie en voor hun kiezers, zoals het een politieke partij beaamt.

Citaat:
En hier springt alweer je irrationele haat tevoorschijn, NVA zegt het duidelijk in hun programma (in alle talen zelfs) en duidelijk in alle communicatie.

Ik zou eerder kappen op diegene die bergen beloven en dat eens ze een postje hebben plots vergeten (cfg spa, vld, cd&v)

Citaat:
NVA heeft niks met VB te maken, blijkbaar ben je zo verblind dat je zelfs dat niet beseft. Misschien eens wat minder rtbf kijken en lesoir lezen? Hun brainwashing heeft duidelijk effect.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 6 december 2010, 10:39   #138
EddyBal

Standaard

Citaat:
U weet niet waarom, want BDW zijn broer is het bewijs van het tegendeel, nietwaar?
EddyBal is offline  
Oud 6 december 2010, 10:44   #139
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zeker, zeker ... En het feit dat zijn vader Henri heette, maar zich in de omgang "Rik" liet noemen zegt alles nietwaar? Voor de mensen van de RTBF was dat hoogst verdacht. Een uiting van "Pan-Germanisme". Toen ik rond Allerheiligen naar een begraafplaats in Oostende trok en aldaar voor het graf van mijn grootvader stond kreeg ik plots een schok. Mijn grootvader werd door iedereen op zijn West-Vlaams "Arie" genoemd. Maar op zijn graf staat "Hendrik". Hendrik! Is het te verwonderen dat ik Vlaamsgezind ben system? Het zit bij mij dus ook in de genen. Terloops: de arme man is jong gestorven in ... 1934.
Oud 6 december 2010, 10:44   #140
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het u belieft, mag u ook op deze bijdrage http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=128

reageren, beste system.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be