![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Bent u een racist? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 72,73% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geloof me, ik spreek uit ervaring. Om in dit land hulp te krijgen voor een probleemkind moet je al erg veel geduld en geluk hebben. Het grote probleem is : er is niet genoeg plaats/opvang/bevoegd personeel om die kinderen individueel te begeleiden. Tot er iets gebeurt wat het kind voor de jeugdrechter brengt. Maar dan nog. Die zitten ook met de handen in het haar wegens geen plaats meer. Ik heb medelijden met de leerkrachten/opvoeders die deze kinderen trachten te helpen. Het is vechten tegen de bierkaai. Want het fantastische 'CLB' doet zo goed als niets... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je wilt handelen in belang van dat kind is" niets" doen geen optie, succes! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat kind heeft een structuur nodig. Een regelmaat waar het (hopelijk) wat rust in vindt. Een instelling zoals in Beernem (voor meisjes) heeft steeds een rare bijklank. Maar het bracht al talloze jonge kinderen weer op het rechte spoor. Ik vraag me in dit specifiek geval af, wat de ouders reeds ondernomen hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
|
![]() Citaat:
Die jongen mist een thuis, niet meer of minder. Zn papa is overleden en zn mama is verslaafd aan den drank en drugs.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dat is een triest geval. Misschien wordt hij dan beter geplaatst bij pleegouders. Want geloof me, psychiatrie is écht geen optie. Hij is niet ziek, heeft alleen een ontwricht leefklimaat. Ik kan je morgen wel een adres doorgeven. De 'Wingerdbloei'. Zaten vroeger in Borgerhout en nu in Deurne, als ik me niet vergis. Ik ken die mensen en weet dat ze zulke gevallen op een menswaardige en fijne manier oplossen. Moet wel met toestemming van de jeugdrechter. Maar dat kan volgens mij hier geen probleem zijn. Ik zoek het even voor je op.... Ziezo : http://www.wingerdbloei.be/ Makkelijker kon niet ![]() Neem desnoods eens contact op en vraag wat de mogelijkheden zijn. Ik ben er zeker van dat ze je kunnen helpen. Laatst gewijzigd door hurricane : 21 februari 2011 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Het is niet omdat je de pest hebt aan overlastverwekkende vreemdelingen dat je een racist bent. Hoe gaan we dat eindelijk in jouw oren kunnen knopen ?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien, als je alle probleemgevallen op internaat wil steken, ga je flink mogen bijbouwen, én je gaat meer personeel en ook hoger opgeleid personeel nodig hebben. (niet per sé voor dat hoger diploma, maar mensen moeten wel opgeleid zijn om met gedragsproblemen om te gaan en de bijhorende emotionele problemen, psychiatrische problemen, geschiedenissen van verwaarlozing, mishandeling,...). Bovendien ontneem je de ouders en andere steunfiguren zowat alle kansen en aanwezige krachtbronnen om zélf hun problemen op te lossen. Eigenlijk maak je hen dood. In plaats van hulp en ondersteuning te bieden zodat ze daarna zelf verder kunnen, ontneem je hen dit en zorg je er ook wel veel dat veel meer mensen afhankelijk zullen zijn van de zorgsector gedurende lange tijd. Ik heb het hier voor alle duidelijkheid niet over gevallen zoals suqar beschrijft, want dat is echt geen beginnend probleem maar een serieus ernstig probleem. Als je zo'n kind in een gewoon internaat zet, verplaats je gewoon het probleem.
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of dat een racist van je maakt, maar het heeft er wel wat van weg, dus als de mensen dat dan denken over jou, moet je je niet boos maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Triestig.
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Omgekeerde wereld. Eerst jeugdzorg en dan CLB op de hoogte gebracht. Het zou natuurlijk kunnen dat de moeder eerst de toestemming moet geven. Maar niet noodzakelijk wanneer de jeugdrechter wordt ingeschakeld vanwege hoogdringendheid. Edit : Het CLB is een lachertje. Die doen nauwelijks of niets bij problemen. Laatst gewijzigd door hurricane : 21 februari 2011 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
![]() Citaat:
Ik kan het eens vermelden op een volgende vergadering maar ik vrees dat het te laat is. Zn plaats is gereserveerd en wie ben ik om daar tussen te komen. Ik vind het jammer dat zn mama niks onderneemt. Ze heeft veel kinderen en die leven allen gescheiden en dat speelt ook een rol. Hij mist zn broertjes en zusjes. Ik ken hem als een hysterisch geval, normaal doen kan hij gewoon niet. Een tijdje geleden kwam hij binnen en ging met zn hoofd op tafel liggen. Toen ik vroeg wat er was vertelde hij me dat hij bang is dat hij zn mama zal verliezen en dat hij heeft gedroomd dat ze te veel gedronken had en gedood werd. 10 minuten later stond hij op om te vechten met een klasgenoot. Onbegrijpelijk gewoon. Die jongen heeft zeker en vast een bepaald besef van de wereld ondanks dat bepaalden beweren van niet. Helaas.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Projecten voor studieondersteuning bijvoorbeeld bereiken veel meer dan 'studieondersteuning' alleen (bijv. Scharnier). CLB's zijn slecht functionerende toestanden. Enerzijds staan ze evenzeer met hun rug tegen de muur dan anderen (doorverwijzing is een ramp als alles vol zit), eigenlijk zijn ze onderbemand (maar wat zouden ze doen, ze kunnen zelf toch niet veel verder), en al hun gemotiveerd personeel gaat ervan lopen. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat de mensen die er zitten allemaal ongemotiveerd zijn - ik heb al pareltjes van mensen ontmoet in die sector die zich 200% geven - maar 't blijft frustrerend.
![]() |
![]() |
#137 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gaat de agressie steeds naar anderen toe of ook naar zichzelf ? (krassen op armen etc.) Eerst de vader en de moeder is goed op weg. Je zou als kind voor minder... Doordat hij niets kan ondernemen om dat om te keren, gaat hij in verzet. Dat worden later neurotische, labiele personen als er niet dringend iets gaat gebeuren, vrees ik. Pleeggezin en ambulante psychiatrie is volgens mij de beste optie. Laatst gewijzigd door hurricane : 21 februari 2011 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hij had in een pleeggezin gezeten, maar die moesten hem niet meer. Ondertussen moet je er wel "ergens mee naartoe", helaas. In dit geval: een beetje in Ruiselede, dan ne keer naar Mol, dan ne keer in een ander centrum, dan efkes psychiatrie, dan weer naar Ruiselede, en zo voort. ![]() ![]() ![]()
![]() |