![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik ben niet content met niets. Ik heb wat ik wil. En gij bent zoals mijn vrouw, in de waan dat ik niet gekregen heb wat ik wil maar wel wat zij wil. Slaap lekker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 8 februari 2011 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw gezond verstand. Studies zijn er niet. UITERAARD niet want anders zou men moeten toegeven dat de multicul onwaarschijnlijk gefaald heeft. De scholen met de beste reputatie zijn zowat uitsluitend scholen waar weinig tot geen allochtonen te bespeuren zijn. Reputatie is soms wat subjectief maar het is in elk geval veelzeggend. En het kan mij echt geen bal schelen dat ik niet politiek correct ben en het kan mij nog veel minder schelen dat ik zogezegd geen bron heb. Heb jij een bron die stelt dat gemengde scholen het even goed doen als witte scholen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Minister Smet blijft dus bij zijn aanpak om te streven naar een sociale mix, maar hij ontkent niet dat er in sommige buurten problemen zijn. Hij vreest echter dat daar niet meteen een pasklaar antwoord voor te vinden is. 'Scholen moeten een weerspiegeling van de samenleving zijn', vindt Smet. 'Wie gescheiden opgroeit, zal later ook gescheiden leven. Ik kies niet voor een wij-zij-samenleving en daarom hebben we wij-scholen nodig'. 'Absurd' Onderzoek heeft uitgewezen dat zwakkere kinderen in een groep met sterkere kinderen beter gaan scoren, en dus moet gestreefd worden naar klassen met sterke en zwakkere kinderen samen, aldus Smet. Smet is niet van plan om het GOK-beleid af te schaffen. 'Eigenlijk stelt men hier voor om de ondersteuning van gelijke onderwijskansen af te schaffen omdat er meer kinderen nood hebben aan die steun. Absurd'. Smet wil blijven praten met die scholen om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat ze aangepast onderwijs bieden. Dat kan door nog meer aandacht te besteden aan de kwaliteit van het geboden onderwijs, zodat elke leerling gelijke kansen krijgt. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110208_006 Anders gezegd, de zwarte kinderen zijn zwakke kinderen en de witte sterke???
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Nederlandse Minister van Onderwijs in het programma Pauw en Witteman op 8/2/2011.
Herbekijkbaar online. Nederland gaat niet meer voor de mix. Blijkbaar doen zwarte scholen het beter als er meer eisen worden gesteld.... even herhalen? Blijkbaar doen zwarte scholen het beter als er meer eisen worden gesteld en meer wordt verwacht van de kinderen.... .... dus niet meer van oei oei het zijn zwartjes, als we ze nu kunnen leren dat ze hun naam kunnen schrijven zijn ze al héél ver gevorderd... met dank aan de linkiewinkie paternalistische racisten. ze moeten ook naar de kleuterklas zodat ze Nederlands leren voordat ze in het eerste studiejaar zitten en de juf zelfs kunnen verstaan. raar toch dat hun ouders daar nooit zelf opgekomen zijn. Die hadden het vast te druk met verder produceren. Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 9 februari 2011 om 00:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Smetje zal zijn kinderen niet naar een "zwarte school" sturen natuurlijk...
![]()
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedere school krijgt de inspectie over de vloer, en tegenwoordig zijn die verslagen on-line. http://www.ond.vlaanderen.be/doorlichtingsverslagen/ Reputatie zegt weinig tot niets over de kwaliteit van een school; maar des te meer over vooroordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ons Vlaamse onderwijs blijkt keer op keer het slechtste onderwijs te zijn wat betreft gelijke kansen. (bron : ieder PISA-onderzoek) Sociaal-economische afkomst van het kind is de meest determinerende factor voor het (niet) behalen van een diploma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reputatie zegt niet alles maar wel veel. Een reputatie krijg je door de resultaten van het verleden en dat is vaak een indicatie voor de huidige prestaties. Van de 5 scholen in mijn buurt weet ik alvast naar welke ik mijn kind zou sturen. Het is de school met de meeste studenten die naar de unief gaan EN slagen. 1 keer raden wat voor school het is?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door kizzy : 9 februari 2011 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Julien Borremans Is actief in het Brussels onderwijs http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4941981344.htm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is de afkomst van de leerlingenpopulatie nu toch weer belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Het lijkt er zelfs op dat het VB zijn programma laat varen.
Eigen scholen voor “niet-Europese vreemdelingenkinderen” was anders wel punt 16 uit het beruchte zeventigpuntenprogramma van het Vlaams Belang (zie: http://users.telenet.be/supportfiles/70-puntenplan.html).http://aff.skynetblogs.be/archive/20...standpunt.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
is zo'n beetje zoals voedselhulp é, dat dient voornamelijk om de westerse zieltjes een goed gevoel te geven en zich beter te voelen dan die arme schaapjes in die verre landen waar ze toch niks hebben (en dit terwijl wij de echte slavenarbeid hier plaatsvindt). Ophouden met doen alsof je beter bent is doorgaans een goeie start naar aanvaardbaarheid.
![]() |