![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in elk geval minder dan basketballen ! :o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() De 20 meest onmogelijke sollicitatievragen:
1. Hoe bizar vind je jezelf, op een schaal van één tot 10? (Vraag gesteld bij kredietkaartenmaatschapij Capital One) 5 2. Wat is de filosofie achter gevechtssporten? (Vraag gesteld bij verzekeringsmaatschappij Aflac) Zen 3. Stel dat je een potlood bent en we stoppen je in een blender. Hoe ontsnap je? (Vraag gesteld bij investeringsbank Goldman Sachs) Door mee te draaien. 4. Leg me uit wat er de voorbije 10 jaar in dit land is gebeurd? (Vraag gesteld bij Boston Consulting Group) Immobilisme 5. Hoeveel ribbels telt een muntstuk van 50 cent? (Vraag gesteld bij Deloitte) twee maal pie maal de straal gedeelde door één milimeter 6. Hoeveel basketballen gaan in deze kamer? (Vraag gesteld bij Google) In mijn kamer maar één, meer komt er niet binnen. In de uwe Het volume van de kamer gedeeld door vijf liter (het volume van een bal) 7. We zoeken een getal tussen 1 en 1000. Hoeveel gokken heb je minimaal nodig om een specifiek getal te vinden, wanneer je bij elke gok de hint ‘hoger’ of ‘lager’ meekrijgt? (Vraag gesteld bij Facebook) 8. Wat hebben hout en alcohol met elkaar gemeen? (Vraag gesteld bij securitybedrijf Guardsmark) 9. Er zijn 25 paarden. In elke wedstrijd mogen maar 5 paarden tegelijkertijd racen. Hoeveel wedstrijden zijn nodig om er de drie snelste paarden uit te halen? (Vraag gesteld bij Bloomberg LP) 10. Waarom denk je dat slechts een klein deel van de bevolking 150.000 dollar per jaar verdient? (Vraag gesteld bij New York Life) 11. Je hebt acht muntstukken. Zeven wegen hetzelfde, een niet. We geven je een weegschaal. Hoe vind je dat ene muntsuk als je slechts 3 stappen mag ondernemen? (Vraag gesteld bij Intel) 12. Wat zou je doen indien je een pizzeria van je oom erft? (Vraag gesteld bij Volkswagen) 13. Indien je een superheld kon zijn, wie zou je kiezen? (Vraag gesteld bij AT&T) 14. Een appel kost 20 cent, een appelsien 40 cent en een pompelmoes 60 cent. Hoeveel kost een peer? (Vraag gesteld bij Epic Systems) 15. 5.623 mensen nemen deel aan een toernooi. Hoeveel wedstrijden moeten worden gespeeld om de winnaar te vinden? (Vraag gesteld bij Amazon.com) 16. Een verjaardagstaart bestaat uit drie stukken. Hoe verdeel je die in exact 8 gelijke delen? (Vraag gesteld bij vermogensbeheerder Blackrock) 17. Hoe worden M&M’s gemaakt? (Vraag gesteld bij US Bank) 18. Hoe weeg je een olifant wanneer je geen weegschaal hebt? (Vraag gesteld bij IBM) 19. Je bevindt jezelf in een donkere kamer zonder licht. Je wil eenzelfde paar sokken aantrekken voor een interview. Je hebt 19 paar grijze en 25 paar zwarte sokken. Wat zijn de kansen dat je een paar met dezelfde kleur aantrekt? (Vraag gesteld bij softwareproducent Eze Castle) 20. Je hebt 20 mensen in dienst. Hoe organiseer je die om te weten te komen hoeveel fietsen afgelopen jaar in jouw regio zijn verkocht. (Vraag gesteld bij oliegigant Schlumberger) Bron: Jobat Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2011 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Naast de E17, in Gent? Daar ben ik vorig jaar eens geweest en het zat fout vanaf minuut 1. ![]() Om te beginnen steken ze je in zo'n kot waar geen venster in zit. Ik kan niet functioneren zonder lucht en airconditioning is geen verluchting. Enfin, ik heb de vragen gelezen en toen was de grens van mijn -toch wel ruime ![]() Ze was daar precies toch wel wat van geschrokken. Waarschijnlijk had ze daardoor een halve dag geen werk meer en had ze daar geen code voor op haar time-sheet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 15 januari 2011 om 10:37. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sommige bedrijven zijn gewoon niet goed om te werken, en dat merk je al bij het eerste gesprek
Ik kreeg ooit een aanbod om te gaan solliciteren bij een bedrijf, ik ging er sowieso met achterdocht naartoe omdat een vriendin van me er had gewerkt en me had verteld van de slechte sfeer daar. De twee heren die het gesprek met me voerden waren idd niet al te vriendelijk en die begonnen tegen mij dan nog eens over een totaal andere job: verantwoordelijke logistiek voor een hele productielijn. Toen ik meldde dat dat toch niet was wat ze me hadden aangeboden om over te praten kreeg ik onvriendelijk te horen dat ze alles wilden "uitproberen", waarop ik eerlijk zei dat ik niet wist of ik dat als starter wel zou aankunnen, dat het ook niet mijn opleiding was, vervolgens kreeg ik op nog onvriendelijker wijze te horen dat als ik dat niet zou kunnen, ik wellicht niets zou kunnen. Het straffe is dat ik nog via vijf ( ! ) andere interimbureaus aanbiedingen kreeg voor dat bedrijf, wat ik telkens weigerde, omwille van mijn wedervaren daar. Ik begreep van de interimbureaus dat dat bedrijf maar geen mensen vond. Tja: als je je sollicitanten zo behandelt, moet je niet bepaald verwonderd zijn dat je geen werkvolk vindt.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 15 januari 2011 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Staatssecretaris
|
![]() Vragen vallen nog mee, het draait niet altijd rond het antwoord maar rond de manier dat je tot een antwoord komt. Het zjin ook geen vragen voor functies waar je de hele dag ruitenwissers moet controleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb hier ergens boekske met objecten die je moet verklaren tijdens soll. Komen uit lijst van vragen voor high level jobs bij Google, MS, ruimtevaartorganisaties ed. Hogedrukkoppeling, keramische tegel, draagbare antenne, kristal, ... Laatst gewijzigd door Caligula : 18 januari 2011 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En eigenlijk zouden ze u op dat moment moeten terugbellen, en zeggen, mijnheer u bent aangenomen, ... Maar ik weet het, op dat moment hebt ge iets, van fuck off, en wilt ge daar absoluut niet meer mee geconfronteerd worden... Ik heb onlangs ook zo een telefoongesprek met zo ne recruter pipo gehad, ... ik had zoiets, van waarom belt ge me feitelijk om uw eigen gelijk toch maar te bevestigen of om mijnen tijd te verschijten omdat ge zelf niks beters te doen hebt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jobs kennende, ... Verbaasd me trouwens dat hij dacht daar even mee weg te komen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vind geen plaatje maar het ziet er uit als fietsketting met kabel er door. Trek je aan de kabel, komt de antenne erect. ![]() Ik kende het toevallig van het leger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() http://www.tomsguide.com/us/South-Ko...news-5815.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toestel zelf is relatief goedkoop (nu ja, ... die dingen kosten nu eenmaal veel geld he... ) maar de kost om u op de service te abonneren, ... Het was in de pre UMTS tijd dat ik op zoek was naar een draadloze up en down link om breedband te surfen, ... Nu ja zo breedband was het ook weer niet. Binnen Europa valt dat dan nog allemaal wel mee, allee ja, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |