Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Bent u een racist?
Ja 3 27,27%
Neen 8 72,73%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2011, 23:28   #121
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat is echt wel erg, dat klein kereltje heeft wel duidelijk een of ander meegemaakt lijkt me. Die heeft echt wel nood aan een deskundig opvoeder. Een internaat bied dit dus wel degelijk, de nodige routine en het bijbrengen van normen en waarden waardoor het kind deftig leert functioneren.
Ik vrees eerder dat het eerst tot 'echte' criminele daden zal moeten komen vooraleer dat kind geholpen zal worden.
Geloof me, ik spreek uit ervaring. Om in dit land hulp te krijgen voor een probleemkind moet je al erg veel geduld en geluk hebben.
Het grote probleem is : er is niet genoeg plaats/opvang/bevoegd personeel om die kinderen individueel te begeleiden.
Tot er iets gebeurt wat het kind voor de jeugdrechter brengt. Maar dan nog. Die zitten ook met de handen in het haar wegens geen plaats meer.
Ik heb medelijden met de leerkrachten/opvoeders die deze kinderen trachten te helpen. Het is vechten tegen de bierkaai.
Want het fantastische 'CLB' doet zo goed als niets...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 23:38   #122
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Geloof me vrij ge hebt kleine mannekes van een jaar of 6 die echt niet te doen zijn. Ik heb een 6 jarig manneke die me echt gewoon bont en blauw schopt en tegen de tafel duwt als hij zn zin niet krijgt. Op de tafel staan, gillen door de gangen, kinderen kloppen... Enkele weken geleden is hij van school weggelopen en riep 'stomme juf, ik ga onder een auto springen en dan ga jij naar de gevangenis moeten'. Ik wist gewoon niet wat te doen op dat moment. Ik mag mn andere kinderen niet verlaten maar ik krijg het ook niet over mij hart hem te laten doen. Heb dus iem gehaald en ben zelf achter hem gelopen.

Ik vind dat het CLB daar niet mee bezig is en veel kunnen wij niet doen en als ze dan eens iets zeggen ist 'jaja da manneke hoort thuis in een psychiatrie'. De verleiding is groot van die gast eens in elkaar te trappen maar dat is geen oplossing. Ik heb eens gezocht naar zn verleden en dat manneke is geplaatst omdat zn mama niet meer voor hem kan zorgen. Ik vind het zo erg en dat manneke raakt me echt telkens. Maar ik zit werkelijk met de handen in de haren, ik kan zo iemand niet aan. En hulp van buitenaf krijg ik niet.
Waarom neem je geen contact op met het artsenvertrouwenscentrum? Vraag aan hen advies, dat kind heeft duidelijk ernstige gedragsproblemen waardoor hij zichzelf of anderen kan verwonden, daarmee moet je zeker contact opnemen met het artsenvertrouwenscentrum. Waar is hij geplaatst, in een instelling, pleeggezin, neem ook met hen contact op!
Wanneer je wilt handelen in belang van dat kind is" niets" doen geen optie, succes!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 23:38   #123
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is echt wel erg, dat klein kereltje heeft wel duidelijk een of ander meegemaakt lijkt me. Die heeft echt wel nood aan een deskundig opvoeder. Een internaat bied dit dus wel degelijk, de nodige routine en het bijbrengen van normen en waarden waardoor het kind deftig leert functioneren.
Dat manneke heeft gewoon geen opvoeding gekregen. En ik vind het niet mijn taak van hem op te voeden. Opvoeden dient men in de eerste plaats thuis te doen. Een internaat zal niet veel helpen. Hij leeft trouwens al jaren in een home. Ik ben het beu aant worden van constant te zeiken en hem achterna te lopen. Belonen werkt niet, straffen werkt al helemaal niet. En steun van het CLB krijgen we niet naar mijn bescheiden mening. Hem uit de les kicken mag ook al niet. Nou goed, de laatste lessen werkt hij iets beter mee. Maar hij ziet dat hij andere kinderen heeft besmet en dat was zn doel. Nu heeft hij mij voor hem alleen. Als ik dan eens een opmerking geef aan de anderen zegt hij "ziede wel juf die stomme kinderen letten nooit op, ik ben flink hé mag ik nu een ballon en een koek van je". Dat manneke is sluw, een echte slang gewoon.
Oud 20 februari 2011, 23:42   #124
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat manneke heeft gewoon geen opvoeding gekregen. En ik vind het niet mijn taak van hem op te voeden. Opvoeden dient men in de eerste plaats thuis te doen. Een internaat zal niet veel helpen. Hij leeft trouwens al jaren in een home. Ik ben het beu aant worden van constant te zeiken en hem achterna te lopen. Belonen werkt niet, straffen werkt al helemaal niet. En steun van het CLB krijgen we niet naar mijn bescheiden mening. Hem uit de les kicken mag ook al niet. Nou goed, de laatste lessen werkt hij iets beter mee. Maar hij ziet dat hij andere kinderen heeft besmet en dat was zn doel. Nu heeft hij mij voor hem alleen. Als ik dan eens een opmerking geef aan de anderen zegt hij "ziede wel juf die stomme kinderen letten nooit op, ik ben flink hé mag ik nu een ballon en een koek van je". Dat manneke is sluw, een echte slang gewoon.
Hoe oud is hij?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 23:44   #125
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoe oud is hij?
6�*7 jaar ongeveer.
Oud 20 februari 2011, 23:47   #126
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom neem je geen contact op met het artsenvertrouwenscentrum? Vraag aan hen advies, dat kind heeft duidelijk ernstige gedragsproblemen waardoor hij zichzelf of anderen kan verwonden, daarmee moet je zeker contact opnemen met het artsenvertrouwenscentrum. Waar is hij geplaatst, in een instelling, pleeggezin, neem ook met hen contact op!
Wanneer je wilt handelen in belang van dat kind is" niets" doen geen optie, succes!
Bedankt voor je advies. Maar ik vrees dat het daar te laat voor is. Hij zal volgend jaar geplaatst worden waarschijnlijk in een psychiatrie. Ik ben daar niet over te spreken maar goed.
Oud 20 februari 2011, 23:56   #127
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bedankt voor je advies. Maar ik vrees dat het daar te laat voor is. Hij zal volgend jaar geplaatst worden waarschijnlijk in een psychiatrie. Ik ben daar niet over te spreken maar goed.
Dat is inderdaad geen goed plan.
Dat kind heeft een structuur nodig. Een regelmaat waar het (hopelijk) wat rust in vindt.
Een instelling zoals in Beernem (voor meisjes) heeft steeds een rare bijklank.
Maar het bracht al talloze jonge kinderen weer op het rechte spoor.
Ik vraag me in dit specifiek geval af, wat de ouders reeds ondernomen hebben ?
Oud 21 februari 2011, 00:00   #128
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dat is inderdaad geen goed plan.
Dat kind heeft een structuur nodig. Een regelmaat waar het (hopelijk) wat rust in vindt.
Een instelling zoals in Beernem (voor meisjes) heeft steeds een rare bijklank.
Maar het bracht al talloze jonge kinderen weer op het rechte spoor.
Ik vraag me in dit specifiek geval af, wat de ouders reeds ondernomen hebben ?
Ik ben er inderdaad ook niet over te spreken ondanks het feit dat hij mij en andere leerkrachten het leven zuur maakt. Ik heb het besluit onlangs vernomen maar ik kan niks doen. Ik heb mn baas er over aangesproken maar ja, de onderzoeken wijzen uit dat hij daar thuishoort.

Die jongen mist een thuis, niet meer of minder. Zn papa is overleden en zn mama is verslaafd aan den drank en drugs.
Oud 21 februari 2011, 00:06   #129
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben er inderdaad ook niet over te spreken ondanks het feit dat hij mij en andere leerkrachten het leven zuur maakt. Ik heb het besluit onlangs vernomen maar ik kan niks doen. Ik heb mn baas er over aangesproken maar ja, de onderzoeken wijzen uit dat hij daar thuishoort.

Die jongen mist een thuis, niet meer of minder. Zn papa is overleden en zn mama is verslaafd aan den drank en drugs.

Dat is een triest geval. Misschien wordt hij dan beter geplaatst bij pleegouders.
Want geloof me, psychiatrie is écht geen optie. Hij is niet ziek, heeft alleen een ontwricht leefklimaat.
Ik kan je morgen wel een adres doorgeven. De 'Wingerdbloei'. Zaten vroeger in Borgerhout en nu in Deurne, als ik me niet vergis.
Ik ken die mensen en weet dat ze zulke gevallen op een menswaardige en fijne manier oplossen. Moet wel met toestemming van de jeugdrechter. Maar dat kan volgens mij hier geen probleem zijn.
Ik zoek het even voor je op....
Ziezo : http://www.wingerdbloei.be/
Makkelijker kon niet
Neem desnoods eens contact op en vraag wat de mogelijkheden zijn.
Ik ben er zeker van dat ze je kunnen helpen.

Laatst gewijzigd door hurricane : 21 februari 2011 om 00:08.
Oud 21 februari 2011, 00:07   #130
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk. Dat zijn niet mijn woorden maar zijn woorden. Sus weet gewoon hoe hij zoiets moet inkleden. Sus heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij de pest heeft aan vreemdelingen (lees: Marokkanen).
Het is niet omdat je de pest hebt aan overlastverwekkende vreemdelingen dat je een racist bent. Hoe gaan we dat eindelijk in jouw oren kunnen knopen ?!
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 00:09   #131
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwaar geval in de zin dat ik beschreef idd.., het idee dat je beschrijft is doenbaar maar werkt het? In het geval van een internaat kan het kind in de week ends nog naar huis dus het gezinsleven ontneem je echt niet. Goedkoper lijkt me geen argument een internaat kan vanaf 8.20 euro per dag. Maw, is het evengoed doenbaar en doeltreffender.
Dan ga je volgens mij de gekende verhalen uit de bijzondere jeugdzorg en dergelijke zien terugkomen: ze gaan vrijdags naar huis, en op maandag mag je weer helemaal opnieuw beginnen.
Bovendien, als je alle probleemgevallen op internaat wil steken, ga je flink mogen bijbouwen, én je gaat meer personeel en ook hoger opgeleid personeel nodig hebben. (niet per sé voor dat hoger diploma, maar mensen moeten wel opgeleid zijn om met gedragsproblemen om te gaan en de bijhorende emotionele problemen, psychiatrische problemen, geschiedenissen van verwaarlozing, mishandeling,...).
Bovendien ontneem je de ouders en andere steunfiguren zowat alle kansen en aanwezige krachtbronnen om zélf hun problemen op te lossen. Eigenlijk maak je hen dood. In plaats van hulp en ondersteuning te bieden zodat ze daarna zelf verder kunnen, ontneem je hen dit en zorg je er ook wel veel dat veel meer mensen afhankelijk zullen zijn van de zorgsector gedurende lange tijd.

Ik heb het hier voor alle duidelijkheid niet over gevallen zoals suqar beschrijft, want dat is echt geen beginnend probleem maar een serieus ernstig probleem.
Als je zo'n kind in een gewoon internaat zet, verplaats je gewoon het probleem.
Oud 21 februari 2011, 00:11   #132
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt duidelijk niet gelezen wat plakker schreef. Maar goed, zo kennen we vlamingen hé. Een grote bek op fora maar irl de grootste mietjes. Denk jij nou echt dat plakker en die andere racist irl 'ja' zouden antwoorden als iemand vraag of ze racist zijn. Vergeet het maar. Zelfs FDW ontkent dat hij een racist is.

Jij bent wel een racist volgens de definitie. U bent er zelfs fier op ook. Hoevaak heeft u niet zitten kakken op Marokkanen?

Niemand heeft u gevraagd van daar aan mee te doen. Ik doe daar trouwens ook niet aan mee. Dat maakt van mij hopelijk geen racist.
Ik heb jou anders al behoorlijk racistische en leugenachtige veralgemeningen over Vlamingen zien schrijven. Enkele heb ik zelfs in het quote-archief gezet...
Ik weet niet of dat een racist van je maakt, maar het heeft er wel wat van weg, dus als de mensen dat dan denken over jou, moet je je niet boos maken.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 00:11   #133
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is een triest geval. Misschien wordt hij dan beter geplaatst bij pleegouders.
Want geloof me, psychiatrie is écht geen optie. Hij is niet ziek, heeft alleen een ontwricht leefklimaat.
Ik kan je morgen wel een adres doorgeven. De 'Wingerdbloei'. Zaten vroeger in Borgerhout en nu in Deurne, als ik me niet vergis.
Ik ken die mensen en weet dat ze zulke gevallen op een menswaardige en fijne manier oplossen. Moet wel met toestemming van de jeugdrechter. Maar dat kan volgens mij hier geen probleem zijn.
Makkelijker kon niet
Ik denk eigenlijk dat suqar daar zonder steun van CLB (en die is er duidelijk niet) niks kan doen. Als leerkracht ben je niets in zo'n gevallen. Lucht, in het beste geval een hoopje mist.
Triestig.
Oud 21 februari 2011, 00:15   #134
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk eigenlijk dat suqar daar zonder steun van CLB (en die is er duidelijk niet) niks kan doen. Als leerkracht ben je niets in zo'n gevallen. Lucht, in het beste geval een hoopje mist.
Triestig.
Jammer dat ik niet in detail kan spreken i.v.m. anonimiteit, maar ik heb een specifiek geval gekend dat op die manier hulp kreeg.
Omgekeerde wereld. Eerst jeugdzorg en dan CLB op de hoogte gebracht.
Het zou natuurlijk kunnen dat de moeder eerst de toestemming moet geven. Maar niet noodzakelijk wanneer de jeugdrechter wordt ingeschakeld vanwege hoogdringendheid.
Edit : Het CLB is een lachertje. Die doen nauwelijks of niets bij problemen.

Laatst gewijzigd door hurricane : 21 februari 2011 om 00:16.
Oud 21 februari 2011, 00:15   #135
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Makkelijker kon niet
Ja, doe maar hoor. Kwerk wel niet in het Antwerpse, wel de kanten van Gent.

Ik kan het eens vermelden op een volgende vergadering maar ik vrees dat het te laat is. Zn plaats is gereserveerd en wie ben ik om daar tussen te komen. Ik vind het jammer dat zn mama niks onderneemt. Ze heeft veel kinderen en die leven allen gescheiden en dat speelt ook een rol. Hij mist zn broertjes en zusjes. Ik ken hem als een hysterisch geval, normaal doen kan hij gewoon niet. Een tijdje geleden kwam hij binnen en ging met zn hoofd op tafel liggen. Toen ik vroeg wat er was vertelde hij me dat hij bang is dat hij zn mama zal verliezen en dat hij heeft gedroomd dat ze te veel gedronken had en gedood werd. 10 minuten later stond hij op om te vechten met een klasgenoot. Onbegrijpelijk gewoon. Die jongen heeft zeker en vast een bepaald besef van de wereld ondanks dat bepaalden beweren van niet. Helaas.
Oud 21 februari 2011, 00:19   #136
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees eerder dat het eerst tot 'echte' criminele daden zal moeten komen vooraleer dat kind geholpen zal worden.
Geloof me, ik spreek uit ervaring. Om in dit land hulp te krijgen voor een probleemkind moet je al erg veel geduld en geluk hebben.
Het grote probleem is : er is niet genoeg plaats/opvang/bevoegd personeel om die kinderen individueel te begeleiden.
Tot er iets gebeurt wat het kind voor de jeugdrechter brengt. Maar dan nog. Die zitten ook met de handen in het haar wegens geen plaats meer.
Ik heb medelijden met de leerkrachten/opvoeders die deze kinderen trachten te helpen. Het is vechten tegen de bierkaai.
Want het fantastische 'CLB' doet zo goed als niets...
Ik vind dan ook dat er meer geïnvesteerd moet worden in eerstelijnsprojecten - net om te voorkomen dat die dingen escaleren en het tot criminaliteit moet komen.
Projecten voor studieondersteuning bijvoorbeeld bereiken veel meer dan 'studieondersteuning' alleen (bijv. Scharnier).
CLB's zijn slecht functionerende toestanden. Enerzijds staan ze evenzeer met hun rug tegen de muur dan anderen (doorverwijzing is een ramp als alles vol zit), eigenlijk zijn ze onderbemand (maar wat zouden ze doen, ze kunnen zelf toch niet veel verder), en al hun gemotiveerd personeel gaat ervan lopen. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat de mensen die er zitten allemaal ongemotiveerd zijn - ik heb al pareltjes van mensen ontmoet in die sector die zich 200% geven - maar 't blijft frustrerend.
Oud 21 februari 2011, 00:19   #137
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik heb jou anders al behoorlijk racistische en leugenachtige veralgemeningen over Vlamingen zien schrijven. Enkele heb ik zelfs in het quote-archief gezet...
Ik weet niet of dat een racist van je maakt, maar het heeft er wel wat van weg, dus als de mensen dat dan denken over jou, moet je je niet boos maken.
Ik maak ook fouten. En ik geef toe dat ik soms veralgemeen dat is waar. Maar bij deze: ik heb niks tegen Vlamingen. Ik heb wel iets tegen Vlamingen die iets hebben tegen 'alle' vreemdelingen.
Oud 21 februari 2011, 00:21   #138
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jammer dat ik niet in detail kan spreken i.v.m. anonimiteit, maar ik heb een specifiek geval gekend dat op die manier hulp kreeg.
Omgekeerde wereld. Eerst jeugdzorg en dan CLB op de hoogte gebracht.
Het zou natuurlijk kunnen dat de moeder eerst de toestemming moet geven. Maar niet noodzakelijk wanneer de jeugdrechter wordt ingeschakeld vanwege hoogdringendheid.
Edit : Het CLB is een lachertje. Die doen nauwelijks of niets bij problemen.
Aangezien dat kindje in een home zit zal er wel al jeugdzorg aan te pas zijn gekomen eh. Het ZIT al op een "hoger niveau".
Oud 21 februari 2011, 00:21   #139
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, doe maar hoor. Kwerk wel niet in het Antwerpse, wel de kanten van Gent.

Ik kan het eens vermelden op een volgende vergadering maar ik vrees dat het te laat is. Zn plaats is gereserveerd en wie ben ik om daar tussen te komen. Ik vind het jammer dat zn mama niks onderneemt. Ze heeft veel kinderen en die leven allen gescheiden en dat speelt ook een rol. Hij mist zn broertjes en zusjes. Ik ken hem als een hysterisch geval, normaal doen kan hij gewoon niet. Een tijdje geleden kwam hij binnen en ging met zn hoofd op tafel liggen. Toen ik vroeg wat er was vertelde hij me dat hij bang is dat hij zn mama zal verliezen en dat hij heeft gedroomd dat ze te veel gedronken had en gedood werd. 10 minuten later stond hij op om te vechten met een klasgenoot. Onbegrijpelijk gewoon. Die jongen heeft zeker en vast een bepaald besef van de wereld ondanks dat bepaalden beweren van niet. Helaas.
Dat zijn duidelijke signalen dat het kind het wel erg moeilijk heeft. Verlatingsangst is de boosdoener.
Gaat de agressie steeds naar anderen toe of ook naar zichzelf ?
(krassen op armen etc.)
Eerst de vader en de moeder is goed op weg. Je zou als kind voor minder...
Doordat hij niets kan ondernemen om dat om te keren, gaat hij in verzet.
Dat worden later neurotische, labiele personen als er niet dringend iets gaat gebeuren, vrees ik.
Pleeggezin en ambulante psychiatrie is volgens mij de beste optie.

Laatst gewijzigd door hurricane : 21 februari 2011 om 00:23.
Oud 21 februari 2011, 00:25   #140
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn duidelijke signalen dat het kind het wel erg moeilijk heeft. Verlatingsangst is de boosdoener.
Eerst de vader en de moeder is goed op weg. Je zou als kind voor minder...
Doordat hij niets kan ondernemen om dat om te keren, gaat hij in verzet.
Dat worden later neurotische, labiele personen als er niet dringend iets gaat gebeuren, vrees ik.
Pleeggezin en ambulante psychiatrie is volgens mij de beste optie.
Een pleeggezin is niet zo evident eh. Ik heb een jongen van 11 jaar zo eens 2 jaar zien wachten op een pleeggezin.
Hij had in een pleeggezin gezeten, maar die moesten hem niet meer.

Ondertussen moet je er wel "ergens mee naartoe", helaas.

In dit geval: een beetje in Ruiselede, dan ne keer naar Mol, dan ne keer in een ander centrum, dan efkes psychiatrie, dan weer naar Ruiselede, en zo voort.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be