Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2011, 10:15   #121
Nadina
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Als ik ga zeggen dat ik uit bepaalde mensen hun buurt blijf omdat hun overtuiging of mening mij niet aanstaat krijg ik een racisme PV aan mijn broek ... Je moet samen door die deur kunnen en respecteren van elkaar dat je een andere visie hebt.

Mensen moeten niet zo snel grijpen naar het woordje racisme.
Niks moet, de wereld is groot en er is genoeg plaats voor iedereen. We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn of door één deur te gemoeten.

Ik heb alleen maar Marokkaanse vriendinnen Nlse vriendinnen heb ik helemaal niet dat wil niet zeggen dat ik hun geloof of het geen wat ze niet geloven niet respecteer nee absoluut niet. Ik kan gewoon niet met ze overweg omdat ze anders denken dan ik. Ik heb liever dat ik met mensen omga die ik begrijp en die mij begrijpen dan mensen die de hele dag aan je vragen waarom vast je? waarom bid je? Bestaat god wel? Zulke onzinnige vragen daar heb ik niks aan.
Nadina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 10:19   #122
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadina Bekijk bericht
waarom vast je? waarom bid je? Bestaat god wel? Zulke onzinnige vragen daar heb ik niks aan.
onzinnig zeg je?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 10:26   #123
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
In Amsterdam-West is een meisje van 13 het ziekenhuis in geslagen vanwege een foto op twitter. Ze heeft o.a. een gebroken ruggewervel opgelopen. Sommige mensen vinden dat heel terecht want ze "loopt er sletterig bij".

http://www.at5.nl/artikelen/56770/ho...estraft-worden

Amsterdam-West wordt in de volksmond ook wel 020-Gaza genoemd, dus dan weet je het wel.

Ik vraag me af waarom mensen het normaal vinden om anderen voor zo'n reden in elkaar te slaan. En hoe ze aan zulke denkbeelden komen. Ik denk zelf niet dat het komt doordat ze zo goed geïntegreerd zijn. Ik denk ook niet dat het komt omdat ze gediscrimineerd worden, of geen kansen krijgen.

Iemand die het wel weet?
Dat worden onze nieuwe normen hier.
Oud 4 februari 2011, 10:27   #124
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Er is zoiets als het principe van "eerzaamheid" dat voor vrouwen geldt in de Islamietische wereld. Vele immigranten hebben die filosofie meegekregen en in ere gehouden.

Eermoorden zijn niet ongewoon.
Dat ze dan ginds blijven. Wij hebben hen niet gevraagd om naar hier te komen en nog minder om ons hun normen op te leggen.
Oud 4 februari 2011, 10:28   #125
Nadina
Burger

Standaard

Hoe oud zijn jullie, jongetjes? 11?
Oud 4 februari 2011, 10:31   #126
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik pleit voor: als je niet met elkaar overweg kan gaan laat elkaar dan met rust!
Kan je wel met elkaar overweg ga dan gezellig samen een biertje drinken in de kroeg.

Wat ik bedoel is dat ik verdomd trek heb ik een bak koffie en die ga ik nu even halen.
laat m smaken
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 10:33   #127
Nadina
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
laat m smaken

Dank je, jij ook.
Oud 4 februari 2011, 10:46   #128
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet toch ook wel dat molsims en andersdenkende elkaar nooit zullen/kunnen begrijpen.

Ik vind dat als je elkaar met rust laat en de mens in zijn waarde laat dat dat al een hele vooruitgang zou zijn in deze wereld.
Laat 'begrip' nu net één van de pijlers van een sterke samenleving zijn.
Ik vrees dat de kloof tussen moslims en (niet-gelovigen ?) te groot is om te overbruggen.
Wij (onze voorouders) hebben gevochten voor een vrije samenleving zonder het juk van een godsdienst te moeten dragen.
En niemand, maar dan ook niemand is in het westen bereid om dat opnieuw te moeten meemaken.
Je kan best ook wel een goed mens zijn zonder een 'god' of wat dan ook.
Godsdienst of geloof heeft nog nooit iemand beter gemaakt.
Alleen maar dood en vernieling gebracht. Dat is de reden waarom vele westerlingen gekant zijn om nieuwe miserie toe te laten. En dat is volkomen begrijpelijk.
Ik bedoel maar, als wij zien dat mensen gestenigd worden, gaan onze haren recht staan. Dat dit nog kan, anno 2011, is volkomen surrealistisch voor ons.
Niemand zegt hier dat moslims de facto slecht zijn.
Maar wij vinden dat moslims zich te veel laten leiden door slechte leiders.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 12:15   #129
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Geef dan gewoon toe dat je niet kan/wil/durft antwoorden.
Wat wil jij nou toch?
Jij vraagt om uitleg, en die krijg je tot 5 x toe. Om het te verduidelijken heb ik het in dikke letters gezet. Ik hebt het onderstreept. En ik heb je zelfs om je te helpen een aantal vragen gesteld die je dan weigert te beantwoorden. Ik heb hier ergens ook al een link van de google resultaten van 020-gaza gegeven. En dan nog beweer jij dat ik niet kan/wil/durf te antwoorden. Neem je moeder in de maling!

Zoals ik al zei: Als jij het nou nog niet kan begrijpen, houdt het voor mij op. Maar ik krijg wel de indruk dat het niet om niet kunnen begrijpen gaat, maar om niet willen.

Citaat:
Als het alleen daarover mag gaan, moet je je titel veranderen en ja, dan is je draad alleen bedoeld om haat te spuien.

Hoe bedoel je?
Ik heb dit topic gestart om uit te vinden waarom er mensen zijn die zoiets doen en waarom er mensen zijn die dat nog met een lachend gezicht goedkeuren ook. Zoals in dat filmpje. Ik wil de achterliggende oorzaken te weten komen. Wat ligt daaraan ten grondslag? Van waar komen zo'n uitspraken? Van waar komt zo'n gedachtegoed?
Als dat voor jou haat spuien is dan zegt dat veel meer over jouw eigen haat, enggeestig hokjesdenken en bevooroordeeld zijn dan over iets anders.

Weet je, ik heb de afgelopen dagen verschillende mensen over jouw manier van discussievoeren zien klagen. Ik nam dat eerst met een korreltje zout, maar nou ik jou zelf hier zo bezig zie kan ik ze eigenlijk geen ongelijk geven.
Oud 4 februari 2011, 12:15   #130
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe oud zijn jullie, jongetjes? 11?
Aan wie stel jij die vraag?
Oud 4 februari 2011, 12:29   #131
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks moet, de wereld is groot en er is genoeg plaats voor iedereen. We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn of door één deur te gemoeten.

Ik heb alleen maar Marokkaanse vriendinnen Nlse vriendinnen heb ik helemaal niet dat wil niet zeggen dat ik hun geloof of het geen wat ze niet geloven niet respecteer nee absoluut niet. Ik kan gewoon niet met ze overweg omdat ze anders denken dan ik. Ik heb liever dat ik met mensen omga die ik begrijp en die mij begrijpen dan mensen die de hele dag aan je vragen waarom vast je? waarom bid je? Bestaat god wel? Zulke onzinnige vragen daar heb ik niks aan.
Ik denk niet dat je deze maatschappij snapt. In deze maatschappij met diversiteit is het de bedoeling dat iedereen met iedereen kan babbelen. Dat jij helemaal geen nederlandse vrienden hebt is enorm beperkend en op die manier zet je jezelf buiten de gehele samenleving die samen probeert te leven en te werken. Je zorgt zelf voor seggregatie. Kan je niet overweg met mensen die een andere mening hebben? Dan stel ik voor dat je verhuist.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 12:31   #132
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe doe je dat op het werk?
Hoe doe je dat aan de schoolpoort?
Oud 4 februari 2011, 12:33   #133
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Hoe doe je dat op het werk?
Hoe doe je dat aan de schoolpoort?
werk? school?

trouwen of een goede echtgenoot zoeken en kweken ja!
Oud 4 februari 2011, 18:36   #134
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welnee, mesnen moeten niet van een mug een olifant maken.

Iedereen mag zo zijn bedenkingen hebben over bepaalde zaken. Zolang je elkaar maar voor de rest met respect behandeld wanneer dat men uiteraard verdient vind ik alles best.

Kan je niet met elkaar leven, ik geef maar een vb ik zou nooit met iemand als chicolini (of hoe hij ook mag heten) nooit door één deur kunnen. Dan blijf ik gewoon uit zijn buurt en dat zouden menig mensen moeten doen. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn en we hoeven het ook niet altijd goed met elkaar te vinden als je elkaar maar met rust laat.
"Zolang je elkaar maar met respect behandeld", zegt u. Maar dat is nu net wat er hoe langer hoe minder gebeurt. Een meisje laat zich op een uitdagende manier fotograferen en wordt afgerammeld. Een meisje draagt geen hoofddoek en wordt afgerammeld.
Waar is hier nog respect te vinden?
Oud 4 februari 2011, 18:37   #135
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind het heel erg voor u dat u geen Nederlandse vriendinnen hebt. Als u in Nederland woont en werkt, zou u toch een beetje moeite moeten doen om contact te hebben met de Nederlandse bevolking en zo te leren begrijpen wat hen drijft.
Oud 4 februari 2011, 18:41   #136
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik vind het heel erg voor u dat u geen Nederlandse vriendinnen hebt. Als u in Nederland woont en werkt, zou u toch een beetje moeite moeten doen om contact te hebben met de Nederlandse bevolking en zo te leren begrijpen wat hen drijft.
Uit: de goede kenmerken van een moslim. Online te vinden anno 2011 op:
http://www.islambronnen.nl/onderwerp...%20moslim2.htm

Neem geen vrienden buiten je kring

< O jullie die geloven, neemt geen boezemvrienden van buiten jullie kring: zij zullen jullie voortdurend schade berokkenen, zij wensen slechts dat jullie lijden. De vijandschap is duidelijk geworden door wat er uit hun monden voortkomt, en wat hun harten verbergen is nog erger. Waarlijk Wij hebben de Tekenen voor jullie duidelijk gemaakt, als jullie begrijpen. Ah, jullie zijn degenen die van hen houden maar zij houden niet van jullie en jullie geloven in het gehele Boek. En als zij jullie ontmoeten, zeggen zij < Wij geloven > maar wanneer zij alleen zijn bijten zij de toppen van hun vingers af uit woed. Zegt < Sterft in jullie woede, voorwaar, Allah kent het binnenste van de harten. Als jullie het goede overkomt, zijn zij verdrietig; maar als jullie het slechte overkomt, zijn zij daar blij mee. Maar als jullie geduldig zijn en (Allah) vrezen, dan zal hun listigheid jullie geen schade berokkenen. Voorwaar, Allah omvat wat zij doen. > Q. 3:118-120

-----------------

Maar owee owee als Frans Devylder niet graag heeft dat zijn dochter als oefenmatras wordt gebruikt door Mohammed van de overkant! D�*n is dat ne gore racist hoor.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 4 februari 2011 om 18:42.
Oud 4 februari 2011, 18:44   #137
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
@ Cochinillo. Ik zie dat u kennis maakt met arti. U zal zien hoe fustrerend het is om met haar een discussie aan te gaan. Het is eenvoudiger om deftig te discussiëren met een kleuter dan met haar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
het niveau zo laag mogelijk houden,
Ik merk dat jullie niveau aan elkaar gewaagd is.
Gelieve verder te roddelen per PM.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 18:45   #138
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik merk dat jullie niveau aan elkaar gewaagd is.
Gelieve verder te roddelen per PM.
wat heeft mijn antwoord aan Nadine, die mijn naam niet kan schrijven te maken met roddel per pm?
Oud 4 februari 2011, 19:35   #139
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Wat wil jij nou toch?
Jij vraagt om uitleg, en die krijg je tot 5 x toe. Om het te verduidelijken heb ik het in dikke letters gezet. Ik hebt het onderstreept. En ik heb je zelfs om je te helpen een aantal vragen gesteld die je dan weigert te beantwoorden. Ik heb hier ergens ook al een link van de google resultaten van 020-gaza gegeven. En dan nog beweer jij dat ik niet kan/wil/durf te antwoorden. Neem je moeder in de maling!

Zoals ik al zei: Als jij het nou nog niet kan begrijpen, houdt het voor mij op. Maar ik krijg wel de indruk dat het niet om niet kunnen begrijpen gaat, maar om niet willen.
Neen, ik wil geen uitleg; ik wil een antwoord.
Je schrijft "Amsterdam-West wordt in de volksmond ook wel 020-Gaza genoemd, dus dan weet je het wel."
Ik wil weten wat je dan wel weet. (betreffende dit topic.)

Citaat:
Ik heb dit topic gestart om uit te vinden waarom er mensen zijn die zoiets doen en waarom er mensen zijn die dat nog met een lachend gezicht goedkeuren ook. Zoals in dat filmpje. Ik wil de achterliggende oorzaken te weten komen. Wat ligt daaraan ten grondslag? Van waar komen zo'n uitspraken? Van waar komt zo'n gedachtegoed?
Past dat dan wel onder I&I?
Wil je de anderen die off-je-topic antwoorden, dan ook op de vingers tikken?
Citaat:
Als dat voor jou haat spuien is dan zegt dat veel meer over jouw eigen haat, enggeestig hokjesdenken en bevooroordeeld zijn dan over iets anders.
Vertel. Wat zegt dat daarover.
Citaat:
Weet je, ik heb de afgelopen dagen verschillende mensen over jouw manier van discussievoeren zien klagen. Ik nam dat eerst met een korreltje zout, maar nou ik jou zelf hier zo bezig zie kan ik ze eigenlijk geen ongelijk geven.
Ja, je hebt er wel meer die, als ze geen bal raken, op de man spelen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 19:41   #140
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Men dient zich te houden aan de waarden & normen van de bevolking. Als het grotere deel van de bevolking islamitisch is met conservatieve waarden, dan heeft dat meisje zich idd gepaster te kleden.

Al die vrijheidsroepers mogen met hun 10% hun standpunten gerust intellectueel proberen te verdedigen, omringt door de resterende 90% die de werpstenen al aan't bijeen rapen zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be