Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2011, 22:22   #121
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
In #96 zie ik geen programmapunten staan die ze verwezenlijkt hebben.
Wel een uitleg waarom je content bent met niets.
Nee, ik ben niet content met niets. Ik heb wat ik wil. En gij bent zoals mijn vrouw, in de waan dat ik niet gekregen heb wat ik wil maar wel wat zij wil. Slaap lekker.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 22:25   #122
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar blijft die bron?

Hier alvast een voorbeeld van een concentratie school.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...14183/1.959286
Was het maar allemaal zo mooi.

Laatst gewijzigd door Bob : 8 februari 2011 om 22:25.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 23:08   #123
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
Uw gezond verstand. Studies zijn er niet. UITERAARD niet want anders zou men moeten toegeven dat de multicul onwaarschijnlijk gefaald heeft. De scholen met de beste reputatie zijn zowat uitsluitend scholen waar weinig tot geen allochtonen te bespeuren zijn. Reputatie is soms wat subjectief maar het is in elk geval veelzeggend. En het kan mij echt geen bal schelen dat ik niet politiek correct ben en het kan mij nog veel minder schelen dat ik zogezegd geen bron heb. Heb jij een bron die stelt dat gemengde scholen het even goed doen als witte scholen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 00:09   #124
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo dat "witte" scholen altijd kwalitatief beter zijn dan "niet-witte" scholen?
Dat is zoals de mythe dat het katholiek onderwijs kwalitatief beter zou zijn dan het gemeenschapsonderwijs.
Dit vind ik een vrij racistische quote van onze minister van onderwijs hierover:

Minister Smet blijft dus bij zijn aanpak om te streven naar een sociale mix, maar hij ontkent niet dat er in sommige buurten problemen zijn. Hij vreest echter dat daar niet meteen een pasklaar antwoord voor te vinden is. 'Scholen moeten een weerspiegeling van de samenleving zijn', vindt Smet. 'Wie gescheiden opgroeit, zal later ook gescheiden leven. Ik kies niet voor een wij-zij-samenleving en daarom hebben we wij-scholen nodig'.

'Absurd'

Onderzoek heeft uitgewezen dat zwakkere kinderen in een groep met sterkere kinderen beter gaan scoren, en dus moet gestreefd worden naar klassen met sterke en zwakkere kinderen samen, aldus Smet. Smet is niet van plan om het GOK-beleid af te schaffen. 'Eigenlijk stelt men hier voor om de ondersteuning van gelijke onderwijskansen af te schaffen omdat er meer kinderen nood hebben aan die steun. Absurd'.

Smet wil blijven praten met die scholen om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat ze aangepast onderwijs bieden. Dat kan door nog meer aandacht te besteden aan de kwaliteit van het geboden onderwijs, zodat elke leerling gelijke kansen krijgt.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110208_006

Anders gezegd, de zwarte kinderen zijn zwakke kinderen en de witte sterke???
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 00:56   #125
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron?
Nederlandse Minister van Onderwijs in het programma Pauw en Witteman op 8/2/2011.
Herbekijkbaar online.

Nederland gaat niet meer voor de mix.

Blijkbaar doen zwarte scholen het beter als er meer eisen worden gesteld.... even herhalen?
Blijkbaar doen zwarte scholen het beter als er meer eisen worden gesteld en meer wordt verwacht van de kinderen....

.... dus niet meer van oei oei het zijn zwartjes, als we ze nu kunnen leren dat ze hun naam kunnen schrijven zijn ze al héél ver gevorderd...
met dank aan de linkiewinkie paternalistische racisten.

ze moeten ook naar de kleuterklas zodat ze Nederlands leren voordat ze in het eerste studiejaar zitten en de juf zelfs kunnen verstaan.

raar toch dat hun ouders daar nooit zelf opgekomen zijn. Die hadden het vast te druk met verder produceren.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 9 februari 2011 om 00:59.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 00:59   #126
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Smetje zal zijn kinderen niet naar een "zwarte school" sturen natuurlijk...
Oud 9 februari 2011, 05:02   #127
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uw gezond verstand. Studies zijn er niet. UITERAARD niet want anders zou men moeten toegeven dat de multicul onwaarschijnlijk gefaald heeft. De scholen met de beste reputatie zijn zowat uitsluitend scholen waar weinig tot geen allochtonen te bespeuren zijn. Reputatie is soms wat subjectief maar het is in elk geval veelzeggend. En het kan mij echt geen bal schelen dat ik niet politiek correct ben en het kan mij nog veel minder schelen dat ik zogezegd geen bron heb. Heb jij een bron die stelt dat gemengde scholen het even goed doen als witte scholen?
Er zijn wel studies.
Iedere school krijgt de inspectie over de vloer, en tegenwoordig zijn die verslagen on-line.
http://www.ond.vlaanderen.be/doorlichtingsverslagen/

Reputatie zegt weinig tot niets over de kwaliteit van een school; maar des te meer over vooroordelen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 05:07   #128
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dit vind ik een vrij racistische quote van onze minister van onderwijs hierover:

Minister Smet blijft dus bij zijn aanpak om te streven naar een sociale mix, maar hij ontkent niet dat er in sommige buurten problemen zijn. Hij vreest echter dat daar niet meteen een pasklaar antwoord voor te vinden is. 'Scholen moeten een weerspiegeling van de samenleving zijn', vindt Smet. 'Wie gescheiden opgroeit, zal later ook gescheiden leven. Ik kies niet voor een wij-zij-samenleving en daarom hebben we wij-scholen nodig'.

'Absurd'

Onderzoek heeft uitgewezen dat zwakkere kinderen in een groep met sterkere kinderen beter gaan scoren, en dus moet gestreefd worden naar klassen met sterke en zwakkere kinderen samen, aldus Smet. Smet is niet van plan om het GOK-beleid af te schaffen. 'Eigenlijk stelt men hier voor om de ondersteuning van gelijke onderwijskansen af te schaffen omdat er meer kinderen nood hebben aan die steun. Absurd'.

Smet wil blijven praten met die scholen om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat ze aangepast onderwijs bieden. Dat kan door nog meer aandacht te besteden aan de kwaliteit van het geboden onderwijs, zodat elke leerling gelijke kansen krijgt.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110208_006

Anders gezegd, de zwarte kinderen zijn zwakke kinderen en de witte sterke???
Waar lees jij dat zwarte kinderen zwakke kinderen zijn?
Ons Vlaamse onderwijs blijkt keer op keer het slechtste onderwijs te zijn wat betreft gelijke kansen. (bron : ieder PISA-onderzoek)
Sociaal-economische afkomst van het kind is de meest determinerende factor voor het (niet) behalen van een diploma.
Oud 9 februari 2011, 05:08   #129
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Nederlandse Minister van Onderwijs in het programma Pauw en Witteman op 8/2/2011.
Herbekijkbaar online.
Ik dacht nu toch dat we over het Vlaamse onderwijs bezig waren.
Oud 9 februari 2011, 09:45   #130
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn wel studies.
Iedere school krijgt de inspectie over de vloer, en tegenwoordig zijn die verslagen on-line.

Reputatie zegt weinig tot niets over de kwaliteit van een school; maar des te meer over vooroordelen.

Reputatie zegt niet alles maar wel veel. Een reputatie krijg je door de resultaten van het verleden en dat is vaak een indicatie voor de huidige prestaties.

Van de 5 scholen in mijn buurt weet ik alvast naar welke ik mijn kind zou sturen. Het is de school met de meeste studenten die naar de unief gaan EN slagen. 1 keer raden wat voor school het is?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 9 februari 2011, 09:49   #131
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht nu toch dat we over het Vlaamse onderwijs bezig waren.
jaja. in nederland hebben ze geen scholen en zeker geen zwarte en witte scholen. en neen in Nederland kunnen ze niet tellen en ook niet schrijven en bovendien weten ze niet wat ze zeggen.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 11:14   #132
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Ik ben niet het VB he. Geen enkele partij zal voor geen enkele kiezer 100% hetzelfde ideeëngoed hebben. Tenzij die kiezer niet voor zichzelf kan denken, natuurlijk.
Citaat:
Akkoord, maar het moet er toch nog een beetje op trekken.
Dat doet het voor mij. Al moet ik toegeven dat, als er binnenkort verkiezingen zouden komen, ik deze keer waarschijnlijk NVA zal stemmen. Kwestie van de krachten te bundelen.
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 11:15   #133
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Maar dat doet het hoor, wees maar zeker.

Geen enkele partij haalt zijn pure programmapunten binnen, en zeker niet de traditionele partijen want die lopen mank van de compromissen die ze moeten sluiten om te mogen deelnemen aan de regering. Die slagen er zelfs nog in, in geen jaren, om wat de grondwet dicteert te doen gelden en uit te voeren. Als dat geen afgang is.
En gij komt dan een beetje op het VB staan kakken.

http://www.youtube.com/watch?v=yPRAh...eature=related
http://www.dailymotion.com/video/xgf...ekte-nota_news
2
Oud 9 februari 2011, 11:19   #134
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er zijn wel studies.

Die doorlichtingsverslagen gaan over de werking van de school. Niet over hoe hun leerlingen al dan niet doorstromen naar hogescholen of universiteiten. Evenmin wordt daarin een studie gemaakt over hoe de ene 'witte' school al dan niet beter/even goed presteert tegenover de andere.

Laatst gewijzigd door kizzy : 9 februari 2011 om 11:19.
Oud 9 februari 2011, 11:27   #135
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Die doorlichtingsverslagen gaan over de werking van de school. Niet over hoe hun leerlingen al dan niet doorstromen naar hogescholen of universiteiten. Evenmin wordt daarin een studie gemaakt over hoe de ene 'witte' school al dan niet beter/even goed presteert tegenover de andere.
Ik heb net eens zo een doorlichtingsverslag bekeken en de doorstroming en slaagpercentages aan de hogescholen en universiteiten worden wel degelijk gemeld. Interessant dus, maar het is dus wel geen vergelijkende studie en er staat ook niets in over de afkomst van de leerlingenpopulatie.
Oud 9 februari 2011, 12:51   #136
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ons Vlaamse onderwijs blijkt keer op keer het slechtste onderwijs te zijn wat betreft gelijke kansen. (bron : ieder PISA-onderzoek)
Sociaal-economische afkomst van het kind is de meest determinerende factor voor het (niet) behalen van een diploma.
Niet het slechtste onderwijs wat betreft gelijke kansen, maar wel met het grootste verschil in score tussen autochtonen en allochtonen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 13:23   #137
Steen
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
In de school waar ik les geef, zijn er 95% allochtonen. Tien jaar geleden was dat amper 10%. De schoolse achterstand van deze jongeren is enorm. Ik geef les in de tweede en derde graad ASO. De gemiddelde schoolse achterstand bedraagt 2 jaar. Ook op het vlak van de talenkennis is de achterstand eveneens enorm. Deze jongeren spreken geen enkele taal naar behoren. Thuis spreken ze een andere taal dan op straat – meestal Frans – en op school – Nederlands. Het taalverwervingniveau van een achttienjarige allochtoon in het BSO – 80% van de allochtonen zit in het BSO – staat ongeveer gelijk met die van een twaalfjarige in Vlaanderen.

We spreken dan nog enkel over het spreken van het Nederlands en niet over het schrijven ervan. Tel daarbij de achtergrondcriteria – zwakke sociaaleconomische situatie, anderstalige ouders… - en het plaatje is compleet.

Maar er is niet alleen een ernstige taalbarrière. Doorgaans begrijpen de ouders niet ten volle hoe een school in elkaar zit en zien door het bos de bomen niet. De schoolcultuur staat haaks op de meestal ongeletterde thuiscultuur. Ze weten amper hoe een schoolagenda in elkaar zit, laat staan dat ze te volle begrijpen wat erin staat. Essentiële informatie gaat aan hen voorbij. Dat maakt het bijzonder moeilijk om snel en vlot te functioneren in de prestatieomgeving van het onderwijs.
Vrije tribune uit Knack
Julien Borremans
Is actief in het Brussels onderwijs

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4941981344.htm
Steen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 16:14   #138
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb net eens zo een doorlichtingsverslag bekeken en de doorstroming en slaagpercentages aan de hogescholen en universiteiten worden wel degelijk gemeld. Interessant dus, maar het is dus wel geen vergelijkende studie en er staat ook niets in over de afkomst van de leerlingenpopulatie.
Jij wilde toch een school kiezen op basis van de resultaten.
Is de afkomst van de leerlingenpopulatie nu toch weer belangrijk.
Oud 9 februari 2011, 17:27   #139
artisjok
Banneling

Standaard

Het lijkt er zelfs op dat het VB zijn programma laat varen.
Eigen scholen voor “niet-Europese vreemdelingenkinderen” was anders wel punt 16 uit het beruchte zeventigpuntenprogramma van het Vlaams Belang (zie: http://users.telenet.be/supportfiles/70-puntenplan.html).

Maar het Vlaams Belang is teruggekomen op haar eigen voorstel. Filip Dewinter (vorige week, vrijdag 26 juni in De Standaard): “Het klopt dat we jaren geleden daar wel voorstander van waren, we zaten toen nog helemaal op het spoor van verplichte terugkeer van moslims naar hun eigen land. Ondertussen zijn we een kwarteeuw verder en zitten we met een derde en vierde generatie die we helaas niet meer kunnen terugsturen. We moeten hen dus vervlaamsen.” Het VB heeft al vaker gezegd dat het zeventigpuntenprogramma uit 1992 achterhaald is, maar Dewinter heeft het nooit willen afzweren – volgens Dewinter had het in zijn tijd “zijn verdienste” – en het basisidee van het plan – “Aanpassen of opkrassen” – is nooit verdwenen uit de VB-retoriek. De acties van de jonge moslima’s tegen het hoofddoekenverbod dwingen Dewinter nu te erkennen dat we de jongste generaties “helaas niet meer kunnen terugsturen.”
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...standpunt.html
Oud 9 februari 2011, 17:56   #140
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Blijkbaar doen zwarte scholen het beter als er meer eisen worden gesteld.... even herhalen?
Blijkbaar doen zwarte scholen het beter als er meer eisen worden gesteld en meer wordt verwacht van de kinderen....

is zo'n beetje zoals voedselhulp é, dat dient voornamelijk om de westerse zieltjes een goed gevoel te geven en zich beter te voelen dan die arme schaapjes in die verre landen waar ze toch niks hebben (en dit terwijl wij de echte slavenarbeid hier plaatsvindt).

Ophouden met doen alsof je beter bent is doorgaans een goeie start naar aanvaardbaarheid.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be