![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk gewoon eens op een kaartje.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal moeilijk worden voor Azië om Zwitserland aan te hechten en een corridor te vragen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik...ik ben er door geraakt! Dit vind ik nu eens een prachtige post van je, onverwacht, maar mooi!!!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Er wonen steeds meer Franstaligen in de rand, dus is het normaal dat deze gemeenten bij Brussel komen en uit Vlaanderen getrokken worden". Daar komt het op neer. En dat moeten we anno 2011 horen in een "beschaafde" Europese natie?????
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat met Tourcoing?
Maar bij Algerije smijten? Hoe deed Hitler dat met de Sudetenduitsers? Snappen jullie écht niet wat een onnozele gedachtegang jullie er anno 2011 op nahouden? En ik die dacht dat de Vlamingen de nazi's waren in dit verhaal...
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb u wel goed gelezen, maar ik zal te dom zijn om te begrijpen waar u naartoe wilt gaan met uw betoog rond "fusie" Gewesten-Gemeenschappen.
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik gedaan, en ik zie daar een enclave.
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen hoor. U ziet een stad en een aantal gemeentes die in Vlaanderen liggen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je een kaart met bestuurlijke indelingen bekijkt zal je zien dat het BHG omringd wordt door het Vlaamse Gewest. Net zoals je zal zien dat Zwitserland geografisch deel uit maakt van Europa. Maar qua bestuurlijke indeling wordt CH omringd door de Europese Unie.
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ongeveer dezelfde periode waarin het huidig Vlaanderen is uitgevonden.
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de Vlaamse Gemeenschap voert, conform artikel 137 van de Grondwet, de bevoegdheden uit van het Vlaams Gewest. De Vlaamse Gemeenschap heeft als hoofdstad Brussel, net als de Franse Gemeenschap overigens. Daardoor heeft het Vlaams Gewest eigenlijk geen hoofdstad, omdat ze onmiddellijk na haar ontstaan gefuseerd is met de Gemeenschap. Zoals u ongetwijfeld wel weet is de Vlaamse Gemeenschap bevoegd in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, net zoals de Franse Gemeenschap dat is. Aangezien Brussel de hoofdstad is van België lijkt het mij niet onlogisch dat beide gemeenschappen daar hun hoofdstad hebben. U redeneert enkel en alleen uit de logica van de gewesten zie ik in uw bericht, maar tot nader order leven we in een land van gewesten én gemeenschappen en bij mijn weten heeft het Vlaams Gewest door haar fusie met de gemeenschap er geen. Heel deze polemiek toont aan hoe totaal onwerkbaar het systeem met gewesten en gemeenschappen wel niet is. Als we al niet kunnen begrijpen hoe de keuze van de hoofdsteden werkt, hoe gan dat dan met een ingewikkelde materie als bv. sociale zekerheid dat de tanden stuk bijt op pensioenen, kinderbijslag (gewest of gemeenschap, Belgische federale logica (gemeenschap) of werkbare logica (gewest)),... Voor mijn part mogen ze heel die grondwet overhoop gooien en van België een federaal land maken met drie of vier deelstaten. Dan wordt het meteen een heel stuk rustiger in de hoofdjes. |
|
![]() |
![]() |
#136 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
eigenlijk net zo consequent.
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat de Vlaamse Gemeenschap de gewestbevoegdheden van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest niet mag uitvoeren is ook logisch aangezien ze die niet toevertrouwd kreeg. Ik ben blij dat u alleszins niet meer spreekt over de hoofdstad van het Vlaams Gewest want eigenlijk bestaat die niet doordat het gewest eigenlijk overgenomen is door de gemeenschap. Dat was mijn punt en ik zie dat het overgekomen is. Oef... |
|
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()