![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doneren aan Wikileaks is - naar Amerikaanse normen - het equivalent van een proteststem. Als ge dat onmogelijk maakt, dan beknot ge iets dat onvervreemdbaar gedekt is door 'The First Amendment'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementslid
|
![]() Link
Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
Parlementslid
|
![]() Link
Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat bepaalde mensen fouten maken wil nog niet zeggen dat je de levens van anderen nog meer op het spel moet zetten.
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij niet dan? Wat heeft dit met de USA te maken? Waarom hoort er volgens jouw het stukje "in de kaarten van de USA speelt" bij? Daar gaat het toch helemaal niet om. Het gaat om de mensen welke in gevaar zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En para`s horen dan bij de overheid? Dus ambtenaren...dus...wie nog allemaal. Ik kan lezen, maar je moet dan wel duidelijk zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() Ik heb het niet over para's gehad, hoor. Uiteraard horen ambtenaren bij de overheid. Ik denk dat ik mezelf behoorlijk duidelijk uitdruk, maar ik denk vooral dat je het niet wil begrijpen. Misschien overschat ik je en kan je het niet begrijpen. In dat geval kan ik je niet helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Vreemdeling
|
![]() Wikileaks is legaal dankzij België en Zweden toch? Bescherming van bronnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Parlementslid
|
![]() Trouwens, wikileaks doet niets illegaal. Het is gewoon de boodschapper van documenten die het toegepeeld krijgt. Dat ze de lekken zelf maar aanpakken als ze er problemen mee hebben. Ga je straks ook kranten vervolgen die dingen schrijven die je niet wil horen? (blijkbaar worden de pijlen nu ook al op de NYT gericht). En dat terwijl zo'n gedrocht als Fox News een tijdje geleden een rechtzaak had gewonnen dat er op neer kwam dat het OK is om te liegen.
Freedom is speech is wel heel on-amerikaans geworden sinds het Bush-era.
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 9 december 2010 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat mensen sterven omwille van mijn daden...sommigen liggen daar blijkbaar niet zo wakker van hier.
Laatst gewijzigd door illwill : 9 december 2010 om 14:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij blijkbaar niet begrijpt is dat degene welke effectief verantwoordelijk zijn voor feiten zoals nu naar buiten komen, niet geraakt zullen worden. Enkel mensen welke er niet verantwoordelijk zijn KUNNEN het slachtoffer worden. Vind je dat normaal dan? En dat er eventueel para`s bijzitten doet niet terzake. Als zij niets met die feiten te maken hebben, hebben ze er niets mee te maken. Er zitten ook medische mensen tussen deze troepen...moest jou dat wat meer aanspreken dan.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het alvast niet illegaal wat wikileaks doet...ik ga er gewoonweg niet mee akkoord. Bijkomend punt is, ik vind dat zij ook hun verantwoordelijkheid moeten opnemen van hun acties. En als er gewonden of doden door vallen...dan moeten ze niet komen bleren e.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is geprivatizeerde staatscensuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo werkt dat nu eenmaal. Maar de modale burger, met zijn beperkte abstractievermogen, denkt dat het tussen "bevriende naties" eraan toegaat zoals bij hem thuis in 't salon als hij zijn vrienden uitnodigt, en denkt dat de beleefdheidsregels tussen mensen in een kleine cirkel iets te maken zou hebben met de relaties tussen staten en tussen politieke entiteiten. Niets is minder waar, want de inzet is veel te hoog. Je kan, als een staat, in de verste verte geen vertrouwen hebben in een andere staat. Het is alsof je 4 bazen van de maffia in je salon zitten hebt, in plaats van je oude schoolvrienden. Dan ga je ook anders zijn. Dan ga je ook "op inlichtingen uit". En als je nu zelf ook nog eens een maffia baas bent, dan weet je hoe het spel ineen zit. Maar dat mag niet teveel publiek getoond worden ook al is 't wel zo. De modale burger moet denken dat hij in een mooie wereld leeft waar "bevriende staten" zijn zoals zijn oude schoolkameraden in zijn salon. Anders wordt hij ongerust, en dat is nergens goed voor. Hij moet denken dat zijn natie "een goede inborst heeft" (zoals hijzelf een "deftige burger" is). Hij zou het niet verdragen te denken dat zijn natie zich eerder (moet) gedragen als een maffiabaas onder de maffiabazen. Hij zou dan domme dingen gaan eisen, die eigenlijk enkel maar in zijn eigen nadeel zijn, zoals het ophouden van het doen van die onkiese dingen die hij nooit zelf aan zijn schoolkameraden zou doen. The world you perceive is a drastically simplified model of the real world. - Administrative Behavior - Herbert Simon 1973. |
|
![]() |
![]() |