Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2010, 00:44   #121
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik ben hier geboren idd. En bezit alleszins geen Vlaamse eigenschappen.
Dat had iedereen wel begrepen. Daarom vinden sommige mensen waarschijnlijk dat je hier niet thuishoort ook niet.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 00:45   #122
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wel , zwijg dan .
Jij bent toch bij ons geboren ? Jij bent toch " vlaming " ? En zielig ook nog, met al dat verwijten en zagen...
U moet beter leren lezen. Ik bezit geen Vlaamse eigenschappen.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 00:51   #123
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, van de islam moeten vrouwen (en mannen) verplicht kennis vergaren, studeren en werken. De man is verplicht van te werken om zn vrouw en kinderen te onderhouden. En de vrouw heeft het recht om te gaan werken als zij dat wilt. Hetgeen ze verdient is voor haar eigen portemonnee en daar mag de echtgenoot geen cent van nemen zonder haar toestemming. Omgekeerd heeft zij wel recht op het geld van haar echtgenoot. Als u over de Islam wilt beginnen, mij goed. Maar vertel dan op zn minst de waarheid.
Maar is het niet zo dat door de islam ook bepaald is "welke kennis" u moet en mag vergaren ?
(geldt trouwens voor alle religies hoor.)
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 00:52   #124
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, van de islam moeten vrouwen (en mannen) verplicht kennis vergaren, studeren en werken. De man is verplicht van te werken om zn vrouw en kinderen te onderhouden. En de vrouw heeft het recht om te gaan werken als zij dat wilt. Hetgeen ze verdient is voor haar eigen portemonnee en daar mag de echtgenoot geen cent van nemen zonder haar toestemming. Omgekeerd heeft zij wel recht op het geld van haar echtgenoot. Als u over de Islam wilt beginnen, mij goed. Maar vertel dan op zn minst de waarheid.
De waarheid is dat van deze mooie theorie ( ik zal maar aannemen dat ze correct is ) in de praktijk weinig in huis komt. Ik heb dat in elk geval nog nooit gezien in mijn omgeving. En ik ken wel een aantal allochtonen, niet alleen marrokkanen.
Oud 3 december 2010, 00:55   #125
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar is het niet zo dat door de islam ook bepaald is "welke kennis" u moet en mag vergaren ?
Deze kennis mischien ? http://annelyse.be/2009/03/06/huisvrouw-de-handleiding/
Oud 3 december 2010, 00:55   #126
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar vertel dan op zn minst de waarheid.
Ik hoop dat u dat zelf gaat durven.
Oud 3 december 2010, 00:57   #127
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Kennis vergaren is meer dan alleen dat goddelijk boekje vanbuiten kunnen aframmelen hoor. Voor ik aan mijn islamstudies begon heb ik ook totaal iets anders gedaan.

Denk dan maar aan bepaalde islamitische mannen die moeilijk kunnen doen wanneer hun vrouw behandeld dient te worden door een mannelijke dokter. Ipv daarover te staan mekkeren kunnen ze liever hun vrouwen laten studeren. Ik denk dan maar aan meer islamitische verpleegsters, dokters, gynaecologen. Maar neen, bepaalden houden de vrouw liever dom en keren hun rug naar deze islamitische verplichting.
Oud 3 december 2010, 00:59   #128
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat u dat zelf gaat durven.
Ik lieg niet.
Oud 3 december 2010, 01:00   #129
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U beseft toch dat dit nu juist ook een slechte vlaamse eigenschap is die wij langzaam achter ons laten.
Oud 3 december 2010, 01:01   #130
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
De waarheid is dat van deze mooie theorie ( ik zal maar aannemen dat ze correct is ) in de praktijk weinig in huis komt. Ik heb dat in elk geval nog nooit gezien in mijn omgeving. En ik ken wel een aantal allochtonen, niet alleen marrokkanen.
Dat is hoe het islamitisch gezien zou moeten. Wat andere moslims doen, is hun zaak. Leer het verschil kennen tussen een religie en zn aanhangers, dan zou al veel doen.

U denkt dat zoiets in de praktijk niet voorkomt? Hebt u het deze mensen zelf al een gevraagd of gist u maar?
Oud 3 december 2010, 01:05   #131
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lieg niet.
Dat blijkt uit uw antwoord hierboven waarvoor dank.
Maar u geeft dus toe dat er nog veel werk aan de winkel ?
Oud 3 december 2010, 01:07   #132
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat blijkt uit uw antwoord hierboven waarvoor dank.
Maar u geeft dus toe dat er nog veel werk aan de winkel ?
Welk antwoord?

Ja, er is nog veel werk aan de winkel. Heel veel werk zelfs.
Oud 3 december 2010, 01:13   #133
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kennis vergaren is meer dan alleen dat goddelijk boekje vanbuiten kunnen aframmelen hoor. Voor ik aan mijn islamstudies begon heb ik ook totaal iets anders gedaan.

Denk dan maar aan bepaalde islamitische mannen die moeilijk kunnen doen wanneer hun vrouw behandeld dient te worden door een mannelijke dokter. Ipv daarover te staan mekkeren kunnen ze liever hun vrouwen laten studeren. Ik denk dan maar aan meer islamitische verpleegsters, dokters, gynaecologen. Maar neen, bepaalden houden de vrouw liever dom en keren hun rug naar deze islamitische verplichting.
Troost u met de gedachte dat ook nog veel vlaamse mannen met hun heilig boekje vergroeit zijn.
Maar vertel eens, wat zoekt gij als moderne vrouw nog in dat boekje ?
Oud 3 december 2010, 01:15   #134
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk antwoord?

Ja, er is nog veel werk aan de winkel. Heel veel werk zelfs.
#127 natuurlijk.
Oud 3 december 2010, 01:22   #135
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jou waarheid toch wat onvolledig is, want je bent volgens dezelfde islam je ouders respect verschuldigt, wanneer zij dus een man voor je uitzoeken moet je al goede redenen weten te vinden om te weigeren. En aangezien een goed moslim zijn doorslaggevend is kun je dus een partner voorgesteld door je ouders, wanneer dit een goed moslims is niet zomaar weigeren, je bent hen immers gehoorzaamheid verschuldig, volgens de islam toch; De gehoorzaamheid aan ouders staan boven het zelfbeschikkingsrecht, als vrouw mag u zelfs niet trouwen met wie geen moslim is!

Ook uw verhaal over werken is onjuist. Natuurlijk mag een vrouw dit wanneer ze thuis gemist kan worden en daar heeft haar man het recht om over te oordelen. Zonder zijn toestemming blijft zij thuis. En juist omdat ze het geld niet moet delen zien veel mannen het nut er niet van in hun vrouw te laten werken, ze zien haar liever thuis, het tast hun eer aan wanneer hun vrouw werkt. Het is immers de man die moet voorzien in het onderhoud, vrouwen hebben andere taken, kinderen en echtgenoot...na de geoohrzaamheid aan ouders komt gehoorzaamheid aan echtgenoot, die onderwerping vraagt islam ook, en daar horen we niets over, hoe eerlijk bent u dan?

Hoe kritisch " studeert " u islam om " kennis" te vergaren? Ik hoop op een ernstig antwoord zonder kleinerende opmerkingen over "onwetendheid" waar u blijkbaar regelmatig mee geconfronteerd zou zijn onder Vlamingen!
Dar raar, de koran werd zelf gratis met de krant weggegeven een aantal jaren geleden.. er zijn ontzettend veel programma's over, Jan Leyers naar Mekka, Annemie op bezoek bij Al minara, de executive op canvas, we worden "geinformeerd" hoor!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 01:23   #136
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Zodat, de islamitische doctrine indachtig, die vrouwen uiteindelijk niet meer door vreemde mannen aangeraakt hoeven te worden.

Juist ja...

Laat die vrouwen liever voor jurist en advocaat studeren zodat ze tenminste zelf een echtscheiding van die patriarchale mannekes kunnen regelen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 01:25   #137
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die mannen passen gewoon de leer strikt toe, volgens wahabitische of salafistische opvattingen, goed dat u afkeurt maar mogen die moslima verpleegsters van u werken zonder hoofddoek en zowel mannen als vrouwen behandelen, wassen en verzorgen?
Hoe verlicht is jou islam.?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 06:58   #138
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
link gaat retro

Is dat uw nieuwe voorkomen in die avatar ....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 07:41   #139
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niet de mijne.
Van mij, Bruggeman, Katholiek en VB er is het zeker maar, sorry hoor, voor de anderen is het soms wel gissen!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 08:50   #140
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, van de islam moeten vrouwen (en mannen) verplicht kennis vergaren, studeren en werken. .
Waarbij je dan netjes vergeet te vermelden dat �*lle kennis in de koran vermeld staat... en het dus voldoende is als ze thuis stilletjes de koran van buiten leren rammelen, maar kom we gaan niet moeilijk doen.
Dat "werken" buitenshuis moet je me toch eens met meer bronvermelding gaan aantonen. Gewoonlijk mogen ze niet werken in een plaats waar ook mannen werken. Er is zelfs een sheikh geweest in Egypte geloof ik die dan maar vond dat de vrouwelijke werknemers elke morgen een beetje borstvoeding aan hun mannelijke collega's moesten geven (één trokske of zo) en dan was het ok! Dan werden ze melkbroers en melkzusjes.
(waar die sheikh het uithaalde dat alle vrouwen héél hun leven melk ter beschikking hebben is me een raadsel. Blijkbaar zijn muzelvrouwen met hun mankement aan hun hersenen en blijkbaar constant voorzien van moedermelk, toch iets aparts.

Citaat:
De man is verplicht van te werken om zn vrouw en kinderen te onderhouden.
ge zou er al eens beginnen aan twijfelen hé.

Citaat:
En de vrouw heeft het recht om te gaan werken als zij dat wilt. Hetgeen ze verdient is voor haar eigen portemonnee en daar mag de echtgenoot geen cent van nemen zonder haar toestemming. Omgekeerd heeft zij wel recht op het geld van haar echtgenoot. Als u over de Islam wilt beginnen, mij goed. Maar vertel dan op zn minst de waarheid
Met twee woorden spreken aub. Wat ben je hier aan het bewijzen?

Een Belgische vrouw die leeft volgens de belgische wetten, draagt bij aan het huwelijk naar eigen vermogen. D.i. ze gaat buitenshuis werken als ze dat wil of ze gaat niet buitenshuis werken. Ze hoeft daar geen schriftelijke toestemming in haar huwelijkscontract voor laten zetten alvorens ze trouwt.
Bovendien heeft een belgische vrouw die volgens het standaard huwelijkssysteem huwt recht op 50% van alle goederen die verworven werden na het huwelijk. Het gemeenschappelijke huis is dus voor de helft van haar, ook al gaat zij niet buitenshuis werken;
Daar staat ge dan als muzelvrouw met "het recht om eigen verdiend geld bij te houden" hé.

Het fabeltje als zou de echtgenote in islam wèl recht hebben op het geld van de echtgenoot moet ge me toch eens duidelijker maken. Ze heeft recht op door hem aangeboden eten, kleding en onderdak, zelfs geen recht om te beslissen w�*t ze gaat eten of hoe ze gekleed gaat. Dat moet ze negotieren.Ook wel de zogenaamde "bed talks" genoemd nietwaar?
En wat erft ze van mannetje lief? 1/8ste van zijn vermogen... 12% dus. (ik laat hier even buiten beschouwing dat Allah niet kon rekenen, zie de erfenisregels in koran 4.11 en volgende verzen, die langs geen kanten tot een volledige breuk leiden)
Wij hebben VRUCHTGEBRUIK op alles wat van hem was, en uiteraard 50% EIGENDOM.

Da's effe slikken hé! de "rechten van de muzelvrouw". het "ik mag alles bijhouden wat ik verdien"... wat dacht je wat westerse vrouwen deden? Elke maand hun loonzakje aan de Heer des Huizes afgeven?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 december 2010 om 08:54.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be