Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2011, 10:46   #121
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Hoe groot is uwe living (bij benadering)? Allee, hoeveel vrouwen schat ge dat er per vierkante meter inkunnen? Is wel héééél belangrijk. Hangt natuurlijk ook wel af van de omvang van die dames hé! 2 volslanke of 5 magere per vierkante meter?
lol
in elk geval minder dan basketballen ! :o
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 11:17   #122
eno2
Banneling

Standaard

De 20 meest onmogelijke sollicitatievragen:

1. Hoe bizar vind je jezelf, op een schaal van één tot 10? (Vraag gesteld bij kredietkaartenmaatschapij Capital One)

5

2. Wat is de filosofie achter gevechtssporten? (Vraag gesteld bij verzekeringsmaatschappij Aflac)
Zen

3. Stel dat je een potlood bent en we stoppen je in een blender. Hoe ontsnap je? (Vraag gesteld bij investeringsbank Goldman Sachs)
Door mee te draaien.

4. Leg me uit wat er de voorbije 10 jaar in dit land is gebeurd? (Vraag gesteld bij Boston Consulting Group)
Immobilisme

5. Hoeveel ribbels telt een muntstuk van 50 cent? (Vraag gesteld bij Deloitte)
twee maal pie maal de straal gedeelde door één milimeter

6. Hoeveel basketballen gaan in deze kamer? (Vraag gesteld bij Google)
In mijn kamer maar één, meer komt er niet binnen.
In de uwe Het volume van de kamer gedeeld door vijf liter (het volume van een bal)

7. We zoeken een getal tussen 1 en 1000. Hoeveel gokken heb je minimaal nodig om een specifiek getal te vinden, wanneer je bij elke gok de hint ‘hoger’ of ‘lager’ meekrijgt? (Vraag gesteld bij Facebook)

8. Wat hebben hout en alcohol met elkaar gemeen? (Vraag gesteld bij securitybedrijf Guardsmark)

9. Er zijn 25 paarden. In elke wedstrijd mogen maar 5 paarden tegelijkertijd racen. Hoeveel wedstrijden zijn nodig om er de drie snelste paarden uit te halen? (Vraag gesteld bij Bloomberg LP)

10. Waarom denk je dat slechts een klein deel van de bevolking 150.000 dollar per jaar verdient? (Vraag gesteld bij New York Life)

11. Je hebt acht muntstukken. Zeven wegen hetzelfde, een niet. We geven je een weegschaal. Hoe vind je dat ene muntsuk als je slechts 3 stappen mag ondernemen? (Vraag gesteld bij Intel)

12. Wat zou je doen indien je een pizzeria van je oom erft? (Vraag gesteld bij Volkswagen)

13. Indien je een superheld kon zijn, wie zou je kiezen? (Vraag gesteld bij AT&T)

14. Een appel kost 20 cent, een appelsien 40 cent en een pompelmoes 60 cent. Hoeveel kost een peer? (Vraag gesteld bij Epic Systems)

15. 5.623 mensen nemen deel aan een toernooi. Hoeveel wedstrijden moeten worden gespeeld om de winnaar te vinden? (Vraag gesteld bij Amazon.com)

16. Een verjaardagstaart bestaat uit drie stukken. Hoe verdeel je die in exact 8 gelijke delen? (Vraag gesteld bij vermogensbeheerder Blackrock)

17. Hoe worden M&M’s gemaakt? (Vraag gesteld bij US Bank)

18. Hoe weeg je een olifant wanneer je geen weegschaal hebt? (Vraag gesteld bij IBM)

19. Je bevindt jezelf in een donkere kamer zonder licht. Je wil eenzelfde paar sokken aantrekken voor een interview. Je hebt 19 paar grijze en 25 paar zwarte sokken. Wat zijn de kansen dat je een paar met dezelfde kleur aantrekt? (Vraag gesteld bij softwareproducent Eze Castle)

20. Je hebt 20 mensen in dienst. Hoe organiseer je die om te weten te komen hoeveel fietsen afgelopen jaar in jouw regio zijn verkocht. (Vraag gesteld bij oliegigant Schlumberger)

Bron: Jobat

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2011 om 11:20.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 11:32   #123
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Gekken.
Pas op , een stuk of vier vragen zijn logisch oplosbaar.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 11:35   #124
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik snap de wrevel tegen die vraag niet, dat is net een vraag die je perfect kan voorbereiden ... op deze vraag verkoop je je gewoon.

haha DW&M in Gent ... fijne herinneringen aan ... erg mooie psychologe ook
DeWitte en Morel is dat niet Hudson geworden nu?
Naast de E17, in Gent?

Daar ben ik vorig jaar eens geweest en het zat fout vanaf minuut 1.
Om te beginnen steken ze je in zo'n kot waar geen venster in zit.
Ik kan niet functioneren zonder lucht en airconditioning is geen verluchting.

Enfin, ik heb de vragen gelezen en toen was de grens van mijn -toch wel ruime - geduld bereikt en heb ik dat HR-secreet vertelt dat ik de vragen debiel en naast de kwestie vond en dat ik nu onmiddelijk doorging.

Ze was daar precies toch wel wat van geschrokken. Waarschijnlijk had ze daardoor een halve dag geen werk meer en had ze daar geen code voor op haar time-sheet.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2011, 10:22   #125
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De 20 meest onmogelijke sollicitatievragen:

1. Hoe bizar vind je jezelf, op een schaal van één tot 10? (Vraag gesteld bij kredietkaartenmaatschapij Capital One)

5

2. Wat is de filosofie achter gevechtssporten? (Vraag gesteld bij verzekeringsmaatschappij Aflac)
Zen

3. Stel dat je een potlood bent en we stoppen je in een blender. Hoe ontsnap je? (Vraag gesteld bij investeringsbank Goldman Sachs)
Door mee te draaien.

4. Leg me uit wat er de voorbije 10 jaar in dit land is gebeurd? (Vraag gesteld bij Boston Consulting Group)
Immobilisme

5. Hoeveel ribbels telt een muntstuk van 50 cent? (Vraag gesteld bij Deloitte)
twee maal pie maal de straal gedeelde door één milimeter

6. Hoeveel basketballen gaan in deze kamer? (Vraag gesteld bij Google)
In mijn kamer maar één, meer komt er niet binnen.
In de uwe Het volume van de kamer gedeeld door vijf liter (het volume van een bal)

Citaat:
7. We zoeken een getal tussen 1 en 1000. Hoeveel gokken heb je minimaal nodig om een specifiek getal te vinden, wanneer je bij elke gok de hint ‘hoger’ of ‘lager’ meekrijgt? (Vraag gesteld bij Facebook)
Het antwoord is :
de natuurlijke logaritme van 1000 (dat is drie) gedeeld door de natuurlijke logaritme van twee (zie tabellen), plus één.

Citaat:
8. Wat hebben hout en alcohol met elkaar gemeen? (Vraag gesteld bij securitybedrijf Guardsmark)
Organische materie

Citaat:
9. Er zijn 25 paarden. In elke wedstrijd mogen maar 5 paarden tegelijkertijd racen. Hoeveel wedstrijden zijn nodig om er de drie snelste paarden uit te halen? (Vraag gesteld bij Bloomberg LP)
Een chronometeren vijf wedstrijden, anders zes wedstrijden.

Citaat:
10. Waarom denk je dat slechts een klein deel van de bevolking 150.000 dollar per jaar verdient? (Vraag gesteld bij New York Life)
Omdat de overgrote meerderheid veel te braaf is.

11. Je hebt acht muntstukken. Zeven wegen hetzelfde, een niet. We geven je een weegschaal. Hoe vind je dat ene muntsuk als je slechts 3 stappen mag ondernemen? (Vraag gesteld bij Intel)

Citaat:
12. Wat zou je doen indien je een pizzeria van je oom erft? (Vraag gesteld bij Volkswagen)
Verkopen

Citaat:
13. Indien je een superheld kon zijn, wie zou je kiezen? (Vraag gesteld bij AT&T)
Boeddha

Citaat:
14. Een appel kost 20 cent, een appelsien 40 cent en een pompelmoes 60 cent. Hoeveel kost een peer? (Vraag gesteld bij Epic Systems)

De prijs die gevraagd wordt, anders krijg je een peer.

15. 5.623 mensen nemen deel aan een toernooi. Hoeveel wedstrijden moeten worden gespeeld om de winnaar te vinden? (Vraag gesteld bij Amazon.com)

Eén, de finale.

Citaat:
16. Een verjaardagstaart bestaat uit drie stukken. Hoe verdeel je die in exact 8 gelijke delen? (Vraag gesteld bij vermogensbeheerder Blackrock)
Snij ze in drie en eet het negende stuk zelf op

Citaat:
Citaat:
18. Hoe weeg je een olifant wanneer je geen weegschaal hebt? (Vraag gesteld bij IBM)
Aan een katrol

Citaat:
19. Je bevindt jezelf in een donkere kamer zonder licht. Je wil eenzelfde paar sokken aantrekken voor een interview. Je hebt 19 paar grijze en 25 paar zwarte sokken. Wat zijn de kansen dat je een paar met dezelfde kleur aantrekt? (Vraag gesteld bij softwareproducent Eze Castle)
Negentien vijfentwintigsten

Citaat:
20. Je hebt 20 mensen in dienst. Hoe organiseer je die om te weten te komen hoeveel fietsen afgelopen jaar in jouw regio zijn verkocht. (Vraag gesteld bij oliegigant Schlumberger)
Ik zou er één op zoek laten gaan naar statistieken.

Bron: Jobat

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 januari 2011 om 10:37.
Oud 15 januari 2011, 10:52   #126
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Naast de E17, in Gent?

Enfin, ik heb de vragen gelezen en toen was de grens van mijn -toch wel ruime - geduld bereikt en heb ik dat HR-secreet vertelt dat ik de vragen debiel en naast de kwestie vond en dat ik nu onmiddelijk doorging.

Ze was daar precies toch wel wat van geschrokken. Waarschijnlijk had ze daardoor een halve dag geen werk meer en had ze daar geen code voor op haar time-sheet.
ja, ja, ja, inderdaad, vlak naast den E17.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2011, 11:08   #127
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Sommige bedrijven zijn gewoon niet goed om te werken, en dat merk je al bij het eerste gesprek

Ik kreeg ooit een aanbod om te gaan solliciteren bij een bedrijf, ik ging er sowieso met achterdocht naartoe omdat een vriendin van me er had gewerkt en me had verteld van de slechte sfeer daar.

De twee heren die het gesprek met me voerden waren idd niet al te vriendelijk en die begonnen tegen mij dan nog eens over een totaal andere job: verantwoordelijke logistiek voor een hele productielijn. Toen ik meldde dat dat toch niet was wat ze me hadden aangeboden om over te praten kreeg ik onvriendelijk te horen dat ze alles wilden "uitproberen", waarop ik eerlijk zei dat ik niet wist of ik dat als starter wel zou aankunnen, dat het ook niet mijn opleiding was, vervolgens kreeg ik op nog onvriendelijker wijze te horen dat als ik dat niet zou kunnen, ik wellicht niets zou kunnen.

Het straffe is dat ik nog via vijf ( ! ) andere interimbureaus aanbiedingen kreeg voor dat bedrijf, wat ik telkens weigerde, omwille van mijn wedervaren daar. Ik begreep van de interimbureaus dat dat bedrijf maar geen mensen vond.

Tja: als je je sollicitanten zo behandelt, moet je niet bepaald verwonderd zijn dat je geen werkvolk vindt.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 15 januari 2011 om 11:27.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 10:05   #128
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zoals alles gemaakt wordt: van materie, zij het soms van grijze materie.
Oud 18 januari 2011, 10:06   #129
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kreeg ooit een aanbod om te gaan solliciteren bij een bedrijf, ik ging er sowieso met achterdocht naartoe omdat een vriendin van me er had gewerkt en me had verteld van de slechte sfeer daar.
Ik solliciteerde ook alleen maar bij bedrijven met een slechte sfeer. Ik dacht dat ik daar meer kans maakte om een belangrijke bijdrage te leveren.
Oud 18 januari 2011, 10:10   #130
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
verantwoordelijke logistiek voor een hele productielijn
Rekken/palettenvuller?
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 10:26   #131
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Naast de E17, in Gent?

ROFLOL (ben wel benieuwd naar die vragen geworden)
Oud 18 januari 2011, 10:27   #132
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Vragen vallen nog mee, het draait niet altijd rond het antwoord maar rond de manier dat je tot een antwoord komt. Het zjin ook geen vragen voor functies waar je de hele dag ruitenwissers moet controleren.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 10:29   #133
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Vragen vallen nog mee, het draait niet altijd rond het antwoord maar rond de manier dat je tot een antwoord komt. Het zjin ook geen vragen voor functies waar je de hele dag ruitenwissers moet controleren.
Je meent het.

Heb hier ergens boekske met objecten die je moet verklaren tijdens soll.
Komen uit lijst van vragen voor high level jobs bij Google, MS, ruimtevaartorganisaties ed.

Hogedrukkoppeling, keramische tegel, draagbare antenne, kristal, ...

Laatst gewijzigd door Caligula : 18 januari 2011 om 10:31.
Oud 18 januari 2011, 10:32   #134
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naast de E17, in Gent?

En eigenlijk zouden ze u op dat moment moeten terugbellen, en zeggen, mijnheer u bent aangenomen, ...

Maar ik weet het, op dat moment hebt ge iets, van fuck off, en wilt ge daar absoluut niet meer mee geconfronteerd worden...

Ik heb onlangs ook zo een telefoongesprek met zo ne recruter pipo gehad, ... ik had zoiets, van waarom belt ge me feitelijk om uw eigen gelijk toch maar te bevestigen of om mijnen tijd te verschijten omdat ge zelf niks beters te doen hebt ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 10:52   #135
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
draagbare antenne
Apple had hier beter een aantal sollicitatievragen rond gemaakt, had hun een schandaal kunnen voorkomen
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 11:05   #136
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Apple had hier beter een aantal sollicitatievragen rond gemaakt, had hun een schandaal kunnen voorkomen
ik denk dat dien ingenieur ondertussen ook wel al met zijn kloten buiten zal liggen, ...

Jobs kennende, ...

Verbaasd me trouwens dat hij dacht daar even mee weg te komen...
Oud 18 januari 2011, 12:56   #137
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
LOL, neen , het was zo'n kettingsysteem voor een of ander sat based ding.
Vind geen plaatje maar het ziet er uit als fietsketting met kabel er door.
Trek je aan de kabel, komt de antenne erect.

Ik kende het toevallig van het leger.
Oud 18 januari 2011, 12:59   #138
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik denk dat dien ingenieur ondertussen ook wel al met zijn kloten buiten zal liggen, ...

Jobs kennende, ...
Verbaasd me trouwens dat hij dacht daar even mee weg te komen...
Citaat:
Brings new meaning to "bangers and mash."

One of the annoying things about a capacitive touchscreen is that unless you're using your bare hands, you can't do anything. When the iPhone launched, some women complained that they couldn't use the device if they have long fingernails. With the advent of Android and the release of touchscreen phones from every company under the sun, resistive touch screens have become less common.

While most people prefer capacitive touch, it can make things difficult in cold weather. Fingerless gloves are pretty much your only option, unless you want to forgo gloves altogether. However, some creative south-Korean smartphone owners have come up with a better solution

http://www.tomsguide.com/us/South-Ko...news-5815.html
Oud 18 januari 2011, 13:06   #139
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL, neen , het was zo'n kettingsysteem voor een of ander sat based ding.
Vind geen plaatje maar het ziet er uit als fietsketting met kabel er door.
Trek je aan de kabel, komt de antenne erect.

Ik kende het toevallig van het leger.
Ge hebt zo een antenne die er een beetje uitziet als ne paraplu ook, die ze meepakken in de field, en er is ook iets dat er een beetje uitziet als een laptop, je opent dat en dat is eigenlijk uw antenne.

Toestel zelf is relatief goedkoop (nu ja, ... die dingen kosten nu eenmaal veel geld he... ) maar de kost om u op de service te abonneren, ...

Het was in de pre UMTS tijd dat ik op zoek was naar een draadloze up en down link om breedband te surfen, ... Nu ja zo breedband was het ook weer niet.

Binnen Europa valt dat dan nog allemaal wel mee, allee ja, ...
Oud 18 januari 2011, 13:09   #140
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet er maar opkomen, ... ik was het eigenlijk net zelf aan het proberen op een ipod touch, met een stylus, die ik normaal gebruik om touchscreens van printers en andere toestanden mee te manipuleren, en nee het werkte niet, inderdaad alleen met uw vingerkes, ... t zal wel iets met de zachtheid van t materiaal te maken hebben zeker ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be