![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister
|
![]() Tja als een getuige van Jehova het recht heeft om bloedtransfusie te weigeren, als een moslimvrouw het recht of plicht heeft een niet vrouwelijke dokter (laat staan als het al of niet een moslimdokter is) te weigeren, een moslim man weigert een hand te geven aan een vrouwelijke dokter of agent...
Dan heb ik als mens ook recht niet bij een dokter te gaan die niet mijn taal spreekt. Ik had in die vrouw haar plaats dan ook direct het afgebold. Het lijkt me echter straf dit verhaal; een dokter die inderdaad geen enkele van onze 3 landstalen spreekt in een ziekenhuis op praktijk lijkt me onwaarschijnlijk. Nu het is hier Belziek dus langs de andere kant het zou me niet meer verbazen. Er mag hier niets meer maar alles kan hier wel dus.. Weet wel dat je het niet echt moet proberen in vele andere landen of werelddelen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zo te horen telt Politics behoorlijk wat medisch geschoolde forummers die het allemaal véél beter weten.
De kern van de zaak is hier echter een dokter die blijkbaar noch de Nederlandse, noch de Franse taal machtig is. Of amper. Lijkt me toch een basisvereiste om dienst te doen op een spoedafdeling (of om het even welke afdeling wat dat betreft). Mocht blijken dat die arts effectief geen van beide landstalen (Duits reken ik er even niet bij) zou spreken is dat ziekenhuis zwaar in de fout gegaan. Idem dito wat betreft die arts. Die zou óók beter moeten weten. Maar goed, allemaal geen probleem want blijkbaar is talenkennis dan ook niet noodzakelijk gezien een 10-maanden oude baby tóch niet kan uitleggen wat hem mankeert.... (ik heb op dit forum al behoorlijk wat debiele onzin gelezen doch deze uitspraak is zopas met stip de top-10 binnengedrongen) ![]()
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 februari 2012 om 07:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(Maar je bent nieuw hier zie ik, toch oppassen met die casussen die je uitkoos want die zullen voor sommige mensen hier je beroepsgroep zeker niet in een beter daglicht stellen ![]() Ik ken zelf erg veel mensen in de zorg, waarvan enkelen ook op spoed staan. Dank je. Ik ken ook de werkomstandigheden omdat mijn studies te maken hebben met het beleid en omdat ik bestudeer hoe dit te verbeteren. In de laatste plaats heb ik helaas als patiënt ook heel wat ervaring. Ik weet dus waarover ik spreek. Verder gaf ik hierboven ook al een verklaring voor deze problemen en daarbij wees ik bij mijn weten niet met een beschuldigende vinger naar het personeel zelf. Ik hoop dat je die ook gelezen hebt alvorens gepikeerd uit je krammen te schieten. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hopelijk krijgen sommige van die lui nooit kinderen. Je zal maar van zo'n nietsnut afhankelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 41,5 kan dodelijk zijn.
Medisch personeel moet in België dus Nederlands en Frans spreken en verstaan. Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 19 februari 2012 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer mijn baby hoge koorts heeft bel ik een dokter, en stop het hoogstens in afwachting van de arst in bad om af te koelen. Mocht mij dit overkomen had dat ziekenhuis ook een klacht aan de broek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 februari 2012 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan ... ja ... maar hoeft niet
Je zit natuurlijk wel maar 0.5 verwijderd van een zekere onomkeerbare grens (denaturatie) maar dat is als die grens overschreden wordt en blijft aangehouden.... een piek stelt in principe niets voor Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal merken dat ik het helemaal niet kunnen vindt dat men die dame niet kon helepen in de taal... doch om dat als hoofdreden te zien om een slechte diagnose te stellen is ook nogal bij de haren gegrepen. Als je de rest ook had gevolgd dan zou je ook merken dat er niet echt sprake is van een slechte diagnose. Citaat:
Citaat:
De taal ? |
|||
![]() |
![]() |