![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een kleine blik op andere ''bijdragen'' van u op het forum leert mij idd dat het bij u niet verder komt dan wat tetten, foef en poepgaai one liners... Citaat:
.
![]() |
![]() |
#122 |
Burgemeester
|
![]() De normen en waarde van het leger:
-blindelings gehoorzamen aan een onderofficier-dictator -overmatige aandacht aan onbelangrijke details (blinkende schoenen om door de modder te lopen) -aanleren van nutteloze en destructieve vaardigheden (leren doden) Zijn niet de normen en waarden die goed zijn voor onze samenleving. Door mensen naar het leger te sturen maken we er zeker geen onafhankelijke, kritisch denkende burgers van. Dienstplichtigen dragen ook niets bij aan de samenleving, maar kosten de samenleving enkel. Militair belang van dienstplichtigen is voorbijgestreefd. Verder verspillen ze een jaar van hun leven met het doen van dingen dat voor de samenleving geen nut heeft. Maakt echt geen positieve impact op leven als daar een 18 jarige met een geweer door de bosjes loopt. Das gewoon bezigheidstherapie waar ik niets aan heb en die 18 jarige zou vast ook liever iets anders doen. Sterker nog. Het kost de samenleving geld. De directe kost om al die dienstplichtigen te onderhouden en hen bezigheidstherapie te geven. De indirecte kost doordat ze pas een jaar later echt beginnen werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Behalve in het oude zelfgenoegzame Europa ... Hier kunnen de Bhairavs nog niet overweg met de 'autoriteit' van schooljuffrouwen.... Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 februari 2011 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ook een allergie aan autoriteit. Zij die zich autoritair willen opstellen, hebben meestal niet de beste bedoelingen met de medemens. Enne, de door U opgenoemde landen zijn een toonbeeld van hoe mensenrechten gerespecteerd worden. Met autoriteit van (jonge) schooljuffrouwen kan ik nu wel nog overweg. maar in een andere context. ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 2 februari 2011 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Vreemdelingenlegioen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben allergisch aan domme mensen die menen dat discipline en tucht iets goeds is, net omdat zij het niet kunnen zonder een ander die hun vertelt wat te doen. Kortom, veel mensen zijn te intelligent om het leger in te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nooit een dag gedopt. Ik werk, betaal belastingen en ben, behoudens één boete voor overdreven snelheid, nog nooit in contact gekomen met de arm der wet. Ik heb indertijd ook nooit één herexamen gehad. M.a.w., ondanks het gebrek aan legerdienst, ben ik een modelburger. Misschien dat u het nodig heeft om gedurende een jaar in een vers gestreken uniform door de modder te kruipen om enige zelfdiscipline te krijgen, maar de meesten onder ons niet, dank u wel. Als u China en Rusland superieur vindt aan het zelfgenoegzame Europa, belet niemand u uw valies te maken en te emigreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Was dat jij niet dat met een stuk in uw voeten op de stoep lag aan de Vlasmarkt tijdens de Gentsefeesten? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus iedereen die in het leger MOEST gaan was dom volgens u. Het gaat en ging over dienstplicht. Ik zou ook nooit boefer worden of uit vrije wil naar het leger stappen. Maar die keuze hadden we destijds niet. Ik ben ook zelfstandige en ben ook allergisch aan dezelfde, door anderen opgelegde tucht als gij. Maar wij moesten gaan en er mee leren omgaan. Het was ocharme 12 maanden en het best eens goed van in die omstandigheden en omgeving gedropt te worden. Al was het maar om te leren omgaan met wat zaken, situaties en mensen waar we de pest aan hebben, om het niet te hebben over kameraadschap, teambuilding edm. Voor een heel groot deel van de miliciens -zoals mezelf- was het trouwens zo dat ze een betere en hogere opleiding genoten hadden dan en moesten luisteren naar -of toch tenminste leren omgaan- met lager geschoolde beroepsmilitairen. .
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
.
![]() |
![]() |
#136 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dat defensie belangrijk is voor oorlogszuchtige landen ga ik ook niet ontkennen. Maar in de huidige technologische oorlogsvoering is een dienstplichtigenleger vrijwel waardeloos. Zie bvb hoe het dienstplichtigenleger van Irak in de eerste Golfoorlog volledig in de pan werd gehakt zonder de Amerikanen iets van schade toe te brengen. Een dienstplichtigenleger was misschien handig in WOI waar het de taak van een soldaat was zich in te graven in de modder om vervolgens op een machinegeweer af te stormen en neergemaaid te worden. Jij noemt Europa zelfgenoegzaam omdat ze er geen zin in hebben om hun jeugd klaar te stomen om ergens een land binnen te vallen en de plaatselijke bevolking wat te gaan uitmoorden. Dan ben ik met plezier zelfgenoegzaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |