Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2011, 22:13   #121
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar staat dat in hun programma?
Ik dacht dat het eerder iets was in de aard van "alle vreemdelingen buiten"?
Voor iemand die graag koketteert met 'feiten en de bijbehorende linkjes' is dit een boertige uitspraak...

Het programma van het VB is 'publiek toegankelijk' en voor zover ik weet staan daar geen racistische zaken in (openlijk toch niet)
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 22:14   #122
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mdf Bekijk bericht
wat zware misdaden begaan door illegalen betreft 'valt ' het ' nog ' mee ( ik herinner me 1 geval aan de kust waar een winkelierster werd gemolesteerd en voor dood achtergeaten in het pashokje , en die dader - een éénogige Libiër - is inderdaad voor de rechtbank verschenen)
Inderdaad dat vodje papier Bevel heeft niet het gewenste effekt en ze blijven hier gewoon rondhangen
Het rare is dat men dat maar al te goed weet. Ik herinner me een vraaggesprek met Brice De Ruyver, toen veiligheidsadviseur van premier Verhofstadt. Er werd hem voor de voeten geworpen dat het "bevel tot verlaten van het grondgebied" een lachertje was. Zijn antwoord: "ja, we weten het, dat heeft geen effect hé".

Sorry, maar als adviseur van de premier zeggen dat je weet dat een bepaalde regeling op niets trekt, zonder te adviseren van daaraan iets te doen, wind ik toch wel straf.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 19 januari 2011 om 22:15.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 22:34   #123
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het rare is dat men dat maar al te goed weet. Ik herinner me een vraaggesprek met Brice De Ruyver, toen veiligheidsadviseur van premier Verhofstadt. Er werd hem voor de voeten geworpen dat het "bevel tot verlaten van het grondgebied" een lachertje was. Zijn antwoord: "ja, we weten het, dat heeft geen effect hé".

Sorry, maar als adviseur van de premier zeggen dat je weet dat een bepaalde regeling op niets trekt, zonder te adviseren van daaraan iets te doen, wind ik toch wel straf.
Is inderdaad nogal straf, ja. Daar ben ik het volledig mee eens.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 22:37   #124
Stefanie
Minister-President

Standaard

In het nieuws was er dat verslag over die nieuwe moskee in Oostende. Hier op het forum vind ik er niets over terug. Het is naar 't schijnt een grote moskee.
Oud 19 januari 2011, 22:43   #125
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
In het nieuws was er dat verslag over die nieuwe moskee in Oostende. Hier op het forum vind ik er niets over terug. Het is naar 't schijnt een grote moskee.
oei een grote moskee!!!!!
rennen voor je leven!!
Oud 19 januari 2011, 22:46   #126
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
rennen voor je leven!!
zwijgen! In alle talen!!! Vooral met geen woord over reppen!!!! Mond toe!!!!! Oogkleppen op en doen alsof ge die moskee daar niet ziet staan!!!
Oud 19 januari 2011, 22:57   #127
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
betaald met privé-geld, dan is het allemaal goed voor mij.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 00:00   #128
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Zeg eens eerlijk denk je dat mensen die 1) crimineel zijn, 2) illegaal zijn en 3) over de grens gezet worden, zich iets gaan aantrekken van die uitzetting over de grens?
Nee, ik denk niet dat ze zich daar iets van aantrekken, ik zou het me ook niet aantrekken, ik ben wel voorstander van het idee dat een veroordeelde zijn straf moet uitzitten in land van herkomst, ongeacht de omstandigheden in dat land, ik heb weinig compassie met misdadigers.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 08:14   #129
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
zwijgen! In alle talen!!! Vooral met geen woord over reppen!!!! Mond toe!!!!! Oogkleppen op en doen alsof ge die moskee daar niet ziet staan!!!
Als je de beelden gezien hebt op het nieuws, zie je ze ook niet staan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 09:48   #130
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Voor iemand die graag koketteert met 'feiten en de bijbehorende linkjes' is dit een boertige uitspraak...

Het programma van het VB is 'publiek toegankelijk' en voor zover ik weet staan daar geen racistische zaken in (openlijk toch niet)
Uit het 70-puntenplan van 1996
onder
DE TERUGKEER BESPOEDIGEN

52. INVOEREN VAN EEN BELASTING OP DE TEWERKSTELLING VAN NIET-EUROPESE VREEMDELINGEN
Eén van de middelen om de terugkeer aan te moedigen, is het heffen van een belasting op de tewerkstelling van niet-Europese vreemdelingen. Deze belasting is een eerlijke en verantwoorde belasting die betaald dient te worden door de werkgevers die niet-Europese vreemdelingen tewerkstellen ten nadele van Vlaamse werkzoekenden. De belasting moet onder andere de kosten helpen dekken van de werkloosheidsvergoedingen van Vlaamse werkzoekenden en hun eventuele herscholing. In plaats van de werkgevers te belonen voor het tewerkstellen van vreemdelingen, dient een nieuwe wet en de aanpassing of afschaffing van wetten die de toepassing van dit principe in de weg staan, er voor te zorgen dat werkgevers die vreemdelingen tewerkstellen fiscaal nadeel ondervinden. Via deze belasting worden deze werkgevers verplicht een inspanning te leveren om de hoge kost van de meer dan 500.000 volledig uitkeringsgerechtigde werklozen in dit land mee te helpen dragen en worden zij aangemoedigd om werklozen van ons eigen volk aan te nemen in plaats van vreemdelingen. Deze belasting is ook van toepassing op bedrijven die met onderaannemers werken die vreemdelingen tewerkstellen.

en verder

55. VERPLICHTE TERUGKEER NA VIJF MAANDEN WERKLOOSHEID

Het spreekt voor zich dat de terugkeerpolitiek in eerste instantie zal gericht zijn op de werkloze vreemdelingen. Niet-Europese vreemdelingen keren verplicht terug naar hun land van herkomst na vijf maanden werkloosheid. Artikel 9 van de Europese Conventie over het Wettelijke Statuut van de Gastarbeiders van 24 november 1977 voorziet de mogelijkheid om vreemdelingen die langer dan vijf maanden werkloos zijn, terug te zenden naar hun land van herkomst. Conform dit artikel pleit het Vlaams Blok voor de verplichte terugkeer van de gastarbeider na vijf maanden werkloosheid.

69. DE TERUGKEER VAN DE EERSTE GENERATIE VREEMDELINGEN

Via de uitkeringen die de eerste generatie vreemdelingen uit het terugkeerfonds zullen krijgen, zullen op relatief korte termijn heel wat vreemdelingen terugkeren naar hun landen van herkomst. Het juiste bedrag van de premie zal afhangen van een aantal criteria: duur van de tewerkstelling in België, aantal kinderen die mee terugkeren, grootte van het gestorte bedrag aan sociale zekerheidsbijdragen in het terugkeerfonds. De uitbetaling van de premie zal pas gebeuren nadat de vreemdeling samen met zijn familieleden naar zijn vaderland is teruggekeerd. Wel al de mogelijkheid geboden worden over een voorschot te kunnen beschikken om de reiskosten te kunnen betalen.

70. DE TERUGKEER VAN DE TWEEDE EN DERDE GENERATIES VREEMDELINGEN

Voor diegenen die niet bereid zijn zich te assimileren, wordt een onderwijs voorzien dat hen voorbereidt op de reïntegratie in het land van herkomst van hun ouders. De landen van herkomst van deze jonge vreemdelingen kunnen niets aanvangen met jonge analfabeten. Door deze jongeren hier school te laten lopen en hen een specifieke opleiding te geven die hen voorbereidt op de terugkeer en de reïntegratie in hun landen van herkomst, bewijst men deze landen een grote dienst en kadert deze opleiding in de ontwikkelingshulp die we aan deze landen willen geven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 09:59   #131
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit het 70-puntenplan van 1996
Waar staat 'alle vreemdelingen buiten' ?
Waarom doe je alsof je nog nooit van het VB programma hebt gehoord, terwijl je zonder moeite het programma van 15 jaar geleden kan citeren ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 10:07   #132
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben erg verbaasd dat niemand hier enige aandacht aan besteedt op het forum. Ik had hier toch reacties op verwacht. Maar ja, velen denken nog altijd dat stemmen op Vlaams belang geen énkele zin heeft...
Dit is juist het bewijs dat stemmen op het VB geen enkele zin heeft zal je bedoelen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 10:15   #133
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De meeste van hun stemmers zitten bij de N-VA nu. Die gaat het goed.

De niet rascisten zijn overgestapt naar een democratische partij. Wat rest zijn de vreemdelingenhaters, zij die niet kunnen lezen en zij die schatplichtig zijn aan Dewinter &C°
PS Dit zijn niet mijn woorden maar deze van hun vroegere voorzitter.

Laatst gewijzigd door speurneus : 20 januari 2011 om 10:42.
Oud 20 januari 2011, 10:19   #134
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Voor de Belgicisten in ieder geval. Wanneer al die N-VA'ers VB gestemd hadden, was nu België al opgedoekt.
laat me lachen
Oud 20 januari 2011, 10:25   #135
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet is Vlaams belang de enige partij die écht begaan is met het onderwerp veiligheid. Alle andere partijen zijn medeplichtig. Ik herinner mij die opmerking van Laurette Oncelinx, een aantal jaren geleden. Ik geloof dat dat tijdens paars was, enkele jaren dus voordat Leterme eerste minister werd. Zij heeft toen gezegd dat de verantwoordelijkheid collectief is. Ze sprak toen Nederlands. Er is dus GEEN ENKEL alternatief als 't over veiligheid gaat. Tegenwoordig lijkt het wel dat het onderwerp niet meer leeft. Ik heb de indruk dat er veel te veel gezwegen wordt tegenwoordig. Op zich is een debat over veiligheid geen partijpolitiek, maar als er maar één partij is die daar op een ernstige manier mee begaan is, dan kom je natuurlijk vlug bij die partij uit. Vraag is echter waarom de andere partijen ALLEMAAL zo cynisch zijn en de Vlaming alleen maar uitlachen. Iets anders kan je dit niet noemen. En ik ben dus verbaasd dat zoveel Vlamingen dat cynisme zomaar pikken. En oh, ja... Veiligheid of onveiligheid is er zowel voor linkse kiezers als voor rechtse kiezers.
Zeg meiske, hoeveel schuift dat om al die pro VB berichten online te plaatsen?
Oud 20 januari 2011, 10:28   #136
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Kom kom, over pedo's achterna lopen heb jij hier geen lessen te geven.

Jij wel dan?
Nog ooit pastoor geweest misschien?
Oud 20 januari 2011, 10:30   #137
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jawel, hoor. Hij is destijds getrouwd met een kind.
En was dat anno 300 abnormaal misschien?
Oud 20 januari 2011, 10:35   #138
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nope, daar staan verwijzingen naar wetenschappelijke historische studies tussen die staven dat de profeet een pedofiele verhouding had.
Net als 70% van de mannelijke bevolking in die tijd.
Oud 20 januari 2011, 10:40   #139
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hadden ze daar geen bouwvergunning voor?

Laatst gewijzigd door speurneus : 20 januari 2011 om 10:41.
Oud 20 januari 2011, 19:23   #140
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar staat dat in hun programma?
Ik dacht dat het eerder iets was in de aard van "alle vreemdelingen buiten"?
Dat hoeft niet eens in hun programma te staan: het is gewoon vanzelfsprekend! En dat van die "alle vreemdelingen buiten", ik vind het zielig dat je nog met zulke komedie durft afkomen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be