![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar jij weet zo goed als ik dat Benelux er nooit zal komen zolang de separatistische Belgische staat bestaat.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, de enen noemen het democratie, de anderen arrogantie.
Eén punt staat vast: N-VA of geen N-VA, meerderheid of geen meerderheid, de afbraak van de historische franstalige dominantie en daarmee van de Belgische staat zal verder gaan.
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit scenario wordt op een heldere en aantrekkelijke manier uiteengezet in de tekst van Brecht Arnaert, waarvan ik eerder al eens een uitreksel publiceerde. Hier is de kern van zjin voorstel: Citaat:
||
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat we er onze schouders zullen moeten onderzetten, anders komt er niets van. Dat is trouwens ook de boodschap van Arnaert zelf.
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zullen de Ministers van Binnenlandse Zaken, Justitie en Volksgezondheid éérst de nodige budgetten moeten weten los te peuteren vooraleer ze aan de bouw ervan kunnen beginnen? Zal het werk op tijd klaar zijn? Zal er voldoende personeel worden gevonden om 'de patiënten' te 'behandelen'? Vergeet niet dat zowel de bouwsector als de sector van de gezondheidszorg nogal wat 'knelpunt-beroepen' kennen. Wie zal die invullen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In eerste instantie met heel VL-Brabant en Waals-Brabant en eenmaal dat gebied echt tweetalig is; zullen de randgebeiden = de rest van VL en WAL wel willen aansluiten en een nieuw tweetalig BE vomen. Jullie voorstel is veel te complex: je hebt er veel te veel blz. voor nodig om het uit te leggen; er is veel te veel kans op tegenstand vanuit allerlei hoeken en je vergeet dat ook Waals-Brabant nu al helemaal op Brussel gericht is. |
|
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() E. Gidius hartelijk dank voor de verwijzing naar het essay van Brecht Arnaert. Er bestaat inderdaad een behoefte aan diepgaander strategisch en tactisch denken en laten we hopen handelen.
Deze analyse is gepubliceerd in 2008 en mag dus beschouwd worden als een gevolg van de politieke perikelen bij de regeringsvorming van 2007. Veel van de inzichten van de auteur had ik ook. Het is wel goed, dat die zo gevat verwoord zijn geworden. Me dunkt, dat er nog wat scheelt aan de praktische uitvoering ervan door het Vlaamse politieke personeel. Ik denk hierbij vooral aan de V-partijen. Mocht het tot verkiezingen komen, dan kan hierrond wellicht een allesomvattende oplossing geformuleerd worden. Uiteraard dient in de strijd zelf een en ander eenvoudig, krachtig en bondig voorgesteld te worden, hetgeen imo een omvangrijk wervend effect zou hebben op de meer traditionele kiezers. In elk geval is het huidige sukkelstraatje doodlopend. Het Belgische valse compromismodel is aan zijn eind. De NVA moet inzien, dat meegaan in een nep-hervorming enkel de vernietiging van de partij betekent. De verantwoordelijkheid van deze partij strekt verder dan het partijpolitieke. Zij kan door haar houding en actie Vlaanderen en België eindelijk voor een echte verantwoordelijke democratie zorgen. Lukt het deze keer niet door verraders, dan worden deze laatste bij de volgende verkiezingen de grond ingeboord. De aanstaande gemeenteraadsverkiezingen worden dan een voorproefje. En mochten hernieuwde onderhandelingen (art 35) dan toch tot resultaat leiden, dan zullen de komende verkiezingen de helderdenkenden belonen. Voor de NVA is dit een win-win situatie.
#132 | |
|
![]() Citaat:
mensen kunnen van gedacht veranderen. de walen hebben ooit de taalgrens gewild; hun kleinkinderen weten nu dat dat een dom idee was. hun grootouders wisten niet dat het FR ooit geen wereldtaal meer zou zijn en dat de Walen wel NL zouden willen leren. |
|
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Het is wachten op de actueel grootste partij vh land om , als Waalse / Franstalige politici het idee v Wallobrux in de media brengen als stelling in hun psychologische oorlogsvoering om onmiddelijk lik op stuk te geven met een soort van Vlabruxs. Waarom niet?
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de groep waarover je het hebt in je laatste zin is voorlopig nog marginaal in aantal. Voor mij moet een franstalige overigens geen perfect Nederlands leren als ie niet in Vlaanderen gaat wonen. Welke staatshervorming ook, het is steeds een draak geweest en dat zal in de toekomst niet veranderen zonder een confederatie of splitsing. En ik ga niet van gedacht veranderen. |
|
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlabrux. bestaat al aangezien Brussel de hoofdstad is van Vlaanderen, niet van de Vlaamse gemeenschap, niet van het Vlaams gewest maar van "Vlaanderen". U verwijt de Franstaligen dat ze mischien iets zullen doen wat Vlaanderen al decennia doet. Wallobrux wordt ironisch genoeg steeds meer een feit, onder Vlaamse druk. Door de klemtoon te willen leggen op de gemeenschappen creëer je in feite een Wallobruxelles aangezien de Franse gemeenschap de overgrote meerderheid van de Brusselaars bedient. De Franstaligen willen net een grotere kloof tussen Brussel en Wallonië door de accenten bij de gewesten te leggen. Want goed door de macht bij de gemeenschappen te leggen leg je de macht over Brussel én Wallonië bij de Franse gemeenschap.... Laatst gewijzigd door solidarnosc : 1 januari 2011 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
#139 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 2 januari 2011 om 08:06. |
|
![]() |