![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien.
Het kan ook zijn dat de dingen al een tijdje onomkeerbaar in de goede richting lopen voor mij. En dat elke dag een beetje meer. Tot het bewijs van het tegendeel hou ik het daar maar op. Dat ik - samen met vele Vlaamsgezinden - na vele jaren eindelijk tevreden kan zijn over de gang van zaken in ons koninkrijkje, betekent overigens niet dat ik genoegen nemen met de snelheid waarmee België zichzelf aan het afbreken is. Waar het kan zal ik de nodige stootjes bijgeven, wees gerust.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk zouden we die zelf moeten meedragen. Anyone?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Burgemeester
|
![]() mensen nar canvas kijken, ze zijn NV-A aan het afbreken, zoals we gewoon zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NVA kickt daar op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ga zondag naar Velofolies, mij zul je er zeker niet zien.
Het zal een links liberaal en Belgicistisch allegaartje worden. Spijtig dat er geen tegenbetoging voorzien wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat gaan de speculanten doen maandag na de overweldigende betoging zonder boodschap?
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() Ik hoop dat ze mij zondag in de telling niet meerekenen. Ik moet immers in Brussel zijn om te gaan werken. Voor alle zekerheid toch men baard maar afdoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "de speculanten" zouden beter gewoon van de aardbol verdwijnen. De toekomst van dit land moet worden bepaald door de democratische wensen van de bevolking, niet door "de speculanten".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vergeet het dat je daarmee in de kranten verschijnt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Gouverneur
|
![]() OK, maar dan moeten ook de politieke zuilen met hun verdoken belangen ook verdwijnen. Wat we sinds juni 2010 kunnen vaststellen is dat de wensen van de kiezer niet stroken met de belangen van die zuilen. In België bestaat gewoonweg geen democratie.
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kunnen we al veel langer vaststellen dan 2010. Vanaf het ontstaan van dit land zijn de bestuursmechanismen van die aard dat democratie onmogelijk is. De burger heeft immers geen enkele mogelijkheid om bindend en gericht tussen te komen in het beslissende en uitvoerende proces.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed, maar dan wel op voorwaarde dat er werkelijk sprake is van democratie. Zolang die "democratie" niet volwaardig is ben ik genoodzaakt belangengroepen te steunen (zoals de vakbond) die mijn belangen behartigen, als tegengewicht voor de andere lobbygroepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Geen plannen voor morgen?
Na je scheil zat te hebben bezope, kan je altijd met een paar vrienden naar de betoging gaan en doen alsof Belgie de wereldbeker voetbal gewonnen heeft. Ik garandeer je een leuke zondag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is dan ook absoluut niet moeilijk om te voorspellen wat er gaat gebeuren. We hebben daar al enige ervaring mee uit vorige manifestaties. Belgicisme is een zaak van de Franstaligen en hun linkse zolenlikkers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien nemen ze wel een voorbeeld aan de Albanezen vandaag.
Maar waarschijnlijk niet, de losers ![]() |
![]() |
![]() |