Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2011, 17:01   #121
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je vergeet er enkele

Synoniem van gebroed: geboefte
Synoniem van gebroed: gespuis
Synoniem van gebroed: schorriemorrie
Synoniem van gebroed: tuig
Synoniem van gebroed: uitschot

Ik weet niet of jij en/of SDX aan vriendinnen vragen "Hoe is het nog met jouw gebroed?"
Ik gebruik daar toch een andere term voor.
je bent dur de comprenur precies.

dan maar een volgende poging:

Woord: kinderen (zelfst. naamw.)
Synoniem van kinderen: broed
Synoniem van kinderen: gebroed
Synoniem van kinderen: kroost
Synoniem van kinderen: nageslacht
Synoniem van kinderen: nakomelingen
Synoniem van kinderen: telgen
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 17:01   #122
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet er enkele

Ik weet niet of jij en/of SDX aan vriendinnen vragen "Hoe is het nog met jouw gebroed?"
Nee hoor zoeteke, de nakomelingen van mijn vriendinnen zijn geen; geboefte, gespuis, schorremorrie, tuig of uitschot!
Wat je van 't gebroed van sommigen niet kan zeggen!

...en al zeker niet van degenen die meteen aan andermans spullen zitten met grijpgrage tengels!

Laatst gewijzigd door SDX : 26 januari 2011 om 17:02.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 17:02   #123
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nog maar 1 X

ge kunt toch lezen?
Ja, ik kan lezen. En jij?
Ik had het niet over beledigd zijn.
Ik had het over beledigen, schofferen, minachting uitdrukken.

Bijvoorbeeld : een hoofddoek een "vod" noemen; of een kind "gebroed" noemen.
http://forum.politics.be/showthread....99#post5254299
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 17:08   #124
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik kan lezen. En jij?
Ik had het niet over beledigd zijn.
Ik had het over beledigen, schofferen, minachting uitdrukken.

Bijvoorbeeld : een hoofddoek een "vod" noemen; of een kind "gebroed" noemen.
http://forum.politics.be/showthread....99#post5254299
Sue me! Youssouf Leblanc van't rassiestiesch centrum staat al te trappelen...

Ik noem dat - zolang er geen verbod op is, en dan nog, want ik buig niet voor de criminele ideologie en zal 't blijven uitschreeuwen zo lang en zo vaak ik kan, of mn tong zou moeten uitgerukt worden en mn vingers afgehakt - zoals ik wil!
Oud 26 januari 2011, 17:12   #125
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor zoeteke, de nakomelingen van mijn vriendinnen zijn geen; geboefte, gespuis, schorremorrie, tuig of uitschot!

...en al zeker niet van degenen die meteen aan andermans spullen zitten met grijpgrage tengels!

Tomaten en spek stelende Vbers inbegrepen ?

Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 17:12   #126
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
je bent dur de comprenur precies.
Neen, ik ben niet "dur de comprenur"
Vergat je deze synoniemen? Of liet je ze opzettelijk weg?

Begrijp je dit niet? Of negeer je die moedwillig omdat ze niet in je kraam past.
Doe geen moeite. SDX ontkent helemaal niet dat ze beledigt, schoffeert, minachting uitdrukt, integendeel.

Degene over wie ze het heeft moet maar geen lange tenen hebben.
Oud 26 januari 2011, 17:14   #127
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Mensenlief kunnen jullie lelijk doen tegen elkaar.
Het beledigingen, schofferen en minachting uitdrukken kan verboden worden om de sereniteit te verhogen.
Durf je daar je schouder onder te zetten?
Oud 26 januari 2011, 17:15   #128
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik had de indruk dat het kind op het vliegtuig per definitie gebroed was voor jou omdat de moeder een hoofddoek droeg.
Oud 26 januari 2011, 17:18   #129
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Omdat we in België dezelfde soort extreme mensen in de politiek hebben, plaats ik deze in Immigratie en integratie.

Als je denkt dat het niet gekker gaat worden, dan wordt je weer verrast door zoveel gevaarlijke domheid. Er NIET voor stemmen en daar een cordon sanitaire rond bouwen is wat men moet blijven doen. Het werkt.
Citaat:
’Hoofddoekje ook in regionale bus taboe’
Gepubliceerd op 24 januari 11, 09:12 Laatst bijgewerkt op 24 januari 11, 09:20

Als de PVV aan de macht komt in Noord-Holland, overweegt lijsttrekker en Kamerlid Hero Brinkman op termijn hoofddoekjes te verbieden in de regionale buslijnen van deze provincie.

Over zo’n hoofddoekjesverbod valt te praten’’, zegt Brinkman. Eerder al zei het Tweede Kamerlid dat hij bezoekers met een hoofddoekje de toegang wil ontzeggen tot de provinciegebouwen.
De PVV’er nuanceert zijn opmerking wel. ,,Het gaat erom dat als iemand iets van de provincie wil, en zij draagt een hoofddoek, ze niet welkom is. Maar als de overheid iets van jou wil, en je moet daarvoor langskomen, zoals bij een gemeente, dan mag je van mij wel een hoofddoek dragen. Maar bij de provincie gebeurt dat laatste toch niet. Onbestaanbaar. Bij de provincie komen alleen mensen die iets van de provincie willen.’’
De provincie subsidieert ook het regionale busvervoer in Noord-Holland. Mogen vrouwen met een hoofddoek dan nog wel met de bus?
Brinkman: ,,Dat is voor nu nog een stap te ver. In de toekomst valt er wel over zo’n verbod te praten.’’
bron: http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws....ece/%E2%80%99

PVV is afkorting van Partij Voor de Vrijheid.
Komt er hier ook van indien bepaalde partijen hun goesting krijgen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 17:21   #130
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet er enkele

Indien jij of ik die vraag aan SDX, circe of Marie/alice hier stellen in die termen is dat minstens 4bp.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2011 om 17:21.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 17:25   #131
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien jij of ik die vraag aan SDX, circe of Marie/alice hier stellen in die termen is dat minstens 4bp.
bp?
Oud 26 januari 2011, 17:33   #132
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het beledigingen, schofferen en minachting uitdrukken kan verboden worden om de sereniteit te verhogen.
Durf je daar je schouder onder te zetten?
Ja zeker wel, laten we allereerst hier maar eens mee beginnen;
Citaat:
Soera 2: 190-193
En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

Soera 2: 216
Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent; maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.

Soera 2: 244
Strijdt voor de zaak van God en weet, dat God Alhorend, Alwetend is.

Soera 3: 157-158
En als je voor de zaak van God wordt gedood of sterft, zal God's vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij bijeengaren.
En indien je sterft of gedood wordt, voorzeker, tot God zul je worden teruggebracht.

Soera 3: 169
En denkt niet over degenen, die terwille van God zijn gedood, als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.

Soera 3: 195
…En Ik zal van hen…die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van God en bij God is de beste beloning."

Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Soera 4:74
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Soera 4:76
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak.

Soera 4: 89
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Soera 4: 95
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Soera 5: 33
De vergelding degenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Soera 5: 54
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Soera 8: 12-1
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: “Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af.”
Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, ( wete) Allah is voorzeker streng in vergelding…
O, gij die gelooft, wanneer gij degenen die niet geloven, op u af ziet komen wendt hun dan niet uw rug toe.
En wie op die dag zijn rug toekeert, tenzij hij voor het gevecht manoeuvreert of om plaats te nemen bij een andere groep, doet inderdaad de toorn van Allah over zich komen en de hel zal zijn tehuis zijn en dat is een slechte verblijfplaats.
Gij dooddet hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde. En gij wierpt niet toen gij wierpt, maar Allah was het die wierp, opdat Hij de gelovigen een grote gunst van Zich mocht bewijzen. Voorzeker, Allah is Alhorend, Alwetend.

Soera 8: 59-60
En laat de ongelovigen niet denken dat zij een voorsprong hebben. Voorzeker, zij kunnen Ons niet ontkomen. En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.

Soera 8: 65
O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

Soera 9: 5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Soera 9:5
doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.

Soera 9: 14
Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen...

Soera 9: 29
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek(de bijbel), die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn

Soera 47: 4
Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast…
En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
Enfin, léés het haatboekske zelf, je zal er ongetwijfeld nog veel meer ongein in terugvinden, vergeleken hiermee zijn mijn uitspraken minnekozende woordjes...

Eens die haatzaaiende, minachtende, beledigende en schofferende teksten voor eens en altijd uit Europa verbannen worden, z�*l er sereniteit zijn!
Oud 26 januari 2011, 17:36   #133
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Komt er hier ook van indien bepaalde partijen hun goesting krijgen.
Hier se, filo; D�*t is wat jou en jullie nakomelingen te wachten staat, ik zou zeggen; geniet er van ... zo lang je nog kan!

http://www.youtube.com/watch?v=ocU5x...eature=related
Oud 26 januari 2011, 17:43   #134
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Tomaten en spek stelende Vbers inbegrepen ?

Er heeft nog nooit iemand tomaten en/of spek van mij gestolen, ik deel dat zelf uit aan degenen die honger hebben, geen mens hoort honger te lijden!
Oud 26 januari 2011, 17:45   #135
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Er heeft nog nooit iemand tomaten en/of spek van mij gestolen, ik deel dat zelf uit aan degenen die honger hebben, geen mens hoort honger te lijden!

Uit de GB pikken die VBers dan wel spek en tomaten , is er hongersnood onder hen .
Oud 26 januari 2011, 17:46   #136
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik ben niet "dur de comprenur"
Vergat je deze synoniemen? Of liet je ze opzettelijk weg?

Begrijp je dit niet? Of negeer je die moedwillig omdat ze niet in je kraam past.
Doe geen moeite. SDX ontkent helemaal niet dat ze beledigt, schoffeert, minachting uitdrukt, integendeel.

Degene over wie ze het heeft moet maar geen lange tenen hebben.
het is niet omdat er verschillende synoniemen bestaan voor één enkel woord, dat al die synoniemen ook onderling inwisselbaar zijn. Dat heeft U blijkbaar nog niet in de gaten.
Daarom gaf ik U de synoniemen voor "kinderen", en daar staat toevallig niét "schorremorrie", "geboefte" of "gespuis" bij als synoniem, maar wèl "gebroed".
Kan best zijn dat ze deze synoniemen in de westhoek niet kennen, maar bij ons weldegelijk.
Oud 26 januari 2011, 17:47   #137
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enfin, léés het haatboekske zelf, je zal er ongetwijfeld nog veel meer ongein in terugvinden, vergeleken hiermee zijn mijn uitspraken minnekozende woordjes...
Two wrongs don't make a right.
Je gedragen als diegenen die je afkeurt lijkt me nu niet het meest logische om te doen.
Oud 26 januari 2011, 17:48   #138
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Two wrongs don't make a right.
Je gedragen als diegenen die je afkeurt lijkt me nu niet het meest logische om te doen.
waarom? als die mensen vinden dat vrouwen onrein zijn en ze daarom geen hand wensen te geven, waarom zouden westerse vrouwen zich dan door hun zonen of ander gebroed moeten laten bepotelen?
Oud 26 januari 2011, 17:49   #139
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had de indruk dat het kind op het vliegtuig per definitie gebroed was voor jou omdat de moeder een hoofddoek droeg.
De kopvod in 't vliegtuig is dan ook niet mijn vriendin, mijn religie; De 'Maalsie' schrijft me voor in het allerheiligst boekske; de heilige Na'roQ dat ik geen contact mag hebben met hen, hier 'n vers uit mijn heilig boek;
Citaat:
Saroe 4: 89
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Gollah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
Wa vinde dervan; haatdragend nie dan?
Oud 26 januari 2011, 17:49   #140
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier se, filo; D�*t is wat jou en jullie nakomelingen te wachten staat, ik zou zeggen; geniet er van ... zo lang je nog kan!

http://www.youtube.com/watch?v=ocU5x...eature=related

Gaan die idiote meute ons overheersen ???... Dat doet me meer aan dit denken . http://www.youtube.com/watch?v=JDZBgHBHQT8
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be